Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.230
744
dag 1: pink en The cure
dag 2: lenny kravitz en coldplay
dag 3: de heideroosjes en the Police
dag 4: ed sheeran en iron maiden

zo iets?
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.988
2.027
dag 1: pink en The cure
dag 2: lenny kravitz en coldplay
dag 3: de heideroosjes en the Police
dag 4: ed sheeran en iron maiden

zo iets?
Lijkt me voor pinkpop toch wat te veel van het goede te zijn.
Vooral die laatste dag krijg je volgens mij nergens nog geregeld.

Gelukkig maar, Ed dinges en Maiden dezelfde dag zou een kaakslag zijn.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.655
814
dag 1: pink en The cure
dag 2: lenny kravitz en coldplay
dag 3: de heideroosjes en the Police
dag 4: ed sheeran en iron maiden

zo iets?

Je bent de smiley vergeten.
Ik ga er namelijk vanuit dat dit sarcastisch bedoel is, ivm de (weer) veel te hoge verwachtingen hier
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.425
632
1. Pink
2. The Cure
3. Bon Jovi, Lenny Kravitz of Sting
4. Kensington
Dan hoop ik maar op een dagprogrammering waar je U tegen zegt als je Kensington op een 50e jubileum als headliner zet op een festival als Pinkpop als je deze ook op een gratis festival kunt gaan zien ;)
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.486
6.152
Op drie dagen absoluut... maar op vier dagen is het goed mogelijk toch?
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
993
120
het kan ook zo zijn, dat er thematische dagen komen, maar dat zou slecht zijn voor de ticketverkoop, denk ik:

een Dj-dag - met dj pielemuis en dj over-the-top
.........................OF
een NL-talige/limbo-dag (zeg maar de bevrijdingsfestival line-ups) aangevuld met Rowwen heze, fietsefreem, janse bagge band en volumia.

een disco-dag, met oa. ed sheeran en dua lipa en een hoop hiphop.
een Rock-classic-dag met iron maiden, kiss, bon jovi en the police -> doe mij dan maar dit kaartje !
een rock-new-dag; met pink, liam gallagher, bastille, imagine dragons, m83 enz enz -> of dit kaartje !

pf.....ik heb echt nog geen flauw idee en ik weet niks van Dj's.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.045
Markus Schulz zou tof zijn, of Eddie Halliwell maar die laatste gaat never nooit niet gebeuren.
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.230
744
Kesselman wrote:
dag 1: pink en The cure
dag 2: lenny kravitz en coldplay
dag 3: de heideroosjes en the Police
dag 4: ed sheeran en iron maiden

zo iets?

Je bent de smiley vergeten.
Ik ga er namelijk vanuit dat dit sarcastisch bedoel is, ivm de (weer) veel te hoge verwachtingen hier

eerlijk gezegd vind ik dit wel een realistisch programma.
pinkpop zou zijn 50e verjaardag best wel eens mogen uitpakken.

pink lenny kravitz heideroosjes en ed sheeran vind ik geen headliner materiaal


maar eerlijk gezegd ben ik ook heel bang dat de line up enorm gaat tegenvallen.

Ik reken op
dag 1: Pink
dag 2: Kensington
dag 3: Mumford & sons
dag 4: Coldplay

Dan kan het alleen maar meevallen
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Ik denk dat je TOOL ook kan meenemen als optie als headliner.
FortaRock kan ook eventueel, maar Pinkpop lijkt me best plausibel.
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
Dan hoop ik maar op een dagprogrammering waar je U tegen zegt als je Kensington op een 50e jubileum als headliner zet op een festival als Pinkpop als je deze ook op een gratis festival kunt gaan zien
1f609.svg
In 2018 heeft Kensington geen gratis festivals gespeeld. Alleen een gratis toegankelijk optreden in Groningen op Koningsdag. En dat heeft niet geleid tot een lege Arena, toen ze daar optraden. Kensington is enorm populair, past muzikaal gezien bij Pinkpop, heeft de catalogus en podiumervaring om headliner te zijn én, gezien hoeveel festivalletjes de band kunnen betalen, zullen niet ridicuul duur zijn. Ik denk dat het voornamelijk afhangt van de planning van het vijfde album, maar me dunkt dat zowel Pinkpop als Kensington dit willen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.045
Kensington gaat sowieso in het Goffertpark staan dit jaar. Nu weet ik niet als hoofdact of als sub voor Muse of Bon Jovi.

Al zegt dat niets over een komst op Pinkpop.
 

User_1435

Randprogramma
29 aug 2015
124
0
Kensington gaat sowieso in het Goffertpark staan dit jaar. Nu weet ik niet als hoofdact of als sub voor Muse of Bon Jovi.

Al zegt dat niets over een komst op Pinkpop.
Als ze als hoofdact naar t Goffertpark gaan lijkt t me dat ze niet ook naar Pinkpop gaan toch?
Als ze daar als support staan is de kans op Pinkpop denk ik wel groot. Hun fanbase is inmiddels groot genoeg om daar te headliner. Een hoop mensen zullen daar best blij van worden. Voor de organisatie van Pinkpop zelf is t ook een fijne headliner omdat ze denk ik relatief goedkoop zijn. Da's voor het budget wel fijn.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.045
Het is de 50ste verjaardag van Pinkpop, goed ik verwacht geen wereldwonderen wat dat betreft. Maar ze zouden toch wel het besef hebben om Kensington niet als headliner neer te zetten op dit jubileum lijkt me.

Benieuwd of die 4 dagen nog uberhaupt door gaan. Bij die uitspraken van vorig jaar was er misschien wel bekend dat er veel headliners zouden zijn dit jaar. Maar nu de kaarten eenmaal geschud zijn vallen Metallica en Muse al zeker af, en zeer waarschijnlijk Bon Jovi en Rammstein ook al, mogelijk dat Ed Sheeran is toch overslaat. En laat dan BKS nog een gewenste headliner wegpikken als The Cure of iets dergelijks. Dan kan het zomaar zijn dat ze het toch lekker bij 3 dagen houden.
 

User_1435

Randprogramma
29 aug 2015
124
0
Tja, aan de ene kant moet de 50e natuurlijk wel speciaal worden. Aan de andere kant ben je toch gewoon afhankelijk van wat er tourt, wat je budget is en wat de andere Nederlands festivals doen. Als je dan nu niet waar je al een streep doorheen kan zetten blijft er misschien helemaal niet zoveel over. Wel is t natuurlijk pas oktober, de kans dat er nog bands gaan touren waar op dit moment nog geen rekening mee gehouden wordt is ook aanwezig. Maar mocht er niet veel interessants bijkomen denk ik toch echt dat je moet vrezen voor Kensington.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
...Maar nu de kaarten eenmaal geschud zijn vallen Metallica en Muse al zeker af, en zeer waarschijnlijk Bon Jovi en Rammstein ook al, mogelijk dat Ed Sheeran is toch overslaat. En laat dan BKS nog een gewenste headliner wegpikken als The Cure of iets dergelijks. Dan kan het zomaar zijn dat ze het toch lekker bij 3 dagen houden.

verbaasd me niet als van dit lijstje...
dag 1: Pink
dag 2: Kensington
dag 3: Mumford & sons
dag 4: Coldplay
...ook nog afvallers door losse shows zijn.

misschien staan ze wel al in de geruchten keuken?
https://forum.festileaks.com/forums/topic/festileaks-geruchtenkeuken-headliners-2019/
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Ik geef Pink en Mumford als "kleinere" headliners veel kans. Dan 2 klasbakken erbij en hoppa.

Ik kan niet geloven dat ze er voor de 50ste editie een Janboel er van maken.

Dus Mumford, Pink., The Police en Coldplay
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken