Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

T. Roses

Dagopener
8 dec 2016
739
445
Zal iig zeker niet uitverkopen, wel fijn voor de mensen die kaartjes gaan bestellen komende zaterdag
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Het valt me wel op dat veel van de namen die al eerder bekend waren (Ezra, Tenacious D, Golden Earring, Krezip, etc) toch een lagere positie hebben gekregen dan veel mensen hier vreesden. Deze bands waren dus geen van allen subs of ook maar semi-subs. Op zich goed dat ze dus toch nog een pakket grotere namen open hebben getrokken, ook al zijn enkele hiervan ook redelijk matig en voorspelbaar.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
Mening van een muzikale noob:

- Zeer aardige 'all-round' line-up
- Matige line-up als je van de gitaren bent
- Nederlandse inbreng best te pruimen
- Geen enkele stadionheadliner, wel een hele mooie Lenny-Cure-Armin combi...
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
De zaterdag vind ik ruk. Als is Jamiroquai wel een verrassende act.

The Cure had ik ook echt niet meer zien aankomen. En in combi met Lenny en Armin ga ik die dag overwegen. Die zondag is in de breedte de beste dag, maar heeft ook niet echte uitschieters om naar Landgraaf voor te rijden.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Nou, mijn verwachtingen waren ontzettend laag dus het kon überhaupt alleen maar meevallen, maar ze hebben echt wel wat nette namen op hun line-up. Erg exclusief is het allemaal misschien niet, maar Cage The Elephant, Elbow, San Holo, Jamiroquai, Lenny Kravitz, The Cure, Mark Ronson, Fleetwood Mac, Slash, Dropkick Murphys, The 1975, Tenacious D, Sam Fender en Indian Askin zijn allen namen die ik wel zou checken. Alleen zonde dat ik hiervan het meeste al eens gezien heb.

Ik overweeg een ticketswap voor de dag van The Cure aangezien ik die nog niet eerder zag en ik dat toch echt een keer live mee wil maken..
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.464
6.130
Leuk voor een Swapje maar 230 is mij te duur voor dit programma. Beetje karig jubileumjaar. Mis de echt grote of exclusieve acts.

Geen Kensington though.

Maar kan me in superieur programma niet vinden. :p
Wel aardig. Niet meer dan dat.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.610
5.011
Ga zoals gepland waarschijnlijk alleen de maandag, maar gelukkig zeer content.
Persoonlijk vind ik het de mooiste dag (of het de sterkste dag is, kun je over discussiëren).

Heel blij met:
Fleetwood Mac
Tenacious D
The Pretenders
Dropkick Murphys
First Aid Kit

Mooie extraatjes en interessante namen:
Slash ft. Myles Kennedy & The Conspirators (ook op Graspop)
Bring Me The Horizon
Coldrain
The Boss Hoss
Palaye Royale
The 1975
Major Lazer
Indian Askin
Bastille
Jett Rebel

Helaas op andere dag:
The Cure
Golden Earring
Halestorm (ook op Graspop)
White Lies
Die Antwoord
Rowwen Heze
Elbow
George Ezra
Jamiroquai
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Holy shit die maandag, ik was bang na de zaterdag en zondag waar ik max 2 bands van überhaupt zou hoeven te zien, komt de maandag met een vol programma met super vette bands! Dat wordt sowieso een dagkaartke!
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Weet iemand wanneer ongeveer het tijdschema bekend wordt? Komt die meestal ook meteen na de aankondiging van de lineup?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.464
6.130
Geen Heideroosjes maar wel die NL prutsrappers snap ik niet. Helemaal gezien de historie van PP en Roelofs.

Die hadden er gewoon moeten staan.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.217
4.472
Geen Heideroosjes maar wel die NL prutsrappers snap ik niet. Helemaal gezien de historie van PP en Roelofs.

Die hadden er gewoon moeten staan.

Pinkpop kan niet iedere gestopte band die na jaren besluit toch nog een keer de zakken te willen vullen een podium bieden. Die eer is dit jaar naar Krezip gegaan ;-).
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
Ik kom er zelfs op terug. Ook voor mij als gitaarliefhebber is dit een prima weekend, waarbij het elke dag een beetje beter wordt. Ik ga mijn vrienden overtuigen. Hopelijk een heel weekend, maar anders op zeker toch de maandag!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Timmetje wrote:
Geen Heideroosjes maar wel die NL prutsrappers snap ik niet. Helemaal gezien de historie van PP en Roelofs.

Die hadden er gewoon moeten staan.

Pinkpop kan niet iedere gestopte band die na jaren besluit toch nog een keer de zakken te willen vullen een podium bieden. Die eer is dit jaar naar Krezip gegaan ;-).
Dit precies...
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.785
Nou al met al geen slecht affiche denk ik voor een mainstreamfestival. Superieur zou ik het niet noemen, maar er zitten aardige dingen bij.

De maandag vind ik persoonlijk met afstand het minst. Op Fleetwood Mac en Michael Kiwanuka na geen naam die ik graag zou willen zien. Dropkick Murphy’s is verder best oké, maar als je die al reeds een keer gezien hebt voegt het daarna niet veel meer toe. Gewoon aardig.

Zondag heeft met The Cure een hele fijne headliner. Kan me voorstellen dat sommigen deze naam niet meer hadden verwacht of tegen vinden vallen, maar als fanboy van The Cure zeg ik: topboeking. Armin van Buuren in het donker erna zal ook goed werken. Blood Red Shoes en White Lies: niet heel spectaculair, wel helemaal prima. Evenals Miles Kane: live altijd lekker. Die Antwoord, The Kooks en Lenny Kravitz: meh. Rowwen Hèze en Krezip als Nederlandse inbreng prima.

Zaterdag heeft prima bovenkant van affiche. Mumford And Sons en Elbow werken goed op mainstream festival, degelijk en prima. Evenals George Ezra, al kan ik er zelf helemaal niets mee. Jamiroquai vind ik de meest verrassende boeking. Ik hou er zelf niet eens zo van, maar vind het wel een uitstekende toevoeging. Cage The Elefant ook dikke prima. Anouk viel te verwachten, tsja prima maar ook niet meer dan dat. Hetzelfde geldt voor golden Earring, akkoord omdat het een jubileum is ;-) Bazart dikke bah. Jacob Banks oke. Yungblud viel ook te verwachten aangezien hij alle Mojo festivals zo’n beetje heeft gehad. San Hole ook prima.

Het zou me zelf niet over de streep trekken, maar het beste programma in jaren als je het mij vraagt. Zeker in de breedte is er wat meer te beleven. Jammer van die maandag. Misschien had men meer verwacht van een jubileum editie, maar goed: misschien is dit ook wel gewoon het maximaal haalbare. Of hetgeen waar Mojo de meeste winst mee boekt ;-)

Denk dat ze een redelijke kaartverkoop tegemoet kunnen zien. Tenzij “iedereen” er perse bij wil zijn omdat het de 50e editie is. Maar dat loopt denk ik wel los.

Al met al zeker niet negatief.
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
Pinkpop kan niet iedere gestopte band die na jaren besluit toch nog een keer de zakken te willen vullen een podium bieden. Die eer is dit jaar naar Krezip gegaan ;-).
Staan ze een keer aangekondigd op het affiche...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken