Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Volgens de website van de Top 2000 stond Frans Bauer voor het laatst in 2011 in de top 2000. Marco Borsato stond in 2018 met 16 nummers in de top 2000. Frans Bauer maakt puur feestmuziek, net als de Toppers. Borsato totaal niet. Ahoy uitverkopen is iets heel anders dan 5x de Kuip.

Zomaar wat verschillen.

Ik ga op jullie argumenten af.

Borsato speelt in grote arena’s. In februari 2005 gaf Bauer vier concerten in een uitverkocht Sportpaleis in Antwerpen. In december 2007 gaf Bauer een serie van achttien concerten in Ahoy Rotterdam, waaronder drie speciale kerstconcerten. In januari 2008 stond hij opnieuw in het Antwerpse Sportpaleis. In 2011 stond Bauer wederom in Ahoy met reeks een uitverkochte concerten.

Borsato staat in de Top 2000. In de Top 2000 edities van 1999 tot en met 2018 staat Heb Je Even Voor Mij van Frans Bauer uit het jaar 2003.
Dat klopt, maar dan is nog altijd het soort muziek van Bauer niet te vergelijken met de muziek van Borsato.
Bauer is levenslied.
Borsato is nederpop (hé eindelijk valt het woord binnen, NEDERPOP)

Dat probeer ik de hele avond te zeggen, Borsato is Nederpop en nederpop is het soort Popmuziek dat op Pinkpop past...

Ik denk niet dat we het eens gaan worden. Hoeft ook niet!

Borsato op Pinkpop voelt voor mij hetzelfde als Clouseau op Werchter. Het kan wel maar het hoort/past niet. :-)

Borsato speelt in grote arena’s. In februari 2005 gaf Bauer vier concerten in een uitverkocht Sportpaleis in Antwerpen. In december 2007 gaf Bauer een serie van achttien concerten in Ahoy Rotterdam, waaronder drie speciale kerstconcerten. In januari 2008 stond hij opnieuw in het Antwerpse Sportpaleis. In 2011 stond Bauer wederom in Ahoy met reeks een uitverkochte concerten.

Borsato staat in de Top 2000. In de Top 2000 edities van 1999 tot en met 2018 staat Heb Je Even Voor Mij van Frans Bauer uit het jaar 2003.

RubenFrusciante wrote:

Timmetje wrote:
Tja.

Met Marco als sub of headliner zou imo echt het dieptepunt bereikt zijn. Da’s hetzelfde als Frans Bauer als sub.
Misschien hebben we dan over een paar jaar zelfs een lijstje headliners met daarop Borsato – Kensington of Anouk – De Toppers?

Ik zie zelf ook weinig vergelijking tussen familiefestival Boutique en Pinkpop moet ik zeggen.

Nee wissel Kensington maar voor Ariane Grande en de Toppers voor Jay-Z, dan kun jij voor 4 euro via ticketswap naar je meest geliefde festival.

Zullen we het wel gewoon even inhoudelijk houden ipv op de man te spelen? Want ik zie echt op geen enkele manier in hoe deze opmerking ook maar iets toevoegt aan de discussie. Een beetje kinderachtig.
Inhoudelijk.. :lol: :lol:
Wat is nu je punt? Dat Frans Bauer gelijk aan Marco Borsato is omdat hij (welliswaar 10 jaar terug, die zalen uitverkocht)?
Dat kunnen Pearl Jam, Muse, U2, Coldplay ook? Dus staan die dan ook gelijk aan Frans Bauer?.. :lol:
En ja vind de vergelijking Frans Bauer en Marco Borsato toch minstens net zo opvallend als die tussen P!nk en Marco Borsato hoor.
Dat voegt net zo veel toe aan deze discussie als het feit dat jij geen geld wil uitgeven aan je geliefde festival?
Toen ik toestraks vroeg of je met argumentatie wilde komen, deed je dat ook niet en zei je ook alleen "dat is niet waar" dus dan mag ik ook best een keer iets onzinnigs over jouw ticketswap-liefde zeggen toch?

Ik denk niet dat we het eens gaan worden. Hoeft ook niet.

Borsato op Pinkpop voelt voor mij als Clouseau op Werchter. Het kan wel maar het hoort niet.
1f642.svg
huh? wat is er mis met Clouseau?

Wat een bizarre vergelijking. Waren je goede argumenten op?

Timmetje wrote:

RubenFrusciante wrote:

Timmetje wrote:
Tja.

Met Marco als sub of headliner zou imo echt het dieptepunt bereikt zijn. Da’s hetzelfde als Frans Bauer als sub.
Misschien hebben we dan over een paar jaar zelfs een lijstje headliners met daarop Borsato – Kensington of Anouk – De Toppers?

Ik zie zelf ook weinig vergelijking tussen familiefestival Boutique en Pinkpop moet ik zeggen.

Nee wissel Kensington maar voor Ariane Grande en de Toppers voor Jay-Z, dan kun jij voor 4 euro via ticketswap naar je meest geliefde festival.

Zullen we het wel gewoon even inhoudelijk houden ipv op de man te spelen? Want ik zie echt op geen enkele manier in hoe deze opmerking ook maar iets toevoegt aan de discussie. Een beetje kinderachtig.

Inhoudelijk..
1f606.svg
1f606.svg

Wat is nu je punt? Dat Frans Bauer gelijk aan Marco Borsato is omdat hij (welliswaar 10 jaar terug, die zalen uitverkocht)?
Dat kunnen Pearl Jam, Muse, U2, Coldplay ook? Dus staan die dan ook gelijk aan Frans Bauer?..
1f606.svg

En ja vind de vergelijking Frans Bauer en Marco Borsato toch minstens net zo opvallend als die tussen P!nk en Marco Borsato hoor.
Dat voegt net zo veel toe aan deze discussie als het feit dat jij geen geld wil uitgeven aan je geliefde festival?
Toen ik toestraks vroeg of je met argumentatie wilde komen, deed je dat ook niet en zei je ook alleen “dat is niet waar” dus dan mag ik ook best een keer iets onzinnigs over jouw ticketswap-liefde zeggen toch?

Tja. :roll: :-|

Laten we het maar op agree to disagree houden want ik heb zo'n voorgevoel dat wij hier nooit uit gaan komen. :-)

Zullen we het maar op agree to disagree houden? Het moet hier wel leuk blijven.

ik denk ook niet dat de meeste bezoekers op het forum de doelgroep zijn voor Borsato.
Voor zo ver er doelgroepen voor Pinkpop zijn op dit forum.

De discussie zal waarschijnlijk sowieso geen reële wederzijds beargumentering teweeg brengen.

Laten we zien wie er überhaupt bij Armin nog bij komt?

Geweldige discussie dit!

Ik had Marco dit jaar eigenlijk verwacht. Maar dat was nog gebaseerd op een paar maanden terug, toen we speculeerden over 4 dagen, met bijvoorbeeld 1 NL dag ertussen. Hoe langer het duurt, hoe onwaarschijnlijker dat hij komt, want er zit een voorzichtige stop op nieuw materiaal aan te komen heb ik het idee de laatste jaren.

De man is puur qua stijl denk ik geen volkszanger, maar afgezien van een afwijkende stijl (minder feest en zuip thema’s en meer liefdesverdriet en gemis) is het kwalitatief gezien niet echt veel beter. Hij jat alles uit het Italiaans weg, vertaald het met dezelfde matige vocabulaire als waar toen ook het koningslied mee werd geschreven, en laat John Ewbank (over koningslied gesproken) er een paar zoetsappige pianoakkoorden overheen zetten. Nul authenticiteit, nauwelijks muzikaliteit. Hij zal best zuiver zingen, maar dat is simpelweg niet voldoende. Wel was huj de eerste die dit kunstje deed, dus die credits verdiend hij.

Geschikt voor Pinkpop? Ja dat wel. Niet te ontkennen na plekken te hebben weggegeven aan Common Linnets, Guus Meeuwis, Gers Pardoel, Blof, Tim Knol en Krezip. Meest logische spot? Opener Mainstage...

De man is puur qua stijl denk ik geen volkszanger, maar afgezien van een afwijkende stijl (minder feest en zuip thema’s en meer liefdesverdriet en gemis) is het kwalitatief gezien niet echt veel beter. Hij jat alles uit het Italiaans weg, vertaald het met dezelfde matige vocabulaire als waar toen ook het koningslied mee werd geschreven, en laat John Ewbank (over koningslied gesproken) er een paar zoetsappige pianoakkoorden overheen zetten. Nul authenticiteit, nauwelijks muzikaliteit. Hij zal best zuiver zingen, maar dat is simpelweg niet voldoende. Wel was huj de eerste die dit kunstje deed, dus die credits verdiend hij.

Geschikt voor Pinkpop? Ja dat wel. Niet te ontkennen na plekken te hebben weggegeven aan Common Linnets, Guus Meeuwis, Gers Pardoel, Blof, Tim Knol en Krezip. Meest logische spot? Opener Mainstage…

Goed verwoord! Alhoewel je imo de Common Linnets, Blof, Pardoel en Krezip niet met Borsato kan vergelijken (die doen wel iets eigens en unieks binnen de muziek) vind ik het verder helemaal spijker op de kop! Als ie er al zou staan is idd opener main stage de meest logische plek.

Ik ga hier niet uitgebreid op reageren, maar ik ben het (voor de verandering) eens met Dennis eens. Pinkpop boekt alle (rotzooi) die verkoopt, of dat nu Editors, Herbert Gronemeyer, Miss Montreal, Maan of Borsato is. Er bestaat simpelweg géén mainstream artiest die niét op Pinkpop kan staan. Guus Meeuwis? Ja. Boef? Ja. Justin Bieber? Ja. Borsato? Ja. In de vorm die Pinkpop aanneemt, is niks ondenkbaar wat betreft het commerciele spectrum, in de toekomst zie ik Bizzey, Dré Hazes en een willekeurie The Voice winnaar gewoon op Pinkpop staan hoor. Je kan écht eerder Borsato verwachten dan Vampire Weekend of Nick Cave. Dat vinden velen, waaronder ik, heel erg jammer. Daar tegenover staan dan weer een hele hoop huishoudbeurs-538-Vrienden van Amstel mensen die dat helemaal niet jammer vinden, en juist graag naar Borsato als voorprogramma van Justin Timberlake gaan kijken op Pinkpop. Daar kunnen we met z’nn allen denk ik heel veel van vinden, maar tegenwoordig zijn er voldoende festivals die kunnen voldoen aan de behoeftes van de muziekliefhebbers. Voor mijzelf is dat BKS en dit jaar in mindere mate Werchter, daar moeten we Pinkpop misschien ook helemaal niet (meer) mee vergelijken.

Goed verwoord! Alhoewel je imo de Common Linnets, Blof, Pardoel en Krezip niet met Borsato kan vergelijken (die doen wel iets eigens en unieks binnen de muziek) vind ik het verder helemaal spijker op de kop! Als ie er al zou staan is idd opener main stage de meest logische plek.

Ik vergelijk ze ook niet. Ik noem ze om een spot voor Marco te rechtvaardigen.

Iets wat eloelo overigens ook prima doet...

Pinkpop is altijd een breed en divers festival geweest en nooit op genre gericht. Hier staan de populaire artiesten die een groot publiek trekken. Er is wel een muzikaal geweten in de vorm van Jan Smeets maar na de machtsovername van Mojo is dat een papieren tijger geworden die vooral in de media zich roert.
Dat levert de laatste jaren heel veel diversiteit op wat een probleem is voor de meer op genre gerichte bezoeker, die mist de diepte. maar ook mooie boekingen als Bruce Springsteen, The Stones en Paul Mc Cartney.

We moeten dus stoppen met de beoordeling op diepte want die ga je tevergeefs zoeken. Daar zijn andere festivals voor. Beoordeel ze op de headliners en andere mooie namen maar niet op het geheel.

. Daar kunnen we met z’nn allen denk ik heel veel van vinden, maar tegenwoordig zijn er voldoende festivals die kunnen voldoen aan de behoeftes van de muziekliefhebbers. Voor mijzelf is dat BKS en dit jaar in mindere mate Werchter, daar moeten we Pinkpop misschien ook helemaal niet (meer) mee vergelijken.
ik denk dat je met "rotzooi" en "huishoudbeurs-538-Vrienden van Amstel" toch Pinkpop te kort doet.
verder spijker op z'n kop hoor...
ik kan bijvoorbeeld geen tijdschema vol krijgen op het schema van BKS, Rock Werchter en ook DTRH (om aan te haken op jou genoemde) waar Pinkpop jaarlijks mij niet teleurgesteld heeft. Dit jaar héél blij met mainstage en IBA/Noord en dat zegt heel veel.
Dat zegt ook heel veel over "ons" op het forum.
De vergelijking met Pinkpop is geen vergelijkbare. Pinkpop is uniek in zijn soort, dat bedoel ik positief... Positief, laat dat duidelijk zijn.

Er bestaat simpelweg géén mainstream artiest die niét op Pinkpop kan staan.

Ik volg je wel in je redenering en snap dat Pinkpop vaker opportunistisch boekt (dit jaar echt minder), maar er zijn genoeg mainstream artiesten die niet op Pinkpop passen. Celine Dion, Eros Ramazzotti, Mariah Carey, André Rieu, Michael Bublé, Nick en Simon, Cher, Andrea Bocelli, ik noem er maar een paar. Uiteenlopende namen die gewoon, gezien hun doelpubliek, beter eigen shows doen en echt niet op Pinkpop passen. En ik gok dat het doelpubliek van veel van deze namen niet eens zo heel ver ligt van die van Borsato.

Ja, je kan Borsato op Pinkpop gooien, alles kan, maar waarom zou je als het grootste deel van zijn fans 'm liever gewoon weer in die Kuip zien staan. Ver weg van die vieze festivalweide, vlak voor Muse of Metallica.

Deels mee eens, ze passen absoluut niet op Pinkpop, maar het kan zeker. De ene naam is misschien wat meer likely dan de ander, en is “alles” misschien wat gechargeerd, maar het is echt geen bizarre gedachte om over Borsato en Pinkpop te praten in dit topic.

ik kan bijvoorbeeld geen tijdschema vol krijgen op het schema van BKS, Rock Werchter en ook DTRH (om aan te haken op jou genoemde) waar Pinkpop jaarlijks mij niet teleurgesteld heeft. [

Het verbaast me echt dat jij als rockliefhebber de laatste jaren nooit een spoorboekje vol zou kunnen krijgen op Werchter. Dat festival lijkt echt in je straatje te passen.

En damn, net een weekendkaartje op de Swap voorbijgegaan voor €135,-!! :-D

Allen die naar PP gaan:
Alvast veel plezier allen dit weekend! Het belooft een prachtig weekend te worden!
Benieuwd naar de verslagjes.

En damn, net een weekendkaartje op de Swap voorbijgegaan voor €135,-!!
1f600.svg

Allen die naar PP gaan:
Alvast veel plezier allen dit weekend! Het belooft een prachtig weekend te worden!
Benieuwd naar de verslagjes.

Ik ga m'n best doen om een positief verslag van de zaterdag te schrijven. Kan nog leuk gaan worden.
Toch jammer dat je geen ticket hebt kunnen kopen. Had je graag in levende lijve gezien.

Users who are viewing this thread