Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.437
6.100
Indiaantje89 wrote:
Het gaat er mij een beetje de andere kant op. We gaan dingen bij Pinkpop al snel downgraden, terwijl het bij Werchter al om een of andere reden snel een upgrade is. En waarom kunnen we niet doen of Lionel Richie geen headliner zou zijn, verkocht 4x hier het Gelredome uit tijdens Symphonic In Rosso om even een voorbeeldje te noemen. Waarom is Nick Cave/Gorillaz en QOTSA die de Ziggo Dome uitverkopen dat wel?


Ik heb al vaker gezegd dat Belgie en Nederland mijlenver uit elkaar liggen wat betreft smaak. In Belgie is Bruce Springsteen veel minder held, in Nederland kan hij niet kapot. in Belgie worden ze helemaal geil als ze de naam Nick Cave horen, in Nederland niet.
De vergelijk Stubru vs. Alle Radio Veronica-kloons heeft hier een groot deel mee te maken; Nederlanders hebben toch al gauw meer een link met typische Amerikaanse rock, Daarom denk ik dat Bon Jovi ook prima op Pinkpop past.

Onzin.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
991
119
Pinkpop is Working on a dream, High Hopes dat Bruce wel komt, ik denk dat Landgraaf dan wel de Lucky(est) Town in West-Europa gaat zijn.
Bruce komt niet zegt Jan, dan komt ie dus wel.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.654
814
Pinkpop is Working on a dream, High Hopes dat Bruce wel komt, ik denk dat Landgraaf dan wel de Lucky(est) Town in West-Europa gaat zijn.
Bruce komt niet zegt Jan, dan komt ie dus wel.

BS. Smeets heeft het nooit over Bruce gehad

En toch, Jessica(dochter) heeft een huis in Eindhoven, Bruce zelf is ook regelmatig in Valkenswaard te vinden, een solo show zou nog zomaar kunnen
Al zou dat dan weer niet geschikt zijn voor Pinkpop denk ik
 

Pjotrm1998

Campingartiest
12 feb 2017
55
4
Oasiss wrote:

mattman wrote:
Editors kan je makkelijk op elke plek zetten he. Als Pinkpop morgen beslist dat ze Editors als tweede onderaan op de North wil zetten, dan zullen ze daar ook akkoord mee (moeten) gaan. Doen ze in andere landen ook. Dat het niet slim is, da’s nog iets anders. Boekers in NL en BE willen Editors natuurlijk kunnen blijven presenteren als grote naam.

Daarnaast vind ik het grappig dat hier nog altijd de term ‘second headliner’ wordt gebruikt. Dat zijn toch gewoon subs?


Da’s marketing, toch? Werchter hanteert oprecht co-headlineconstructies met bijvoorbeeld QOTSA en Gorillaz. Pinkpop wil zichzelf wat dat betreft ook serieus blijven nemen en gaat dan ook spreken van second headliners. Als je vervolgens Within Temptation of Slash als dusdanig gaat betitelen, is het tegendeel van jezelf serieus nemen m.i. het gevolg.

Uhh Within Temptation is gewoon headliner van Graspop?

Snow Patrol – Pearl Jam
Editors – Bruno Mars
Arcade Fire – Metallica
System Of Down – Kings Of Leon
Elbow – Muse
Mumford & Sons – Bruce Springsteen
Queens Of the Stone Age – The Killers
John Mayer – The Rolling Stones
Lionel Richie – Paul McCartney

Pinkpop doet gewoon regelmatig goede co headliner/subs constructies hoor. Wat daar onder zit kan je over discussiëren. Maar bij Werchter maken ze ook genoeg blunders hoor. Nick Cave laten verzuipen op een mainstage, Iron Maiden voor Coldplay zetten, Mackelmore voor Florence & The Machine, Pharell Williams na Mumford & Sons, Bij Werchter is het ook niet altijd walhalla hoor.

om nog te zwijgen over ALT-J voor de Foo's RW2017... die verneukte pas alles
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Indiaantje89 wrote:

Oasiss wrote:

mattman wrote:
Editors kan je makkelijk op elke plek zetten he. Als Pinkpop morgen beslist dat ze Editors als tweede onderaan op de North wil zetten, dan zullen ze daar ook akkoord mee (moeten) gaan. Doen ze in andere landen ook. Dat het niet slim is, da’s nog iets anders. Boekers in NL en BE willen Editors natuurlijk kunnen blijven presenteren als grote naam.

