Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Vindt de Line up van RW tot nu toe meevallen ook. Niet acts die ik sws wil zien. Hopelijk heeft PP de mooie namen!!!

Florence and the Machine en Mumford and Sons lijken mij erg zwakke headliners. Een Pinkpop headliner moet naar mijn mening een Amsterdam Arena (bijna) uitverkopen, FatM krijgt Ahoy Rotterdam niet uitverkocht en M&S is meer formaatje Ziggo Dome (of ik onderschat ze nu, ze verkochten die Ziggo Dome show wel snel uit). Als je met zo'n "zwakke" headliners aankomt dan zie ik niet het nut van een 4e dag. Dan heb ik liever 3 dagen, met sterke headliners en een fatsoenlijk dagprogramma.

Coldplay - Grote Hiphopact - Fleetwood Mac - Grote nationale band of popact

Zou voor mij de ideale lineup zijn iig.

Tool zojuist bevestigd voor RW..
Ik hoop zelf enorm op Fleetwood Mac, mumford and sons, een stevige act als een Iron Maiden en Justin Timberlake

Wat denken jullie verder voor overdag Chris Stapleton? Doet veel optredens met JT samen..

Zet die maar als headliner weg op Once In A Blue Moon.

Ik zet m'n geld in op

FLEETWOOD MAC - MUMFORD & SONS - grote Amerikaanse act die z'n tour nog niet bekend heeft gemaakt - COLDPLAY

Dan gok ik op Florence and the Machine.

Niet populair genoeg in Nederland voor een headline-spot op Pinkpop. Dat gaat em niet worden of je moet met een co-constructie werken maar dat gaat Pinkpop niet doen.

Fleedwood Mac en Coldplay zouden headliners van voldoende formaat zijn. Mumford & Sons in mijn ogen net niet, maar als co-headliner of als eventuele 4e dag afsluiter zou het kunnen. Ze nemen in dat geval de rol over die 10 pagina's geleden nog door velen aan Kensington werd toegedeeld.

Mochten deze drie het tot nu toe zijn, dan missen we inderdaad nog één knaller van een naam. Wat gaat het worden, pop, rock, hiphop of DJ? Pop en rock zijn tot nu het meest vertegenwoordigd in de drie genoemde namen, dus hiphop of DJ is zeker mogelijk. Gevoelsmatig vind ik een stevige gitaarband een logischer keuze voor een jubileum, aangezien dat genre het festival heeft meest heeft gevormd de afgelopen 50 jaar.

Misschien dat ze wachten tot Metallica is uitverkocht voordat ze ze bekend maken en duurt dat langer dan verwacht.

Florence and the Machine en Mumford and Sons lijken mij erg zwakke headliners. Een Pinkpop headliner moet naar mijn mening een Amsterdam Arena (bijna) uitverkopen, FatM krijgt Ahoy Rotterdam niet uitverkocht en M&S is meer formaatje Ziggo Dome (of ik onderschat ze nu, ze verkochten die Ziggo Dome show wel snel uit). Als je met zo’n “zwakke” headliners aankomt dan zie ik niet het nut van een 4e dag. Dan heb ik liever 3 dagen, met sterke headliners en een fatsoenlijk dagprogramma.
Mumford and sons hebben wel het Goffertpark uitverkocht, dus in principe is dat maatje Johan Cruijff ArenA inderdaad. Ze hebben ook niet per se mijn voorkeur, maar ze zijn wel groot.

Misschien dat ze wachten tot Metallica is uitverkocht voordat ze ze bekend maken en duurt dat langer dan verwacht.

Nope, dat gaat em niet worden. Dan was er niet expliciet aangegeven dat er alleen stadions in de tour zouden zitten.

Dan zet ik mijn geld op Coldplay-FM-Mumford-Rammstein

colint wrote:
Florence and the Machine en Mumford and Sons lijken mij erg zwakke headliners. Een Pinkpop headliner moet naar mijn mening een Amsterdam Arena (bijna) uitverkopen, FatM krijgt Ahoy Rotterdam niet uitverkocht en M&S is meer formaatje Ziggo Dome (of ik onderschat ze nu, ze verkochten die Ziggo Dome show wel snel uit). Als je met zo’n “zwakke” headliners aankomt dan zie ik niet het nut van een 4e dag. Dan heb ik liever 3 dagen, met sterke headliners en een fatsoenlijk dagprogramma.

Mumford and sons hebben wel het Goffertpark uitverkocht, dus in principe is dat maatje Johan Cruijff ArenA inderdaad. Ze hebben ook niet per se mijn voorkeur, maar ze zijn wel groot.

Er waren toen 50.000 bezoekers ongeveer. Dus niet uitverkocht want er kunnen er volgens mij 65 tot 70 duizend in

Iedereen heeft het hier maar over wie wel headliner waardig is of niet?
Mumford & Sons is van categorie "nieuwe headliners", er kan niet blijven geopteerd worden naar een Pearl Jam, Metallica of Foo Fighters.
Bekijk het als de headliners van Pukkelpop, deze geven bands een kans om een headliner positie waar te maken en later word dit overgenomen door de andere festivals. Zie dus Mumford & Sons.
Maar dan dit terzijde, Indiaantje89 heeft wel degelijk gelijk. Normaal zal er vrijdag iets bekend gemaakt worden of al zeker voor 1 november.

Indiaantje89 wrote:
Geen Adele, geen Coldplay geen harde act.

Eminem?

Ik ben groot voorstander, aangezien hij toch weer met een nieuw album is gekomen en wel al heeft getourt maar geen festivals dit jaar heeft gedaan. En het goffertpark was binnen (wat zal t zijn 10 15 minuten uitverkocht). Ik denk dat ze hier een goede headliner te pakken zouden hebben aangezien zowel deze generatie tot aan oudere generaties hem leuk vinden, echter is er te weinig nieuws over hem over touren helaas... Maar ik heb mijn fingers crosser, zijn show van t goffertpark zou een grote toevoeging hebben en toch een rap (legende) artiest erbij is niet erg IPV een DJ die knopjes draait.

Eminem - Coldplay - Fleetwood Mac - Rammstein

Zou geweldig en enorm divers zijn. Alsnog wat gericht op de oudere bezoeker, dus vermoedelijk een jong dagprogramma, maar dan sowieso wel met sterke headliners. Beetje als vorig jaar.

Eminem – Coldplay – Fleetwood Mac – Rammstein

Zou geweldig en enorm divers zijn. Alsnog wat gericht op de oudere bezoeker, dus vermoedelijk een jong dagprogramma, maar dan sowieso wel met sterke headliners. Beetje als vorig jaar.

Mee eens! Ik denk dan;
Voor Eminem iets van Wiz Khalifa etc (geen idee wat er in de rap scene rond gaat qua geruchten)
Voor Coldplay hoogs waarschijnlijk Bastille
Voor Fleetwood Mac ??? Suggesties ??? The1975 lijkt me niet logisch maar denk wel dat hun op Pinkpop komen te staan.
Voor Rammstein zal dan denk ik Tool staan.

Het dag programma zal denk ik inderdaad beetje zoals dit jaar helaas gevuld worden met artiesten/bands voor jongeren.

Users who are viewing this thread