Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

nu alle commotie rond Metallica over gewaaid is...
misschien een andere Metal-headliner voorstellen?

Iron Maiden is inmiddels officieel bevestigd voor Rock in Rio.
Mijn verwachting is een Europese tourleg eind mei tm eind juni in 2019, waaronder Download UK (*gerucht).
Vorige tour in Gelredome, ik kan een festival volgend jaar goed voorstellen (of in Benelux een Belgische zaalshow, zoals Book of Souls tour 2e leg in Antwerpen ) .

Maar, imo is het wel tijd voor Maiden op Pinkpop. De kans lijkt me groter dan gedacht.

Nu er inmiddels een aantal headliners zijn afgevallen zou volgende zo maar eens kunnen:
Coldplay The Police Ed Sheeran
Wellicht met de volgende subs:
Lenny Kravitz Pink Fleedwood Mac

En wellicht als 4e niet zijn festivaldag maar apart concert: U2

Ben benieuwd

Leuk lijstje. Maar denk dat er een aantal niet in aanmerking komen voor Pinkpop 2019.

Nee dat weet ik, het is meer een algemeen lijstje. Zal er voor mij een beetje vanaf hangen wie waarheen gaan of ik naar Pinkpop of Graspop ga en een groot deel van deze bands zullen waarschijnlijk uberhaubt niet dit jaar op festivals gaan staan. Lijkt me vooral leuk om er elk jaar een paar af te strepen om ze uiteindelijk allemaal te hebben gehad :)

Nu er inmiddels een aantal headliners zijn afgevallen zou volgende zo maar eens kunnen:

En wellicht als 4e niet zijn festivaldag maar apart concert: U2

Ben benieuwd
En dan de rest van de dag 3FM Serious Talents?

Ik heb even een lijstje gemaakt van bands die ik graag nog een keer op een festival zou zien. De lijst is niet compleet en in een random volgorde, maar het leek me leuk om hier te delen wat om mijn verlanglijstje staat en dan hopen dat een (klein) deel ervan op een festival staat dit jaar :).

Soundgarden

Lijkt me moeilijk ...

De dagen dat Fleetwood Mac iets moet subben is geleden van... begin de jaren 70?

De dagen dat Fleetwood Mac iets moet subben is geleden van… begin de jaren 70?

Sixties denk ik meer. lol

Coldplay, The Police, Pink en vooruit dan Iron Maiden

Dat zou een gemeleerd publiek trekken lol. Maar wel allemaal acts waar ik wat mee kan.

Oké, even terugkomend op de eagles die op 3 juni in de ziggo staan. In mijn ogen zouden het toch wel echt kanshebbers zijn voor een headline spot op pinkpop. Dit zijn de data rond pinkpop. (zaterdag 8 juni t/m maandag 10 juni).
- 5 juni zwitserland.
- 8 juni zweden.
-10 juni denemarken.

Er wordt al lang gespeculeerd over een 4e dag, dit zou dus op 7 of 11 juni kunnen zijn. (ik ga er zelf overigens vanuit dat deze dag er bij gaat komen). Ik hoop dat ze op de 11e
het festival kunnen afsluiten. Het zou dus wel degelijk de grote vis kunnen zijn.

Oké, even terugkomend op de eagles die op 3 juni in de ziggo staan. In mijn ogen zouden het toch wel echt kanshebbers zijn voor een headline spot op pinkpop. Dit zijn de data rond pinkpop. (zaterdag 8 juni t/m maandag 10 juni).
– 5 juni zwitserland.
– 8 juni zweden.
-10 juni denemarken.

Er wordt al lang gespeculeerd over een 4e dag, dit zou dus op 7 of 11 juni kunnen zijn. (ik ga er zelf overigens vanuit dat deze dag er bij gaat komen). Ik hoop dat ze op de 11e
het festival kunnen afsluiten. Het zou dus wel degelijk de grote vis kunnen zijn.

Je doet erg je best, maar geloofwaardig is het niet.
- Ander groot concert zo dicht op het festival is normaal gesproken altijd automatisch een afvaller. Mocht dan niet zo zijn bij Pearl Jam, dat is toch echt de norm.
- Jij kunt wel uitgaan van die extra dag, maar zolang die niet bevestigd is blijft het gissen. En die heb je wel echt nodig, want de 9e gaan ze zeker niet doen (3 avonden op een rij).
- Daarover: ze spelen in die Europese tour tot nu toe sowieso niet eens 2 avonden op een rij. Dus dan valt alles al af.
- En ten slotte: dag 4 zou toch sowieso die 7e zijn? Wie gaat zn festival nou tot dinsdag laten lopen terwijl je ook gewoon vrijdag erbij kan pakken?

Dus ja, de wens lijkt hier meer de vader van de gedachte dan dat ze daadwerkelijk kans maken...

Maandag weten we of we Bon Jovi ook kunnen doorstrepen voor Pinkpop en welke weide hij wel staat...

Kan al een streep door Bon Jovi? Lijkt me een zeer matige headliner en voor minder zal 'ie niet komen.
Eagles had ik wel een leuke verrassing gevonden, maar lijkt mij ook wel uitgesloten.

Pink zou m.i. wel gewoon een headliner zijn. Fleetwood Mac, hoewel uitgekleed en voor mij persoonlijk niet heel wenselijk dan, natuurlijk al helemaal.
Iron Maiden is volgens mij alleen binnen dit forum een kanshebber (en dan met name voor één heel groot fan ;-)).

+ Mumford & Sons gaat deze week hun tour aankondigen. In het kader van vernieuwing een prima headliner (al dan niet in co-constructie).

Anne-Marie kondigt net de tour aan. In mei in Afas, maar nof ruimte over tijdens Pinkpop. Met potlood opschrijven?

<span style="text-decoration:line-through;">

Anne-Marie kondigt net de tour aan. In mei in Afas, maar nof ruimte over tijdens Pinkpop. Met potlood opschrijven?

Zou het? Ze is op dat moment in Engeland en zou, als ze op zondag naar Pinkpop komt (en dus op en neer reist) wel een flink aantal dagen achter elkaar optreden. En zij stond er vrij recent nog, toch? Al zegt dat ook niet alles.

Als je kijkt naar de data van Anne-Marie is het vrijwel uitgesloten, dat ze op Pinkpop staat. Ook al omdat ze al in de afas staat.

Bon jovi, Eagles, Iron Maiden, the Police, Fleetwood Mac. Pinkpop moet toch een jonger publiek aantrekken ? Met iron Maiden als hoofdact krijg je een leegloop van het veld, die ze sinds Bieber niet meer gehad hebben.
Dus ik gok meer op PInk, Coldplay, Ed Sheeran. Das al duur zat ! en n verantwoord keuze voor alle leeftijden.
Dan zouden Liam Gallagher en Mumford & Sons in de sub kunnen staan.

Bon jovi, Eagles, Iron Maiden, the Police, Fleetwood Mac. Pinkpop moet toch een jonger publiek aantrekken ? Met iron Maiden als hoofdact krijg je een leegloop van het veld, die ze sinds Bieber niet meer gehad hebben.
Dus ik gok meer op PInk, Coldplay, Ed Sheeran. Das al duur zat ! en n verantwoord keuze voor alle leeftijden.

Als Mumford & sons komen zijn ze zeker headliner, ook op Pinkpop. Verkochten nog niet zo lang geleden Goffertpark uit. Vorig jaar LL ook ramvolle Alpha.

Waarom zou met Iron Maiden het veld leeglopen? Dat gebeurde op Werchter ook niet toen Maiden er stond. Sowieso verkoopt die dag de dagkaarten uit.
Ik vind zelf Maiden niet echt op Pinkpop passen, maar die zouden gewoon op een vol veld spelen. Voller dan bij bv een kings of leon.

Ik zie dat punt ook niet (maar bevooroordeeld in mijn mening)...

Als we Rammstein of Metallica als serieuze kandidaten noemen, waar ligt dan de grens voor Iron Maiden? Omdat ze er nog nooit stonden, dat zie ik juist andersom.

Wat betreft headliners, ik denk dat je bij zowel oude als ook "nieuwe"/"jeugd" headliners moet kijken.

Zoals bijvoorbeeld The Cure gaat festivals doen. Ik denk dat in NL je best kan verwachten dat ze naar BKS gaan imo, maar Pinkpop vlak ik op die kans niet uit. Als Fleetwood Mac of The Police echt komen touren en naar festivals gaan, sluit ik de jubileum editie niet uit. Die oudjes, zeker rekening mee houden imo...

The Cure ook een soort connectie met het festival, ook door de 1986 editie, zoals hier eerder aangekaart. Stonden er 7 jaar terug, dus kan best weer. Anders is het met Rammstein, 'als' ze festivals doen, is Pinkpop een grote kanshebber. Hebben een goede connectie samen. Maar pas geleden, geweest 2016 -> 2019 is imo gewoon veeuul te snel. Laat ze imo maar stadion doen, Gelredome lijkt me best aannemelijk.

Qua jonge namen, ik dacht dat Ed Sheeran inmiddels al lastig werd met de Spaanse shows? Mijn hoop ligt bij Pink, maar ben bang dat het bij hoop blijft :(

Waarom heeft iedereen het erover dat Pink een mogelijke headliner zou kunnen zijn. Stond jaren geleden, in haar top jaren als afsluiter op het tweede podium.
En heeft erna niets meer bekend uitgebracht, dus als sub-headliner oke, maar als headliner gaat me dat toch te ver. Ook The Cure, een oude naam, maar de jeugd kent deze naam helemaal niet, Ik ben 44 , maar ken The Cure ook maar oppervlakkig. 2012 nog oke ,maar anno 2019 geen headliner meer. Hier moeten ze wel nog een sterke naam bij zetten, anders gaat deze dag niet goed verkopen. Ed Sheeran zie ik toch nog wel komen, niet iets voor mij, maar verkoopt wel goed. The Police, heel graag en door iedereen wel gewenst.
Bon Jovi, Lenny, Pink leuke 2 de namen of een duo headliner, zoals je dat op Werchter wel vaker ziet.

Users who are viewing this thread