Daarnaast vind ik het grappig dat hier nog altijd de term ‘second headliner’ wordt gebruikt. Dat zijn toch gewoon subs?


Da’s marketing, toch? Werchter hanteert oprecht co-headlineconstructies met bijvoorbeeld QOTSA en Gorillaz. Pinkpop wil zichzelf wat dat betreft ook serieus blijven nemen en gaat dan ook spreken van second headliners. Als je vervolgens Within Temptation of Slash als dusdanig gaat betitelen, is het tegendeel van jezelf serieus nemen m.i. het gevolg.


Uhh Within Temptation is gewoon headliner van Graspop?

Snow Patrol – Pearl Jam
Editors – Bruno Mars
Arcade Fire – Metallica
System Of Down – Kings Of Leon
Elbow – Muse
Mumford & Sons – Bruce Springsteen
Queens Of the Stone Age – The Killers
John Mayer – The Rolling Stones
Lionel Richie – Paul McCartney

Pinkpop doet gewoon regelmatig goede co headliner/subs constructies hoor. Wat daar onder zit kan je over discussiëren. Maar bij Werchter maken ze ook genoeg blunders hoor. Nick Cave laten verzuipen op een mainstage, Iron Maiden voor Coldplay zetten, Mackelmore voor Florence & The Machine, Pharell Williams na Mumford & Sons, Bij Werchter is het ook niet altijd walhalla hoor.

om nog te zwijgen over ALT-J voor de Foo’s RW2017… die verneukte pas alles

Alsof de Foo Fighters zelf een verpletterende show weggaven.. Stond helemaal vooraan en ben na een uurtje weggegaan omdat het echt slecht was, lekker een halfuur lang je band voorstellen..
alt-J zelf kon er ook niet veel aan doen dat de apparatuur niet mee wilde werken, was verder prima show.
 

remko

Campingartiest
5 feb 2016
81
0
Maroon 5 10 juni in de Ziggo Dome!
Gelukkig dus niet op Pinkpop
1f600.svg

Onwaarschijnlijk ja, al is er wel een opvallend gat in hun tourschema (telkens om de dag of 1 dag ertussen, terwijl er voor de Ziggo show ineens vier dagen zitten; zou dus nog de 8e kunnen bv)
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Indiaantje89 wrote:
Nick Cave laten verzuipen op een mainstage

Triggered haha.

Ik neem aan dat je het over 2018 hebt? Als er één band verzoop die dag was het Arctic Monkeys. Nick Cave was een triomf en misschien wel de beste beslissing die RW de vorige editie gemaakt heeft. Zelden een publiek zien gaan van ‘ongeïnteresseerd staren en kletsen’ naar ‘iedereen in de ban wat er op het podium aan het gebeuren is.’ Dat zijn de magische momenten waarom ik naar een festival ga. Tegen het moment dat Cave het publiek uitzwaaide was het veld tot achter de geluidstoren helemaal om. (Check deze video van Push The Sky Away, voor mij hét moment van RW18, ongelofelijk: https://www.youtube.com/watch?v=pmyr5X2mXeo). Cave heeft toen heel veel fans gemaakt (en AM heeft er verloren). En net daarom vind ik het bewonderenswaardig dat Werchter ‘m die plek durven geven heeft. Zulke keuzes mogen nog veel meer gemaakt worden.

