@limboluus ik quote mezelf even van een aantal weken terug omdat toen bij mij ook het kwartje viel wat betreft “goed voor Pinkpop begrippen”:
Dr. Hannibal wrote:
rickhuissen wrote:
Jouw ‘binnen de lijntjes’ opmerking neem ik van je aan, ik ben zelf geen muziekkenner genoeg om daar qua namen veel van te vinden, maar ik denk dat Pinkpop als festival allesbehalve progressief is en dus bij uitstek een festival dat niet echt experimenteert, maar in een breed spectrum voor de veilige namen gaat. En daarbinnen kun je veel kanten op, en als het enigszins gaat lijken op wat er in de eerder genoemde voorspellingen staat, dan is mijn persoontje daar heel blij mee…
Ik denk dat dit wel goed het verschil karakteriseert tussen Pinkpop en de meeste andere festivals hier op het forum, en dus ook de verschillende opvattingen over wat een line-up goed maakt. Pinkpop richt (tegenwoordig) op publiek wat herkenbaarheid, hits en meezingers waardeert, terwijl festivals als RW, BKS en Lowlands zich wat meer op de onderzoekende muziekliefhebber richten die graag verrast wil worden. Pinkpop kleurt binnen de lijntjes en verrast daardoor zelden, andere festivals lijken meer bezig die lijntjes af en toe wat op te rekken en dus te verrassen.
Dit is niet bedoelt om voor de zoveelste keer Pinkpop af te kraken, in tegendeel. Ik besef me nu dat Pinkpop op dat vlak echt best wel verschilt van de meeste festivals hier, en die vergelijking dus redelijk mank gaat. Misschien moeten we ook geen dingen van Pinkpop verwachten die niet bij Pinkpop passen. En verklaart dat waarom sommige forum leden hier, waaronder ik, dit festival en haar fans niet zo goed begrijpen. Thanks voor dat inzicht
@rickhuissen, nu kunnen we in alle rust elkaars smaak kut noemen en vrolijk naar een ander festival gaan