Yannick wrote:
James wrote:
Wil hier toch even wat over zeggen.
Ben zelf niet op Werchter geweest dit jaar maar die negatieve reacties op Arctic Monkeys snap ik niet zo goed..
Las op zowel Humo als De Morgen dat ze 5 sterren kregen voor hun show op Werchter …
Maar goed; kan je uitleggen wat je zo slecht vond aan de Werchter show?
Stel je maar is voor dat ze het lievelingetje van Studio Brussel een slechte recensie geven en daarmee een aantal persaccreditaties worden ingetrokken. LiveNation heeft een pak meer macht dan je zou kunnen of durven vermoeden.
Maar goed. Zeker, ik had net als
@mattman hoge verwachtingen door enerzijds de leuke show van TLSP op RW16 enerzijds, door de smaakmakende AM shows tijdens de vorige album cyclus anderzijds (velen van m’n vrienden hebben hen toen gezien en waren enthousiast en ik geraakte daarna pas
into muziek). M’n avond werd eigenlijk al half verpest door het kransje Britten dat het niet kon laten om luidkeels te blijven lullen door het optreden van Nick Cave ondanks dat meerdere mensen (inclusief mezelf) ze er meerdere keren hebben aangemaand om hun bek dicht te houden,
lads on tour weet je wel. Het werd uiteindelijk geen Cave zoals ik ‘m in het Sportpaleis heb meegemaakt, maar magisch met die ondergaande zon was het zeker wel. Anyways, Cave sloot af en de
lads kropen nog een aantal rijen naar voren (zodat ik mee in de eerste rijen werd gezogen en een dikke spot had gefixt voor Turner en co) maar wanneer je dacht dat die Britten het er een groot feestje van gingen maken dan kun je het vergeten. Ze zongen mee, maar bleven stokstijf stilstaan. Van een moshpit tijdens de hardere nummers was geen sprake in het voorvak. Turner was flets en in zichzelf gekeerd, totaal het tegenovergestelde van wat ik een uurtje daarvoor had gezien met een innemende Nick Cave.
Dàt is een frontman! De oude nummers kregen vaak een nieuw Tranquilty-jasje aangestoken waardoor ook die vaak in een trage lome soep vielen en enkel de hits overbleven van AM om mezelf aan op te trekken.
Maar dit volledig off-topic.
Grappig om te lezen. Op BKS stond ik bij een groep Britten waarvan ik na een tijdje dacht, oké iets chiller mag wel. Ik vond ze daar wel heel goed overigens, maar ben ook wel vrij groot fan, dus ook verre van objectief. Ik vond juist dat er wel een goede balans tussen oud en nieuw was.