Maar dat was even (lichtjes) off topic.
1f609.svg

Wil hier toch even wat over zeggen.
Ben zelf niet op Werchter geweest dit jaar maar die negatieve reacties op Arctic Monkeys snap ik niet zo goed..
Las op zowel Humo als De Morgen dat ze 5 sterren kregen voor hun show op Werchter, nou heeft iedereen natuurlijk een andere opinie, maar het vuur dat ik op dit forum tegen kwam over hun set ligt wel mijlenver van die recensies af. Het kan uiteraard niet je ding zijn, maar om te zeggen dat zij 'verzuipen' op een groot podium... Ik heb ze al best vaak gezien, en bijvoorbeeld op Mad Cool (ook een gigantische major met enorm veel bezoekers) was het bij het optreden van de Monkeys het drukst (nog drukker dan bij Pearl Jam) en vond ik dat ze weer een ijzersterke show neerzetten, ook waren de mensen (onder wie Spanjaarden, Australiers en Britten) die ik sprak over het optreden tijdens het wachten op Massive Attack enorm enthousiast. Nogmaals, iedereen ervaart het natuurlijk op zijn eigen manier, maar om te zeggen dat deze band 'verzuipt' op een groot podium en/of dit niet aan zou kunnen, dan vind ik dat toch een raar, zeker als je die lyrische recensies erop na slaat. De mensen die ik sprak die wél naar Werchter geweest zijn vonden het trouwens ook fantastisch wat Alex en co lieten zien. (Zij waren overigens ook enorm enthousiast over Nick Cave).

Maar goed; kan je uitleggen wat je zo slecht vond aan de Werchter show?

Zou overigens voor Pinkpop gewoon een mooie (co-)headliner zijn voor een volgende editie, om het weer even op Pinkpop te betrekken..
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.951
520
... ook waren de mensen (onder wie Spanjaarden, Australiers en Britten) die ik sprak over het optreden tijdens het wachten op Massive Attack enorm enthousiast.
Flink wat mensen gesproken zeker?
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
James wrote:
… ook waren de mensen (onder wie Spanjaarden, Australiers en Britten) die ik sprak over het optreden tijdens het wachten op Massive Attack enorm enthousiast.

Flink wat mensen gesproken zeker?

Heb daar ruim 1,5 uur gestaan.. Dan gaat het al snel over wat je die dag allemaal gezien hebt hahaha, omdat de show van AM toen net was afgelopen lag dat natuurlijk nog op het netvlies.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.512
Maar goed; kan je uitleggen wat je zo slecht vond aan de Werchter show?

Oké, verzuipen was het niet helemaal nee. Maar ik had redelijk hoge verwachtingen voor dat concert, ik hou wel van AM en ook van die nieuwe plaat, maar de manier waarop de nummers gebracht werden vond ik net iets te steriel en plichtmatig. Weinig emotie en veel 'gebaartjes'. Er zat helaas (voor mij) geen goede dynamiek in hun set. Het helpt niet dat Cave daar vlak voor zo'n spetterend optreden gaf waarin hij het publiek bespeelde en wél heel geloofwaardig overkwam (op het eerste nummer na misschien). De lat lag al iets te hoog. Ook door David Byrne trouwens, die ook op diezelfde zondag voor mij de beste show van RW18 (en het jaar) gaf. Zowel Cave als Byrne hebben getoond hoe het ook kan, zo'n show weggegeven. Daarna moest je al van heel goede huize komen. En voor mij deed AM dat niet.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.411
James wrote:
Maar goed; kan je uitleggen wat je zo slecht vond aan de Werchter show?

Oké, verzuipen was het niet helemaal nee. Maar ik had redelijk hoge verwachtingen voor dat concert, ik hou wel van AM en ook van die nieuwe plaat, maar de manier waarop de nummers gebracht werden vond ik net iets te steriel en plichtmatig. Weinig emotie en veel ‘gebaartjes’. Er zat helaas (voor mij) geen goede dynamiek in hun set. Het helpt niet dat Cave daar vlak voor zo’n spetterend optreden gaf waarin hij het publiek bespeelde en wél heel geloofwaardig overkwam (op het eerste nummer na misschien). De lat lag al iets te hoog. Ook door David Byrne trouwens, die ook op diezelfde zondag voor mij de beste show van RW18 (en het jaar) gaf. Zowel Cave als Byrne hebben getoond hoe het ook kan, zo’n show weggegeven. Daarna moest je al van heel goede huize komen. En voor mij deed AM dat niet.

Dat was voor mij ook de belangrijkste reden (Alleen David Byrne inwisselen voor een verpletterende show van Nine Inch Nails). Na twee van zulke goede shows voelde dit echt als een nachtkaars. Kabbelde lekker voort en was niet vervelend om aan te horen. Maar ik denk er nooit meer aan terug.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.877
6.057
Wil hier toch even wat over zeggen.
Ben zelf niet op Werchter geweest dit jaar maar die negatieve reacties op Arctic Monkeys snap ik niet zo goed..
Las op zowel Humo als De Morgen dat ze 5 sterren kregen voor hun show op Werchter ...

