Paddy wrote:
James wrote:
Moniek wrote:
Zou jammer zijn als Rammstein helemaal geen festivals doet in NL en België. De kaartjes voor een losse show van ze zullen qwa prijs denk ik niet veel verschillen met een dagkaart voor een festival.
Dat kan best kloppen, maar is het als fan niet veel leuker om bij een ‘echt’ concert te zijn van een band ipv een festival? Is toch een hele andere sfeer, tussen enkel fans ipv festivalgangers die er doorheen aan het brallen zijn.
Zo ervaar ik het tenminste, koop liever kaartje voor los concert van een band waar ik echt heen wil dan een dagkaartje voor een festival, ook al verschilt het niet veel qua prijs.
Ok, maar dan kunnen we festivals wel opdoeken toch? Want dit geldt voor elke band.
Ik vind het toch leuk als mijn favoriete bands ook op mijn favoriete festivals staan.
Absoluut mee oneens, ik vind het juist heerlijk om op festivals (noem voor het gemak BKS) eens een tent in te lopen, terwijl ik geen idee heb wat er staat te spelen. Op deze manier heb ik al tig nieuwe bands leren kennen waar ik nu echt fan van ben! Festivals zijn echt top om nieuwe dingen te ontdekken. Natuurlijk is het leuk om goede bands te zien waar je fan van bent, maar ik zou altijd voor een zaalshow gaan (recentelijk voorbeeld: Tool in de Ziggo Dome en geen dagkaart voor Rock Werchter bv.). Ondanks dat ik wat mensen zag zeggen dat zij de sfeer op festivals beter vinden, ben ik het hier simpelweg mee oneens, heb al vaak genoeg gehad dat ik tijdens een hele goede act niet helemaal vooraan stond (niet eens achteraan, gewoon in het midden) en dat een groepje vrienden het hele optreden aan het lullen is, gewoon super storend. Ik heb daar zelf minder last van tijdens zaalshows merk ik, wat voor mij een pak scheelt. Uiteraard kunnen mensen hierover van mening verschillen of het anders ervaren hebben, dat staat men vrij en daar is dit forum ook voor