Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Ik geloof Jan zelfs niet eens als ie dit soort dingen zegt.
Het soort bands waar Mojo mee praat die als headliner kunnen fungeren, hebben hun tour al lang en breed vast liggen.
Dus of die 4e dag er wel of niet komt, is volgens mij al lang niet meer headliner afhankelijk
Ik geloof echt niet dat er nog onderhandelt word met de hele grote headliners

Ik zou de woorden van Jan Smeets niet mee laten wegen in jouw beslissing om tickets voor Rock Werchter te kopen en dus niet voor Pinkpop. Aan de andere kant kun je natuurlijk geen verkeerde beslissing maken als de namen van Rock Werchter je bevallen.

Het lijkt me heel wijs om geen enkele beslissing af te laten hangen van de woorden van Jan Smeets, bijzonder slechte graadmeter.

True.

Ik vind het gewoon opmerkelijk dat de hele site nog in Pinkpop 2018 stijl is en dat er naast de vraag om een stagiar nog niks op het gebied van 2019 is geplaatst. Normaal gesproken zijn ze daar veel sneller in.

Als Jan zegt dat er nog naar een afsluiter moet worden gezocht voor de vierde dag hoeven we daar niet veel voor te verwachten denk ik...
Begint nu langzaam op Pinkpop 2017 taferelen te lijken...waar Kings Of Leon en Green Day last minute werden geboekt omdat er geen andere bands beschikbaar waren.
Nu nog een goede headliner zoeken zal erg lastig worden...had nooit gedacht dat ik dit zelf zou gaan zeggen in dit forum.
Maar Kensington als vierde headliner...lijkt nu dus wel realistisch te worden.
Voor de drie andere dagen (hoop ik) dat Pinkpop: Fleetwood Mac- Eminem - Coldplay heeft geboekt!

Lynyrd Skynyrd bevestigd in juni 2019 naar europa te komen
1f62e.svg
Joh... staan al gigantisch groot op de poster van Graspop...

Want wat is er nog over...?
- P!NK - naar de Amsterdam arena
- Ed Sheeran - past niet binnen tour data
- Elton John- past niet binnen tour data
- Muse - Goffertpark
- Bon Jovi - Goffertpark
- TOOL - Ziggo Dome
- The Cure...(misschien die dan toch naar Pinkpop i.p.v. Best Kept Secret)
- KISS - Ziggo
- Eagles - Ziggo
- Metallica - Arena

Eigenlijk zoveel geweldige namen beschikbaar...en alle namen gaan naar de grote venues. Terwijl Werchter nu toch wel wat mooie namen van dit rijtje heeft weten te strikken.
Dat het zo lang duurt lijkt me niet een goed teken...

Als Jan zegt dat er nog naar een afsluiter moet worden gezocht voor de vierde dag hoeven we daar niet veel voor te verwachten denk ik…
Begint nu langzaam op Pinkpop 2017 taferelen te lijken…waar Kings Of Leon en Green Day last minute werden geboekt omdat er geen andere bands beschikbaar waren.
Nu nog een goede headliner zoeken zal erg lastig worden…had nooit gedacht dat ik dit zelf zou gaan zeggen in dit forum.
Maar Kensington als vierde headliner…lijkt nu dus wel realistisch te worden.
Voor de drie andere dagen (hoop ik) dat Pinkpop: Fleetwood Mac- Eminem – Coldplay heeft geboekt!

Ik hoop het ook! En Kensington als 4de headliner hmm hoop t niet... Prima bandje, maar absoluut niet headliner-waardig vind ik. Ben benieuwd wat bureau Pinkpop ons gaat brengen...

Dat lijstje is onthutsend om te zien.
Bijjna allemaal potentiele headliners die een eigen show gekregen hebben, dan wel wilden hebben
Hieruit blijkt mijns inziens eigenlijk wel dat PP helemaal niet zo`n grote status meer heeft in de festival wereld.
Waarom weten de grotere bands Werchter wel vaak in te passen in hun tourschema`s en valt Pinkpop er altijd buiten.
Lijkt erop dat Pinkpop het weer moet gaan doen met de net iets mindere categorie bands, dan wel bands die vrij kort geleden nog een eigen show gedaan hebben in ons land

festivalddictsam wrote:
Als Jan zegt dat er nog naar een afsluiter moet worden gezocht voor de vierde dag hoeven we daar niet veel voor te verwachten denk ik…
Begint nu langzaam op Pinkpop 2017 taferelen te lijken…waar Kings Of Leon en Green Day last minute werden geboekt omdat er geen andere bands beschikbaar waren.
Nu nog een goede headliner zoeken zal erg lastig worden…had nooit gedacht dat ik dit zelf zou gaan zeggen in dit forum.
Voor de drie andere dagen (hoop ik) dat Pinkpop: Fleetwood Mac- Eminem – Coldplay heeft geboekt!

Ik hoop het ook! En Kensington als 4de headliner hmm hoop t niet… Prima bandje, maar absoluut niet headliner-waardig vind ik. Ben benieuwd wat bureau Pinkpop ons gaat brengen…

Inderdaad alsjeblieft geen Kensington...laat ze eerst maar eens nieuwe muziek maken!

Want wat is er nog over…?
– P!NK – naar de Amsterdam arena
– Ed Sheeran – past niet binnen tour data
– Elton John- past niet binnen tour data
– Muse – Goffertpark
– Bon Jovi – Goffertpark
– TOOL – Ziggo Dome
– The Cure…(misschien die dan toch naar Pinkpop i.p.v. Best Kept Secret)
– KISS – Ziggo
– Eagles – Ziggo
– Metallica – Arena

Eigenlijk zoveel geweldige namen beschikbaar…en alle namen gaan naar de grote venues. Terwijl Werchter nu toch wel wat mooie namen van dit rijtje heeft weten te strikken.
Dat het zo lang duurt lijkt me niet een goed teken…
Juist wel denk ik... dan zijn ze zeker van hun zaak.. Op Coldplay alleen al gaan ze dik kaarten verkopen wss.. (als die komen, wat vrij waarschijnlijk is).

Bijjna allemaal potentiele headliners die een eigen show gekregen hebben, dan wel wilden hebben
Hieruit blijkt mijns inziens eigenlijk wel dat PP helemaal niet zo`n grote status meer heeft in de festival wereld.
Waarom weten de grotere bands Werchter wel vaak in te passen in hun tourschema`s en valt Pinkpop er altijd buiten.
Lijkt erop dat Pinkpop het weer moet gaan doen met de net iets mindere categorie bands, dan wel bands die vrij kort geleden nog een eigen show gedaan hebben in ons land

Ik ben het hier wel mee eens, maar als straks blijkt dat ze Coldplay en Fleetwood Mac (hoewel deels uitgekleed) hebben geboekt, zijn dat toch wel twee namen van de bovenste plank. Maar het klopt dat Pinkpop m.i. ook net iets te vaak met smoezen op de proppen komt als "waren niet in de buurt".

Aaran wrote:

festivalddictsam wrote:

Ik hoop het ook! En Kensington als 4de headliner hmm hoop t niet… Prima bandje, maar absoluut niet headliner-waardig vind ik. Ben benieuwd wat bureau Pinkpop ons gaat brengen…

Inderdaad alsjeblieft geen Kensington…laat ze eerst maar eens nieuwe muziek maken!

Daar zijn ze volgens mij mee bezig.

Dat denk ik ook... Denk dat Pinkpop sinds de komst van andere festivals beetje naar de achtergrond is geduwd. Best Kept Secret/ Down The Rabbit Hole,etc. Komt misschien ook omdat de oprichter van Werchter ook meteen eigenaar is van Live Nation. Dan heb je het meer voor het uitkiezen denk ik ;) Vorig jaar was overigens top maar je zag dat MOJO alleen kickte op de headliners...het onder programma was goed maar niet "wow" niet echt verrassende acts.

@Indiaantje89 ik hoop dat Coldplay en Fleetwood Mac komen en dat ze inderdaad zeker zijn van hun zaak. Zouden voor mij echt twee top namen zijn! Eigenlijk zou het wel ook logisch zijn dat ze zeker zijn van die drie headliners anders zouden ze niet zo lang wachten met het uitbrengen van nieuws. In 2014 werd de eerste naam pas 3 december bekend gemaakt en dat was toch wel echt een top programma dat jaar!

Is het zo raar als er helemaal geen echte grote headliner is voor die 4e dag?

Als je gewoon als uitgangspunt het 2018 principe neemt: 3 dagen met hele grote headliners, redelijke subs, en een dagvulling die verder ietwat ondermaats is (gemiddelde forummening). Vervolgens zorg je dat:

- De eerste dag, die pas na 3 uur begint, aangevuld wordt tot een gelijkwaardige dag t.o.v. de ander 2 dagen, met een programma dat al rond 12 a 1 uur aanvangt
- Je noemt deze dagen vervolgens niet dag 1, 2 en 3, maar dag 2, 3 en 4, aangezien ze plaatsvinden op zaterdag, zondag en maandag
- Je pakt de vrijdag ervoor erbij als dag 1, de opwarmdag
- Je bekijkt, afhankelijk van je budget, hoe je deze 1e dag vult, hoeveel acts je neemt, en hoe laat je begint
- Je laat deze eerste opwarmdag afsluiten met een act die niet op gelijke voet staat met de echte 3 headliners, maar die wel de dag op enig niveau kan afsluiten. Het kan een BKS of DTRH formaat headliner zijn, een grote DJ, of een grote nationale act als Kensington, Golden Earring o.i.d.
- Nog budget over? Dan het niveau van je dagprogrammering verbeteren.
- Je maakt de losse dagkaart van de halve 1e dag iets goedkoper dan de andere 3 dagkaarten, en je hoeft de weekendkaarten maar iets te verhogen (wat enigszins verkapt is doordat de prijs een jaar eerder al is opgeschroefd met 30 euro)

Pinkpop heeft zich onlosmakelijk verbonden aan Pinksteren, en komt dus relatief vroeg in het seizoen. Bands zijn maar een bepaalde periode in de buurt, en kunnen onmogelijk alles aandoen. Wanneer er relatief laat schitterende festivals zijn die jou willen boeken, dan kan het zijn dat Pinkpop simpelweg te vroeg is. Dat is natuurlijk de reden dat Pinkpop al meerder keren later plaatsvond dan in het Pinksterweekend: de spoeling aan tourende artiesten is te klein. Werchter komt iets van 3 a 4 weken later (dacht ik) en zit dus meer richting het midden van het festivalseizoen. Die hebben zonder uitzondering ALTIJD een gunstigere datum dan Pinkpop.

@rickhuissen Jouw argument over te vroeg zijn, zou andere jaren prima opgaan.
Dit jaar echter niet, als je ziet wat er in de dagen rondom Pinkpop eigen shows geeft kun je niet anders dan conluderen dat Pinkpop een bepaalde status is kwijt geraakt

Users who are viewing this thread