Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

En damn, net een weekendkaartje op de Swap voorbijgegaan voor €135,-!!
1f600.svg

Allen die naar PP gaan:
Alvast veel plezier allen dit weekend! Het belooft een prachtig weekend te worden!
Benieuwd naar de verslagjes.

Thanks, gaat zeker lukken!!!
Btw: op marktplaats zijn nog genoeg hardcopy tickets te koop tegen mooie prijsjes, miss wel bij jou in de buurt! Succes iig!

Timmetje wrote:
Ik denk niet dat we het eens gaan worden. Hoeft ook niet.

Borsato op Pinkpop voelt voor mij als Clouseau op Werchter. Het kan wel maar het hoort niet.
1f642.svg

huh? wat is er mis met Clouseau?
Niets, maar die zul je gelukkig nooit op Rock Werchter tegenkomen.

Tas aan het inpakken.
Wat een kleding ellende ?
What the hell moet je in vredesnaam meenemen.
Voor zonnig weer, voor koud weer, voor regen....
Anyway, heb heerlijke inpakkriebels en heb zin in Morguh! Kijk alleen tegen de treinreis op.
13.30 uur weg 17.15 aankomst. Dan nog naar camping B waarschijnlijk in de hoosbui die voorspelt is

Voor iedereen die gaat have fun!
Misschien meeten we elkaar ?

Ook hier de laatste inpakvoorbereidingen. Morgen nog een half dagje werken en dan lekker afreizen richting het zuiden van het land.

Mijn "definitieve"spoorboekje.
Za: SYML - Golden Earring - George Ezra - Cage the Elephant - Anouk - Halestorm - Jamiroquai - Elbow - Mumford & Sons

Ik denk dat ik de laatste nummers van Jamiroquai oversla om een goed plekje bij Elbow te krijgen en bij M&S kijk hoever ik daar nog kom. Belangrijke must see is trouwens ook the Dirty Daddies op de camping om het feestje af te toppen!

Zo: White Lies/Blood Red Shoes - The Kooks - Rowen Hèze - Krezip - Miles Kane - Lenny Kravitz - Misschien een stukje Mark Ronson uit nieuwschierigheid - The Cure - Armin van Buuren

WL/BRS wordt echt een keuze voor het moment. Beide vaker gezien, zelfs dit jaar nog.

Ma: The Bosshoss - Coldrain - Sam Fender - the 1975 - Tenacious D - Slash FT MK & de rest - Duncan Laurence (ik wil die hype meemaken!) - Micheal Kiwanuka - Fleetwood Mac

Ik laat toch een van mijn favo bandjes schieten omdat vrienden Indian Askin echt niks vinden en the Bosshoss wel grappig. You win some, you lose some.

Iedereen veel plezier! Misschien tot daar, ben altijd in voor een praatje.

Pinkpop is altijd een breed en divers festival geweest en nooit op genre gericht.

Dat klopt in zekere zin. Er werd altijd breed en divers geprogrammeerd, maar tot het einde van de 20e eeuw wel altijd in de enigszins alternatieve hoek. Veel gitaarbands, veel crossover. Geen megaheadliners, maar een breed en goed programma. En uiteraard ook af en toe meer toegankelijke muziek. Geen meezingers daarentegen. Maar om een voorbeeld te noemen: toen Anouk voor de eerste keer geboekt werd waren veel mensen compleet over de rooie: zo'n popi act die op Pinkpop staat? Dat kon toch niet? Met het treurige dieptepunt: de eieren waarmee ze bekogeld werd. Een niet goed te praten actie, maar het geeft het heersende gevoel rondom Pinkpop van destijds wel goed aan. Het was een alternatief muziekfestival met ook een alternatief publiek. Als je toen met de suggestie was gekomen om Marco Borsato te boeken, dan was je met pek en veren afgevoerd.

Pas deze eeuw is popmuziek nadrukkelijker aanwezig op Pinkpop, voor mijn gevoel. Dat zal alles te maken hebben met Mojo. Daarmee is het publiek ook veranderd. En sindsdien is de programmering ook iets meer een allegaartje geworden. De laatste jaren kan letterlijk bijna alles, zoals Eloelo terecht opmerkt. En daarmee hebben ze sommige mensen (waaronder ik) vervreemd van het festival en daarvoor in de plaats zijn nieuwe andere fans opgestaan. Dat is verder ook helemaal prima: als iets niet meer past, kijk je verder. Al vond ik dat in het begin wel lastig, want Pinkpop voelde ook een beetje van mij. Gevoelsmatig vind ik het echt niet kunnen: Borsato of Meeuwis op Pinkpop. Maar dat komt door mijn herinneringen aan hoe het festival ooit was, daar passen deze artiesten totaal niet tussen. Maar zoals het festival nu is, kan dat gewoon.

Overigens vind ik Borsato zeker geen volkszanger zoals Bauer. Wel extreem gelikte muziek, geproduceerd om veel mensen te behagen. Meer in lijn met bijvoorbeeld Rick Astley. Al kan ik die beter pruimen haha.

Oh, en voor de mensen die gaan: heel veel plezier!!!! Hopelijk mag Jan nog op het podium roepen dat jullie goed moeten smeren, want dat zou betekenen dat jullie goed weer krijgen. Het is jullie gegund!

En geniet vooral van The Cure ;-)

Stukje over Pinkpop in de Telegraaf: https://www.telegraaf.nl/nieuws/773875183/pinkpop-kan-zonder-die-ene-klapper

Daarmee is het publiek ook veranderd. En sindsdien is de programmering ook iets meer een allegaartje geworden. De laatste jaren kan letterlijk bijna alles, zoals Eloelo terecht opmerkt. En daarmee hebben ze sommige mensen (waaronder ik) vervreemd van het festival en daarvoor in de plaats zijn nieuwe andere fans opgestaan. Dat is verder ook helemaal prima: als iets niet meer past, kijk je verder. Al vond ik dat in het begin wel lastig, want Pinkpop voelde ook een beetje van mij. Gevoelsmatig vind ik het echt niet kunnen: Borsato of Meeuwis op Pinkpop. Maar dat komt door mijn herinneringen aan hoe het festival ooit was, daar passen deze artiesten totaal niet tussen. Maar zoals het festival nu is, kan dat gewoon..
Nou, commentaar op bepaalde acts is altijd geweest.
Voorbeelden als Doe Maar die bekogeld zijn met appels, Anouk bekogeld met eieren...
Er zijn er genoeg, omdat mensen het niet bij Pinkpop vinden passen...
Maar wat is niet passen?
Ik denk meer dat het is "ik zie het niet voor me / zie het niet gebeuren / kan het me niet voorstellen"
Maar zoals in het Marco Borsato verhaal, als je het ziet als Nederpop, valt er echt is voor te zeggen.

Pinkpop is ook nooit een genre festival geweest. Het is altijd geweest met meerdere genre's.
Jan boekte zelf, reggae, rock, ska noem maar wat er in die tijd populair was, wat er op radio populair was en waar grote potentie in gezien werd. maar misschien met te veel eigen voorkeur...
Toen Mojo kwam na 1986 en nog meer na 2005 kan je niet zeggen dat er iets is veranderd qua acts.
Het is nog altijd meerdere genre's en het is nog altijd wat er op radio populair is en het is ook nog altijd waar grote potentie in gezien word door Mojo.
Dan kan het nog altijd zijn dat veel mensen het daar niet mee eens zijn, omdat het een aantal genre's zijn en met meer acts komt ook meer commentaar omdat de kans dat iets wat niet in het straatje is op affiche staat ook groter is. Het wordt afgestempeld als allergaartje en als geen richting...
Laten we eerlijk zijn, de meeste festival forums is niet de plek waar de populaire radionamen van Mojo ook populair zijn.
Ik zie het altijd als veelzijdig.... dat is niet iets van de laatste jaren?
Wat wel is is dat het festival is gegroeid van 1 dag naar 3 dagen en van 7 acts naar circa 60 acts.
Als je dan een veelzijdige lineup hebt met verschillende genre's, dan is dus de kans van iets wat je niet leuk vind steeds groter.
Stond er met 7 acts er wel 1 bij die op commentaar kon rekenen, zijn het er tegenwoordig 10 die op commentaar kunnen rekenen.
En waar wordt de nadruk op gelegd en het meest over gesproken, waar commentaar op is natuurlijk.
Want een prima bandje dat gewoon oke is, daar gaat niemand lang over doorpraten.
Pinkpop is gewoon, hoge bomen vangen veel wind....

Tas gepakt e
N dan straks om half 12i de bus en vervolgens naar landgraaf we hopen om kwart over 5i in landgraaf te zijn
Have fun en misschien zie ik jullie

Voor ieder wat wils
Oude wereldsterren zijn er met Fleetwood Mac en The Cure, nieuwe met Mumford & Sons en Elbow. Er is Nederlandse historie aanwezig met Golden Earring, Limburgse met Rowwen Hèze en Pinkpopgeschiedenies met Anouk en Krezip, die er respectievelijk voor de zevende en zesde keer bij zijn. Jonge bezoekers zijn blij met The 1975, Davina Michelle en natuurlijk ook Songfestival-winnaar Duncan Laurence. Voor die op leeftijd komen Lenny Kravitz, Slash en Jamiroquai. Voor iedereen daar tussenin onder meer The Kooks, George Ezra, Mark Ronson en White Lies. Stevig gitaarwerk? Present! Hiphop? Check! En dan hebben we ook nog Armin van Buuren, die eenmalig, puur en alleen voor deze vijftigste editie zondag een nachtoptreden mag doen.
Dit verwoordt toch wel uitstekend hoe het huidige concept van Pinkpop in elkaar zit.

Dat is ook een van de redenen dat Pinkpop op dit forum (en erbuiten) bij velen zoveel discussie en emotie oproept.
We hebben allemaal (zeker de wat 'ouderen' onder ons, zoals ikzelf) wel een bepaalde band met, verwachting van en mening over Pinkpop, gebaseerd op onze eigen ervaringen met het festival en onze eigen muzieksmaak. Sommigen zijn oerconservatief, anderen juichen veranderingen juist toe. Weer anderen gaan voor sfeer en gezelligheid, en maakt de line-up niet zoveel uit.

Het gekke van het Pinkpop-publiek is dat je ze gemakkelijk zou kunnen opsplitsen en neer zou kunnen zetten op een ander festival waar het ze prima zou bevallen: rock-/metalfestivals (als Graspop, Fortarock, Rock am Ring), alternative/indie-festivals (als Lowlands/BKS/DTRH), classic festivals (als Bospop), 'volks'-festivals (als Parkpop, Appelpop, bevrijdingsfestivals), en in mindere mate dance- of hiphop-festivals. Toch heeft Pinkpop iets speciaals (buiten nostalgische waarde), dat bijna iedereen verbindt, van (heel) jong tot (heel) oud. Door die diversiteit heeft Pinkpop waarschijnlijk het meest diverse publiek van alle Nederlandse festivals, en is het uitermate geschikt voor grote vriendengroepen.

Als mensen nog hoop hebben op (ultra-)goedkope tickets op TicketSwap, die kans lijkt inmiddels verkeken.
Stonden er gisteren nog enkele tickets van rond € 170, een uurtje geleden was de laagste rond € 205, en nu inmiddels € 216.
Blijkbaar hebben veel mensen tot het laatst zitten wachten, in de hoop dat tickets nog een paar tientjes goekoper zouden worden, maar heeft dat uiteindelijk toch niet zo goed uitgepakt.

T. Roses wrote:
Stukje over Pinkpop in de Telegraaf: https://www.telegraaf.nl/nieuws/773875183/pinkpop-kan-zonder-die-ene-klapper

Voor ieder wat wils
Oude wereldsterren zijn er met Fleetwood Mac en The Cure, nieuwe met Mumford & Sons en Elbow. Er is Nederlandse historie aanwezig met Golden Earring, Limburgse met Rowwen Hèze en Pinkpopgeschiedenies met Anouk en Krezip, die er respectievelijk voor de zevende en zesde keer bij zijn. Jonge bezoekers zijn blij met The 1975, Davina Michelle en natuurlijk ook Songfestival-winnaar Duncan Laurence. Voor die op leeftijd komen Lenny Kravitz, Slash en Jamiroquai. Voor iedereen daar tussenin onder meer The Kooks, George Ezra, Mark Ronson en White Lies. Stevig gitaarwerk? Present! Hiphop? Check! En dan hebben we ook nog Armin van Buuren, die eenmalig, puur en alleen voor deze vijftigste editie zondag een nachtoptreden mag doen.

Dit verwoordt toch wel uitstekend hoe het huidige concept van Pinkpop in elkaar zit.

Dat is ook een van de redenen dat Pinkpop op dit forum (en erbuiten) bij velen zoveel discussie en emotie oproept.
We hebben allemaal (zeker de wat ‘ouderen’ onder ons, zoals ikzelf) wel een bepaalde band met, verwachting van en mening over Pinkpop, gebaseerd op onze eigen ervaringen met het festival en onze eigen muzieksmaak. Sommigen zijn oerconservatief, anderen juichen veranderingen juist toe. Weer anderen gaan voor sfeer en gezelligheid, en maakt de line-up niet zoveel uit.

Het gekke van het Pinkpop-publiek is dat je ze gemakkelijk zou kunnen opsplitsen en neer zou kunnen zetten op een ander festival waar het ze prima zou bevallen: rock-/metalfestivals (als Graspop, Fortarock, Rock am Ring), alternative/indie-festivals (als Lowlands/BKS/DTRH), classic festivals (als Bospop), ‘volks’-festivals (als Parkpop, Appelpop, bevrijdingsfestivals), en in mindere mate dance- of hiphop-festivals. Toch heeft Pinkpop iets speciaals (buiten nostalgische waarde), dat bijna iedereen verbindt, van (heel) jong tot (heel) oud. Door die diversiteit heeft Pinkpop waarschijnlijk het meest diverse publiek van alle Nederlandse festivals, en is het uitermate geschikt voor grote vriendengroepen.

Spijker, kop, voltreffer.

Door die diversiteit heeft Pinkpop waarschijnlijk het meest diverse publiek van alle Nederlandse festivals, en is het uitermate geschikt voor grote vriendengroepen.

Helemaal eens met je stukje. Daarentegen zijn er meer festivals die erg breed programmeren die daarmee ook met uitstek geschikt zijn voor vriendengroepen. Denk aan een Lowlands. Daar staan denk ik nog wel meer genres dan op Pinkpop. Wellicht wat minder toegankelijk voor sommigen dan op Pinkpop. Misschien is de kern van het huidige Pinkpop dan wel te omschrijven als divers en toegankelijk.

De verheuging neemt wel toe! Nog even een beetje thuiswerken, biertjes inpakken en dan naar Landgraaf rijden!
Heel veel plezier allemaal!

Zo, tas is ingepakt! Straks nog ff de laatste boodschappen halen en dan richting Landgraaf! Superveel zin in dit weekend! Wie weet zie ik jullie nog wel van het weekend ?.

Veel plezier en misschien komen we elkaar tegen.

Ben te herkennen zoals op mijn profielfoto.
een beige werkbroek aan met zwarte zakken.
heb een Status Quo hoodie omhangen of aan 's avonds ( grote witte letters QUO met kleine rode letters Status )
ik denk dat ik mijn Pinkpop 2019 hoedje op de zwarte kant op heb.
zwarte Pinkpop zweetband om mijn pols

Zaterdag Golden Earring Forever shirt

Zondag Iron Maiden Trooper shirt

Maandag Jimi Hendrix - Marshall shirt

Nou, als ik zo niet te herkennen ben...

Allemaal veel plezier alvast...
ZIN IN PINKPOP...

Ik heb docs aan met roze veters, een lange of korte zwarte broek, zaterdag een Rammstein shirt, zondag een Cure shirt (2016 tour) en maandag weet ik nog niet.

Users who are viewing this thread