Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.512
Ik klasseer een Bon Jovi meer in de categorie waarin ook Meat Loaf of Toto zet. Ik bedoel: met z'n 50.000 'Paradise By The Dashboard Light' meebrullen lijkt me ook lachen, maar dat maakt van Meat Loaf ook geen headliner waarmee je uitpakt als je als oudste festival van de werekd (of één van) bent.

Leuke guilty pleasures zijn die bands wel. Ja, leuke. :) Maar meer voor op café aan de karaoke dan op een festival als Pinkpop. Op Bospop of een ander (groot) retrofestival: dikke prima. En ik wil daarmee echt niet neerkijkend doen op deze band.
 

Pjotrm1998

Campingartiest
12 feb 2017
55
4
Andere naam.. waarschijnlijk niet maaar...
Rage Against the Machine had het begin dit jaar over een evt reunie. ??kans?? Of nevernooit
 

Popijn

Randprogramma
29 jan 2016
243
0
Popijn wrote:
Waar komt het gerucht Eminem opeens vandaan eigenlijk?

Is eigenlijk bijna geen gerucht meer, maar zo goed als bevestigd (door Indiaantje en meerdere bronnen die hem info geven).

Het drietal Mumford & Sons – Eminem – Fleetwood Mac zal wel vastliggen. Enkel de vierde (want: vier dagen) headliner is nog niet zeker. Kan Coldplay of Bon Jovi zijn, al vind ik Bon Jovi helemaal geen headliner voor een groot festival dat z’n 50-jarig jubileum viert. En Mumford is op het randje, maar kan als de dagprogramma ijzersterk is. Fleetwood Mac vind ik persoonlijk geweldig en doet me zelfs overwegen om een dagje naar Landgraaf te gaan. Eminem is minder mijn ding (Kendrick zou veel toffer zijn) maar wel een naam van formaat. En misschien de enige van dezelfde grootte als de drie headliners van 2018.

Had over het verhaal van Indiaantje heen gelezen, excuus!

Maar leuk!! Voorspellijstjes beginnen zich te vormen.

Coldplay - Mumford & Sons - Fleedwood Mac - Eminem
Bon Jovi - Golden Earring - Bastille - Dropkick Murphys - Alice in Chains
Rowwen Heze - Papa Roach - Heideroosjes - The 1975 - Die Antwoord
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
Andere naam.. waarschijnlijk niet maaar…
Rage Against the Machine had het begin dit jaar over een evt reunie. ??kans?? Of nevernooit
Never nooit lijkt me bij combinatie RATM en PP misplaatst

al reünie?
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.448
2.928
Zullen de inwoners dan niet een petitite opstarten om het tegen te houden? #wezullenzelatenbeven
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.315
4.995
Ik klasseer een Bon Jovi meer in de categorie waarin ook Meat Loaf of Toto zet. Ik bedoel: met z’n 50.000 ‘Paradise By The Dashboard Light’ meebrullen lijkt me ook lachen, maar dat maakt van Meat Loaf ook geen headliner waarmee je uitpakt als je als oudste festival van de werekd (of één van) bent.

Leuke guilty pleasures zijn die bands wel. Ja, leuke.
1f642.svg
Maar meer voor op café aan de karaoke dan op een festival als Pinkpop. Op Bospop of een ander (groot) retrofestival: dikke prima. En ik wil daarmee echt niet neerkijkend doen op deze band.
Ik vind je voorbeelden niet terecht. Dat zijn one en two hit wonders. Kan je van Bon Jovi niet zeggen. En waar leg je de grems dan, bijna alles in het rock segment is verouderd of 10x in het land geweest.
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Wil nog wel even zeggen aangezien ik wel het Eminem gerucht aanjuig, is het toch nog niet zeker aangezien er niks bekend over is en geen echte geruchten zijn naast mijn speculatie en indiaantje89 zijn voorspelling. Wel is het zo natuurlijk dat hij de afgelopen 1.5 jaar 2 albums heeft uitgebracht bij Revival waren er gewoon concerten dus kan mij wel voorstellen na het verassingsalbum kamikaze er iets komt. Ik hoop het heel erg zou goed op Pinkpop's affiche staan en veel mensen trekken. Maar voor nog een x is dat het mijn/indiaan89 zijn speculatie is en absoluut niet zeker.

Voordat de hoop te hoog is hahaha
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.512
Toto een one hit wonder noemen? Nooo!

Hold The Line! Stop Loving You! Africa! Rosanna! I'll be Over You! En vele anderen!

De kneiters van Toto >>>> De kneiters van Bovi Jovi

?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.315
4.995
Toto een one hit wonder noemen? Nooo!

Hold The Line! Stop Loving You! Africa! Rosanna! I’ll be Over You! En vele anderen!

De kneiters van Toto >>>> De kneiters van Bovi Jovi

1f609.svg
Ieder zijn ding, het is gewoon een feit dat Bon Jovi in de stadions staat en Toto in de 013’s van tegenwoordig. Veel meer show elementen ook. Ik denk oprecht dat je de status van Bon Jovi onderschat. Als je dat kan dan ben je toch iets meer dan een guilty pleasure. Daar hebben ze ook te veel top hits voir gehad. Dus waarom zou 1x Bon Jovi niet kunnen en bijvoorbeeld een The Cure voor een 5e x wel?

Ik vind persoonlijk The Cure ook beter hoor. Maar kwa hit potentieel is dat ook vergane glorie als je eerlijk bent.

In ieder geval beter dan de clichés zoals Muse, Rammstein, Kings Of Leon, Green Day, Foo Fighters etc.


 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.512
Denk dat het gewoon ligt aan het soort band. Zo'n hair metal band lijkt me gewoon minder 1 op 1 op een festival als Pinkpop. KISS is ook zo'n voorbeeld. Grote show, trekt veel volk, maar ergens wringt het toch. En dan is KISS zelfs nog iets iconischer.

Je moet ook denken: zou pakweg Glastonbury Bon Jovi laten headlinen? Of Opener, Roskilde of Mad Cool? Denk dat een Coldplay, die andere optie, veel beter past bij een major als Pinkpop die iets te vieren heeft.

Ik vind het moeilijk om uit te leggen. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.315
4.995
Je kijkt iets te veel naar eigen smaak denk ik. Het is het publiek en aantrekkingskracht van een band waardoor ze wel of niet geschikt zijn. En als je Hyde Park nog dik kan uitverkopen dan kan je imo gewoon op Pinkpop staan. Vorig jaar nog op Rock In Rio, vind ik voor Pinkpop een betere vergelijking dan Opener of Roskilde.

Daarnaast moet je niet te veel naar 50 jaar Pinkpop kijken. Het is gewoon weer een nieuwe editie net zoals die andere 49. Er gaan echt geen bands speciaal voor Pinkpop touren.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
mattman wrote:
Toto een one hit wonder noemen? Nooo!

Hold The Line! Stop Loving You! Africa! Rosanna! I’ll be Over You! En vele anderen!

De kneiters van Toto >>>> De kneiters van Bovi Jovi

1f609.svg


Ieder zijn ding, het is gewoon een feit dat Bon Jovi in de stadions staat en Toto in de 013’s van tegenwoordig. Veel meer show elementen ook. Ik denk oprecht dat je de status van Bon Jovi onderschat. Als je dat kan dan ben je toch iets meer dan een guilty pleasure. Daar hebben ze ook te veel top hits voir gehad. Dus waarom zou 1x Bon Jovi niet kunnen en bijvoorbeeld een The Cure voor een 5e x wel?

Ik vind persoonlijk The Cure ook beter hoor. Maar kwa hit potentieel is dat ook vergane glorie als je eerlijk bent.

In ieder geval beter dan de clichés zoals Muse, Rammstein, Kings Of Leon, Green Day, Foo Fighters etc.

Wil niet moeilijk doen hoor maar Toto in 'de 013's van tegenwoordig' ??
Stonden paar maanden terug nog in een stijf uitverkochte Ziggo...
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.315
4.995
Indiaantje89 wrote:

mattman wrote:
Toto een one hit wonder noemen? Nooo!

Hold The Line! Stop Loving You! Africa! Rosanna! I’ll be Over You! En vele anderen!

De kneiters van Toto >>>> De kneiters van Bovi Jovi

1f609.svg



Ieder zijn ding, het is gewoon een feit dat Bon Jovi in de stadions staat en Toto in de 013’s van tegenwoordig. Veel meer show elementen ook. Ik denk oprecht dat je de status van Bon Jovi onderschat. Als je dat kan dan ben je toch iets meer dan een guilty pleasure. Daar hebben ze ook te veel top hits voir gehad. Dus waarom zou 1x Bon Jovi niet kunnen en bijvoorbeeld een The Cure voor een 5e x wel?

Ik vind persoonlijk The Cure ook beter hoor. Maar kwa hit potentieel is dat ook vergane glorie als je eerlijk bent.

In ieder geval beter dan de clichés zoals Muse, Rammstein, Kings Of Leon, Green Day, Foo Fighters etc.

Wil niet moeilijk doen hoor maar Toto in ‘de 013’s van tegenwoordig’ ??
Stonden paar maanden terug nog in een stijf uitverkochte Ziggo…
https://www.013.nl/programma/4061/toto

Is onmogelijk bij Bon Jovi hoor. Met alle respect voor Toto hoor, dat is de discussie ook niet. Maar de fanbase van Bon Jovi is gewoon veel groter.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
James wrote:

Indiaantje89 wrote:

mattman wrote:
Toto een one hit wonder noemen? Nooo!

Hold The Line! Stop Loving You! Africa! Rosanna! I’ll be Over You! En vele anderen!

De kneiters van Toto >>>> De kneiters van Bovi Jovi

1f609.svg



Ieder zijn ding, het is gewoon een feit dat Bon Jovi in de stadions staat en Toto in de 013’s van tegenwoordig. Veel meer show elementen ook. Ik denk oprecht dat je de status van Bon Jovi onderschat. Als je dat kan dan ben je toch iets meer dan een guilty pleasure. Daar hebben ze ook te veel top hits voir gehad. Dus waarom zou 1x Bon Jovi niet kunnen en bijvoorbeeld een The Cure voor een 5e x wel?

Ik vind persoonlijk The Cure ook beter hoor. Maar kwa hit potentieel is dat ook vergane glorie als je eerlijk bent.

In ieder geval beter dan de clichés zoals Muse, Rammstein, Kings Of Leon, Green Day, Foo Fighters etc.


Wil niet moeilijk doen hoor maar Toto in ‘de 013’s van tegenwoordig’ ??
Stonden paar maanden terug nog in een stijf uitverkochte Ziggo…

https://www.013.nl/programma/4061/toto

Is onmogelijk bij Bon Jovi hoor. Met alle respext voor Toto hoor, dat is de discussie ook niet. Maar de fanbase van Bon Jovi is gewoon veel groter.

Ze zullen best weleens de 013 aangedaan hebben, maar ze hebben gewoon laten zien met speels gemak de Ziggo vol te spelen, en ze zijn dus geen '013 materiaal'. Ik denk dat jij eerder de fanbase van Toto onderschat dan wij die van Bon Jovi, want Toto heeft echt bijzonder veel hits gehad.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.315
4.995
Indiaantje89 wrote:

James wrote:

Indiaantje89 wrote:

mattman wrote:
Toto een one hit wonder noemen? Nooo!

Hold The Line! Stop Loving You! Africa! Rosanna! I’ll be Over You! En vele anderen!

De kneiters van Toto >>>> De kneiters van Bovi Jovi

1f609.svg



Ieder zijn ding, het is gewoon een feit dat Bon Jovi in de stadions staat en Toto in de 013’s van tegenwoordig. Veel meer show elementen ook. Ik denk oprecht dat je de status van Bon Jovi onderschat. Als je dat kan dan ben je toch iets meer dan een guilty pleasure. Daar hebben ze ook te veel top hits voir gehad. Dus waarom zou 1x Bon Jovi niet kunnen en bijvoorbeeld een The Cure voor een 5e x wel?

Ik vind persoonlijk The Cure ook beter hoor. Maar kwa hit potentieel is dat ook vergane glorie als je eerlijk bent.

In ieder geval beter dan de clichés zoals Muse, Rammstein, Kings Of Leon, Green Day, Foo Fighters etc.


Wil niet moeilijk doen hoor maar Toto in ‘de 013’s van tegenwoordig’ ??
Stonden paar maanden terug nog in een stijf uitverkochte Ziggo…


https://www.013.nl/programma/4061/toto

Is onmogelijk bij Bon Jovi hoor. Met alle respext voor Toto hoor, dat is de discussie ook niet. Maar de fanbase van Bon Jovi is gewoon veel groter.

Ze zullen best weleens de 013 aangedaan hebben, maar ze hebben gewoon laten zien met speels gemak de Ziggo vol te spelen, en ze zijn dus geen ‘013 materiaal’. Ik denk dat jij eerder de fanbase van Toto onderschat dan wij die van Bon Jovi, want Toto heeft echt bijzonder veel hits gehad.
Ah ja, vandaar dat ze ook in Oosterpoort, Muziekcentrum Enschede, 013 (2x), of Heerhugowaard stonden te spelen.

Natuurlijk staan ze soms in Ziggo/AFAS, maar dat is geen Hyde Park, geen Rock In Rio, geen Olympisch Stadion Munchen, Amsterdam Arena of Goffertpark.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.284
6.477
Haha, gaan we weer hoor. Als Kings of Leon, RHCP en zeker Robbie Williams headliner zijn op Pinkpop, dan kan Bon Jovi dat toch ook? Veel hits, lang niet in Nederland gespeeld, grote fanbase en prima voor het publiek wat pinkpop trekt.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.315
4.995
Haha, gaan we weer hoor. Als Kings of Leon, RHCP en zeker Robbie Williams headliner zijn op Pinkpop, dan kan Bon Jovi dat toch ook? Veel hits, lang niet in Nederland gespeeld, grote fanbase en prima voor het publiek wat pinkpop trekt.
Precies dit, we hebben het hier niet over Primavera. Maar gewoon JanSmeetsPop. En daar past Bon Jovi prima bij.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken