Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Jamiroquai is oprecht een fantastische boeking.

En schiet mij maar lek hoe ze Ezra hebben geboekt op zo'n lage spot terwijl die overal headlinet.

Wat Yannick ook zegt: Respect voor Pinkpop. Goed voor elkaar dit jaar.

Ik ben als jaarlijkse bezoeker ook wel prima tevreden. De headliners zijn zeker niet de sterkste in jaren maar vooral dat rijtje daaronder is best wel solid. De grootste meevaller is dat en weinig (nederlandse) acts een te hoge spot claimen. Ezra als 2e op de main, golden earring ergens vroeg op noord, Krezip als 3e en ook Rowwen Heze vroeg op de dag. Dan vind ik het wel prima dat J Balvin, Die Antwoord en Major Lazer prominente spots krijgen.
Ik moet dan wel weer toegeven dat er voor mij persoonlijk heel weinig must sees zijn. Ik blijf namelijk steken op The 1975, Cage The Elephant en The Cure. Daarnaast uiteraard veel acts die ik wel wil meepakken. Maar toch blijf ik me afvragen waarom The Kooks, Blood Red Shoes en White Lies zo vaak terugkeren op een Pinkpop.
Een stap in de goede richting voor Pinkpop! Hopelijk de headliners volgend jaar een tikkeltje sterker al ga ik een mooi plekje zoeken bij alle 3!

Heb toch nog wel even wat kanttekeningen over het 1 en ander,
Welke act is de maandag groter dat fleetwood Mac? Jan? Lekker afscheid nemen bij dit jubileum jan. Je praat zoveel onzin.
The cure zou toch niet op pinkpop spelen? Dennis?

Eminem, coldplay niet op tour.
Neil young en ed sheeran komen niet voor een zak geld.
Iggy pop, eddy vedder, etc ook niet aanwezig.

Dit is toch lange na niet de line up wat pinkpop in gedachten had, kwa headliners dan hè.
Verder vind ik de line up wel prima,zeker de dagopvulling.
Maar helaas geen vuurwerk editie.
Zo zie je maar weer.... je kunt wel wat willen.......

P.s Pinkpop komt nog wel met een verrassing ivm jubileum, en ik gok dat dat kensington is in de set van Armin van buren, alla vrienden van Amstel live 2018.
Zou ik echt armoedig vinden, maar zie t zomaar gebeuren.
Dus alle kensington haters, hou nog maar FF slag om de arm.

Ik zie Kensington niet middernacht opdraven om een liedje te spelen.

Veel respect voor Smeets' werk trouwens, maar een pensioen aankondigen was voor hem en voor het publiek wel een verstandige keuze geweest. Dat filmpje met het grasmaaien... man man man.

Het heeft ook deels met verwachtingen te maken. Smeets heeft lang van de daken zitten roepen dat deze editie een speciale wordt en het is al lang geweten dat The Cure een van de topkandidaten was voor de headlinerspot, waardoor het niet verrassend was. Het is geen spannende line up, maar hij is wel solide.

Welke act is de maandag groter dat fleetwood Mac? Jan? Lekker afscheid nemen bij dit jubileum jan. Je praat zoveel onzin.

Doet Lenny Kravitz ook niet altijd shows op de goffert ofzo? Dan zullen Lenny en Fleetwood niet echt aan elkaar onder doen. Maar FM is natuurlijk wel een stuk exclusiever.

Na een behoorlijke lange reis vanuit Almelo (gvd 2 uur door dat kloteweer) stonden we om 11.30 in de rij voor Paradiso. Het was nog niet echt druk dus we konden snel een plekje vooraan het podium bemachtigen. Ik heb Dennis nog even snel een hand gegeven en geloof dat Pim en Hannibal er al snel bij stonden.
Van te voren vreesde ik met grote vrees.
Gelukkig werd het geen drama. Ik moet zeggen dat ik de line-up leuk vind op een paar gemiste kansen na (Waar is Keane en helaas Eminem dus).

Ik kan voor elke dag wel een leuk spoorboekje maken maar ik denk dat het niet gaat uitverkopen. Ik ga de vvk even aan kijken maar ik denk dat ik wel ga.

P.s Pinkpop komt nog wel met een verrassing ivm jubileum, en ik gok dat dat kensington is in de set van Armin van buren, alla vrienden van Amstel live 2018.

Nu ben ik zelf ook niet bepaald fan van Kensington, maar mochten ze een nummertje meespelen met Armin zonder daadwerkelijk op het affiche te staan, dan zou dat toch gewoon een hele mooie actie zijn? Een memorabel moment voor de bezoekers, weer eens iets speciaals zonder dat er op wordt gerekend. Maar ik zie het ook niet gebeuren nee.

dit gaat zeker uitverkopen.
alle 3 de dagen zijn sterk en het totaal al helemaal.
Ik verwacht niet dat komende za alles weg is, dus geen problemen met kaartjes kopen

Nou, na een heel gedoe met treinen die niet reden waardoor mijn bijna 4 uur durende reis alweer zo'n 6 uur duurde nu ook eindelijk thuis van de presentatie!

Ik vind het een oké line up. Beter dan die van vorig jaar moet ik toegeven!
De grote verrassing voor mij was wel Coldrain. Maar aangezien ik ook volgens mij de enige in de zaal was die ook maar iets van geluid maakte bij die aankondiging kon je dat wel merken hahaha. Ik besluit toch om te gaan voor een weekend Pinkpop ipv Rock am Ring. Kan ik ten minste thuis slapen en de dag na Pinkpop nog richting Amsterdam voor Metallica en heb ik daar genoeg energie voor!

De acts die ik dit jaar wel wil zien zijn:
Zaterdag:
Mumford & Sons
Jamiroquai

Cage The Elephant
Golden Earring

Halestorm
San Holo
Yungblud
Mt. Atlas

Zondag
Armin van Buuren
The Cure
Lenny Kravitz
Krezip
The Kooks
Kraanthe Pappie

Rowwen Héze
White Lies

Blood Red Shoes

Maandag
Fleetwood Mac
Bastille
Slash ft. Myles Kennedy & The Conspiritors

Dropkick Murphys
Tenacious D

Bring Me The Horizon

Coldrain

Heb ook nooit zoveel acts gehad die ik op 1 dag in de Brightlands wil zien. Mijn zaterdag vrijwel alleen maar!

ik heb me weinig gemend in dit topic (had/heb ook geen intentie om naar Pinkpop te gaan), maar wil toch wel even melden dat het op zich een prima line-up is. Niet heel spannend idd, wat dat betreft eens met Yannick, maar er zitten toch best een paar aardige namen tussen. Met name The Cure, Cage The Elephant en Indian Askin zouden voor mij toffe namen zijn. Zo slecht als het voorspeld/verwacht werd is het toch niet geworden.

Voor de mensen die gaan zou ik Izzy Bizu nog wel aan willen raden. In 2017 op DTRH gezien, niet heel spannend maar wel een leuke, enthousiaste zangeres met frisse nummers.

Wat is bij jullie de verwachting qua verkoop? Verwachten jullie dat het gaat uitverkopen?

Apart om te zien hoe de meesten op facebook enorm teleurgesteld zijn. Te hoge verwachtingen denk ik zo. Ook een beetje de schuld van Smeets en Pinkpop zelf. :-P

Ik zie het wel gebeuren. We zullen zien..

Alle respect en lof voor jan, maar het is tijd voor pensioen en genieten achter de schermen van zijn
Pinkpop. Die grotere band dan fleedwood Mac uitspraak deed hij onlangs nog. Waarom moet dat nou?

Early bird verkoop komt ook maar niet van de grond, hoor er weer niets over. Ook hier niet.
Die persconferentie, wat is daar nu nog de toegevoegde waarde van?
Eminem zegt half december af. The cure rond in januari ongeveer?
Waarom kondigen ze dat niet gewoon aan, ik begrijp daar niets van.
Doe gewoon early bird verkoop en geef tijdig de headliners prijs als de band groen licht geeft.
En stop met zon persconferentie.

Zoals ik zei prima line up zonder stadion act headliner jammer genoeg.
Gezien de problemen met headliners en elders mag pinkpop zeker niet klagen.

Maar andere punten

* early bird verkoop
* persconferentie
* hoeveel mensen per dag maximaal ( vorig jaar te druk )

Laat pinkpop daar eens wat in vernieuwen.

Jamiroquai is zeker genoemd hier hoor, maar inderdaad een erg mooie boeking. Zeker vanwege het feit dat ze blijkbaar nog nooit op Pinkpop hebben gestaan! Hoog tijd dus. Jammer dat ik ze niet kan gaan zien, geen top 20 band van mij ofzo maar wel een hoop leuke nummers en erg goed live voor zover ik weet.

En nogmaals, ik denk dat hij Slash bedoelde met die "grotere naam dan Fleetwood Mac". Qua acts onzin natuurlijk, maar van naam is Slash natuurlijk wel wereldberoemd.

Is het niet logischer om te concluderen dat Jan maar wat riep en dat we nu antwoorden zoeken voor een onlogisch raadsel? :-P

Slash is inderdaad wereldberoemd maar ik vind stiekem Miles Kennedy zonder Slash met Alter Bridge leuker.

Heb toch nog wel even wat kanttekeningen over het 1 en ander,
The cure zou toch niet op pinkpop spelen? Dennis?

Eminem, coldplay niet op tour.
Neil young en ed sheeran komen niet voor een zak geld.
Iggy pop, eddy vedder, etc ook niet aanwezig.

Dit is toch lange na niet de line up wat pinkpop in gedachten had, kwa headliners dan hè.
Verder vind ik de line up wel prima,zeker de dagopvulling.
Maar helaas geen vuurwerk editie.
Zo zie je maar weer…. je kunt wel wat willen…….

Ik zie het wel gebeuren. We zullen zien..

Alle respect en lof voor jan, maar het is tijd voor pensioen en genieten achter de schermen van zijn
Pinkpop. Die grotere band dan fleedwood Mac uitspraak deed hij onlangs nog. Waarom moet dat nou?

Early bird verkoop komt ook maar niet van de grond, hoor er weer niets over. Ook hier niet.
Die persconferentie, wat is daar nu nog de toegevoegde waarde van?
Eminem zegt half december af. The cure rond in januari ongeveer?
Waarom kondigen ze dat niet gewoon aan, ik begrijp daar niets van.
Doe gewoon early bird verkoop en geef tijdig de headliners prijs als de band groen licht geeft.
En stop met zon persconferentie.

Zoals ik zei prima line up zonder stadion act headliner jammer genoeg.
Gezien de problemen met headliners en elders mag pinkpop zeker niet klagen.

Maar andere punten

* early bird verkoop
* persconferentie
* hoeveel mensen per dag maximaal ( vorig jaar te druk )

Laat pinkpop daar eens wat in vernieuwen.

Laatste opmerking,

Waar is volbeat gebleven?
Had je nog een paar flessen azijn op voorraad, en vond je het zonde om ze weg te gooien, ofzo? :roll:
Maak je toch niet zo druk.. :-|

Users who are viewing this thread