Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.433
650
De maandag verkoopt uit. Zeker weten! De andere 2 ook wel maar zal even duren. Weekendtickets durf ik echt niet te zeggen
 

Mirjam

Campingartiest
6 nov 2015
83
1
Jamiroquai had ik al genoemd hoor!
Had vernomen dat hij wel erg in de buurt was.
Ook een stille hoop van mij vind hem erg leuk om te horen.
Lekker dansbaar....
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.510
6.183
Daantje wrote:
Heb toch nog wel even wat kanttekeningen over het 1 en ander,
Welke act is de maandag groter dat fleetwood Mac? Jan? Lekker afscheid nemen bij dit jubileum jan. Je praat zoveel onzin.
The cure zou toch niet op pinkpop spelen? Dennis?

Eminem, coldplay niet op tour.
Neil young en ed sheeran komen niet voor een zak geld.
Iggy pop, eddy vedder, etc ook niet aanwezig.

Dit is toch lange na niet de line up wat pinkpop in gedachten had, kwa headliners dan hè.
Verder vind ik de line up wel prima,zeker de dagopvulling.
Maar helaas geen vuurwerk editie.
Zo zie je maar weer…. je kunt wel wat willen…….


Daantje wrote:
P.s Pinkpop komt nog wel met een verrassing ivm jubileum, en ik gok dat dat kensington is in de set van Armin van buren, alla vrienden van Amstel live 2018.
Zou ik echt armoedig vinden, maar zie t zomaar gebeuren.
Dus alle kensington haters, hou nog maar FF slag om de arm.


Daantje wrote:
Ik zie het wel gebeuren. We zullen zien..

Alle respect en lof voor jan, maar het is tijd voor pensioen en genieten achter de schermen van zijn
Pinkpop. Die grotere band dan fleedwood Mac uitspraak deed hij onlangs nog. Waarom moet dat nou?

Early bird verkoop komt ook maar niet van de grond, hoor er weer niets over. Ook hier niet.
Die persconferentie, wat is daar nu nog de toegevoegde waarde van?
Eminem zegt half december af. The cure rond in januari ongeveer?
Waarom kondigen ze dat niet gewoon aan, ik begrijp daar niets van.
Doe gewoon early bird verkoop en geef tijdig de headliners prijs als de band groen licht geeft.
En stop met zon persconferentie.

Zoals ik zei prima line up zonder stadion act headliner jammer genoeg.
Gezien de problemen met headliners en elders mag pinkpop zeker niet klagen.

Maar andere punten

* early bird verkoop
* persconferentie
* hoeveel mensen per dag maximaal ( vorig jaar te druk )

Laat pinkpop daar eens wat in vernieuwen.


Daantje wrote:
Laatste opmerking,

Waar is volbeat gebleven?

Had je nog een paar flessen azijn op voorraad, en vond je het zonde om ze weg te gooien, ofzo?
1f644.svg

Maak je toch niet zo druk..
1f610.svg

Azijn? Er is toch helemaal niets zuur aan zijn reactie. Hij noemt het zelfs een prima line-up. En heeft voor de rest een hoop goede vragen en opmerkingen.

Wat Jan betreft heeft hij gewoon gelijk. Dat kan echt niet meer. Lekker van het festival laten genieten achter de schermen en het daarbij laten.
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
605
586
Ben eigenlijk best tevreden maar moet het nog wat op me laten inwerken... ?
Maar het programma is toch nog niet compleet of wel? Ik 'mis' nog namen voor de zondag en maandag in vergelijking tot de zaterdag op IBA en Brightlands...
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.660
5.133
De maandag verkoopt uit. Zeker weten! De andere 2 ook wel maar zal even duren. Weekendtickets durf ik echt niet te zeggen
Ik denk dat de weekendtickets als eerste uit zullen verkopen, aangezien het programma sterk in de breedte is, en er gemiddeld genomen geen dag echt bovenuit steekt (reacties lopen sterk uiteen), maar ook omdat er volgens mij verhoudingsgewijs meer dagkaarten dan weekendkaarten zijn (correct me if I'm wrong).
 

Daantje

Gouden Tip
21 mrt 2015
482
65
Tja als je dat al azijn vind......

Volgens mij zijn pensioen/uitspraken jan, early bird verkoop, persconferentie, hoeveel maximale dagkaarten enz zeer terechte vragen en opmerkingen.
Een festival is meer dan alleen een line up hoor.

Lineup: nogmaals prima.
Alleen the cure had gerust al eerder aangekondigd mogen worden hoor.
En volbeat zitten mensen mis mee hier, verklaar je nader, denk ik dan....
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Ik geniet er wel van dat er toch wel wat grote verschillen zijn tussen Pinkpop en Werchter....hierdoor wil ik ook nog wel zondagje naar Werchter voor Muse onder andere :) !
En verder lekker nieuwe muziek ontdekken voor mij voor een zondagje op Pukkelpop.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.660
5.133
Azijn? Er is toch helemaal niets zuur aan zijn reactie. Hij noemt het zelfs een prima line-up. En heeft voor de rest een hoop goede vragen en opmerkingen.

Wat Jan betreft heeft hij gewoon gelijk. Dat kan echt niet meer. Lekker van het festival laten genieten achter de schermen en het daarbij laten.
Jan: Snap niet waarom iedereen zich aan hem stoort of hem weg wil hebben. Laat die man toch lekker, je kunt hem makkelijk vermijden als je dat wil. Natuurlijk doet hij af en toe wellicht wat al te optimistische/positieve uitspraken, maar wat verwacht je anders van hem, dat hij gaat zeggen dat het allemaal gaat tegenvallen dit jaar? Hij staat er immers ook om zijn festival te promoten. Pinkpop hoort gewoon bij Jan, en Jan hoort bij Pinkpop.
Kensington: Ze komen niet, give it a rest..
The Cure: Wat maakt het nou uit wanneer ze aangekondigd worden? Pinkpop zal er vast een goede reden voor hebben, weten wij veel?
Volbeat: Omdat iemand een band verwacht die uiteindelijk niet komt, hoef je het er toch niet in te wrijven?
Perspresentatie: Vandaag heeft toch weer bewezen dat het wel degelijk een toegevoegde waarde heeft. Mensen kijken ernaar uit, leven ernaartoe. Het creëert aardig wat hype vlak voor de kaartverkoop begint. Ik ben geen marketing-strateeg, maar kan me voorstellen dat het ze geen windeieren oplevert.

Over de early bird en maximum aantal bezoekers overigens wel eens.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.660
5.133
Ben eigenlijk best tevreden maar moet het nog wat op me laten inwerken…
1f60a.svg

Maar het programma is toch nog niet compleet of wel? Ik ‘mis’ nog namen voor de zondag en maandag in vergelijking tot de zaterdag op IBA en Brightlands…
Programma is helemaal compleet, werd op perspresentatie gezegd.
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Line-up van Pinkpop is gewoon goed...
*Major Lazer is op andere Parklife headliner
*Kravitz is headliner op Hello festival
*J Balvin deelt headliner plek op Balaton Sound
* George Ezra heeft vrijwel alleen maar headliner spots in Engeland... bij Pinkpop is hij niet eens sub-headliner(Heeft Pinkpop goed onderhandelt)
*Armin grote dance naam is een van de headliners van Balaton Sound
* Die Antwoord/ Bastille/ The 1975/ Slash pronken bij Rock Am Ring boveaan het affiche
Vergelijk deze festivals met Pinkpop en je kan tot de conclusie komen dat Pinkpop een goed affiche heeft neergezet.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.510
6.183
Cootje wrote:
Ben eigenlijk best tevreden maar moet het nog wat op me laten inwerken…
1f60a.svg

Maar het programma is toch nog niet compleet of wel? Ik ‘mis’ nog namen voor de zondag en maandag in vergelijking tot de zaterdag op IBA en Brightlands…

Programma is helemaal compleet, werd op perspresentatie gezegd.

Onderaan het programma op de PP site staat more to follow.

Over Jan: Ik vind het gewoon sneu. Die man heeft ontzettend veel gedaan en dit gebouwd en die wordt nu (mede door zichzelf) weggezet als een lachertje. Dat moet je niet willen.
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
En over die perspresentatie...
*Mensen hebben een leuk uitstapje en worden helemaal gespannen
*je ziet paar leuke bands for free :)
* Alvast in die festivalsfeer komen!
*Media is hyped...pinkpopfans zijn hyped....
Dus...deze Pinkpop perspresentatie nutteloos noemen? Nah....stond zelfs een hele lange rij voor Paradiso voordat de deuren open gingen. En deze mensen stonden in de stromende regen....Was het maar zo dat elk festival een perspresentatie deed zoals Pinkpop want dan had ik flink wat uitstapjes die ik moest maken! :)
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.660
5.133
Tja als je dat al azijn vind……

Volgens mij zijn pensioen/uitspraken jan, early bird verkoop, persconferentie, hoeveel maximale dagkaarten enz zeer terechte vragen en opmerkingen.
Een festival is meer dan alleen een line up hoor.

Lineup: nogmaals prima.
Alleen the cure had gerust al eerder aangekondigd mogen worden hoor.
En volbeat zitten mensen mis mee hier, verklaar je nader, denk ik dan….
Azijn was wellicht wat overdreven inderdaad. Mijn excuses.
Kreeg alleen een beetje het idee alsof je nog wat negatiefs aan het zoeken was, en wat probeerde uit te lokken, maar dat heb ik vast verkeerd opgepikt. :wink:

Toch vind ik dat men in het algemeen Jan veel te hard aanpakt. Of je hem nu mag of niet, je moet hem gewoon als een soort mascotte zien, onlosmakelijk met Pinkpop verbonden. Als hij in het harnas wil sterven, is dat zijn goed recht, en gun ik hem dat van harte (al presenteert hij op z'n 99e de 75-jarige jubileumeditie).

En wat Volbeat betreft, niemand heeft toch gezegd dat die zeker zouden komen?
Was alleen maar een voorspelling/gevoel/wens van o.a. Dennis.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.660
5.133
Set Abominae wrote:

Cootje wrote:
Ben eigenlijk best tevreden maar moet het nog wat op me laten inwerken…
1f60a.svg

Maar het programma is toch nog niet compleet of wel? Ik ‘mis’ nog namen voor de zondag en maandag in vergelijking tot de zaterdag op IBA en Brightlands…


Programma is helemaal compleet, werd op perspresentatie gezegd.

Onderaan het programma op de PP site staat more to follow.

Over Jan: Ik vind het gewoon sneu. Die man heeft ontzettend veel gedaan en dit gebouwd en die wordt nu (mede door zichzelf) weggezet als een lachertje. Dat moet je niet willen.
Dat is vrij subjectief.
Ik, en velen met mij, vinden hem geen lachertje.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.309
6.509
Leuk dagje gehad. Samen met Dennis, Dr. Hannibal en Pim gezellig de perspresentatie bijgewoond. Optreden van Mt. Atlas en Krezip waren vermakelijk. Die Jett Rebel is toch echt wel een arrogante bal. Jammer want muzikaal is hij niet slecht maar zijn air en podiumperformance maken het voor mij kut.

Over de line-up. Wat een zeer nette en goede line-up hebben ze ervan weten te maken. Hier en daar een verassing en de zondag voor mij persoonlijk wat minder, maar intotaal wel genoeg voor mij en mijn vriendin om een weekje vakantie op te schuiven naar weekendje pinkpop met nog een half weekje vrij erachteraan. Met het blokkenschema al in mijn hoofd (zoals de dia's werden laten zien, dus wat logisch zou zijn) zou dit mijn spoorboekje worden met dikgedrukt mijn echte Must See's.

Zaterdag:
Mt. Atlas - Golden Earring - George Ezra/Bad Flowers - Cage the Elephant - Anouk - Halestorm - Jamiroquai - Elbow - Mumford & Sons

Zondag:
White Lies / Blood Red Shoes - The Kooks - Rowwen Héze - Krezip - Miles Kane - Lenny Kravitz - Mark Ronson - The Cure - Armin van Buuren

Maandag:
Indian Askin - Sam Fender - The 1975 / Coldrain - Tenacious D - Dropkick Murphy's - Micheal Kiwanuka - Fleetwood Mac

Die maandag is voor mij ongelooflijk sterk. Eerst uit je plaat met de beste live band van Nederland, daarna een leuke opkomende artiest, dan de leukste comedy rock band ooit, kapot gaan op Ierse deunen, in vervoering laten brengen door de magie van Micheal Kiwanuka en dromerig afsluiten bij Fleetwood Mac. Veel beter heb ik festivaldagen nog niet gezien qua programma. Voor Micheal Kiwanuka, wat een top boeking. Num moet ik er wel bij zijn.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.033
8.674
Zo. Wat een dag. Tijdens de drukste werkdag van het jaar met een half oog meegevolgd.

Prima lineup voor Pinkpop. Ben ervan overtuigd dat het uitblijven van de Coldplays en Eminems Pinkpop een mooiere lineup heeft opgeleverd. 3 puike headliners, mooie namen eronder die ook absoluut niet klein en gemakzuchtig zijn. Je kan zeggen dat het geen relevante namen zijn, maar een Jamiroquai en Lenny Kravitz als sub neerzetten is gewoon mooi gedaan.

Ook een naam als J Balvin boeken siert hen. Ook dat is een populaire naam die gewoon een plekje verdient op een popfestival. Nu volgend jaar eens wat hip hop namen proberen, aan de onderkant. (voorzichtig beginnen hé :wink: ). Ook qua 'kleinere' namen staan er met pakweg First Aid Kit, Michael Kiwanuka, Miles Kane, Cage The Elephant, White Lies dingen die perfect passen op Pinkpop. Het is nog geen lineup die mij als een dolle naar Landgraaf doet hollen, maar het is een begin. Een mooi begin, waarop ze volgend jaar hopelijk verder bouwen.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.364
5.955
Leuk dagje gehad. Samen met Dennis, Dr. Hannibal en Pim gezellig de perspresentatie bijgewoond. Optreden van Mt. Atlas en Krezip waren vermakelijk. Die Jett Rebel is toch echt wel een arrogante bal. Jammer want muzikaal is hij niet slecht maar zijn air en podiumperformance maken het voor mij kut.

Yes! En @bcmrmaybe stond stiekem dus ook bij ons haha, te concluderen uit zijn berichtje eerder.

Wat Jett Rebel betreft: vond hem in de soundcheck leuker! Zowel qua uitstraling (veel relaxter) als qua sound (veel scherper). Publiek erbij was een slechte invloed op zijn ego en de akoestiek haha.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.033
8.674
Zeg, zat nu voor het eerst naar de social comments te kijken (FB, Insta, Twitter). Bizar dat het grootste deel hier zo negatief over is.

Het is officieel: de Pinkpop ganger wil élk jaar de Foo Fighters zien.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken