PP1980 wrote:
hahaha BCMRMAYBE, moet toegeven dat ze in die periode best aardig waren. In mei 1995 speciaal naar Goffert geweest voor het voorprogramma. Dat was tevens de laatste show van Van Halen in Nederland. Het verbaasde mij toen al dat het al helemaal vol stond voordat een van de voorprogramma’s was begonnen (3 totaal). Het was ook bloedheet en de een na de andere viel flauw. Met Van Halen toch een goede spot en daarna vond ik het genoeg en Bon Jovi achter gekeken. Eerlijk is eerlijk, mijn beleving: topconcert, ook al waren de recensies zeer matig. Traden ook korter op dan normaal.
Bon Jovi in het Goffert Park in 1995 was het allerslechtste concert wat ik ooit gezien heb (samen met Alanis Morisette in Ahoy ergens rond 2000 dat was ook tenenkrommend)!
Het was echt Hollands weer die dag zoals ik me nog kan herinneren… veel regen en poncho’s all over the place. Van Halen was geweldig en sloeg in als een bom in het tamme Bon Jovi publiek! Bon Jovi kon daarna dit echt niet qua sound evenaren en zeker qua beleving niet. Jon was niet goed bij stem en die mic van hem klonk zo irritant nasaal , Richie’s gitaren waren constant aan het feedbacken. En wat waren die mannen toch vreselijk slap en ongeinteresseerd bezig, dit maak je dan ook niet goed met een op papier goede set. De matige recensies toendertijd waren volkomen terecht.
Ook toen was al alles lager gespeeld als op de platen… ik vraag me af wat hier 20 jaar later nog van over is.
Dus Kensington for the rescue!
Maar ff terug on topic; de genoemde PP headliners Coldplau-Eminem-Fleetwood Mac zijn topboekingen, al mag er van mij wel een goede en iets stevigere gitaarband bij komen te staan.
En hopelijk is de dagopvulling iets meer dan alleen singer-songwriters en bakvissenbandjes. Er mag wel wat meer schwung in zitten, in plaats van een uurtje op skyradio nivo bandjes kijken. Ben benieuwd…