Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Was me wel een heerlijk dagje Pinkpop persconferentie en die Pinkpop trein was erg gezellig.
Veel kleine optredens , gratis drankjes, lekker eten en goede sfeer in de trein.

De line-up...ik vind het een typische Pinkpop line-up zoals voorgaande jaren. Het is dus niet die knallende 50ste editie maar wel een goed en degelijke maar veilig affiche.
Ik merk dat de jeugd het affiche wel echt vreselijk vindt (dit begrijp ik zelf wel). Gelukkig luister ik ook graag naar de wat 'nostalgischere' bands dus ik heb er geen problemen mee.
Wat ik persoonlijk minder vind:
*Armin van Buuren op mainstage als aflsuiter van de dance kan ik niet zo goed met mn hoofd bij. Een andere dance naam had daar beter gestaan zoals Marshemllo ofzo omdat de jeugd hier toch wat meer op wacht.
*Kraantje Pappie op mainstage en vervolgens Rowwen Hèzze in bijna zelfde tijdslot op IBA stage kan ik met mijn hoofd helemaal niet bij. Had deze dan omgedraaid...
* Naja...The Cure topnaam hoor maar hier had toch inderdaad echt die knaller gemoeten en dat is helaas mis gegaan. Coldplay, Ed Sheeran, Neil Young en Eminem allemaal benaderd maar dat is het niet geworden. Denk dat The Cure beter een vernieuwender naam had kunnen zijn.

Wat ik verrassend vind:
*Jamiroquai...ik verheug me nu al op dit optreden omdat hij toch altijd wel sterke shows neerzet.
*De zaterdag is een volledige dag....erg leuk! We beginnen daar dus ook vroeger!
* J. Balvin een van de grootste latin artiesten op het moment...staat voor mijn gevoel zelfs nog laag op het affiche!
*Mark Ronson....werkte onder andere mee aan hits van Beyoncé en Cardi B....
* Grace Carter....goede zangeres...zou ik zeker eens bekijken!

Uiteindelijk,......de vaste Pinkpop gast zal dik tevreden zijn met dit affiche.
De jeugd die we bij Bruno en Bieber zagen zal ver weg blijven dit jaar zegt mn gevoel.

Ik ben in ieder geval sowieso van de partij al ga ik nu sowieso ook minimaal een dagje naar Pukkelpop! Want mis een beetje het vernieuwende
 

roy-hekkens

Randprogramma
23 nov 2017
248
0
Al met al valt het niet tegen, zeker vergeleken met de afgelopen 2 jaar. Netjes gedaan ook met best wel wat relatief grotere namen laag te hebben staan. Maar voor mij persoonlijk vind ik het tegen vallen. Op enkele mooie namen na (M&S, Elbow, The Cure, Miles Kane, Michael Kiwanuka, First Aid Kit en in mindere mate Armin, Lenny Kravitz, Anouk, Indian Askin en Fleetwood Mac) kom ik echt niet tot een goed gevulde dag. Zeker gezien ik ook naar Werchter ga en de 1e 4 genoemde namen daar al wil gaan zien, dus blijft er bijna niks meer over. Had wel een dag willen gaan, maar dat ga ik nu toch niet doen. Ik hou het bij 4 dagen Werchter en 3 dagen BKS. Maar iedereen die wel tevreden is en wil gaan, heel veel plezier.
 

lau24

Campingartiest
15 jan 2019
71
0
Echt heel tevreden met deze line-up! Vooral blij met, wat hier al eerder gezegd werd, dat waar vorig jaar Miss Montreal, Lil Kleine, Ronnie Flex en Blof stonden nu betere namen staan. The Cure en Lenny Kravitz hoeven voor mij niet, maar mijn god wat ben ik blij dat t Kensington niet is. En daarna nog even dansen bij Armin. Prima! Ik ben er dit jaar weer bij en dan vooral te vinden bij:

Zaterdag: Bazart (ja, er zijn mensen die dat geen zaadband vinden), Yungblud, George Ezra, Cage The Elephant, Elbow en ik sta goed vooraan bij Mumford&Sons!

Zondag: Kraantje Pappie, White Lies, The Kooks, Krezip, Miles Kane en Armin

Maandag: Indian Askin, Jett Rebel, The 1975, Bastille, Major Lazer en dan op tijd mn tentje opruimen ;)

Ik ben geen mainstream 538/q music persoon, maar ook geen BKS/DTRH persoon. Dus op de classic acts na, geloof ik dat ik precies in de doelgroep van Pinkpop pas en vind ik de line-up aan alle kanten meevallen en ga ik een tof weekend tegemoet :D


 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Ik ben geen mainstream 538/q music persoon, maar ook geen BKS/DTRH persoon. Dus op de classic acts na, geloof ik dat ik precies in de doelgroep van Pinkpop pas en vind ik de line-up aan alle kanten meevallen en ga ik een tof weekend tegemoet
1f600.svg

Uhh, toch is bijna alles wat je wilt zien mainstream radio muziek, waar niks mis mee is, maar dat is het wel ;0
 

Kesselman

Geliefde act
7 dec 2015
1.251
761
Programma van Pinkpop 2019:

weinig nederlandse meuk,
weinig hip hop
weinig 1-hit wonders
veel grote namen in de Middelsectie (jamiroquay, anouk, elbow, major lazer, slash, bastille)
namen als tenacious D, golden earring en bring me the horizon werd gevreesd dat ze sub waren, spelen in de middag op noord.
Lenny kravitz- the cure- armin van buuren is een ijzersterk trio( los van t feit of ze bij elkaar passen dan)
ik denk dat iedereen dit jaar iedere wel een prima route kan uitstippelen, voornamelijk omdat alle "meuk"niet op main speelt)

Voor mijn gevoel heeft Pinkpop er uit gehaald wat er in zit, aantal bands doen alleen arenas, sommigen touren niet of zijn te laat in de buurt.
Ik kan eigenlijk geen band opnoemen die ik wel verwacht had , maar die niet geprogrammeerd is.

wat betreft de grotere naam op de dag van fleetwood mac: ik denk dat oorspronkelijk Armin van Buuren daar geplaatst was.

Wat betreft The Cure en het feit dat ze niet zouden komen.
Ben toch wel erg benieuwd hoe dat nu gegaan is.
Eminem zegt af en dan pikt Pinkpop The cure af van dat festival in Groningen dat daardoor niet eens meer doorgaat ofzo???

Za : Mt atlas, Bazart, Golden Earring, Badflower, Cage the Elephant, Anouk, Halestorm, Jamiroquai, Elbow, Mumford and sons.
Zo: Kraantje Pappie, Blood red schoes, The Kooks, Rowwen Heze, Barns Courtney, Miles Kane, Lenny Kravitz, Die Antwoord, The Cure, Armin van Buuren

De Maandag vind ik wat minder,maar dat komt voornamelijk door de laatste 3 (zwakkke) namen

Ma: Boss Hoss, Jett Rebel, Bring me the Horizon, 1975, Tenacious D, Slash, Dropkick murphys, Bastille, Michael Kiwanuka, Fleetwood Mac


Dus ik denk dat ik toch wel een 3 dagen kaart ga halen
 

mika

Playlistbediener
15 jan 2019
41
0
Heel erg bedankt aan degene die de clashfinder heeft gemaakt! Maar hoe kom je aan die tijden? Waar kan je die vinden, of is dit een voorspelling?
Verder ben ik (zoooo jammer van Eminem) erg blij met de Line-up!
Ik ben zoiezo te vinden bij Slash, Yungblud, Bastille, Armin, Halestorm, Palaye Royale en Bring me the horizon! ?

Iemand nog tips voor me?
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.566
3.165
Ik vind dat dit echt een festival is voor mensen die maar 1 festival in de zomer willen gaan meepikken. Ik doe normaal gesproken Rock Am Ring, Graspop, Pukkelpop en de vrijdag van Rock Werchter. Dan heeft Pinkpop geen toegevoegde waarde meer. Nu moet ik wel zeggen dat de gemiddelde festivalganger hooguit twee grote festivals zal pakken dus voor hem/haar/anders kan dit wel degelijk echt een prima line-up zijn!

Als ik toch naar Pinkpop zou gaan, zou mijn spoorboekje er zo uitzien (even geen rekening gehouden met mogelijke overlap):

Zaterdag
Anouk
Elbow - Cage The Elephant - Golden Earring
Halestorm - Yungblud - Mt. Atlas

Zondag
The Cure - Krezip
Rowwen Hèze - White Lies
Blood Red Shoes

Maandag
Fleetwood Mac - Slash - The 1975
Dropkick Murphys - Tenacious D - Bring Me The Horizon
Indian Askin

Ik geef de Festileaks Mr. Pinkpop helemaal gelijk dat er een heel degelijk spoorboekje te maken is van deze namen. Toch geef ik persoonlijk de voorkeur aan andere festivals, maar ik vind het zeer zeker geen straf om hier rond te moeten lopen.
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
485
34
Hoorde ergens de perfecte benaming voor mijn gevoel na het terugkeren van de perspresentatie; ik zou sowieso gaan, maar nu heb ik er ook écht zin in.

Pinkpop is mijn eerste festival, van 2010 t/m 2016 heb ik meegepakt. Het heeft voor mij toch nog iets speciaals; en het was in 2017 ook heel moeilijk om toch niet te gaan, ookal was de lineup wel echt TE ruk. 2018 idem. En ik ben er nu eigenlijk al helemaal uigegroeid, ik sta ook absoluut niet te springen de lineup, maar ik moet gewoon wel bij de 50ste zijn. Vandaar dat ik had afgesproken met vrienden en familie om sowieso te gaan.

Maar na de persconferentie zie ik toch een redelijke hand vol namen waar ik echt wel blij mee ben als ik toch ga; Jamiroquai, Cage the Elephant, Elbow, The Cure!! (mooie combo ook met Lenny die ik ook wel mee ga pakken), The 1975. Verder nog genoeg namen waar ik me echt wel bij kan vermaken, ik kan op zijn tijd echt ook wel genieten van een aantal dingen die ik niet per se heel goed vind; dat komt dus wel goed.

(Nu verder maar hopen dat ze volgend jaar Springsteen hebben (ben bang dat die voor mij iig altijd verbonden blijft aan Pinkpop) dan kunnen ze misschien de lijn naar boven weer een beetje inzetten)
 

mika

Playlistbediener
15 jan 2019
41
0
Ik vind dat dit echt een festival is voor mensen die maar 1 festival in de zomer willen gaan meepikken. Ik doe normaal gesproken Rock Am Ring, Graspop, Pukkelpop en de vrijdag van Rock Werchter. Dan heeft Pinkpop geen toegevoegde waarde meer. Nu moet ik wel zeggen dat de gemiddelde festivalganger hooguit twee grote festivals zal pakken dus voor hem/haar/anders kan dit wel degelijk echt een prima line-up zijn!

Ga je dan niet naar 'normale concerten' toe?
 

Kesselman

Geliefde act
7 dec 2015
1.251
761
die clashfinder is idd prima
ik verwacht alleen dat jacen trill en leafs samen zullen spelen
de za begint om 13.30 , lijkt me dan dat iedere act 1 uur speelt , enkel mumford & sons 1,5 uur
 

Mirjam

Campingartiest
6 nov 2015
83
1
Wat hebben mensen nou te zeuren .
The Cure geen grote headliner?
Ze komen dit jaar met een nieuw album en zijn een super goede live band.
Ik ben echt blij met de line up.
Jamiroquai en lenny kravitz die hoopte ik stiekem en yes.

https://www.billboard.com/articles/news/8490254/the-cure-robert-smith-new-album-is-coming
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.606
6.285
Voor mij:

Zaterdag
Jamiroquai, Elbow, Anouk, Cage the Elephant, Earring, Halestorm, Davina Michelle, Yungblud

Zondag
Lenny Kravitz, Die Antwoord, White Lies

Maandag
Bastille, Dropkick Murphys, Tenacious D, Jett Rebel, misschien Slash

Geen headliners, heel misschien een stukje Fleetwood. Cure en Mumford vind ik beide vrij saaie live acts.
 

lau24

Campingartiest
15 jan 2019
71
0
lau24 wrote:
Ik ben geen mainstream 538/q music persoon, maar ook geen BKS/DTRH persoon. Dus op de classic acts na, geloof ik dat ik precies in de doelgroep van Pinkpop pas en vind ik de line-up aan alle kanten meevallen en ga ik een tof weekend tegemoet
1f600.svg


Uhh, toch is bijna alles wat je wilt zien mainstream radio muziek, waar niks mis mee is, maar dat is het wel ;0

Zou je zo kunnen noemen, zeker. Al reikt mijn muzieksmaak wel wat verder dan wat ik op PP ga zien. Maar ik heb bijvoorbeeld ook vriendinnen die de hele dag naar Q luisteren, naar concerten van Shawn Mendes gaan en geen nummer van Mumford kunnen noemen of nog nooit van een Editors, White Lies, The Kooks, Wombats of ook maar iets gehoord hebben. Dus dan schaal ik mezelf niet zo mainstream in, maar lekker in t midden. Snap je?
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.122
3.862
Eerste reactie: prima Pinkpop line up.

Iemand al een volledige clashfinder?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.979
6.276
Een analyse na een turbulente dag met gisterenavond al het lekje dat Armin Van Buuren waarmee circa 270 pagina's lang speculeren, discussiëren, lijstjes maken en elkaar onderbouwd of net iets minder uitkafferen eindelijk zijn ontknoping kent? Ach, waarom ook niet.

Laten we eerlijk zijn en toegeven dat we allemaal min of meer een zucht van opluchting slaakten toen The Cure daar opeens bovenaan stond en niet Kensington of (sorry not sorry Dennis) Volbeat. Volgens mij was dit zowat de grootste factor die veel mensen vandaag gelukkig heeft gemaakt of vele jongeren, in de comments op de Facebook-pagina, net niet. Wanneer we daarna dan officieel, want uiteindelijk circuleerde dat gerucht al sinds pakweg november hier, te horen krijgen dat Eminem plan A was dan kan ik de organisatie alleen maar lof verkondigen. Niet meteen omdat ik persoonlijk The Cure beter zou vinden dan Eminem maar omdat, zoals gebleken is door andere affiches uit Europa, is gebleken dat het dit jaar vrij moeilijk blijkt te zijn om een goede headlinerset te pakken te krijgen, zie bv. naar de headliners van NOS Alive, Open'er of Mad Cool.

Uit de namen daaronder blijkt vooral gekozen te zijn om namen te boeken die voor de organisatie vooral hun core-audience zullen aantrekken; Lenny Kravitz, Jamiroquai en Elbow bv.. In mijn voorspelling had ik bovenaan net iets meer pop-namen verwacht zoals een Kylie Minogue of Khalid hoewel de verdeling net daaronder goed wordt gemaakt. Zo krijgen radio-kanonnen J. Balvin, Major Lazer, Mark Ronson en de al eerder bekend gemaakte George Ezra een plekje op de line up en verdient ook de boeking van een The 1975, die net zoals op Werchter vrij laag staan itt tot andere Europese festivals, gewoon een duim.

Een naam als Iggy Pop of Johnny Marr staat er dan weer niet, hoewel dit wordt goedgemaakt door andere iets oudere acts op de line up zoals wild-card Jamiroquai, Kravitz, Elbow en Slash bv. hoewel ik me afvraag of het plan dat Kravitz op zowel Hello als Pinkpop zou staan er van in het begin al was geweest of niet. De iets oudere / 'classic' namen worden nu voornamelijk opgevuld door Nederlands bands wat wel leuk is en ervoor zorgt dat je geen Nederlandse meuk krijgt op je twee buitenpodia zoals vorig jaar maar er wel voor zorgt dat je in de middenmoot van je programma een aantal internationale acts mist.

Pinkpop zou Pinkpop niet zijn als er ook een aantal Nederlandse acts op de line up zouden staan en uiteindelijk kun je besluiten dat ze ook hier een aantal betere keuzes hebben gemaakt tijdens het boeken itt vorig jaar. Krezip, Golden Earring en Rowwen Hèze zijn gewoon zeer nette boekingen voor een verjaardagseditie. Komt er nog een Jett Rebel en Anouk bij om het plaatje compleet te maken. Spannend? Niet echt, maar dat hoeft ook niet. Beiden zijn op hun manier populair bij het Nederlands publiek en het zal vast en zeker voor een aantal meezingmomenten zorgen in juni. Ook de Nederlandse hiphop-acts die er staan zijn de slechtste nog niet met Jacin Trill en Leafs alhoewel je met Kraantje Pappie misschien toch een betere opener had kunnen boeken, denk ik dan. Coely, Jacob Banks en Grace Carter zijn uiteindelijk ook de slechtste nog niet hoewel ik op lokaal vlak Merol, Joost of Bizzey had verwacht en internationaal een Kali Uchis, Mabel of Octavian bv.

Dance is dus zoals Smeets al meegaf voor de presentatie goed aanwezig en met Armin Van Buuren, Major Lazer, Mark Ronson en San Holo boeken ze voor een Pinkpop-publiek eigenlijk niet de slechtste namen. Zeker als daar ook nog eens Jamiroquai, SYML en Au/Ra bijkomen wat voor Pinkpop-begrippen misschien niet meteen de meest voor de handliggende namen zijn maar wel degelijk aantrekkelijk zijn en live tevens goed voor de dag komen.

Ik ben oprecht blij verrast met de manier hoe Pinkpop dit jaar heeft geboekt en ondanks wat tegenslagen achter de schermen ervoor heeft gezorgd er een vrij oké-programma uit te persen. De line up is niet meteen de meest spannendste maar is er wel eentje die er beduidend beter uitziet dan die van vorig jaar of het jaar daarvoor met niet alleen bovenaan maar ook aan de onderkant enkele leuke verrassingen.
 

Kesselman

Geliefde act
7 dec 2015
1.251
761
https://clashfinder.com/s/pp19/?

alleen heb ik toch t idee dat de volgorde niet geheel klopt
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken