Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

De kans op Kiss op Pinkpop schat ik vrij laag in. Denk eerder een eigen concert. GelreDome ofzo.

Verwacht ook niet dat Ed Sheeran tussen zijn optreden in Barcelona en Madrid nog naar Nederland zal komen. Het is niet uitgesloten, maar grote kans dat ie lekker in het zonnige Spanje blijft.

Vanuit die redenering zou Sheeran ook niet op bijv. Glastonbury staan (omdat hij rond die tijd concerten in Duitsland en Oostenrijk heeft staan). Het lijkt mij erg onwaarschijnlijk, zeker omdat hij nog geen concerten in de Benelux heeft staan. Ga er maar gewoon van uit dat hij op Glastonbury en Pinkpop staat.

Als Kiss al op een festival staat zal het eerder een Bospop of zo zijn, maar een eigen concert lijkt mij ook logischer.

Paddy wrote:
De kans op Kiss op Pinkpop schat ik vrij laag in. Denk eerder een eigen concert. GelreDome ofzo.

Verwacht ook niet dat Ed Sheeran tussen zijn optreden in Barcelona en Madrid nog naar Nederland zal komen. Het is niet uitgesloten, maar grote kans dat ie lekker in het zonnige Spanje blijft.

Vanuit die redenering zou Sheeran ook niet op bijv. Glastonbury staan (omdat hij rond die tijd concerten in Duitsland en Oostenrijk heeft staan). Het lijkt mij erg onwaarschijnlijk, zeker omdat hij nog geen concerten in de Benelux heeft staan. Ga er maar gewoon van uit dat hij op Glastonbury en Pinkpop staat.

Als Kiss al op een festival staat zal het eerder een Bospop of zo zijn, maar een eigen concert lijkt mij ook logischer.
Ed heeft vorig jaar al op Glasto gestaan, die gaan 'm echt niet zo snel op herhaling laten komen.

Paddy wrote:

Want Glastonbury heeft voor een Brit dezelfde status als Pinkpop? Of hetzelfde budget?
Ed stond in 2017 op Glastonbury en niet op Pinkpop. In the UK heeft hij al een serie concerten gepland staan. Het lijkt dus onwaarschijnlijk dat hij op Glastonbury zal staan.

Kiss inderdaad eerder Bospop of Fortarock en niet op Pinkpop.

https://festileaks.com/2017/12/jan-smeets-wil-legendarische-50e-pinkpop-editie/

Als het Kiss dan niet is wie dan wel? The Police? Fleetwood Mac? Krijg toch de neiging het laatste al is het jammer dat Lindsey Buckingham niet meer bij de band zit.

Zou Neil Young een kanshebber zijn voor de 50e editie? Omdat Jan hem zo graag nog een keer op pinkpop wil hebben?

Zou Neil Young een kanshebber zijn voor de 50e editie? Omdat Jan hem zo graag nog een keer op pinkpop wil hebben?

Tussen wat Jan zegt en MOJO wil zit nogal een groot verschil. Neil Young....ik zie het niet gebeuren.

Voor zover we Metallica nog niet konden afschrijven. 8 juni in Ierland en 11 juni in Nederland in de Galmbak™

https://www.livenation.nl/show/1215477/metallica-worldwired-tour/amsterdam%20zuidoost/2019-06-11/nl

Neil Young is een held, maar ik kan me niet voorstellen dat hij een dag draagt op Pinkpop.

Muzikaal groots......maar ontzettende saaie zich voortslepende live-shows

Ben wel blij dat we Metallica kunnen afstrepen. Natuurlijk groots in hun genre, maar als het genre je niet ligt alsnog een reden om vroeg naar de feesttent te gaan (op zich geen straf natuurlijk).

Ben wel blij dat we Metallica kunnen afstrepen. Natuurlijk groots in hun genre, maar als het genre je niet ligt alsnog een reden om vroeg naar de feesttent te gaan (op zich geen straf natuurlijk).

Tja dat is met elk genre zo. Er staan ook dj,s waar ik totaal niks mee heb maar anderen weer wel.

Zeker waar! Het is dan ook puur een persoonlijke smaakkwestie die maakt dat ik blij ben dat ze niet naar Pinkpop komen. Was verder gewoon een goede boeking voor Pinkpop geweest, ware het niet dat ze er natuurlijk 4 edities geleden ook stonden.

Neil Young is gewoon saai. Dat wil je niet op Pinkpop. Dat past ook niet op Pinkpop.

Bob Dylan, Neil Young, Fleetwood Mac. Het werkt niet op Pinkpop

Neil Young is gewoon saai. Dat wil je niet op Pinkpop. Dat past ook niet op Pinkpop.

Bob Dylan, Neil Young, Fleetwood Mac. Het werkt niet op Pinkpop

Saai. tja, dat vul je natuurlijk heel persoonlijk in he.

Ik kan Metallica en Coldplay redelijk saai vinden. Of Ed Sheeran.

Overigens kan ik nog begrijpen waarom Dylan niet op Pinkpop past (zijn nummers onherkenbaar vertolken). Neil Young eventueel ook (te lange gitaarsolo's?). Maar een Fleetwood Mac tikt toch alle boxes aan van wat je op Pinkpop wilt? Legendarische band met een heleboel hits (en dan bedoel ik: Veel!Hits!) die redelijk uiteenlopend qua stijl zijn. Het enige wat je kan zeggen is dat ze te oud zouden zijn, maar een Boss of Macca zijn dat ook. Jammer van Buckingham wel, gooit voor mij toch een béétje roet in het eten.

Saai. tja, dat vul je natuurlijk heel persoonlijk in he.

Ik kan Metallica en Coldplay redelijk saai vinden. Of Ed Sheeran.

Overigens kan ik nog begrijpen waarom Dylan niet op Pinkpop past (zijn nummers onherkenbaar vertolken). Neil Young eventueel ook (te lange gitaarsolo’s?). Maar een Fleetwood Mac tikt toch alle boxes aan van wat je op Pinkpop wilt? Legendarische band met een heleboel hits (en dan bedoel ik: Veel!Hits!) die redelijk uiteenlopend qua stijl zijn. Het enige wat je kan zeggen is dat ze te oud zouden zijn, maar een Boss of Macca zijn dat ook. Jammer van Buckingham wel, gooit voor mij toch een béétje roet in het eten.

Natuurlijk is het persoonlijk maar de gemiddelde Pinkpopganger verkiest Metallica en Coldplay boven Young, Dylan en FM.

Ik kan er niks mee en qua stijl is het echt niet zo uiteenlopend. Go your own way, little lies, everywhere . Beetje saaie liedjes.

Ik denk ook niet dat ze daar voor gaan. De weg die ze nu ingeslagen zijn daar past FM niet in. The Police eigenlijk ook niet maar die zou ik zelf wel graag eens live willen zien.

Mijn voorlopige drie voorspellingen kwa headliners: Muse - The Cure - P!nk. Mocht er een vierde dag bijkomen The Police.

Pink lijkt me een zekerheidje omdat Ed dan in het zonnige Spanje zit. Muse ook grote kans (leuk, nog nooit live gezien en dan ben ik waarschijnlijk 1 van de weinigen hier)

The Cure....ik denk dat BKS er mee van door gaat. Je kunt The Cure overal wel plaatsen.

als het 4 dagen zijn gooi ik Coldplay en Mumford erbij.

Dus Pink, Muse, Mumford en Coldplay

Users who are viewing this thread