Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Ik hoorde in dat interview met met Giel ,Jan zeggen dat naast FM een grotere band dan FM zou komen.
Nederlandse band prima hoor maar in mijn ogen praat je dan niet over groter dan FM.
Welke band groter dan FM tourt in juni 2019 in Europa?
Dat is nu de vraag…..

Tsja..

Dat mensen Jan nog altijd serieus nemen is uiterst lachwekkend trouwens. Vorig jaar riep hij nog dat naast Bruno Mars een second headliner van formaat zou komen, en dat was ook gewoon Editors, die op Pinkpop gewoon een sub zijn. Ik verwacht nu iets uit diezelfde categorie, Maroon 5 bijv.

Misschien bedoelde hij simpelweg een band die letterlijk groter is dan FM. The Kelly Family zijn er met veel.

Ha ha ha!!!

Nee, het betreft volgens mij gewoon een second-headliner, als in nog een "grote" act

Mumford, Maroon, Bastille, 30STM, Slash met Kennedy, Within Temptation, Kensington noem maar op... Die richting.

Ha ha ha!!!

Nee, het betreft volgens mij gewoon een second-headliner, als in nog een “grote” act

Mumford, Maroon, Bastille, 30STM, Slash met Kennedy, Within Temptation, Kensington noem maar op… Die richting.
De fout zit hem in het feit dat hij zegt "groter dan FM" want dat is natuurlijk onzin. Het zal erop neer komen dat het iets zal zijn in de trant van wat jij opsomt maar persoonlijk vind ik dat allemaal niet groter dan FM.

Mumford & Sons zal echt geen sub worden, dat daar nog over wordt getwijfeld. In de huidige generatie zijn zij al veel groter dan een Green Day, Kings of Leon, Muse etc.

Mumford & Sons zal echt geen sub worden, dat daar nog over wordt getwijfeld. In de huidige generatie zijn zij al veel groter dan een Green Day, Kings of Leon, Muse etc.

Groter als Muse zijn ze echt niet hoor...

Niet groter dan Muse. Wel eens dat ze geen sub worden. Zal wel op zaterdag of vrijdag headlinen.

Wat ik me wel kan voorstellen en wat qua sound voor die dag zou kunnen aansluiten is de combi Mumford and sons, edward sharpe en the old crow medicine crew.......

[video]https://youtu.be/Kb2uciHpe4U[/video]

Dat mensen Jan nog altijd serieus nemen is uiterst lachwekkend trouwens. Vorig jaar riep hij nog dat naast Bruno Mars een second headliner van formaat zou komen, en dat was ook gewoon Editors, die op Pinkpop gewoon een sub zijn. Ik verwacht nu iets uit diezelfde categorie, Maroon 5 bijv.
Nouja dat is Editors toch ook wel een beetje, ik ben ze ook moe hoor. Maar ze headlinen wel gewoon BKS, Lowlands, Pukkelpop, Werchter in het verleden, en verkopen met gemak meerdere keren ZiggoDome uit.

Dan mag je toch wel spreken over een second headliner van formaat?

Editors kan je makkelijk op elke plek zetten he. Als Pinkpop morgen beslist dat ze Editors als tweede onderaan op de North wil zetten, dan zullen ze daar ook akkoord mee (moeten) gaan. Doen ze in andere landen ook. Dat het niet slim is, da's nog iets anders. Boekers in NL en BE willen Editors natuurlijk kunnen blijven presenteren als grote naam.

Daarnaast vind ik het grappig dat hier nog altijd de term 'second headliner' wordt gebruikt. Dat zijn toch gewoon subs?

Groter dan FM = Ook een grote band.
Of een verspreking. In de zin van hij bedoelde er komt nog een grote band.
Op de FM dag staat geen grotere band dan FM. Anders hadden die wel afgesloten.

Serieus, zijn we nu echt al weer tig pagina`s aan het discussieren over een uitspraak van Smeets?
WE weten nu toch dat we alles wat die man zegt met een kilo zout moeten nemen, en er nul en generlei waarde aan hechten?

Serieus, zijn we nu echt al weer tig pagina`s aan het discussieren over een uitspraak van Smeets?
WE weten nu toch dat we alles wat die man zegt met een kilo zout moeten nemen, en er nul en generlei waarde aan hechten?
De topics moeten toch gevuld worden.

Editors kan je makkelijk op elke plek zetten he. Als Pinkpop morgen beslist dat ze Editors als tweede onderaan op de North wil zetten, dan zullen ze daar ook akkoord mee (moeten) gaan. Doen ze in andere landen ook. Dat het niet slim is, da’s nog iets anders. Boekers in NL en BE willen Editors natuurlijk kunnen blijven presenteren als grote naam.

Daarnaast vind ik het grappig dat hier nog altijd de term ‘second headliner’ wordt gebruikt. Dat zijn toch gewoon subs?

Da's marketing, toch? Werchter hanteert oprecht co-headlineconstructies met bijvoorbeeld QOTSA en Gorillaz. Pinkpop wil zichzelf wat dat betreft ook serieus blijven nemen en gaat dan ook spreken van second headliners. Als je vervolgens Within Temptation of Slash als dusdanig gaat betitelen, is het tegendeel van jezelf serieus nemen m.i. het gevolg.

mattman wrote:
Editors kan je makkelijk op elke plek zetten he. Als Pinkpop morgen beslist dat ze Editors als tweede onderaan op de North wil zetten, dan zullen ze daar ook akkoord mee (moeten) gaan. Doen ze in andere landen ook. Dat het niet slim is, da’s nog iets anders. Boekers in NL en BE willen Editors natuurlijk kunnen blijven presenteren als grote naam.

Daarnaast vind ik het grappig dat hier nog altijd de term ‘second headliner’ wordt gebruikt. Dat zijn toch gewoon subs?

Da’s marketing, toch? Werchter hanteert oprecht co-headlineconstructies met bijvoorbeeld QOTSA en Gorillaz. Pinkpop wil zichzelf wat dat betreft ook serieus blijven nemen en gaat dan ook spreken van second headliners. Als je vervolgens Within Temptation of Slash als dusdanig gaat betitelen, is het tegendeel van jezelf serieus nemen m.i. het gevolg.
Uhh Within Temptation is gewoon headliner van Graspop?

Snow Patrol - Pearl Jam
Editors - Bruno Mars
Arcade Fire - Metallica
System Of Down - Kings Of Leon
Elbow - Muse
Mumford & Sons - Bruce Springsteen
Queens Of the Stone Age - The Killers
John Mayer - The Rolling Stones
Lionel Richie - Paul McCartney

Pinkpop doet gewoon regelmatig goede co headliner/subs constructies hoor. Wat daar onder zit kan je over discussiëren. Maar bij Werchter maken ze ook genoeg blunders hoor. Nick Cave laten verzuipen op een mainstage, Iron Maiden voor Coldplay zetten, Mackelmore voor Florence & The Machine, Pharell Williams na Mumford & Sons, Bij Werchter is het ook niet altijd walhalla hoor.

mdekens wrote:

Groter als Muse zijn ze echt niet hoor…

Ze zijn wel relevanter anno nu dan Muse. Muse heeft zijn tijd al lang gehad muzikaal gezien. Iedereen tussen de 16 en 25 kent Mumford and Sons en ik denk lang niet iedereen in deze generatie Muse.

Maargoed, misschien is dit smaak?

Users who are viewing this thread