Maar goed; kan je uitleggen wat je zo slecht vond aan de Werchter show?

Stel je maar is voor dat ze het lievelingetje van Studio Brussel een slechte recensie geven en daarmee een aantal persaccreditaties worden ingetrokken. LiveNation heeft een pak meer macht dan je zou kunnen of durven vermoeden.

Maar goed. Zeker, ik had net als @mattman hoge verwachtingen door enerzijds de leuke show van TLSP op RW16 enerzijds, door de smaakmakende AM shows tijdens de vorige album cyclus anderzijds (velen van m'n vrienden hebben hen toen gezien en waren enthousiast en ik geraakte daarna pas into muziek). M'n avond werd eigenlijk al half verpest door het kransje Britten dat het niet kon laten om luidkeels te blijven lullen door het optreden van Nick Cave ondanks dat meerdere mensen (inclusief mezelf) ze er meerdere keren hebben aangemaand om hun bek dicht te houden, lads on tour weet je wel. Het werd uiteindelijk geen Cave zoals ik 'm in het Sportpaleis heb meegemaakt, maar magisch met die ondergaande zon was het zeker wel. Anyways, Cave sloot af en de lads kropen nog een aantal rijen naar voren (zodat ik mee in de eerste rijen werd gezogen en een dikke spot had gefixt voor Turner en co) maar wanneer je dacht dat die Britten het er een groot feestje van gingen maken dan kun je het vergeten. Ze zongen mee, maar bleven stokstijf stilstaan. Van een moshpit tijdens de hardere nummers was geen sprake in het voorvak. Turner was flets en in zichzelf gekeerd, totaal het tegenovergestelde van wat ik een uurtje daarvoor had gezien met een innemende Nick Cave. Dàt is een frontman! De oude nummers kregen vaak een nieuw Tranquilty-jasje aangestoken waardoor ook die vaak in een trage lome soep vielen en enkel de hits overbleven van AM om mezelf aan op te trekken.

Maar dit volledig off-topic.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.198
4.428
James wrote:
Wil hier toch even wat over zeggen.
Ben zelf niet op Werchter geweest dit jaar maar die negatieve reacties op Arctic Monkeys snap ik niet zo goed..
Las op zowel Humo als De Morgen dat ze 5 sterren kregen voor hun show op Werchter …

Maar goed; kan je uitleggen wat je zo slecht vond aan de Werchter show?

Stel je maar is voor dat ze het lievelingetje van Studio Brussel een slechte recensie geven en daarmee een aantal persaccreditaties worden ingetrokken. LiveNation heeft een pak meer macht dan je zou kunnen of durven vermoeden.

Maar goed. Zeker, ik had net als @mattman hoge verwachtingen door enerzijds de leuke show van TLSP op RW16 enerzijds, door de smaakmakende AM shows tijdens de vorige album cyclus anderzijds (velen van m’n vrienden hebben hen toen gezien en waren enthousiast en ik geraakte daarna pas into muziek). M’n avond werd eigenlijk al half verpest door het kransje Britten dat het niet kon laten om luidkeels te blijven lullen door het optreden van Nick Cave ondanks dat meerdere mensen (inclusief mezelf) ze er meerdere keren hebben aangemaand om hun bek dicht te houden, lads on tour weet je wel. Het werd uiteindelijk geen Cave zoals ik ‘m in het Sportpaleis heb meegemaakt, maar magisch met die ondergaande zon was het zeker wel. Anyways, Cave sloot af en de lads kropen nog een aantal rijen naar voren (zodat ik mee in de eerste rijen werd gezogen en een dikke spot had gefixt voor Turner en co) maar wanneer je dacht dat die Britten het er een groot feestje van gingen maken dan kun je het vergeten. Ze zongen mee, maar bleven stokstijf stilstaan. Van een moshpit tijdens de hardere nummers was geen sprake in het voorvak. Turner was flets en in zichzelf gekeerd, totaal het tegenovergestelde van wat ik een uurtje daarvoor had gezien met een innemende Nick Cave. Dàt is een frontman! De oude nummers kregen vaak een nieuw Tranquilty-jasje aangestoken waardoor ook die vaak in een trage lome soep vielen en enkel de hits overbleven van AM om mezelf aan op te trekken.

Maar dit volledig off-topic.

Grappig om te lezen. Op BKS stond ik bij een groep Britten waarvan ik na een tijdje dacht, oké iets chiller mag wel. Ik vond ze daar wel heel goed overigens, maar ben ook wel vrij groot fan, dus ook verre van objectief. Ik vond juist dat er wel een goede balans tussen oud en nieuw was.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.951
520
Yannick wrote:

James wrote:
Wil hier toch even wat over zeggen.
Ben zelf niet op Werchter geweest dit jaar maar die negatieve reacties op Arctic Monkeys snap ik niet zo goed..
Las op zowel Humo als De Morgen dat ze 5 sterren kregen voor hun show op Werchter …

Maar goed; kan je uitleggen wat je zo slecht vond aan de Werchter show?


Stel je maar is voor dat ze het lievelingetje van Studio Brussel een slechte recensie geven en daarmee een aantal persaccreditaties worden ingetrokken. LiveNation heeft een pak meer macht dan je zou kunnen of durven vermoeden.

Maar goed. Zeker, ik had net als @mattman hoge verwachtingen door enerzijds de leuke show van TLSP op RW16 enerzijds, door de smaakmakende AM shows tijdens de vorige album cyclus anderzijds (velen van m’n vrienden hebben hen toen gezien en waren enthousiast en ik geraakte daarna pas into muziek). M’n avond werd eigenlijk al half verpest door het kransje Britten dat het niet kon laten om luidkeels te blijven lullen door het optreden van Nick Cave ondanks dat meerdere mensen (inclusief mezelf) ze er meerdere keren hebben aangemaand om hun bek dicht te houden, lads on tour weet je wel. Het werd uiteindelijk geen Cave zoals ik ‘m in het Sportpaleis heb meegemaakt, maar magisch met die ondergaande zon was het zeker wel. Anyways, Cave sloot af en de lads kropen nog een aantal rijen naar voren (zodat ik mee in de eerste rijen werd gezogen en een dikke spot had gefixt voor Turner en co) maar wanneer je dacht dat die Britten het er een groot feestje van gingen maken dan kun je het vergeten. Ze zongen mee, maar bleven stokstijf stilstaan. Van een moshpit tijdens de hardere nummers was geen sprake in het voorvak. Turner was flets en in zichzelf gekeerd, totaal het tegenovergestelde van wat ik een uurtje daarvoor had gezien met een innemende Nick Cave. Dàt is een frontman! De oude nummers kregen vaak een nieuw Tranquilty-jasje aangestoken waardoor ook die vaak in een trage lome soep vielen en enkel de hits overbleven van AM om mezelf aan op te trekken.

Maar dit volledig off-topic.

Grappig om te lezen. Op BKS stond ik bij een groep Britten waarvan ik na een tijdje dacht, oké iets chiller mag wel. Ik vond ze daar wel heel goed overigens, maar ben ook wel vrij groot fan, dus ook verre van objectief. Ik vond juist dat er wel een goede balans tussen oud en nieuw was.
Nog een laatste off-topic van mij dan en dan stel ik voor dat het weer over Pinkpop gaat: ik was bij beide en inderdaad: op BKS was het goed en op RW was het matig. Hangt ook samen met de entourage natuurlijk (publiek, locatie, eerste dag festival vs. laatste dag etc.)
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.448
2.928
Dat was voor mij ook de belangrijkste reden (Alleen David Byrne inwisselen voor een verpletterende show van Nine Inch Nails). Na twee van zulke goede shows voelde dit echt als een nachtkaars. Kabbelde lekker voort en was niet vervelend om aan te horen. Maar ik denk er nooit meer aan terug.
Wat doe je nu dan?
 

brucie

Playlistbediener
14 jan 2018
14
0
Nog even dit, is er toevallig nog enige hoop voor springsteen? Gezien de 'old school' act bekent is?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken