Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.211
4.456
Laten we er in ieder geval met zijn allen voor zorgen dat deze uitspraak niet wordt vergeten.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Laten we er in ieder geval met zijn allen voor zorgen dat deze uitspraak niet wordt vergeten.

Ik ben een man van mijn woord. Ik help julli tzt herinneren:- ) Maar goed. Het....gaat.....niet.....gebeuren.
 

Hammersmith

Campingartiest
6 jan 2017
71
1
Zouden ze voor de 50e editie niet alles bewaren voor de persconferentie? Het is zo immens stil rond Pinkpop..
 

rikske

Nieuw lid
29 okt 2018
3
0
hahaha BCMRMAYBE, moet toegeven dat ze in die periode best aardig waren. In mei 1995 speciaal naar Goffert geweest voor het voorprogramma. Dat was tevens de laatste show van Van Halen in Nederland. Het verbaasde mij toen al dat het al helemaal vol stond voordat een van de voorprogramma’s was begonnen (3 totaal). Het was ook bloedheet en de een na de andere viel flauw. Met Van Halen toch een goede spot en daarna vond ik het genoeg en Bon Jovi achter gekeken. Eerlijk is eerlijk, mijn beleving: topconcert, ook al waren de recensies zeer matig. Traden ook korter op dan normaal.


Bon Jovi in het Goffert Park in 1995 was het allerslechtste concert wat ik ooit gezien heb (samen met Alanis Morisette in Ahoy ergens rond 2000 dat was ook tenenkrommend)!
Het was echt Hollands weer die dag zoals ik me nog kan herinneren... veel regen en poncho's all over the place. Van Halen was geweldig en sloeg in als een bom in het tamme Bon Jovi publiek! Bon Jovi kon daarna dit echt niet qua sound evenaren en zeker qua beleving niet. Jon was niet goed bij stem en die mic van hem klonk zo irritant nasaal , Richie's gitaren waren constant aan het feedbacken. En wat waren die mannen toch vreselijk slap en ongeinteresseerd bezig, dit maak je dan ook niet goed met een op papier goede set. De matige recensies toendertijd waren volkomen terecht.
Ook toen was al alles lager gespeeld als op de platen... ik vraag me af wat hier 20 jaar later nog van over is.
Dus Kensington for the rescue!

Maar ff terug on topic; de genoemde PP headliners Coldplau-Eminem-Fleetwood Mac zijn topboekingen, al mag er van mij wel een goede en iets stevigere gitaarband bij komen te staan.
En hopelijk is de dagopvulling iets meer dan alleen singer-songwriters en bakvissenbandjes. Er mag wel wat meer schwung in zitten, in plaats van een uurtje op skyradio nivo bandjes kijken. Ben benieuwd...
 

Jerry666

Campingartiest
18 okt 2016
84
0
PP1980 wrote:
hahaha BCMRMAYBE, moet toegeven dat ze in die periode best aardig waren. In mei 1995 speciaal naar Goffert geweest voor het voorprogramma. Dat was tevens de laatste show van Van Halen in Nederland. Het verbaasde mij toen al dat het al helemaal vol stond voordat een van de voorprogramma’s was begonnen (3 totaal). Het was ook bloedheet en de een na de andere viel flauw. Met Van Halen toch een goede spot en daarna vond ik het genoeg en Bon Jovi achter gekeken. Eerlijk is eerlijk, mijn beleving: topconcert, ook al waren de recensies zeer matig. Traden ook korter op dan normaal.

Bon Jovi in het Goffert Park in 1995 was het allerslechtste concert wat ik ooit gezien heb (samen met Alanis Morisette in Ahoy ergens rond 2000 dat was ook tenenkrommend)!
Het was echt Hollands weer die dag zoals ik me nog kan herinneren… veel regen en poncho’s all over the place. Van Halen was geweldig en sloeg in als een bom in het tamme Bon Jovi publiek! Bon Jovi kon daarna dit echt niet qua sound evenaren en zeker qua beleving niet. Jon was niet goed bij stem en die mic van hem klonk zo irritant nasaal , Richie’s gitaren waren constant aan het feedbacken. En wat waren die mannen toch vreselijk slap en ongeinteresseerd bezig, dit maak je dan ook niet goed met een op papier goede set. De matige recensies toendertijd waren volkomen terecht.
Ook toen was al alles lager gespeeld als op de platen… ik vraag me af wat hier 20 jaar later nog van over is.
Dus Kensington for the rescue!

Maar ff terug on topic; de genoemde PP headliners Coldplau-Eminem-Fleetwood Mac zijn topboekingen, al mag er van mij wel een goede en iets stevigere gitaarband bij komen te staan.
En hopelijk is de dagopvulling iets meer dan alleen singer-songwriters en bakvissenbandjes. Er mag wel wat meer schwung in zitten, in plaats van een uurtje op skyradio nivo bandjes kijken. Ben benieuwd…

Bon Jovi in 1995 en 1996 gezien en dat was gewoon dikke prima, ook dit concert in NIjmegen
Wat betreft het weer heb je wel gelijk, was kutweer
En tuurlijk is een band na 30jaar plus minder/anders/lager hoe je het ook wilt noemen, maar dat zijn ze allemaal Stones, Guns, ACDC (ja ook die),Van Halen etc etc
Heb ze allemaal gezien in diverse periodes en geloof me ze verliezen allemaal det jonge scherpe, dat moeten. En dat heeft Greta van Fleet ook over 30 jaar.....
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.211
4.456
Dat filmpje van Bon Jovi dat onlangs hier gedeeld werd, van Rock in Rio volgens mij, had niks te maken met het jonge of scherpe verliezen. Dat was gewoon waardeloos. Dat geldt voor Axl Rose misschien nog meer, dus wat betreft kan ik me wel vinden in die vergelijking.
 

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
373
209
Kiss kunnen we afstrepen: 25 juni Ziggo. Ze hebben nog een gaatje tussen 7 en 11 juni maakt het lijkt mij uitgesloten
 

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
373
209
wat weer betreft, hebben jullie gelijk. Heb het even opgezocht maar was iid klote weer. Wellicht verward met GnR in 1993. Later nog een keer in ArenA gezien met Anastacia in voorprogramma en dat was ook dik prima op het gegalm na.

Het viel destijds mij bij BJ in 95 echt op dat de (jonge) meiden met bosjes over de hekken werden gedragen. Sta je dan de hele dag, begint het en dan via de zijkant naar achteren.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.444
6.110
Nostalgieacts als Bon Jovi en Guns N Roses zijn tof om te zien totdat je er na een paar minuten achterkomt dat je toch een beetje naar vergane glorie staat te kijken imo.

De ene na de andere band valt af, vrijwel elk groot festival in de buurt heeft zn headliners bekend gemaakt en ondertussen is Bureau Pinkpop nog in zijn zomerslaap
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.318
5.791
GnR was vorig jaar op GMM nog in prima vorm hoor, heb met 3 uur lang goed vermaakt. Natuurlijk zijn ze geen 20 meer en is dat te merken, maar toch wel een flink pak beter dan Bon Jovi imo
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Hele fijne afvallers vandaag! Gaat er goed uit zien. Zie momenteel niet echt een headliner komen die standaard of heel erg kut is.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.471
2.958
Ik hoop dat ze na 2019 heel ver wegblijven van Europa en dat ikzelf het tegengestelde doe.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
De ene na de andere band valt af, vrijwel elk groot festival in de buurt heeft zn headliners bekend gemaakt en ondertussen is Bureau Pinkpop nog in zijn zomerslaap
dat kan er wellicht mee te maken hebben dat er headliners komen die nog eea moeten aankondigingen of nog sowieso touraankondiging moeten doen...
;)
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.471
2.958
Fleetwood Mac, Eminem, Coldplay en de Banjo-family zijn nog steeds niet ontkracht.

Mogelijke namen voor spots als subheadliner en 3FM-headliner: Slash ft. Myles Kennedy, Kensington, Bastille, Within Temptation. Verder zie ik een reünie van Krezip wel gebeuren en het zou me niks verbazen als die een hoge spot innemen.
 

Rincewind

Randprogramma
21 nov 2014
153
97
En Nijmegen heeft een principe contract met MOJO voor 3 concerten per jaar in het Goffertpark, dus daar gaan ook nog 2 grote namen naar toe, naast Bon Jovi
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
En Nijmegen heeft een principe contract met MOJO voor 3 concerten per jaar in het Goffertpark, dus daar gaan ook nog 2 grote namen naar toe, naast Bon Jovi
Nog 1 dus.
Naast Muse en Bon Jovi ;)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken