Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Jasperrr

Randprogramma
15 dec 2016
131
8
Die afbeelding van Rammstein lijkt een beetje op een stadion tour
Lees je eigenlijk wel wat er op de afgelopen pagina's besproken is?

Mja, goed. Vind dat "status" gebeuren beetje onzin. Het ligt echt niet aan de status van een feestje of een artiest komt, mits deze niet controversieel is ofzo. Het hangt af van de boeker die het meeste geld gooit. MOJO boekt al die evenementen (Muse, Tool, P!nk enzovoort) en kiest er dus zelf voor dingen niet op Pinkpop te programmeren, maar op andere locaties.
Dat kan twee dingen betekenen: of ze hebben drie prima headliners voor Pinkpop die nog nergens announced zijn, of ze maken het zakelijke besluit om te focussen op veel inkomsten genereren met losse shows om daarna pinkpop aan te vullen met whatever er verder nog overblijft.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.965
1.751
@rickhuissen Jouw argument over te vroeg zijn, zou andere jaren prima opgaan.
Dit jaar echter niet, als je ziet wat er in de dagen rondom Pinkpop eigen shows geeft kun je niet anders dan conluderen dat Pinkpop een bepaalde status is kwijt geraakt

Dat klopt zeker. Ze moeten ook wel met grote namen komen als je ziet wat er allemaal wel in de buurt is. Mijn reactie ging over deze zin:

"Waarom weten de grotere bands Werchter wel vaak in te passen in hun tourschema`s en valt Pinkpop er altijd buiten?"

Ik kreeg het idee dat deze zin over meerdere jaren ging, en niet specifiek over dit jaar...
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.394
5.094
@rickhuissen Jouw argument over te vroeg zijn, zou andere jaren prima opgaan.
Dit jaar echter niet, als je ziet wat er in de dagen rondom Pinkpop eigen shows geeft kun je niet anders dan conluderen dat Pinkpop een bepaalde status is kwijt geraakt
Sorry, maar wat een onzin zeg...

Laat het bekend making van evenementen maar gewoon over aan Mojo concerts, die weten echt wel wanneer ze wat moeten doen hoor... het is vandaag 1 november en Pinkpop is in juni pas.. tijd genoeg dus. Heeft niks met een status te maken met of wat dan ook.. Ze maken het gewoon bekend wanneer ze het zelf willen. En niet wanneer wij daar om roepen.


 

User_1435

Randprogramma
29 aug 2015
124
0
EddieVerder wrote:
Alice In Chains ook op Impact Festival 11 juni, dus kun je al bijna met stift opschrijven voor Pinkpop. Vorig jaar NL volledig overgeslagen. Zal niet nog een keer gebeuren gok ik.

27 mei in 013 Tilburg. Maar wie weet ook een plekje op Pinkpop.

Hier viel mijn oog even op... Waar komt die info vandaan? Ik wacht al een jaar of 10 op een zaalshow van Alice in Chains!
 

brutus

Playlistbediener
27 nov 2013
34
0
Ik dacht vorig jaar gelezen te hebben dat de headliners voor dit jaar al vast lagen (zei Jan volgens mij vlak na pp2017 te gelijk met het eventuele voornemen van een 4e dag)
 

Richard Kuiter

Playlistbediener
7 feb 2017
14
0
Prima dat Mojo wacht met het bekendmaken van de eerste Pinkpop headliner, wat kan betekenen dat ze of al grote namen hebben vastgelegd zoals Bruce Springsteen of Coldplay en daarmee toch al de boel zullen uitverkopen; of ze hebben naast de grote vissen gegrepen en proberen nu nog een zo goed mogelijk programma in elkaar te zetten voor de jubileumeditie...

Marketingtechnisch moeten ze zich bij Mojo toch beseffen dat festivalgangers bij het uitblijven van Pinkpop nieuws kunnen gaan kiezen voor een RockWerchter of Graspop waarvan de meeste namen nu al bekend zijn... je kunt je geld tenslotte maar een keer uitgeven aan festivaltickets...
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
Rick wrote:
@rickhuissen Jouw argument over te vroeg zijn, zou andere jaren prima opgaan.
Dit jaar echter niet, als je ziet wat er in de dagen rondom Pinkpop eigen shows geeft kun je niet anders dan conluderen dat Pinkpop een bepaalde status is kwijt geraakt

Sorry, maar wat een onzin zeg…

Laat het bekend making van evenementen maar gewoon over aan Mojo concerts, die weten echt wel wanneer ze wat moeten doen hoor… het is vandaag 1 november en Pinkpop is in juni pas.. tijd genoeg dus. Heeft niks met een status te maken met of wat dan ook.. Ze maken het gewoon bekend wanneer ze het zelf willen. En niet wanneer wij daar om roepen.

Conclusies over status kun je ook pas trekken als de headliners bekend zijn gemaakt. Als Pinkpop nu komt met 3 mooie, grote en (redelijk) exclusieve namen, zoals bv een Coldplay, FLeetwood Mac, Adèle of Bruce Springsteen, dan zit het wel snor met het lange wachten.
 

Rincewind

Randprogramma
21 nov 2014
153
97
Als Pinkpop nog veel langer wacht heeft het publiek kaarten voor de losse optredens gekocht en\of andere festivals.
Dan is men door de euro's heen en de vrije dagen.

Als je ziet wat er in juni allemaal speelt (ook in Ziggo en AFAS) die eigenlijk ook prima op Pinkpop hadden kunnen staan, ben ik een beetje bang voor wat er over blijft.


 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Indiaantje89 wrote:

Rick wrote:
@rickhuissen Jouw argument over te vroeg zijn, zou andere jaren prima opgaan.
Dit jaar echter niet, als je ziet wat er in de dagen rondom Pinkpop eigen shows geeft kun je niet anders dan conluderen dat Pinkpop een bepaalde status is kwijt geraakt


Sorry, maar wat een onzin zeg…

Laat het bekend making van evenementen maar gewoon over aan Mojo concerts, die weten echt wel wanneer ze wat moeten doen hoor… het is vandaag 1 november en Pinkpop is in juni pas.. tijd genoeg dus. Heeft niks met een status te maken met of wat dan ook.. Ze maken het gewoon bekend wanneer ze het zelf willen. En niet wanneer wij daar om roepen.

Conclusies over status kun je ook pas trekken als de headliners bekend zijn gemaakt. Als Pinkpop nu komt met 3 mooie, grote en (redelijk) exclusieve namen, zoals bv een Coldplay, FLeetwood Mac, Adèle of Bruce Springsteen, dan zit het wel snor met het lange wachten.

Als ze Coldplay, Fleetwood Mac en Adele hebben dan wordt het een gekkenhuis met de kaartverkoop.
Adele zie ik echt niet gebeuren. Als Pinkpop haar boekt...petje af.
Ze heeft aangegeven na Glastonbury nooit meer festivals te doen en komt eind 2019 pas met een nieuw album.
Nogmaals ik zie dat echt niet gebeuren maar als Pinkpop haar boekt als exclusive act wordt het nog leuk om kaartjes te krijgen want dan zullen alle fans van heel Europa naar Pinkpop gaan afreizen alleen speciaal voor haar.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Tja. Of het wordt fantastisch of het wordt drie keer niks. Een middenweg is er niet echt meer.

Met PP's trackrecord van de afgelopen jaren gok ik op hey laatste en hoop ik op het eerste.

Het mislopen van Pink is iig belabberd al.
 

Hammersmith

Campingartiest
6 jan 2017
71
1
Ik snap de afschrijving van Ed Sheeran niet helemaal.. De vleesgeworden rode tuinkabouter staat op 7 juni in Barcelona en op 11 juni in Madrid. Ik zie hem prima op 9 juni in Landgraaf staan. Die jongen is binnen een dag van Spanje naar Nederland en weer terug naar Spanje. Er zijn wel gekkere dingen gebeurd. Laat Pinkpop ons versteld doen staan van hun programmering!!!

Bruce Springsteen - Coldplay - Ed Sheeran

Hoop doet leven!!!
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
994
120
Het wordt fantastisch natuurlijk. En het Pinkpop-geruchten-circuit leeft behoorlijk, getuige de al bijna 100 pagina's zonder ook maar 1 naam bekend te hebben gemaakt......

Als er een 4e dag komt is dat een throwback-dag, of "classic"-dag. Hoe je het wilt noemen. Pinkpop bestaat 50 jaar, moet dat niet in de line-up terug te zien zijn ?
Ik denk dan aan de volgende memorabele Pinkpop-namen " met meerdere optredens op Pinkpop in het verleden en waarvan sommige bands al met reunie-tours te boeken zijn....die met n sterretje:
The Police *
Counting Crows *
De Heideroosjes *
Doe Maar *
Faithless (2.0?) *
Orbital
Lenny Kravitz
Rowwen Heze *
Smashing Pumpkins *
The Kooks
Within Temptation
Bruce Springsteen
Fleetwood Mac *
The Specials *
Golden Earring *
Status Quo *

en Pink "mislopen" ? Denk het niet, toch ? Pink doet gewoon 2 shows in nederland, net zoals ze 2 shows doet in Schotland, en 1 ervan is bekend gemaakt. Pearl jam stond vorig jaar ook in de Arena en een paar dagen erna op Pinkpop. er is een dik gat rond het Pinkpop-weekend. Alleen is het de vraag of ze headlinen iderdaad.
En er komt zeker nog een hard rock/metal band bij : Slayer of iron Maiden dan maar ?
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
485
34
Bij nader inzien heb ik door ddie vergelijking met 2014 wel weer wat vertrouwen. Toen kwamen ze ook laat, maar dat was toen denk ik vanuit vertrouwen in hun eigen programma, wat ook geweldig was. Laten we dat dit jaar dan maar overdoen
 

Franzzz

Gouden Tip
9 mrt 2017
394
135
Lenny Kravitz kunnen we ook wegstrepen?

https://www.festivalinfo.nl/news/44718/Lenny_Kravitz_en_Golden_Earring_naar_Hello_Festival_voormalig_Retropop/
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Het wordt fantastisch natuurlijk. En het Pinkpop-geruchten-circuit leeft behoorlijk, getuige de al bijna 100 pagina’s zonder ook maar 1 naam bekend te hebben gemaakt……

Als er een 4e dag komt is dat een throwback-dag, of “classic”-dag. Hoe je het wilt noemen. Pinkpop bestaat 50 jaar, moet dat niet in de line-up terug te zien zijn ?
Ik denk dan aan de volgende memorabele Pinkpop-namen ” met meerdere optredens op Pinkpop in het verleden en waarvan sommige bands al met reunie-tours te boeken zijn….die met n sterretje:
The Police *
Counting Crows *
De Heideroosjes *
Doe Maar *
Faithless (2.0?) *
Orbital
Lenny Kravitz
Rowwen Heze *
Smashing Pumpkins *
The Kooks
Within Temptation
Bruce Springsteen
Fleetwood Mac *
The Specials *
Golden Earring *
Status Quo *

en Pink “mislopen” ? Denk het niet, toch ? Pink doet gewoon 2 shows in nederland, net zoals ze 2 shows doet in Schotland, en 1 ervan is bekend gemaakt. Pearl jam stond vorig jaar ook in de Arena en een paar dagen erna op Pinkpop. er is een dik gat rond het Pinkpop-weekend. Alleen is het de vraag of ze headlinen iderdaad.
En er komt zeker nog een hard rock/metal band bij : Slayer of iron Maiden dan maar ?

Golden Earring en Lenny Kravitz staan op Hello (Retropop)
The Specials staan al in Paradiso.

Dus tot nu toe grote ''gemiste'' vissen:
MUSE
P!nk
Metallica
Bon Jovi
Lenny Kravitz
Golden Earring
Ed Sheeran
Elton John
Tool
Rammstein
Kiss
The Specials
Eagles

Daarvan had het merendeel dus mooi op Pinkpop kunnen staan.... dan moeten de alternatieven wel heullll goed zijn.
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
Golden Earring kan nog steeds prima op Pinkpop staan. Voor Nederlandse bands zegt het niks als ze ergens anders spelen.
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
Adele zie ik echt niet gebeuren. Als Pinkpop haar boekt…petje af.
Ze heeft aangegeven na Glastonbury nooit meer festivals te doen en komt eind 2019 pas met een nieuw album.
Nogmaals ik zie dat echt niet gebeuren maar als Pinkpop haar boekt als exclusive act wordt het nog leuk om kaartjes te krijgen want dan zullen alle fans van heel Europa naar Pinkpop gaan afreizen alleen speciaal voor haar.
Adele heeft ook vòòr Glastonbury aangegeven geen festivals te doen.... Niet dat ik Pinkpop zie gebeuren overigens, maar het lijkt me niet dat we op die bewering van haar af moeten gaan.
 

Danielle1617899608

Playlistbediener
8 mrt 2017
49
0
Oké, even over een heel andere boeg... waarvan jullie waarschijnlijk de vergelijking met Bieber gaan maken....

BTS (Koreaans = Kpop) kondigde tijdens hun concert aan dat ze volgend jaar terugkomen. Nog geen data bekend gemaakt... In 2018 ging hun optreden in de Ziggo via Mojo en gekte die hierbij gepaard ging was volgens iemand die ik ken (die bij een ticketdoorverkoopsite werkt) alleen te vergelijken bij de gekte wat ze hebben meegemaakt bij de tickets voor Adele/Barbara Streisand/Celine Dion, lees honderden euro's voor een kaartje.... Of te wel, definitief een uitverkochte dag als ze komen.

Ik moet zeggen dat ik oprecht happy ben als ze komen. Echt waanzinnig goede show en artiesten (ik was er met mijn tienermeis). Het geschreeuw van die tieners moeten we dan wel op de koop toenemen...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken