Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.656
819
Ja, en dat ze headlinen op Graspop is al absurd op zich, laat staan staan dat ze een headlines op Pinkpop zouden zijn
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.557
6.234
Niks absurds aan. Grote band, tourt de wereld over, kwalitatief goede muziek (imo dan). Logische headliner.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.066
8.707
Vind Within Temptation zelfs voor een sub aan de kleine kant eerlijk gezegd. Is toch gewoon een namiddag act? De vorige keer op Werchter stonden die gewoon om 16u als tweede act op de main geprogrammeerd.

Dat Graspop die als headliner plaatsen zegt eerder iets over Graspop en het aanbod aan degelijke metalheadliners. En het feit dat hardere acts op metalfestivals sowieso hoger mogen staan dan op een 'mainstream' festival.

Verder wil ik niets gezegd hebben over de act zelf hoor. Lijkt me prima als afwisseling natuurlijk. Al is het een beetje opletten met de NL acts, als ook Kensington en Golden Earring hogere plekken dreigen op te eisen. Wat buitenlandse (pre)subs staan wel wat mooier op je affiche.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.557
6.234
Misschien zit ik er gewoon totaal naast hoor.... maar ik had ze echt als main status verwacht
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.053
6.097
Ja ja... Main Status. Maar wel sub.

Dat bedoel ik oa met second-headliner.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.557
6.234
Ik zie Within Temptation niet voor een mindere spot gaan dan headliner op main.... maar hoop dat je gelijk hebt. Zou wel vet zijn als sub.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.478
1.632
Ik zie Within Temptation niet voor een mindere spot gaan dan headliner op main…. maar hoop dat je gelijk hebt. Zou wel vet zijn als sub.
Jewel joh, die weten ook wel dat de absolute toppositie in NL voor hun te hoog is gegrepen. Denk dat die erg blij zijn met afsluiter van het tweede podium.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.066
8.707
Ik zie Within Temptation niet voor een mindere spot gaan dan headliner op main…. maar hoop dat je gelijk hebt. Zou wel vet zijn als sub.

Ik heb Within Temptation letterlijk nog nooit als headliner weten spelen op een mainstream festival hoor. En nogmaals: zelfs als sub zou ik het aan de magere kant vinden.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.053
6.097
Timmetje wrote:
Ik zie Within Temptation niet voor een mindere spot gaan dan headliner op main…. maar hoop dat je gelijk hebt. Zou wel vet zijn als sub.

Ik heb Within Temptation letterlijk nog nooit als headliner weten spelen op een mainstream festival hoor. En nogmaals: zelfs als sub zou ik het aan de magere kant vinden.
Sub, dat is echt respectievelijk!
Zeker voor zo'n grote NL act.
Stonden 2007 ook sub op main voor Manson.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.186
4.339
Vind Within Temptation zelfs voor een sub aan de kleine kant eerlijk gezegd. Is toch gewoon een namiddag act? De vorige keer op Werchter stonden die gewoon om 16u als tweede act op de main geprogrammeerd.

Dat Graspop die als headliner plaatsen zegt eerder iets over Graspop en het aanbod aan degelijke metalheadliners. En het feit dat hardere acts op metalfestivals sowieso hoger mogen staan dan op een ‘mainstream’ festival.

Verder wil ik niets gezegd hebben over de act zelf hoor. Lijkt me prima als afwisseling natuurlijk. Al is het een beetje opletten met de NL acts, als ook Kensington en Golden Earring hogere plekken dreigen op te eisen. Wat buitenlandse (pre)subs staan wel wat mooier op je affiche.

Internationaal is Within Temptation geen kleine naam hoor. Dus dat ze een metalfestival headlinen is zeker niet raar.
Op Pinkpop zouden ze denk ik prima op als sub of 2e headliner kunnen staan.

Laatste keer Werchter was 2012. Zouden nu wel hoger staan, maar op Werchter inderdaad denk ik als namiddagact.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.437
656
Ja, en dat ze headlinen op Graspop is al absurd op zich, laat staan staan dat ze een headlines op Pinkpop zouden zijn
Absurd niet echt. Ze zijn toch redelijk groot en Graspop moet het meestal van de oude generatie headliners hebben. Maar aangezien die nu langzaam beginnen te stoppen zijn er nieuwe bands nodig om deze posities te vullen. Within Temptation is dan een goed begin!
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.557
6.234
Want? Er is niet zoiets als de typische Pinkpop headliner. Het schiet alle kanten uit. Ik zou het niet gek vinden.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.741
1.900
Heeft Jan niets gezegd over wanneer we de volgende headliner kunnen verwachten? Dit jaar nog?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.053
6.097
Want? Er is niet zoiets als de typische Pinkpop headliner. Het schiet alle kanten uit. Ik zou het niet gek vinden.
Nou, internationale. Dus geen NL act.
Dat kan je wel stellen.
Zo vallen Doe Maar, Kensington, Anouk, Marco Borsato, Within Temptation of in principe Martin Garrix bijvoorbeeld allemaal als sub / second-headliner ipv headliner op Pinkpop. Dat allemaal ten bate van internationale uitstraling. En terecht!!
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.557
6.234
Nah, oneens. Zou het juist erg mooi vinden staan als er een Nederlandse grote band een Pinkpop dag zou headlinen. Was een vierde dag perfect voor geweest. Staat juist erg goed naar het buitenland. Helemaal als het festival is uitverkocht.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.066
8.707
Ja, zeker een internationale uitstraling. En een héle mooie act ook (met een zangeres die zingt als een klok!). Maar wel gewoon een NL act. Die zijn voor Pinkpop nu ook weer niet zo moeilijk om te boeken en kunnen ze net als een Kensington, Marco Borsato, Doe Maar (sinds ze terug zijn) en Golden Earring wel elk jaar krijgen als ze dat willen.

Zou je het niet jammer vinden voor de mooie sub plek op het affiche, waar je een internationale act zou kunnen neerzetten? Er gaat onderaan de lineup al genoeg NL opvulling komen.


 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.557
6.234
Ik zou ze gewoon graag op Pinkpop zien optreden. Spot maakt eigenlijk niet uit. :D
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.042
3.733
Ik gok gewoon op Mumford & Sons - Fleetwood Mac. In Jan z’n ogen (en misschien terecht, wegens uitverkopen Goffert en) is MS een grotere act. Ik acht t plausibel.
 

Mirjam

Campingartiest
6 nov 2015
83
1
Ik hoorde in dat interview met met Giel ,Jan zeggen dat naast FM een grotere band dan FM zou komen.
Nederlandse band prima hoor maar in mijn ogen praat je dan niet over groter dan FM.
Welke band groter dan FM tourt in juni 2019 in Europa?
Dat is nu de vraag.....
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken