Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Binnenkort touraankondiging Bon Jovi (of eerste data)...
Ben benieuwd welke weide hij staat??

Grappig de discussie of Young en Dylan nu saai zijn en of ze op een festival passen. Meningen zijn verdeeld en dat ligt natuuurlijk aan de leeftijd en vooral smaak.

Ik had de mogelijkheid om ze beide op een festival te zien in 2016. Dylan trad op voor de Rolling Stones (waren weergaloos) en het was gewoon een aanfluiting. Niet te verstaan ondanks het perfecte geluid. In mijn beleving oersaai en geen een keer contact met publiek.

Neil Young trad een dag later op voor Paul McCartney en hij was veeeeeeel beter dan Macca (stem is op). Lekker veel electrisch en soms een acousticnummertje er tusen door, waaronder Comes a Time en Harvest Moon. Je weet het nooit met Neil maar stel dat hij komt en speelt bijvoorbeeld deze setlist uit juli op een Canadees festival dan zou hij zeker niet misstaan.

https://www.setlist.fm/setlist/neil-young-promise-of-the-real/2018/plaines-dabraham-quebec-city-qc-canada-6bea528a.html

Zou geweldig zijn. Ergens hoopte ik op BKS, maar kan me voorstellen dat Pinkpop met deze vis gaat lopen.

Wachten op een 'officiële' bekendmaking dan maar?

Net door Roger Schepers, dj op RTV Parkstad verklapt dat The Cure op Pinkpop 2019 staat.
Ik heb moeite met dit als 'bevestiging' te geloven...

Van mij mag The Cure komen, dat wel.
Nou zie ik RTV Parkstad ook niet als betrouwbare graadmeter in deze...
Even afwachten dan?

Muziek die niet meer op Pinkpop thuishoort. Ben er wel erg blij mee, mocht ik een dagje gaan.

Niet meer thuishoren vind ik een beetje overdreven. Pinkpop is al jaren het festival die probeert een headliner te plaatsen die een dag kan dragen. Die vullen ze aan met enkele kwalitatieve acts en veel populaire meuk die live met één of twee hitjes niet overeind blijven maar wel het gemiddelde volk aanspreken. Wanneer een band de Ziggo Dome kan uitverkopen past ie waarschijnlijk ook op Pinkpop. Stel The Cure zou een dagje krijgen, dan denk ik dat ze komend jaar een betere dag in elkaar kunnen zetten dan toen in 2012.

Maar The Cure is te alternatief, tuurlijk: bakken met hits, maar onder aan de streep blijft het toch wat meer edgy dan pakweg Mumford & Sons.

Zaterdag 8 Juni staat The Cure in ieder geval in Dublin, zie hun site.

Wanneer verwachten jullie trouwens duidelijkheid of Pinkpop 3 of 4 dagen gaat duren?

Wellicht dat we langzaam sowieso wel richting de eerste bevestiging(en) gaan. Rond oktober is geen heel gek moment, toch?
Wat The Cure betreft, lijkt mij een heel fijne boeking. Hopelijk is het een gevalletje 'waar rook is..'.

Sorry hoor, maar ik kan er met mijn verstand niet bij hoe Mojo het presteert om Metallica een dag na PP in de Arena neer te zetten.
Ik vind dit een enorme gemiste kans om de 50e editie wat meer cachet te geven.
Tenzij je nog grotere bands kan boeken, want we weten allemaal dat PP het niet moet hebben van de kleinere bands, maar puur van de headliners

Sorry hoor, maar ik kan er met mijn verstand niet bij hoe Mojo het presteert om Metallica een dag na PP in de Arena neer te zetten.
Tenzij je nog grotere bands kan boeken, want we weten allemaal dat PP het niet moet hebben van de kleinere bands, maar puur van de headliners

Aan de ene kant helemaal met je eens, had ze zelf ook veel liever op een festival gezien. Maar ik denk dat Mojo geen enkele keuze heeft gehad, ze staan in heel Europa nergens op een festival. De heren wilde perse naar de stadia. Dus ja, erg jammer maar tegelijkertijd niets aan te doen.

Ik denk inderdaad dat Pinkpop ze zeker had gehad als ze de kans kregen. Zullen ze geen nee tegen gezegd hebben, mocht Metallica een festivaltour doen.

Metallica wou absoluut niet wijken van het Stadion concept
Stonden anders gewoon op de werchterse wei hoor...

Drie keer in tien jaar zou wat mij betreft ook wel een beetje veel van het goede zijn. Voor de fans is dat natuurlijk geen probleem, maar die kunnen dan mooi naar een stadion/zaaloptreden :).

https://www.1limburg.nl/punkrockband-heideroosjes-geeft-twee-jubileumconcerten?context=latestarticles

Pinkpop 2019?

Je gaat er vanuit dat Mojo hierin iets te kiezen heeft.

Mojo hint op FB ook naar Bon Jovi met een foto en de tekst Have a nice day. Stay tuned.

Dat lijkt meer op vooraankondiging dan hint.

Maar niet op Pinkpop dan toch waarschijnlijk? Ik neem toch niet aan dat Mojo het gras voor de voeten van de Pinkpop social media wegmaait?

Users who are viewing this thread