Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

BTS - Ariane Grande / Coldplay - Fleetwood Mac - Eminem

Is inderdaad ook een optie.

Wel lekker divers kwa genres

Zie BTS niet echt gebeuren, maar zou het een betere boeking vinden dan zo'n vergane glorie rockband. Ben niet eens echt fan, maar die jongens leveren flinke kwaliteit popmuziek, zijn razend populair en hebben 100% zeker de potentie een dag uit te verkopen.

Dit forum wordt met de dag gekker, denken jullie nou echt dat Pinkpop een Kpop groep als headliner gaat boeken? 95% van het Pinkpop publiek heeft nog nooit van BTS gehoord. Ze zijn inderdaad erg populair, maar volgens mij ligt de focus van Pinkpop niet op gillende tienermeisjes van onder de 16...

BTS trekt vooral volk dat géén festivalpubliek is, namelijk kinderen tussen de 8 en 16 jaar. De fanbase van Bieber is veel breder, heeft tonnen radiohits en iedereen kent hem. Vraag aan een gemiddelde 45-jarige wie of wat BTS is en ik denk dat er velen je vragend aan gaan kijken.

Kravitz leek me nochtans een dikke kanshebber voor die sub/Noord afsluiter-spot. Qua Nederlandse acts moet je denk ik echt niet kijken als je ziet dat ze vorig jaar Miss Montreal of BLOF hebben laten komen die nog op vele andere plaatsen stonden dan zijn boekingen als Golden Earring of Kensington voor mij echt nog niet afgeschreven.

Wat vinden we van deze topline? :)
Mumford & Sons - Eminem - Fleetwood Mac - Coldplay
Kensington - Volbeat - Within Temptation - Bastille - Sam Smith - Lana Del Rey
The 1975 - Golden Earring - Slash Ft. Myles Kennedy - Bring Me The Horizon
Christine & The Queens - Weezer - The Streets - Hozier - MØ - George Ezra - Douwe Bob

BTS trekt vooral volk dat géén festivalpubliek is, namelijk kinderen tussen de 8 en 16 jaar. De fanbase van Bieber is veel breder, heeft tonnen radiohits en iedereen kent hem. Vraag aan een gemiddelde 45-jarige wie of wat BTS is en ik denk dat er velen je vragend aan gaan kijken.

Kravitz leek me nochtans een dikke kanshebber voor die sub/Noord afsluiter-spot. Qua Nederlandse acts moet je denk ik echt niet kijken als je ziet dat ze vorig jaar Miss Montreal of BLOF hebben laten komen die nog op vele andere plaatsen stonden dan zijn boekingen als Golden Earring of Kensington voor mij echt nog niet afgeschreven.

Wat vinden we van deze topline? ?
Mumford & Sons – Eminem – Fleetwood Mac – Coldplay
Kensington – Volbeat – Within Temptation – Bastille – Sam Smith – Lana Del Rey
The 1975 – Golden Earring – Slash Ft. Myles Kennedy – Bring Me The Horizon
Christine & The Queens – Weezer – The Streets – Hozier – MØ – George Ezra – Douwe Bob

Ik zou hier wel blij mee zijn

Ik snap de afschrijving van Ed Sheeran niet helemaal.. De vleesgeworden rode tuinkabouter staat op 7 juni in Barcelona en op 11 juni in Madrid. Ik zie hem prima op 9 juni in Landgraaf staan. Die jongen is binnen een dag van Spanje naar Nederland en weer terug naar Spanje. Er zijn wel gekkere dingen gebeurd. Laat Pinkpop ons versteld doen staan van hun programmering!!!
Kun je nog zonder gezeur van Barcelona naar Madrid reizen tegenwoordig dan? Het zou juist slim zijn even afstand te nemen van de ruzie in Spanje ;)

Dit forum wordt met de dag gekker, denken jullie nou echt dat Pinkpop een Kpop groep als headliner gaat boeken? 95% van het Pinkpop publiek heeft nog nooit van BTS gehoord. Ze zijn inderdaad erg populair, maar volgens mij ligt de focus van Pinkpop niet op gillende tienermeisjes van onder de 16…
Wat is het pinkpop publiek? Legit vraag. Vind dat oprecht moeilijk vast te stellen.
En als we dan toch bezig zijn, wat is de focus?

Also meisjes onder de 16? Je bent volgens mij niet helemaal op de hoogte van de populariteit van de groep. Ik zie het echt niet gebeuren hoor dat ze geboekt worden, maar hun fandom is veel groter dan alleen kinderen.

colint wrote:
Dit forum wordt met de dag gekker, denken jullie nou echt dat Pinkpop een Kpop groep als headliner gaat boeken? 95% van het Pinkpop publiek heeft nog nooit van BTS gehoord. Ze zijn inderdaad erg populair, maar volgens mij ligt de focus van Pinkpop niet op gillende tienermeisjes van onder de 16…

Wat is het pinkpop publiek? Legit vraag. Vind dat oprecht moeilijk vast te stellen.
En als we dan toch bezig zijn, wat is de focus?

Also meisjes onder de 16? Je bent volgens mij niet helemaal op de hoogte van de populariteit van de groep. Ik zie het echt niet gebeuren hoor dat ze geboekt worden, maar hun fandom is veel groter dan alleen kinderen.

Is dit die Kpop act die 2/3 weken geleden in NL was? ik heb wat filmpjes gezien van die diehard fans en ik denk toch echt dat wel 80% van die fans onder de 18 zijn.

Wat vinden we van deze topline?
1f642.svg

Mumford & Sons – Eminem – Fleetwood Mac – Coldplay
Kensington – Volbeat – Within Temptation – Bastille – Sam Smith – Lana Del Rey
The 1975 – Golden Earring – Slash Ft. Myles Kennedy – Bring Me The Horizon
Christine & The Queens – Weezer – The Streets – Hozier – MØ – George Ezra – Douwe Bob

Leuk lijstje, hoe kom je bij BMTH en Hozier?
Hierop aansluitend: @dennisvdbr komt er weer een VoorSpel?

Ik hoop nog steeds enorm op Springsteen!
Ik hoef niet persé een K-Pop groep te zien, trekt me niet zo erg... Ik ben meer van de rock... (maar wie weet is het ook wel heel leuk, geen idee hahaha!)

Naar aanleiding van eerdere berichten dat Roger Waters volgend jaar nog op tour zou zijn gemaild naar de beheerder van
http://www.brain-damage.co.uk/index.php
Hij heeft de geruchten die op internet waren verschenen verder onderzocht en heeft mij na 2 weken terug gemaild. Wel netjes trouwens.
De verwachting is dat Waters inderdaad volgend jaar open lucht concerten zal gaan geven.
Festivals zijn niet uitgesloten. Definitief is het echter nog niet. De verwachting is wel dat als het door gaat men zeer snel met het nieuws naar buiten zal komen.

Als aanvulling, Jan Smeets wist in 2007 wel Roger Waters te verleiden om op Megaland, de thuisbasis van Pinkpop, te spelen.

Franzzz wrote:
Lenny Kravitz kunnen we ook wegstrepen?

https://www.festivalinfo.nl/news/44718/Lenny_Kravitz_en_Golden_Earring_naar_Hello_Festival_voormalig_Retropop/

Ik zou echt niet weten waarom je Lenny hierdoor zou wegstrepen. Hij kan prima op een van de andere dagen overdag optreden, of als sub bij een mooie headliner.

Zou super leuk zijn!

Omdat internationale artiesten zelden tot nooit in Nederland op meerdere festivals spelen. Of en een concert geven en vlak daarna op een festival staan. Tuurlijk zijn er uitzonderingen, maar ik zou niet te hard op rekenen.

Ik zou nog niet panikeren hoor, Nederlanders.

Het lijkt er gewoon meer en meer op dat de 'grote geruchten' Mumford & Sons, Coldplay, Eminem, Fleetwood Mac gewoonweg correct zijn (of toch minstens drie van de vier).
En dan typ ik hier hetzelfde als wat @kereltje pagina's geleden zei:

die laatste drie moeten hun tour nog bekend maken. En headlineraankondigingen begin je niet met Mumford & Sons.

Gewoon nog even geduld dus.

En iemand als Billy Joel? Geeft in juni 2019 een concert in London, wellicht meerdere optredens in Europa?

Naar aanleiding van eerdere berichten dat Roger Waters volgend jaar nog op tour zou zijn gemaild naar de beheerder van
http://www.brain-damage.co.uk/index.php
Hij heeft de geruchten die op internet waren verschenen verder onderzocht en heeft mij na 2 weken terug gemaild. Wel netjes trouwens.
De verwachting is dat Waters inderdaad volgend jaar open lucht concerten zal gaan geven.
Festivals zijn niet uitgesloten. Definitief is het echter nog niet. De verwachting is wel dat als het door gaat men zeer snel met het nieuws naar buiten zal komen.

Roger Waters heeft vergevorderde plannen voor Nederland, maar komt niet naar Pinkpop

Ik zie hem ook wel staan in de Goffertpark. Daar moet ook nog wat naar toe heb ik hier eerder gelezen.

Users who are viewing this thread