Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Wat me wel een heerlijke naam lijkt, Dropkick Murphys.
Staan al op Hellfest, dus ze zijn in Europe tijdens de festivals. Dit jaar Lowlands, dus die vallen al af. Ik denk Pinkpop, Forta of Bospop. Is een heel erg mooie naam.

Ik geef Pink en Mumford als “kleinere” headliners veel kans. Dan 2 klasbakken erbij en hoppa.

Ik kan niet geloven dat ze er voor de 50ste editie een Janboel er van maken.

Dus Mumford, Pink., The Police en Coldplay

Eens. Al sinds de missers in de line up van 2017 worden door Pinkpop toespelingen gemaakt op de jubileumeditie van 2019, dus qua grootte van de headliners (niveau Coldplay en Police) zal het vast wel goed zitten. Veel lastiger wordt het met de namen daaronder daaronder. Er lijken nu toch wat minder headliners te touren dan het afgelopen jaar, Mojo zal ook een mooi programma neer moeten zetten voor DTRH (voortzetten van de lijn van 2018) en Lowlands en wellicht dat enkele subheadliners kiezen voor BKS. De kans dat de namen onder de headliners voor veel forumbezoekers gaan tegenvallen lijkt wel weer reëel....

Precies. Ik verwacht echt wel een dag met Doe Maar, Anouk, misschien Krezip en dan Kensington als headliner.

Rowwen Heze mag deze dag toch wel aftrappen? Lijkt me nog best leuk ook, zo'n dag, als je er even niet te veel bij nadenkt maar alles gewoon op je af laat komen.

Ik geef Pink en Mumford als “kleinere” headliners veel kans. Dan 2 klasbakken erbij en hoppa.

Ik zou dat net een zwak rijtje vinden voor een uitzonderlijke vierdaagse. Dan maak je meer indruk door het bij 3 dagen te houden en met M&S+Pink - Coldplay - The Police te komen. Met alle respect, maar Pink is anno 2019 eerder een 3FM-headliner dan een dagafsluiter.

Mocht zo'n dag er komen met allemaal die NL acts, dan graag op de maandag. Kan ik op tijd richting Amsterdam voor Metallica. :lol:

Zo goed als zeker:
The Cure

Headliners/grote namen, geruchten?
Coldplay, Lenny Kravitz, Florence + The Machine, Tool, Iron Maiden, The Prodigy

Kleinere namen, geruchten?
Weezer, Dropkick Murphys, Heideroosjes, Golden Earring

Nieuws volgt snel:
Bon Jovi, The Cure

Out of toch zo goed als:
Eagles, Ed Sheeran, Metallica, Mumford & Sons, Muse, Rammstein (volgens het gerucht), Twenty One Pilots

bcmrmaybe wrote:

Ik zou dat net een zwak rijtje vinden voor een uitzonderlijke vierdaagse. Dan maak je meer indruk door het bij 3 dagen te houden en met M&S+Pink – Coldplay – The Police te komen. Met alle respect, maar Pink is anno 2019 eerder een 3FM-headliner dan een dagafsluiter.

Pink heeft anno 2019 weer wat hits gescoord, iedereen kent haar en Pink geeft goede shows. Pink kan prima als sub of headliner.

Goedendag, ik zal jullie even een eindje op weg helpen:

Gerucht Glastonbury:

https://www.dailystar.co.uk/showbiz-tv/music/734015/Glastonbury-2019-festival-line-up-headline-pyramid-stage-odds-Bruce-Springsteen-Madonna

Dit gecombineerd met artikel vrij nederland zaterdag met oud mojo baas Leon Ramakers:

https://www.vn.nl/leon-ramakers-mojo-popindustrie/

Quote:
Zelf zegt hij: ‘Ik ben niet belangrijk meer, ik vind het alleen hartstikke leuk. Ik doe mijn zegje, mijn dingetje, een adviesje hier en daar. Ik boek nog het een en ander. Binnenkort ga ik weer naar Springsteen toe, om te kijken hoe het met hem gaat. En te vragen of-ie nog een keertje komt.

Ah...

Echter de tour van Springsteen met E-street zal pas op z'n vroegst in 2020/2021, zijn dacht ik.
2019 leek me daarom niet relevant.

Maar goed, dit eens in de gaten houden dan maar.

Ah…

Echter de tour van Springsteen met E-street zal pas op z’n vroegst in 2020/2021, zijn dacht ik.
2019 leek me daarom niet relevant.

Maar goed, dit eens in de gaten houden dan maar.

Is nog volstrekt onbekend, Little Steven heeft iets dergelijks geroepen.
Maar die weet net zo veel als wij.
De bijnaam Boss heeft Bruce niet voor niks. ;)
Bruce geeft aan wanneer die op tour wil, en de rest van de bandleden heeft zich daarnaar te schikken
Daarnaast, iedereen heeft het altijd over de band die Pearl Jam zou hebben met Pinkpop (niet dus) Bruce heeft die mijns inziens wel, dus ik zou `m zeker in het rijtje van evt headliners plaatsen

Ondertussen heeft Steven Van Zandt van de E Street band dat artikel op Twitter bestempeld als 'bullshit'. Dus er is vooralsnog geen gerucht... Het leek mij sowieso wat onwaarschijnlijk voor Bruce om zo kort na die lange Broadway shows erop uit te trekken met zijn E Street band.

Jammer wel, want Bruce is altijd geweldig.

Ondertussen heeft Steven Van Zandt van de E Street band dat artikel op Twitter bestempeld als ‘bullshit’. Dus er is vooralsnog geen gerucht… Het leek mij sowieso wat onwaarschijnlijk voor Bruce om zo kort na die lange Broadway shows erop uit te trekken met zijn E Street band.

Zie wat ik hierboven schrijf, Steve weet niks.
Zijn opmerking is mede ingegeven door het feit dat hij zelf een tour gepland heeft, maar het is bekend dat zijn bandleden hun eigen tour makkelijk verplaatsen als Bruce erom vraagt

mattman wrote:
Ondertussen heeft Steven Van Zandt van de E Street band dat artikel op Twitter bestempeld als ‘bullshit’. Dus er is vooralsnog geen gerucht… Het leek mij sowieso wat onwaarschijnlijk voor Bruce om zo kort na die lange Broadway shows erop uit te trekken met zijn E Street band.

Zijn opmerking is mede ingegeven door het feit dat hij zelf een tour gepland heeft, maar het is bekend dat zijn bandleden hun eigen tour makkelijk verplaatsen als Bruce erom vraagt

Akkoord, dat Bruce de baas is wil ik best geloven. Maar Glastonbury gaat toch nooit een band boeken zonder dat de band daarvan op de hoogte is... Ofwel: Bruce gaat zijn bandleden (vooral zijn rechterhand) toch wel eventjes op de hoogte houden vooraleer er shows geboekt worden. Het feit dat SVZ 'bullshit' roept zegt ook meer dan dan dat hij iets als 'ik weet van niks' zou zeggen. Het lijkt me echt te bizar dat de E Street Band in de media ontdekt dat Bruce achter hun rug even een headlineshowtje op Glasto heeft vastgelegd.

Ik begrijp ook niet zo goed dat Tool hier vaak als mogelijke headliner wordt genoemd. Los van wat ik er zelf van vind of de vraag of zij een festivalweide vullen, is dit toch helemaal geen naam (meer) die Pinkpop bovenaan een dag zou zetten. Again, los van persoonlijke voorkeuren, maar Kensington zou dan als headliner toch veel meer voor de hand liggen.

Hoorde net ook dat Imagine Dragons (nog) een nieuw album gaat uitbrengen. Misschien ook wel een optie om als (co)headliner te worden geboekt.

Rick wrote:

mattman wrote:

Akkoord, dat Bruce de baas is wil ik best geloven. Maar Glastonbury gaat toch nooit een band boeken zonder dat de band daarvan op de hoogte is… Ofwel: Bruce gaat zijn bandleden (vooral zijn rechterhand) toch wel eventjes op de hoogte houden vooraleer er shows geboekt worden. Het feit dat SVZ ‘bullshit’ roept zegt ook meer dan dan dat hij iets als ‘ik weet van niks’ zou zeggen. Het lijkt me echt te bizar dat de E Street Band in de media ontdekt dat Bruce achter hun rug even een headlineshowtje op Glasto heeft vastgelegd.

"Oh jongens, voor ik het vergeet, wat doen jullie 28 juni?"

Hoorde net ook dat Imagine Dragons (nog) een nieuw album gaat uitbrengen. Misschien ook wel een optie om als (co)headliner te worden geboekt.

Zouden die nog steeds touren dan? De afgelopen 2 jaar hebben die toch op zowat elke (passend) festival gestaan toch?

Ik begrijp ook niet zo goed dat Tool hier vaak als mogelijke headliner wordt genoemd. Los van wat ik er zelf van vind of de vraag of zij een festivalweide vullen, is dit toch helemaal geen naam (meer) die Pinkpop bovenaan een dag zou zetten. Again, los van persoonlijke voorkeuren, maar Kensington zou dan als headliner toch veel meer voor de hand liggen.

Tool geen headliner vinden en Imagine Dragons vervolgens als headliner noemen. ?

Users who are viewing this thread