Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Maar Eminem heeft de afgelopen zoveel jaar toch vrijwel niets relevants meer gemaakt? Die komt dan toch ook puur als nostalgia act? Ik zie de jongere doelgroep eerder tickets scoren voor Kendrick dan Eminem.

Ik ben groot Eminem fan maar de laatste jaren is Kendrick veel relevanter en zijn platen zijn een stuk beter dan alles wat Eminem de afgelopen jaren heeft uitgebracht

Laten we het afwachten,

Ik hoorde eerst Eminem – Fleetwood Mac – M&S dat zou ik tegenvaller vinden..

Maar een 4 daagse: Eminem – Coldplay – Fleetwood Mac – Mumford & Sons zou ik prima vinden. Komen Fleetwood Mac EN Bon Jovi dan heb je wel 2 hele oudjes. Maar Bon Jovi zou misschien wel iets meer toevoegen aan het rock segment van Pinkpop.

Dat ze maar snel iets bekend maken.

Ik denk dat de meerderheid toch Coldplay graag als headliner wilt hebben en ik denk dat Eminem dan jaren 90 en Coldplay aangezien hun bijna elk jaar wel met nummer (s) komen dan jaren 00's

Maar Eminem heeft de afgelopen 15 jaar toch vrijwel niets relevants meer gemaakt? Die komt dan toch ook puur als nostalgia act? Ik zie de jongere doelgroep eerder tickets scoren voor Kendrick dan Eminem

Hmmm waar naja echter kamikaze album heeft toch wat hits gehad hoor die ver in billboard top 100 stond enz. En ze bereiken met Eminem een groter publiek en ik denk inderdaad dat ze als ze Eminem boeken dus niet persee dan specifiek willen richten op jongeren maar meerdere generaties.

Ik zou Mumford and Sons - Fleetwood Mac - Eminem - Coldplay - Bon Jovi echt een geweldige Line-up vinden met daar onder nog bijvoorbeeld Bastille - Zedd - Kensington - golden earing

Met Coldplay en Mumford an Sons heb je toch sowieso voor het brede publiek een goede editie van Pinkpop, of ben ik nou gek? Pinkpop ís toch ook gewoon gericht op het brede publiek? De echte muziekliefhebber gaat al jaren naar andere festivals.

Met Coldplay en Mumford an Sons heb je toch sowieso voor het brede publiek een goede editie van Pinkpop, of ben ik nou gek? Pinkpop ís toch ook gewoon gericht op het brede publiek? De echte muziekliefhebber gaat al jaren naar andere festivals.

Precies dus Eminem kan er ook wel bij denk ik, Kendrick zal ik eerder zien op woohah.... Ook al vind ik hem wel gaaf en z'n laatste werk is goed.

Maar Eminem heeft de afgelopen zoveel jaar toch vrijwel niets relevants meer gemaakt? Die komt dan toch ook puur als nostalgia act? Ik zie de jongere doelgroep eerder tickets scoren voor Kendrick dan Eminem
Ik ben er vorig jaar heen geweest naar het Goffertpark. Maar dan zie je pas hoeveel invloed Eminem heeft gehad op de eind 90
s/begin 00's generatie. Ik was vroeger ook die hard fan, alle cd's, posters, eigen mixtapes maken etc. En stiekem zit bij zijn nieuwer werk ook gewoon veel hits (Walk On Water, the Monster, River met Ed Sheeran, die zieke snelheid met Rap God).

Iedereen kon alles woord voor woord meerappen. En toen zag ik eigenlijk pas hoeveel mensen net als ik in hun puber jaren ook uren lang naar Eminem hebben geluisterd,. Kendrick is goed, en van de nieuwe generatie. Maar je moet de legacy van Eminem niet onderschatten.

Timmetje wrote:
Maar Eminem heeft de afgelopen zoveel jaar toch vrijwel niets relevants meer gemaakt? Die komt dan toch ook puur als nostalgia act? Ik zie de jongere doelgroep eerder tickets scoren voor Kendrick dan Eminem

Ik ben er vorig jaar heen geweest naar het Goffertpark. Maar dan zie je pas hoeveel invloed Eminem heeft gehad op de eind 90
s/begin 00’s generatie. Ik was vroeger ook die hard fan, alle cd’s, posters, eigen mixtapes maken etc. En stiekem zit bij zijn nieuwer werk ook gewoon veel hits (Walk On Water, the Monster, River met Ed Sheeran, die zieke snelheid met Rap God).

Iedereen kon alles woord voor woord meerappen. En toen zag ik eigenlijk pas hoeveel mensen net als ik in hun puber jaren ook uren lang naar Eminem hebben geluisterd,. Kendrick is goed, en van de nieuwe generatie. Maar je moet de legacy van Eminem niet onderschatten.

Helemaal mee eens, ik was er ook samen met mijn beste vriend waar ik altijd Eminem mee heb geluisterd en meegerapt. We stonden helemaal vooraan, wat een geweldige show alle hits vlogen voorbij oudere en nieuwere maar vooral de oudjes kwamen langs. Iedereen rapte mee en zong mee toen Skylar gray opkwam kreeg er kippenvel van.

En hoop dat je niet voor lul staat hoor hahaha.

Ja maar daar ben ik het ook volledig mee eens.
Ik was ook groot fan vroeger. Eminem heeft idd een enorme legacy en is een held.

Neemt niet weg dat het toch meer een act voor de wat oudere (30+) dan de wat jongere doelgroep is.

Die snap ik ook niet.
Kendrick maakt kwalitatief betere muziek dan Eminems laatste platen

Eminem is gangbaarder, meer hits, dat soort dingen. Je moet kijken vanuit een PP perspectief.
Eminem is ook witter dan Kendrick natuurlijk.

Eminem hoeft van mij niet perse, maar snap het wel. Het is gewoonweg mijn genre niet, dus vandaar zou ik ook niet heel warm lopen voor Kendrick. Als ik echter de mensen hoor die meer thuis zijn in dit genre is Kendrick wel een gigantische vis en volgens mij dus ook kwalitatief een veel betere naam.

Dit gezegd hebbende, neemt het niet weg dat ik van Eminem een hoop ken en ik het wel grappig zou vinden. Loose yourself lijkt me wel tof op een grote weide.

bcmrmaybe wrote:
Die snap ik ook niet.

Eminem is gangbaarder, meer hits, dat soort dingen. Je moet kijken vanuit een PP perspectief.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=KbHPpdPhlic[/video]

"You don't mess with the white boy."

Bij Goffertpark waren er ook genoeg jongeren overigens. Eminem is in de hip hop wereld nog steeds erg gerespecteerd.

bcmrmaybe wrote:
Die snap ik ook niet.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=RZIzD0ZfTFg[/video]

Komen ze straks met Kings Of Leon – Green Day – Kensington… sta ik dan even voor lul
1f62e.svg

Nee joh, alleen Pinkpop staat dan voor lul.
Tenzij jij bij Mojo werkt en boekt voor Pinkpop ;-)

Komen ze straks met Kings Of Leon – Green Day – Kensington… sta ik dan even voor lul

Hohoho we gaan nu even niet de goden verzoeken hé.

In mijn hiphop kring wordt eminem absoluut niet meer gewaardeerd om de huidige muziek die hij maakt, vroeger wel. Maar grootheden zoals Wu-tang, Nas, Ice Cube, Snoop Dogg hetzelfde verhaal. Kwalitatief enorm achteruit gegaan. Maar met de muziek van toen, kan men nu ook geen potten meer breken. Anyway, dit is een hele andere discussie.

Eminem zou prima kunnen headlinen op Pinkpop, dat wel.

Als het daadwerkelijk klopt, dan zou je met Fleetwood Mac, Eminem, Mumford and Sons en Coldplay gewoon een prima kwartet headliners hebben. Voor mijn smaak niet erg vernieuwend (dan zou ik inderdaad een act als Beyoncé of Kendrick Lamar erbij zetten) maar ik denk dat dit perfect bij Pinkpop zou passen. En door Fleetwood Mac en Eminem ook eens andere namen bovenaan het affiche, gevonden buiten de gebruikelijke vijver waarin gevist wordt.

Bon Jovi zou ik weer totaal niet begrijpen. Hooguit voor de “foute” spot in de programmering, maar zelfs daar zou ik vraagtekens bij zetten. Zitten daar echt nog mensen op te wachten? Ik weet dat ze veel fans hebben, maar een zaalshow of stadionoptreden zou toch gepaster zijn.

Users who are viewing this thread