Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.166
4.309
Moniek wrote:
Zou jammer zijn als Rammstein helemaal geen festivals doet in NL en België. De kaartjes voor een losse show van ze zullen qwa prijs denk ik niet veel verschillen met een dagkaart voor een festival.

Dat kan best kloppen, maar is het als fan niet veel leuker om bij een ‘echt’ concert te zijn van een band ipv een festival? Is toch een hele andere sfeer, tussen enkel fans ipv festivalgangers die er doorheen aan het brallen zijn.
Zo ervaar ik het tenminste, koop liever kaartje voor los concert van een band waar ik echt heen wil dan een dagkaartje voor een festival, ook al verschilt het niet veel qua prijs.

Ok, maar dan kunnen we festivals wel opdoeken toch? Want dit geldt voor elke band.
Ik vind het toch leuk als mijn favoriete bands ook op mijn favoriete festivals staan.
 

Verwijderd lid 1647

Randprogramma
26 jan 2016
200
18
Alice In Chains ook op Impact Festival 11 juni, dus kun je al bijna met stift opschrijven voor Pinkpop. Vorig jaar NL volledig overgeslagen. Zal niet nog een keer gebeuren gok ik.
27 mei in 013 Tilburg. Maar wie weet ook een plekje op Pinkpop.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.979
8.629
James wrote:

Moniek wrote:
Zou jammer zijn als Rammstein helemaal geen festivals doet in NL en België. De kaartjes voor een losse show van ze zullen qwa prijs denk ik niet veel verschillen met een dagkaart voor een festival.


Dat kan best kloppen, maar is het als fan niet veel leuker om bij een ‘echt’ concert te zijn van een band ipv een festival? Is toch een hele andere sfeer, tussen enkel fans ipv festivalgangers die er doorheen aan het brallen zijn.
Zo ervaar ik het tenminste, koop liever kaartje voor los concert van een band waar ik echt heen wil dan een dagkaartje voor een festival, ook al verschilt het niet veel qua prijs.

Ok, maar dan kunnen we festivals wel opdoeken toch? Want dit geldt voor elke band.
Ik vind het toch leuk als mijn favoriete bands ook op mijn favoriete festivals staan.

Vind ik eigenlijk ook.

Eerlijk.... als ik een festivalshow én een zaalshow van een act zie, vind ik de festivalshow vaak zelfs beter. Zo zag ik PJ Harvey zowel in Vorst als op RW16, en de de sfeer tijdens de Werchtershow was een pak beter dan in een zaal. Hetzelfde voor The National (vond Vorst een pak minder dan de festivalshows die ik ze gaf doen) en Radiohead (HMH blijft de minste show die ik van ze zag).

Om één of andere manier hangt er meestal meer energie op een festivalterrein dan in een grouwe bunker. En het volk vind ik vaak net enthousiaster.
 

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.215
797
https://www.1limburg.nl/coalitie-extern-onderzoek-pinkpopdrama-niet-nodig?context=topstory

Artikel over de nasleep van het Pinkpop-ongeluk afgelopen editie. Laatste alinea gaat over de mogelijke 4e dag:

"Maar dat doen we alleen als we ook voor die dag een goede afsluiter vinden en die is er momenteel nog niet. De vergunningen zijn wel aangevraagd, maar voor het einde van het jaar moet duidelijk zijn of we ook die vrijdag gaan doen", zegt Pinkpopbaas Jan Smeets daarover tegen L1. In het geruchtencircuit zingen de namen van Fleetwood Mac en The Cure al rond als afsluiters voor twee van de festivaldagen.
 

Moniek

Gouden Tip
7 mrt 2017
299
167
Moniek wrote:
Zou jammer zijn als Rammstein helemaal geen festivals doet in NL en België. De kaartjes voor een losse show van ze zullen qwa prijs denk ik niet veel verschillen met een dagkaart voor een festival.

Dat kan best kloppen, maar is het als fan niet veel leuker om bij een ‘echt’ concert te zijn van een band ipv een festival? Is toch een hele andere sfeer, tussen enkel fans ipv festivalgangers die er doorheen aan het brallen zijn.
Zo ervaar ik het tenminste, koop liever kaartje voor los concert van een band waar ik echt heen wil dan een dagkaartje voor een festival, ook al verschilt het niet veel qua prijs.

Ik denk dat het daarin heel veel uit maakt waar je staat tijdens een festivalshow. Ik heb door een fysieke beperking tijdelijk niet vooraan kunnen staan tijdens concerten en festivals (zat zelfs meestal op het rolstoelpodium) en dat maakt (voor mij althans) een gigantisch verschil. Maar of je nu vooraan staat bij je favoriete band tijdens een festivalshow of een gewone show maakt naar mijn idee niet zo veel uit. Want bij een festivalshow staan er ook genoeg enthousiaste fans vooraan en word er vooraan niet doorheen gekletst. Ook vind ik net als andere al schrijven het publiek bij een festival net wat losser/enthousiaster als bij een zaalshow.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.486
6.152
Zaalshow altijd beter imo.
Tijdens festivals heb je altijd pratend publiek. En rokers. Beide blegh.

Is het feit dat ze nog niet weten of ze wel of niet vier dagen doen een beetje laat????
 

brutus

Playlistbediener
27 nov 2013
34
0
Update: Folgende Termine sind sicher

27. + 28.05.2019, Gelsenkirchen
15.06.2019, Hannover
16.06.2019, Rostock
10.07.2019, Brüssel

#gebtfeinacht

momenteel de 1e data voor Rammstein
 

brutus

Playlistbediener
27 nov 2013
34
0
in verschillende europese steden komen er mysterieuze beelden te voorschijn met het Rammstein logo. (Gent,Antwerpen,Brussel,Moskou)
hoop in Nederland ook?
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.719
1.882
Wanneer komt PP nou eens met wat informatie? Hoe lang het festival gaat duren, 3 of 4 dgn, ticketprijzen, een headliner zou ook niet verkeerd zijn.
Het blijft vind ik best lang stil. Ook geen interview in de krant of internet of laat staan dat Jan nog eens gebeld word door iemand van 3FM.
Toch wel eigenaardig......
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
James wrote:

Moniek wrote:
Zou jammer zijn als Rammstein helemaal geen festivals doet in NL en België. De kaartjes voor een losse show van ze zullen qwa prijs denk ik niet veel verschillen met een dagkaart voor een festival.


Dat kan best kloppen, maar is het als fan niet veel leuker om bij een ‘echt’ concert te zijn van een band ipv een festival? Is toch een hele andere sfeer, tussen enkel fans ipv festivalgangers die er doorheen aan het brallen zijn.
Zo ervaar ik het tenminste, koop liever kaartje voor los concert van een band waar ik echt heen wil dan een dagkaartje voor een festival, ook al verschilt het niet veel qua prijs.

Ok, maar dan kunnen we festivals wel opdoeken toch? Want dit geldt voor elke band.
Ik vind het toch leuk als mijn favoriete bands ook op mijn favoriete festivals staan.

Absoluut mee oneens, ik vind het juist heerlijk om op festivals (noem voor het gemak BKS) eens een tent in te lopen, terwijl ik geen idee heb wat er staat te spelen. Op deze manier heb ik al tig nieuwe bands leren kennen waar ik nu echt fan van ben! Festivals zijn echt top om nieuwe dingen te ontdekken. Natuurlijk is het leuk om goede bands te zien waar je fan van bent, maar ik zou altijd voor een zaalshow gaan (recentelijk voorbeeld: Tool in de Ziggo Dome en geen dagkaart voor Rock Werchter bv.). Ondanks dat ik wat mensen zag zeggen dat zij de sfeer op festivals beter vinden, ben ik het hier simpelweg mee oneens, heb al vaak genoeg gehad dat ik tijdens een hele goede act niet helemaal vooraan stond (niet eens achteraan, gewoon in het midden) en dat een groepje vrienden het hele optreden aan het lullen is, gewoon super storend. Ik heb daar zelf minder last van tijdens zaalshows merk ik, wat voor mij een pak scheelt. Uiteraard kunnen mensen hierover van mening verschillen of het anders ervaren hebben, dat staat men vrij en daar is dit forum ook voor :)
 

Joey16178995531

Campingartiest
21 okt 2015
83
0
Ook op Instagram diverse foto's gespot met het logo van Rammstein op willekeurige gevels door Europa.. onder de naam is heel duidelijk een stadion afgebeeld, toch de Kuip dan senk ik
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.486
6.152
Paddy wrote:

James wrote:

Moniek wrote:
Zou jammer zijn als Rammstein helemaal geen festivals doet in NL en België. De kaartjes voor een losse show van ze zullen qwa prijs denk ik niet veel verschillen met een dagkaart voor een festival.


Dat kan best kloppen, maar is het als fan niet veel leuker om bij een ‘echt’ concert te zijn van een band ipv een festival? Is toch een hele andere sfeer, tussen enkel fans ipv festivalgangers die er doorheen aan het brallen zijn.
Zo ervaar ik het tenminste, koop liever kaartje voor los concert van een band waar ik echt heen wil dan een dagkaartje voor een festival, ook al verschilt het niet veel qua prijs.


Ok, maar dan kunnen we festivals wel opdoeken toch? Want dit geldt voor elke band.
Ik vind het toch leuk als mijn favoriete bands ook op mijn favoriete festivals staan.

Absoluut mee oneens, ik vind het juist heerlijk om op festivals (noem voor het gemak BKS) eens een tent in te lopen, terwijl ik geen idee heb wat er staat te spelen. Op deze manier heb ik al tig nieuwe bands leren kennen waar ik nu echt fan van ben! Festivals zijn echt top om nieuwe dingen te ontdekken. Natuurlijk is het leuk om goede bands te zien waar je fan van bent, maar ik zou altijd voor een zaalshow gaan (recentelijk voorbeeld: Tool in de Ziggo Dome en geen dagkaart voor Rock Werchter bv.). Ondanks dat ik wat mensen zag zeggen dat zij de sfeer op festivals beter vinden, ben ik het hier simpelweg mee oneens, heb al vaak genoeg gehad dat ik tijdens een hele goede act niet helemaal vooraan stond (niet eens achteraan, gewoon in het midden) en dat een groepje vrienden het hele optreden aan het lullen is, gewoon super storend. Ik heb daar zelf minder last van tijdens zaalshows merk ik, wat voor mij een pak scheelt. Uiteraard kunnen mensen hierover van mening verschillen of het anders ervaren hebben, dat staat men vrij en daar is dit forum ook voor
1f642.svg

Well said!!!! Kan me daar volledig in vinden.

Ik ga denk ik toch maar voor een rw ticket. Duurt lang allemaal en dat belooft weinig goeds. Dat Jan aangaf dat het nog niet bekend is of er 3 of 4 dagen komen is ook vrij vaag en apart.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.505
3.001
Ik zou de woorden van Jan Smeets niet mee laten wegen in jouw beslissing om tickets voor Rock Werchter te kopen en dus niet voor Pinkpop. Aan de andere kant kun je natuurlijk geen verkeerde beslissing maken als de namen van Rock Werchter je bevallen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken