Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Imagine Dragons is objectief gezien een grotere kanshebber om headliner te zijn dan Tool. Helemaal op Pinkpop.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.256
4.534
Oasiss wrote:
Ik begrijp ook niet zo goed dat Tool hier vaak als mogelijke headliner wordt genoemd. Los van wat ik er zelf van vind of de vraag of zij een festivalweide vullen, is dit toch helemaal geen naam (meer) die Pinkpop bovenaan een dag zou zetten. Again, los van persoonlijke voorkeuren, maar Kensington zou dan als headliner toch veel meer voor de hand liggen.

Hoorde net ook dat Imagine Dragons (nog) een nieuw album gaat uitbrengen. Misschien ook wel een optie om als (co)headliner te worden geboekt.

Tool geen headliner vinden en Imagine Dragons vervolgens als headliner noemen.
1f914.svg

Je zou toch zeggen dat ik vrij helder aangeef dat ik het probeer los te zien van persoonlijke voorkeuren. Als je de laatste jaren op het Pinkpopterrein loopt, dan ligt ID als (CO, zoals ik eerder ook al zei) headliner gewoon veel meer voor de hand dan Tool. Ik durf zelfs te wedden dat een aanzienlijk deel van de bezoekers van de afgelopen edities geen idee heeft wie of wat Tool is.
 

User_1435

Randprogramma
29 aug 2015
124
0
Oasiss wrote:
Ik begrijp ook niet zo goed dat Tool hier vaak als mogelijke headliner wordt genoemd. Los van wat ik er zelf van vind of de vraag of zij een festivalweide vullen, is dit toch helemaal geen naam (meer) die Pinkpop bovenaan een dag zou zetten. Again, los van persoonlijke voorkeuren, maar Kensington zou dan als headliner toch veel meer voor de hand liggen.

Hoorde net ook dat Imagine Dragons (nog) een nieuw album gaat uitbrengen. Misschien ook wel een optie om als (co)headliner te worden geboekt.

Tool geen headliner vinden en Imagine Dragons vervolgens als headliner noemen.
1f914.svg

Hoe raar het voor sommigen van ons ook klinkt denk ik dat Oasiss hier gewoon gelijk heeft. Tool heeft de laatste jaren niks van zich laten horen en hun muziek is nou niet direct voor iedereen even toegangelijk. Hoe goed ze kwalitatief ook zijn...
Imagine Dragons daarentegen heeft de laatste jaren een hoop hits gescoord en zal bij het grootste deel van de bezoekers van Pinkpop wél bekend zijn. Ik durf wel te beweren dat het grootste deel van de Pinkpopbezoekers Imagine Dragons boven Tool zou verkiezen als headliner.
 

T. Roses

Dagopener
8 dec 2016
742
445
Paddy wrote:

Oasiss wrote:
Ik begrijp ook niet zo goed dat Tool hier vaak als mogelijke headliner wordt genoemd. Los van wat ik er zelf van vind of de vraag of zij een festivalweide vullen, is dit toch helemaal geen naam (meer) die Pinkpop bovenaan een dag zou zetten. Again, los van persoonlijke voorkeuren, maar Kensington zou dan als headliner toch veel meer voor de hand liggen.

Hoorde net ook dat Imagine Dragons (nog) een nieuw album gaat uitbrengen. Misschien ook wel een optie om als (co)headliner te worden geboekt.


Tool geen headliner vinden en Imagine Dragons vervolgens als headliner noemen.
1f914.svg


Hoe raar het voor sommigen van ons ook klinkt denk ik dat Oasiss hier gewoon gelijk heeft. Tool heeft de laatste jaren niks van zich laten horen en hun muziek is nou niet direct voor iedereen even toegangelijk. Hoe goed ze kwalitatief ook zijn…
Imagine Dragons daarentegen heeft de laatste jaren een hoop hits gescoord en zal bij het grootste deel van de bezoekers van Pinkpop wél bekend zijn. Ik durf wel te beweren dat het grootste deel van de Pinkpopbezoekers Imagine Dragons boven Tool zou verkiezen als headliner.

Helemaal mee eens
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.947
6.197
Iets met Justin Bieber en sneller uitverkopen dan Green Day en Kings Of Leon.. :lol:
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.063
6.109
meh...

Leuk Imagine Dragons.
Maar, TOOL vind ik toch een pak interessanter.

Ik denk dat menigeen TOOL onderschat door de lange afwezigheid.
Wellicht verkoopt TOOL niet op eigen houtje een dag uit, maar de comeback naar Europa zou ik omwille van 'hedendaagse 3fm populariteit' niet aan me voorbij laten gaan als ik Mojo/Pinkpop was...
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.549
837
Ik denk dat Tool een prima 3fm afsluiter zou zijn voor pinkpop. Maar ik heb geen idee of ze het daar voor doen. Ik zie tool daarentegen geen pinkpopdag afsluiten. Daar is tool simpelweg niet commercieel genoeg voor. Ik denk dat mojo tool lieverweg zet op een van de andere festivals. Dtrh of lowlands passen wat beter. Of ze kunnen natuurlijk ook gewoon in de ziggo dome.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.600
606
meh…

Leuk Imagine Dragons.
Maar, TOOL vind ik toch een pak interessanter.

Ik denk dat menigeen TOOL onderschat door de lange afwezigheid.
Wellicht verkoopt TOOL niet op eigen houtje een dag uit, maar de comeback naar Europa zou ik omwille van ‘hedendaagse 3fm populariteit’ niet aan me voorbij laten gaan als ik Mojo/Pinkpop was…

Dit is wellicht de enige keer dat je een diepgaande kwalitatieve artiest verkiest boven een uber populaire bombastische pop rock formatie.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.600
606
Ik denk dat Tool een prima 3fm afsluiter zou zijn voor pinkpop. Maar ik heb geen idee of ze het daar voor doen. Ik zie tool daarentegen geen pinkpopdag afsluiten. Daar is tool simpelweg niet commercieel genoeg voor. Ik denk dat mojo tool lieverweg zet op een van de andere festivals. Dtrh of lowlands passen wat beter. Of ze kunnen natuurlijk ook gewoon in de ziggo dome.

Doe maar gewoon Fortarock, lekker dichtbij.
 

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
539
183
Ik ga nou al een aantal jaar naar festivals; durf muziek mijn passie te noemen. Ik heb nog nooit gehoord van TOOL. Zie het hier wel elk jaar voorbij komen.
Zal het eens een kans geven op Spotify.
 

Tom1617899894

Randprogramma
26 okt 2017
125
33
Mumford & Sons 9 mei in Ziggo Dome. Laten we hopen dat ze daarmee ook geen kanshebber meer zijn voor Pinkpop. Samen met Ed Sheeran een van mijn grootste nachtmerries voor komende edities.
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
Ik ga nou al een aantal jaar naar festivals; durf muziek mijn passie te noemen. Ik heb nog nooit gehoord van TOOL. Zie het hier wel elk jaar voorbij komen.
Zal het eens een kans geven op Spotify.
Tool doet niet aan Spotify. Daar is die band te elitair voor.

Het zou me trouwens verbazen als Tool komend jaar naar Europa komt voor de festivals. Die zijn hier al zo lang niet meer geweest (ik geloof o.a. vanwege zakelijke problemen met hun voormalige management), waarom zouden de bandleden nu ineens wel zin hebben in een Europese tournee?
 

Rolo

Gouden Tip
5 nov 2015
379
106
Streep door Mumford & Sons denk ik wel ja. Albumtour van 3 november tot 21 mei. Hebben nog nooit zo'n grote tour gedaan. Zie ze er niet nog het festivalseizoen aan vast plakken.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.063
6.109
The Cure kunnen we met pen opschrijven
Waarom...

Ik zou dat nog niet zo zeker doen.
Potloodje, maar niet meer dan dat...

Ik geef het een 50/50 kans BKS/Pinkpop
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
8 juni in Dublin.
Zie ze zelf persoonlijk eerder op Pinkpop dan op BKS staan
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.745
1.904
Fleetwood Mac is begonnen aan hun wereldtournee. Na het vertrek van voorman Lindsey Buckingham was het toch even afwachten waarmee ze zouden komen.
Over het algemeen goede berichten. Behoren toch wel tot kanshebber voor een headlinerspot....
Europese tourdata normaal gezien te verwachten in november....

http://ultimateclassicrock.com/fleetwood-mac-2018-set-list-opening-night/

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken