Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Ik vind de line-up voor een jubileum editie erg tegenvallen.
Voor mij te weinig namen die een bedrag van €230,00 voor een weekend kaart rechtvaardigen.

Persoonlijk vind ik dat een festival als Paaspop in Schijndel het verdomt goed voor elkaar heeft qua line-up dan. Hier kan je ook Indian Askin, White Lies, Blood Red Shoes, Davina michelle (slaat deze jongen over), Dropkick Murphys en nog veel meer zien voor bijna de helft van een pinkpop weekend kaartje.

Helaas ontbreekt er voor mij op maandag een Volbeat op Pinkpop.. Dan had ik me nog 1 dag goed kunnen vermaken..

Voor diegene die gaan, veel plezier.

En voor mij vingers gekruist voor volgend jaar

Het festival in Groningen vindt gewoon plaats hoor .... en wel op 22 juni.

Echter was er 1 iemand die beweerde dat er in augustus ook een groot festival zou plaats vinden .... en aangezien 90% van de mensheid kuddevolk is .... en dus met de meute mee roept .... krijg je dit soort excessen .....

Ik wil hier niet de zuurpruim uit hangen want ik vind dat Pinkpop het best goed gedaan heeft, maar voor mijn gevoel missen ze net de finesse om er écht iets heel bijzonders van te maken.

The Strokes i.p.v. Lenny Kravitz, Weezer i.p.v. Anouk & The Chemical Brothers i.p.v. Major Lazer en de line-up ziet er ineens veel origineler en diepgaander uit (in mijn optiek) met slechts drie aanpassingen.

Waar Werchter wél Rosalía, Brockhampton & Beirut neerzet, mis ik dit een beetje op Pinkpop.

Maar ja, het is gewoon niet mijn festival en voor de mensen die dit affiche super vinden, veel plezier!

Ik wil hier niet de zuurpruim uit hangen want ik vind dat Pinkpop het best goed gedaan heeft, maar voor mijn gevoel missen ze net de finesse om er écht iets heel bijzonders van te maken.

The Strokes i.p.v. Lenny Kravitz, Weezer i.p.v. Anouk & The Chemical Brothers i.p.v. Major Lazer en de line-up ziet er ineens veel origineler en diepgaander uit (in mijn optiek) met slechts drie aanpassingen.

Waar Werchter wél Rosalía, Brockhampton & Beirut neerzet, mis ik dit een beetje op Pinkpop.

Maar ja, het is gewoon niet mijn festival en voor de mensen die dit affiche super vinden, veel plezier!

Ja precies, een prima festival voor Pinkpop publiek. Wat uiteindelijk ook de bedoeling is. Voor scherpe boekingen hoef je er niet heen.

Het festival in Groningen vindt gewoon plaats hoor …. en wel op 22 juni.

Echter was er 1 iemand die beweerde dat er in augustus ook een groot festival zou plaats vinden …. en aangezien 90% van de mensheid kuddevolk is …. en dus met de meute mee roept …. krijg je dit soort excessen …..
Of doe niet zo arrogant. Dat heeft letterlijk in de media gestaan: https://www.sikkom.nl/foo-fighters-op-nieuw-driedaags-festival-in-stadspark-groningen/?harvest_referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Dus het is niet "1 iemand" beweerde".

Het is inderdaad niet zo spectaculair als je zou willen op een 50e editie, maar ik vind het toch een redelijk degelijke lineup voor Pinkpop. In ieder geval minder erg dan verwacht. Met Jamiroquai en Lenny Kravitz hebben ze gewoon nog twee goede grote namen als subs binnengehaald, waardoor de Krezips en George Ezra's geen sub hoeven te zijn. Verder over het algemeen best wel wat middelgrote namen op niet al te hoge posities: het zijn zeker niet allemaal acts waar ik van hou maar toch is het wel een complimentje waard. Ook mooie kleinere rocknamen met Cage The Elephant, Miles Kane en Blood Red Shoes. En The Cure is natuurlijk ook gewoon een geweldige boeking, ook al was het een beetje een anticlimax.

Het is dat ik niet kan dit jaar, maar anders had ik toch wel even getwijfeld om misschien te gaan. Alhoewel: een weekendkaart had ik toch iets te duur gevonden voor deze lineup, en mijn meest favoriete bands (Cure en Elbow) en andere leuke dingen (Fleetwood, Jamiroquai, Tenacious D, Blood Red Shoes, etc.) staan allemaal verspreid over het weekend dus een dagkaart was het ook niet geworden. Maar toch.

Verder toch nog wel opvallend: geen Keane. Iemand enig idee op welk festival die nog kunnen staan dit jaar? Ze zeiden toch echt dat Hello hun "first Dutch festival" was.

Ik vind de line-up voor een jubileum editie erg tegenvallen.
Voor mij te weinig namen die een bedrag van €230,00 voor een weekend kaart rechtvaardigen.

Persoonlijk vind ik dat een festival als Paaspop in Schijndel het verdomt goed voor elkaar heeft qua line-up dan. Hier kan je ook Indian Askin, White Lies, Blood Red Shoes, Davina michelle (slaat deze jongen over), Dropkick Murphys en nog veel meer zien voor bijna de helft van een pinkpop weekend kaartje.
Huh? Vreemde vergelijking.. 8-O
Die bandjes die jij noemt zullen toch ook niet de ticketprijs bepalen?
Dat zijn juist vooral namen van het kaliber Fleetwood Mac, The Cure, Mumford & Sons, Jamiroquai, Lenny Kravitz, Armin van Buren, Elbow, Tenacious D, Bastille, Major Lazer, Slash, en die zie ik dan weer vrijwel niet op Paaspop.

Het is inderdaad niet zo spectaculair als je zou willen op een 50e editie, maar ik vind het toch een redelijk degelijke lineup voor Pinkpop. In ieder geval minder erg dan verwacht. Met Jamiroquai en Lenny Kravitz hebben ze gewoon nog twee goede grote namen als subs binnengehaald, waardoor de Krezips en George Ezra’s geen sub hoeven te zijn. Verder over het algemeen best wel wat middelgrote namen op niet al te hoge posities: het zijn zeker niet allemaal acts waar ik van hou maar toch is het wel een complimentje waard. Ook mooie kleinere rocknamen met Cage The Elephant, Miles Kane en Blood Red Shoes. En The Cure is natuurlijk ook gewoon een geweldige boeking, ook al was het een beetje een anticlimax.

Het is dat ik niet kan dit jaar, maar anders had ik toch wel even getwijfeld om misschien te gaan. Alhoewel: een weekendkaart had ik toch iets te duur gevonden voor deze lineup, en mijn meest favoriete bands (Cure en Elbow) en andere leuke dingen (Fleetwood, Jamiroquai, Tenacious D, Blood Red Shoes, etc.) staan allemaal verspreid over het weekend dus een dagkaart was het ook niet geworden. Maar toch.

Verder toch nog wel opvallend: geen Keane. Iemand enig idee op welk festival die nog kunnen staan dit jaar? Ze zeiden toch echt dat Hello hun “first Dutch festival” was.
Oh, en misschien wel het beste aan de lineup: geen K********n!

Jongens, ik heb de lineup gezien

mattman wrote:
Amin wisten we natuurlijk al een beetje. Maar goed: nu dus bevestigd.
1f642.svg
Het Martin Garrix slot, neem ik aan.

Met daarvoor de -ahum- Cure hé.
1f642.svg

Geen Cure

Ben je hier al van genezen Dennis? :wink:

Leuk om de presentatie eens bij te wonen! Vooral genoten van Jett Rebel & reacties tijdens filmpje van bekendmakingen.

Heel blij met the cure, maar die zondag is naar mijn smaak verder matig gevuld. Zaterdag en maandag zijn wel in orde.

Twijfel om een dagkaart te kopen voor zondag, of voor hurricane (cure met ffoo fighters op 1 dag) of Werchter proberen te swappen.

Overigens is sikkom een bekend stadsblog in Groningen en altijd erg positief over evenementen in Stad. Zou die berichtgeving wel met een korrel zout nemen. Al is the Cure daar nooit genoemd, foo fighters wel (en zijn in de buurt). Denk dat een groot festival in Groningen wel kan werken en veel bezoekers uit het noorden kan trekken. Stadspark en gGroningen ook perfect voor zo'n evenement, mooie locatie een veel hotels dichtbij.

Ouch. Eminem had ik geweldig gevonden. The Cure is voor mij dan weer een beetje een saaie band.
Mosterd na de maaltijd sowieso.

Ik kom zelf op 19 acts die ik zou willen zien dus Swapje of anders misschien volgend jaar.

Mis Keane ook wel.

Perspresentatie idd leuk mee te maken.

Ik had je nog even willen groeten Dennis, maar je was vrij snel vertrokken. Heb je wel zien staan. We hadden dit jaar een mooie zitplek links boven het podium.

Mijn meis werd later nog geïnterviewd en gaf een eerlijke mening. Ze had meer grotere headliners verwacht en gaat dit jaar nog niet mee.

Ik ga mij dit jaar prima vermaken en ga alle 3 de dagen. Niet heel veel keuzestress. Had wel wat meer rockacts en muziek van nu in gemogen en wat minder dubbele boekingen (met andere jaren/andere festivals), maar op zich prima.

Fijn voor de fans dat de grootste gemene deler redelijk positief is, nu dan eindelijk de line-up bekend is. Gun iedereen een mooi festival. Zelf ben ik wel happy dat ik gewoon naar een festival uit de Europa League mag (BKS).

Ouch. Eminem had ik geweldig gevonden. The Cure is voor mij dan weer een beetje een saaie band.

Ik kom zelf op 19 acts die ik zou willen zien dus Swapje of anders misschien volgend jaar.

Mis Keane ook wel.

19 acts over drie dagen lijkt me toch een aardige score...

Absoluut maar helaas zijn die verspreid over zaterdag en maandag haha. Vind de zondag persoonlijk op Kravitz en Die Antwoord na drie keer niks.

Op Facebook gaan mensen wel los. Weinig positieve reacties. Benieuwd naar de kaartverkoop en of het uitverkoopt.

Denk dat Jans uitspraken over de een editie die de boeken ingaat niet zo wijs zijn geweest.

Op Facebook gaan mensen wel los. Weinig positieve reacties. Benieuwd naar de kaartverkoop en of het uitverkoopt.

Denk dat Jans uitspraken over de een editie die de boeken ingaat niet zo wijs zijn geweest.

Verwachten dat Jan wijze uitspraken doet, is pas niet wijs ;-).
Maar 19 acts die je wil zien, is toch best veel?

Timmetje wrote:

Mis Keane ook wel.

19 acts over drie dagen lijkt me toch een aardige score…

Inderdaad... als je toch 6 of 7 acts per dag daadwerkelijk ziet, ben je doorgaans toch gewoon spekkoper? Helemaal niet gek vind ik dan, 19 acts.

Mis Keane ook wel.

Eerlijk? Ben heel blij dat Coldplay en Eminem afgeketst zijn. Met zulke acts ga je weer zo'n povere undercard hebben. Nu heb je én 3 nette headliners én een goede lineup in de breedte. Voor Pinkpop begrippen dan. ;-) Ook naar de toekomst toe is het gewoon veel slimmer om af te stappen van 'we bouwen een lineup rond headliner X'.

En The Cure, heerlijk man.

Users who are viewing this thread