Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

robbie

Playlistbediener
5 nov 2018
5
3
Mijn mening voor Pinkpop programma is dat een gevarieerd en paar leuke verrassing in huis heeft. (Die antwoord,Lenny Kravitz)Dit jaar is er genoeg rock (bands met gitaar).De vraag wat is groter de linup in de breedte is daar antwoord op .
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Even een vraagje voor iemand die nog niet eerder op Pinkpop is geweest, kun je de MainStage horen en zien vanaf Parkstad?
 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
Valt mij echt niet tegen dit! Met name de combi Lenny - The Cure - Armin is echt netjes! Tel daarbij op dat de zaterdag een volwaardige festivaldag is geworden, vind ik Pinkpop best overtuigen. Tuurlijk kan je links en rechts twijfelen over de zoveelste Anouk en de relevantie van White Lies en The Kooks, etc. Maar het kan niet altijd 2014 zijn. Dit kan best grotendeels uitverkopen. Ik overweeg iig de zondag.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.433
650
Marco Roelofs van Heideroosjes :
Het 50-jaar Pinkpop Festival programma is bekend! Had ik daar graag gestaan in dit Heideroosjes jubileum jaar? Jazeker. Ik overdrijf niet als ik zeg dat mijn leven begon op Pinkpop.
Eerst als piepjonge bezoeker aan de hand van mijn oom en tante, in 1992 voor het eerst met vrienden. Dansen op 'Alive' terwijl de regen op ons neerkletterde.
Begin 1995 belde Jan Smeets plotseling naar mijn studentenkamer in Tilburg en nadat ik weer kon ademhalen noemde ik het astronomische bedrag van 750 gulden. Het hoogste gage dat ik ooit had gevraagd voor mijn punkbandje. Ik heb dat Pinkpopdebuut in mijn boek KAAL beschreven en die passage eindigt met de zin; "de hemel bestaat, en ik ben binnen".

Na dat Pinkpop optreden veranderde mijn jonge leven op alle fronten. En in de jaren erna gingen ál mijn jongensdromen in vervulling. In 1997 maakte ik mijn debuut als TV-presentator. Op Pinkpop, in de live-uitzending van de VARA/VPRO. Zonder noemenswaardige voorbereiding stortte ik mezelf in het diepe. Bijna tien jaar mocht ik tijdens Pinkpop werken als presentator. Ondertussen speelden Heideroosjes er in totaal 4 keer. Nadat we stopten in 2012 vroeg Jan Smeets me terug, dit keer als podiumpresentator. Dat heb ik twee edities gedaan en vorig jaar was het tijd dat stokje over te dragen aan de jonge garde. Toen lag ik heerlijk ontspannen zelf als bezoeker in het veld.
Pinkpop is een ijkpunt, een jaarlijks weerzien. Dit jaar wordt mijn 29e keer.

Waarom Heideroosjes niet geboekt is? Geen idee. De wegen van de programmacommissie zijn ondoorgrondelijk, en de argumenten verschillen per gelegenheid. Had het mooi gepast? Natuurlijk. 50 jaar Pinkpop - 30 jaar Heideroosjes. Onze jubileumshows in Paradiso verkocht in een paar minuten uit. We doen slechts 4 festivals in Nederland, daarna hangen we de gitaren weer aan de wilgen. Dus ja, ik had graag weer eens over dat fantastische Megaland uitgekeken. Full circle. Pinkpop blijft speciaal, zeker als Limburgs jochie. Maar; I have had my share. Ik koester dierbare herinneringen en ben Jan Smeets voor altijd dankbaar voor de kans die hij ons gaf in 1995. Pinkpop, gefeliciteerd!

Had hen wel verwacht eigenlijk!
 

Mr-Pronk

Playlistbediener
29 okt 2015
40
0
Geen legendarische 50e editie iig een flinke verbetering ten opzichte van de afgelopen 2 jaar.

Weinig playback acts. Ik ben redelijk tevreden.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
Marco Roelofs van Heideroosjes :

Het 50-jaar Pinkpop Festival programma is bekend! Had ik daar graag gestaan in dit Heideroosjes jubileum jaar? Jazeker. Ik overdrijf niet als ik zeg dat mijn leven begon op Pinkpop.
Eerst als piepjonge bezoeker aan de hand van mijn oom en tante, in 1992 voor het eerst met vrienden. Dansen op ‘Alive’ terwijl de regen op ons neerkletterde.
Begin 1995 belde Jan Smeets plotseling naar mijn studentenkamer in Tilburg en nadat ik weer kon ademhalen noemde ik het astronomische bedrag van 750 gulden. Het hoogste gage dat ik ooit had gevraagd voor mijn punkbandje. Ik heb dat Pinkpopdebuut in mijn boek KAAL beschreven en die passage eindigt met de zin; “de hemel bestaat, en ik ben binnen”.

Na dat Pinkpop optreden veranderde mijn jonge leven op alle fronten. En in de jaren erna gingen ál mijn jongensdromen in vervulling. In 1997 maakte ik mijn debuut als TV-presentator. Op Pinkpop, in de live-uitzending van de VARA/VPRO. Zonder noemenswaardige voorbereiding stortte ik mezelf in het diepe. Bijna tien jaar mocht ik tijdens Pinkpop werken als presentator. Ondertussen speelden Heideroosjes er in totaal 4 keer. Nadat we stopten in 2012 vroeg Jan Smeets me terug, dit keer als podiumpresentator. Dat heb ik twee edities gedaan en vorig jaar was het tijd dat stokje over te dragen aan de jonge garde. Toen lag ik heerlijk ontspannen zelf als bezoeker in het veld.
Pinkpop is een ijkpunt, een jaarlijks weerzien. Dit jaar wordt mijn 29e keer.

Waarom Heideroosjes niet geboekt is? Geen idee. De wegen van de programmacommissie zijn ondoorgrondelijk, en de argumenten verschillen per gelegenheid. Had het mooi gepast? Natuurlijk. 50 jaar Pinkpop – 30 jaar Heideroosjes. Onze jubileumshows in Paradiso verkocht in een paar minuten uit. We doen slechts 4 festivals in Nederland, daarna hangen we de gitaren weer aan de wilgen. Dus ja, ik had graag weer eens over dat fantastische Megaland uitgekeken. Full circle. Pinkpop blijft speciaal, zeker als Limburgs jochie. Maar; I have had my share. Ik koester dierbare herinneringen en ben Jan Smeets voor altijd dankbaar voor de kans die hij ons gaf in 1995. Pinkpop, gefeliciteerd!

Had hen wel verwacht eigenlijk!

Hele genuanceerde reactie toch? Hij vindt het jammer en komt daar eerlijk voor uit. Vind ik geen sneer dit.
 

erik90

Campingartiest
22 nov 2013
90
9
ik vind het oprecht een degelijke line-up zeker de maandag. Alleen denken mijn pinkpop-maatjes er anders over.. en om nou "alleen" zo'n weekend te doen is me toch ook niet een heel fijn idee...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.540
6.219
Tuurlijk is dit geen huilverhaal. Lekker ongenuanceerd. Die man baalt gewoon en wil de vraag van de fans en publiek waarom ze er niet staan voor zijn door dit te posten. En terecht imo. Die man is een tijd verbonden geweest aan het festival. Niet gek dat hij zich gepasseerd voelt. Verder is het een zeer respectvolle reactie.

Denk dat uitverkopen dit jaar iig niet gaat gebeuren. En volgens Jan wordt PP vanaf volgens jaar verplaatst omdat hij veel grote bands misgelopen is. Wijs besluit.
 

chuckofalltrades

Playlistbediener
16 sep 2018
39
0
Pretty happy: This lineup, along with Graspop, Dream Theater (Lux), Mark Knopfler (Lux) and Metallica (ArenA) will make my long trip from India worth it. After attending several concerts in India and all 10 editions of our biggest music festival (which I worked for, for a while), this promises to be an entirely different experience, altogether.

Some absolute bucket-list names on this poster, which I definitely wouldn't have had the chance to see otherwise (You guys in Western Europe are pretty lucky to have all the top bands touring so often, absolutely jealous when I look at just one month's Ticketmaster schedule!), and I feel it's a pretty good balance of legends & newcomers, guitar and non-guitar, known names and to-be-discovered. I didn't understand a word that was being said during the press conference (apart from the lyrics in English, of course :D).

I guess it's time for me to stop stalking these forums every day (every few hours, rather!) now that everything is known - thank you Festileaks for the superb coverage, entertainment and hype over the last few months :)

I hope to bump into some of you at Pinkpop or a (cough cough) Kensington concert.

Chuck
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.367
5.057
Tuurlijk is dit geen huilverhaal. Lekker ongenuanceerd. Die man baalt gewoon en wil de vraag van de fans en publiek voorzijn door dit te posten. En terecht imo. Die man is een tijd verbonden geweest aan het festival. Niet gek dat hij zich gepasseerd voelt. Verder is het een respectvolle reactie.

Denk dat uitverkopen dit jaar iig niet gaat gebeuren. En volgens Jan wordt PP vanaf volgens jaar verplaatst omdat hij veel grote bands misgelopen is. Wijs besluit.
Nee 5048102812401248 shows geven als laatste optreden is wel lekker wil je zeggen. Als of de Heideroosjes een of andere must zijn voor Pinkpop. Kom op zeg. En die reünie is 6 jaartjes geleden, dan kan je amper over een reünie spreken... ook niet eens nieuw studiowerk ofzo.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.662
5.137
Geen Kensington though.
Net als Dennis heb ik de optie Kensington nooit echt geloofd, zeker niet als headliner.
En ik heb ook nooit begrepen waar de vaak geopperde 'vaste combi' Kensington - Armin op gebaseerd was.

Verder is ook weer duidelijk geworden dat de vaak gehoorde argumenten dat een band al ergens anders in NL speelt of al eerder aangekondigd is niet de beste zijn om een band vooraf uit te sluiten.
Ik ga er dan ook vanuit dat dit de komende jaren niet meer zal gebeuren, en dat de voorspellingen en sfeer voor volgende edities iets positiever/optimistischer gestemd zullen zijn.. :lol: :p :wink:
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.367
5.057
Timmetje wrote:
Geen Kensington though.

Net als Dennis heb ik de optie Kensington nooit echt geloofd, zeker niet als headliner.
En ik heb ook nooit begrepen waar de vaak geopperde ‘vaste combi’ Kensington – Armin op gebaseerd was.

Verder is ook weer duidelijk geworden dat de vaak gehoorde argumenten dat een band al ergens anders in NL speelt of al eerder aangekondigd is niet de beste zijn om een band vooraf uit te sluiten.
Ik ga er dan ook vanuit dat dit de komende jaren niet meer zal gebeuren, en dat de voorspellingen en sfeer voor volgende edities iets positiever/optimistischer gestemd zullen zijn..
1f606.svg
1f61b.svg
1f609.svg
Kensington heeft met Armin een single ooit gemaakt. Mogelijk dat ze daar nog komen als "gast"
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
994
120
Marco Roelofs van Heideroosjes :
Begin 1995 belde Jan Smeets plotseling naar mijn studentenkamer in Tilburg en nadat ik weer kon ademhalen noemde ik het astronomische bedrag van 750 gulden. Het hoogste gage dat ik ooit had gevraagd voor mijn punkbandje. Ik heb dat Pinkpopdebuut in mijn boek KAAL beschreven en die passage eindigt met de zin; “de hemel bestaat, en ik ben binnen”. !
Ik kan me nog een avondje herinneren waar ik samen met Vincent Koreman (Travoltas) en Marco Roelofs zat te zuipen in ons studentenhuis, zal dan rond 1995 zijn geweest. Vincent heeft het NOFX t-shirt wat een huisgenoot aan hem leende die avond, nooit teruggegeven, Echt waar dit.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.386
6.002
Prima verzameling herkenbare namen voor het Pinkpop publiek. Dennis z’n favoriete “covermuts” is er ook bij. Wordt vast gezellig. Veel plezier allemaal!

PS. Leuk om sommigen van jullie (weer) even te zien!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.367
5.057
Prima verzameling herkenbare namen voor het Pinkpop publiek. Dennis z’n favoriete “covermuts” is er ook bij. Wordt vast gezellig. Veel plezier allemaal!

PS. Leuk om sommigen van jullie (weer) even te zien!
En wie was er meer dronken? Dennis of bcmrmaybe?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.386
6.002
Dr. Hannibal wrote:
Prima verzameling herkenbare namen voor het Pinkpop publiek. Dennis z’n favoriete “covermuts” is er ook bij. Wordt vast gezellig. Veel plezier allemaal!

PS. Leuk om sommigen van jullie (weer) even te zien!

En wie was er meer dronken? Dennis of bcmrmaybe?

Haha had van Dennis niet de indruk dat ie iets op had, bcmrmaybe geloof ik wel zien staan met een biertje. Maar geen hoi gezegd dus niet zeker van. Leek er in ieder geval op dat die keta van gisteren was uitgewerkt ?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken