Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Cootje wrote:
Persoonlijk zou ik Eminem wel gaaf vinden om eens te zien, net als een Kendrick Lamar-> iets nieuws hoort ook bij een 50ste editie.
Toch denk ik dat er ook een grote dj zal staan zoals bv Armin van Buren of Martin Garrix…

Maar we blijven rustig afwachten… vraag me af op welke pagina we zijn als de 1ste naam gedropt wordt
1f609.svg

Ik denk het ook.
Vraag me af of het Martin Garrix zal zijn of een andere DJ uit de top 10
Ik denk dat één top 10 DJ laten doen op sub, om het jongerenpubliek-aanwas te versterken en om te ‘vernieuwen’.
Elk jaar hebben ze een dj uit de top 50 ergens in het weekend.
Een top 10 DJ hoog in het programma of ze zullen dit jaar weer een top 50 DJ hebben

M&S - leuk!
Fleetwood mac - pfff meer iets voor mijn saaie broer, hopelijk draait er dan al iets leuks in de feesttent op camping B
Coldplay - altijd Yay!!!!
Bon Jovi - Dat kan écht niet als headliner, zal toch wel een geintje zijn!? Ergens midden op de dag dan ga ik uit jeugdsentiment nog wel even kijken
Eminem - niet mijn eerste keuze maar leuk om eens te zien (en dat is ook helemaal Pinkpop om door een optreden positief verrast te worden, zoals ik bijvoorbeeld in 2007 door het optreden van Marilyn Manson positief werd verrast )

En zoals Cootje al schrijft, hopelijk komt er ook een grote DJ optreden want dat past er de laatste jaren ook steeds beter in!! <3

Swedish House Mafia zou wel een stunt zijn en zeker in het nieuwere Pinkpop publiek goed vallen

Past helemaal in het rijtje van Avicci, Garrix, Schulz en Kygo de afgelopen jaren lijkt me.

Heel mooi als Pinkpop door weet te pakken met hun 4 dagen voor komend jaar. Als de voorspellingen kloppen weet Pinkpop dit jaar sterker dan ooit te concurreren met Werchter door een paar gigantische namen. De onderliggende dagprogrammering zal dan nog wel minder boeien dan de afgelopen jaar + nog een extra dag om te vullen.

Mumford leek mij zeker een logische headliner voor dit jaar of de toekomst. Maar waarom dan hetzelfde jaar ook een Ziggo show doen.... En dan verwacht ik dat Mumford zonder twijfel komt als ik de rest van dat rijtje zie. Spannend en heel interessant. Goeie zaken!!

Nu lees ik echt heel vaak de naam Coldplay maar waar is dat op gebaseerd?? Behalve de documentaire en het live album waarmee ze komen kan ik voor volgend jaar geen enkele info vinden dat ze gaan touren. Dus logische vraag, waarom noemt iedereen Coldplay?

Nu lees ik echt heel vaak de naam Coldplay maar waar is dat op gebaseerd?? Behalve de documentaire en het live album waarmee ze komen kan ik voor volgend jaar geen enkele info vinden dat ze gaan touren. Dus logische vraag, waarom noemt iedereen Coldplay?

Dennis leek te hinten naar Coldplay, paar pagina's terug

Zal jouw boer leuk vinden dat je zo over hem denkt

Wanner je tijdens Fleetwood Mac te vinden bent bij het campingfeestje op camping B ben je sowieso ook wel de gekke en niet de saaie broer.

Waar komt het gerucht Eminem opeens vandaan eigenlijk?

Is eigenlijk bijna geen gerucht meer, maar zo goed als bevestigd (door Indiaantje en meerdere bronnen die hem info geven).

Het drietal Mumford & Sons - Eminem - Fleetwood Mac zal wel vastliggen. Enkel de vierde (want: vier dagen) headliner is nog niet zeker. Kan Coldplay of Bon Jovi zijn, al vind ik Bon Jovi helemaal geen headliner voor een groot festival dat z'n 50-jarig jubileum viert. En Mumford is op het randje, maar kan als de dagprogramma ijzersterk is. Fleetwood Mac vind ik persoonlijk geweldig en doet me zelfs overwegen om een dagje naar Landgraaf te gaan. Eminem is minder mijn ding (Kendrick zou veel toffer zijn) maar wel een naam van formaat. En misschien de enige van dezelfde grootte als de drie headliners van 2018.

Ik ben er helemaal niet meer kapot van, maar ik denk dat Mumford and Sons wel een volwaardig headliner is hoor. Trokken de goffert toch wel aardig vol, en dan ben je toch formaat stadionact.

En ik vind The Cure een miljard keer interessanter dan Mumford and Sons, maar ik moet het nog zien of zij daarin ook zouden slagen. Waarmee ik niet zeg dat The Cure geen waardig headliner voor Pinkpop zou zijn, maar ter illustratie.

Zeker als je bedenkt wat er de afgelopen wel eens aan headliners heeft gestaan: Kings Of Leon, Green Day, RHCP etcetera. Dan kun je probleemloos ook Mumford and Sons neerzetten.

En inderdaad mooi: tijdens Fleetwood Mac de feestcamping opzoeken, geweldig. Over smaak valt uiteraard niet te twisten...

PJ wrote:

Dennis leek te hinten naar Coldplay, paar pagina’s terug
Dat heb ik gelezen maar maar daarbuiten is er toch 0 info dat ze gaan touren. Datzelfde geld tock ook voor Eminem?

Dag vrinden.. DE band (TOOL) staat in de ziggo en valt daarom af voor PP, waarom geldt dat principe niet voor Mumford and Sons (9 mei in de Ziggo). Pinkpop zou ik de planning passen maar is dan 2 keer in 1 maand in Nederland... lijkt me sterk.

Ik ben nog steeds erg benieuwd waar Pinkpop voor gaat kiezen. Golden oldies, meer van nu of een mix.. En benieuwd of ze die vierde dag rond krijgen. Kortom, spanning allom.

, al vind ik Bon Jovi helemaal geen headliner voor een groot festival dat z’n 50-jarig jubileum viert. .
Niet?

Ik denk dat het best een grote binnen het genre is.
Ik verwacht locaties met grote bezoekers aantallen voor BJ. Als het in andere Europese landen gaat gebeuren, waarom Pinkpop niet. Ik zie het wel voor me.

In 1996 gaf Bon Jovi nog een los concert op Megaland, ook een referentie binnen de 50 jarige histori van Pinkpop.

Popijn wrote:

PJ wrote:

Dennis leek te hinten naar Coldplay, paar pagina’s terug

Dat heb ik gelezen maar maar daarbuiten is er toch 0 info dat ze gaan touren. Datzelfde geld tock ook voor Eminem?
Officieel nog niet nee ;).

Kan Coldplay of Bon Jovi zijn, al vind ik Bon Jovi helemaal geen headliner voor een groot festival dat z’n 50-jarig jubileum viert.

Ik zou een boeking van Bon Jovi ook erg misplaatst vinden. Heb daar weinig gevoel bij en zie die eerder een eigen show geven.

mattman wrote:
, al vind ik Bon Jovi helemaal geen headliner voor een groot festival dat z’n 50-jarig jubileum viert. .

Niet?

Ik verwacht locaties met grote bezoekers aantallen voor BJ. Als het in andere Europese landen gaat gebeuren, waarom Pinkpop niet. Ik zie het wel voor me.

In 1996 gaf Bon Jovi nog een los concert op Megaland, ook een referentie binnen de 50 jarige histori van Pinkpop.

Ik zit me serieus af te vragen in welk genre ik Bon Jovi zou moeten classificeren.
Dat ze veel mensen naar een zaalshow of zelfs een stadion zouden trekken ben ik overigens met je eens. Ik persoonlijk zou het niet op een festival zetten. Soms zijn acts alleen beter af.

DennisvdBr wrote:

mattman wrote:

Niet?

Ik zit me serieus af te vragen in welk genre ik Bon Jovi zou moeten classificeren.
Dat ze veel mensen naar een zaalshow of zelfs een stadion zouden trekken ben ik overigens met je eens. Ik persoonlijk zou het niet op een festival zetten. Soms zijn acts alleen beter af.
Waarom zou een band met een groot arsenaal aan hits niet op een festival kunnen spelen?

Het lijkt me best een mooi gezicht als 50.000 man Livin' on a Prayer loopt mee te brullen. Wat ik opmerkelijk vind is dat men Fleetwood Mac beter bij Pinkpop lijkt te vinden passen dan Bon Jovi. Als er een van die twee te oubollig zou zijn dan is het Fleetwood Mac wel.

Neemt niet weg dat ik de genoemde vijf namen (Mumford & Sons, Coldplay, Eminem, Bon Jovi, Fleetwood Mac) zeer goed zou vinden. Ik zou zelfs mijn geluidsfobie op Pinkpop overwegen te overwinnen aangezien ik vier van deze namen nog nooit heb gezien. Tijdens Mumford & Sons is er vast wel een lekker biertje en een festivalpasta te scoren.

Uiteraard kan dat. Als dat de doelstelling van je festival is. Hapklare hits aanbieden en iedereen meezingen. En misschien wil men dat tegenwoordig ook wel gewoon.

Maar het Pinkpop zoals ik dat vroeger heb ervaren, zou er niet eens over Bon Jovi hebben nagedacht.

Maar goed: ik hoop dat je voorspellingen uitkomen, want zaoals ik al zei, dat zijn gewoon prima namen. Behalve Bon Jovi dan uiteraard. Maar dat is een smaakding, dat besef ik.
Ingegeven ook door het gevoel dat een festival veranderd lijkt te zijn in de loop der tijd. En niet meer bij me past.
Zoals Wessel het zegt: het voelt misplaatst.

Coldplay schijnt al een akkoord te hebben met een spaans festival. Aangezien ze (naar eigen zeggen) een afscheidstour doen en nog geen festivals gedaan hebben.
Daarnaast komt er idd steeds meer nieuws over ze met de dvd en natuurlijk de bronnen van Indiaantje89 en de hints van Dennis

Ik zie Coldplay overigens veeeeel liever in een stadion met een eigen show met alles erop en eraan. Vind het geen Festivalact.

Users who are viewing this thread