Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Zou het jammer vinden van de vergeven hoge spot als hij er volgend jaar zou staan, maar kan het me zeker wel voorstellen.
Wat is het verschil tussen een P!nk, Bruno Mars? Niets, en die konden er ook prima staan, en dit is dan vaderlandse trots.
Kijk dat je z'n muziek niet kan waarderen (ik zelf ook niet echt) is prima, maar dat doet niks af aan zijn status als één van de grootste Nederlandse popzangers ooit.
Maar ja, hem in het rijtje "toppers, snollebollekes" zetten.. dan ken je z'n muziek gewoon niet (ook prima, maar zeg geen onzin als je niet weet waar je het over hebt).
Is ook niet voor niets dat hij net als Blof, Van Dik Hout en Doe maar en Bruno Mars en P!nk ook dus in een top2000 terug te vinden is en Snollebollekes uiteraard niet (wel leuke muziek voor een feestje).

Wat is het verschil tussen een P!nk, Bruno Mars? Niets, en die konden er ook prima staan, en dit is dan vaderlandse trots.

Deze kan in het rijtje klassieke rare opmerkingen in het Pinkpop forum. :-P.

You cant be serious. :lol:

Het verschil met Bruno Mars en Pink? Zij hebben talent, uitstraling, maken zelf muziek en kotsen niet alleen maar door John Ewbank geproduceerde meuk uit.

Verder helemaal niets mis met popmuziek of Nederlandstalige muziek, maar een subheadliner van zulke verschrikkelijke kwaliteit vormt voor mij een belofte om voor het eerst sinds 2007 te skippen.

Over de vergelijking met de Toppers. Ik ben ervan overtuigd dat het 75% van beide stadions geen bal uitmaakt of ze lopen te springen op Marco of Gerard.

Ja als jij een verschil buiten het Internationale bekend zijn en de taal (makkelijker hè met een taal die 99% van de wereld spreekt) waarin de artiesten zingen kan opnoemen, be my guest.
Er mag dus geen Nederlandse pop (sub)headliner zijn? Als het uit Amerika komt is het automatisch beter?
Uitstraling?.. Je hebt Marco Borsato echt nog nooit gezien he, op tv uit een live concert?..
Denk dat het 75% van het Pinkpop publiek ook geen zak uitmaakt of Radiohead/the Cure of Kensington/Green day/Kings of Leon staat te spelen.
Maar fine, een verschillende mening hebben is natuurlijk prima, maar kom dan wel met iets van argumentatie i.p.v. "" you can't be serious" of je eigen mening door laten schemeren in alles "geproduceerde meuk ... van zulke verschrikkelijke kwaliteit".

Met alle respect maar Borsato vergelijken met P!nk en Bruno Mars is natuurlijk de grootst mogelijke onzin allertijden. Elke argumentatie die daartegen moet worden geschreven is zonde van de bandbreedte.

Sowieso is de Top 2000 geen graadmeter van goede muziek natuurlijk. De Pokemon Song stond daar vorig jaar in. Come on.

Als het het Pinkpop publiek niet zou uitmaken of Kings of Leon, The Cure, Radiohead of Kensington staat te spelen dan is dat ook behoorlijk pijnlijk. Gelukkig is ook dat niet waar.

Volgens mij slaat de discussie een beetje door. Het ging er in eerste instantie over dat Armin wellicht Marco mee zou nemen als gastartiest voor een paar nummers. Daar lijkt me toch helemaal niks mis mee?

Verder is Borsato natuurlijk niet te vergelijken met de Toppers en Snollebollekes. Die maken echt puur feestmuziek. Borsato heeft genoeg 'rustige nummers' met veel gevoel en emotie.

Oasiss wrote:
Welk zichzelf respecterend – groter – popfestival boekt hem? Lowlands, BKS en DTRH zouden er niet eens over peinzen om hem ook maar een vrijkaartje geven.

Lowlands zie ik het nog best doen. Maar bij BKS en DTRH vind ik hem totaal niet passen.
Daar zie ik namelijk de pop-muziek niet ech staan.

Sorry? Wat maken Carly Rae Jepsen, Christine and the Queens, Janelle Monáe en Robyn dan voor muziek, volgens jou? Om het maar even bij de bovenkant van beide affiches te houden

Marco Borsato kan vast een hele leuke show neer zetten, heeft ook hele goede muzikanten om zich heen en dat is niet voor niets, maar ik word altijd zo misselijk van dat overdreven gedoe. Het lijkt allemaal zo gespeeld hoe hij zich soms presenteert. Ik weet dat veel artiesten niet zichzelf zijn op het podium maar ik vind het op de een of andere manier zo ongemakkelijk over komen. Maar goed, ieder zijn ding.

Timmetje wrote:
Sowieso is de Top 2000 geen graadmeter van goede muziek natuurlijk. De Pokemon Song stond daar vorig jaar in. Come on.

Compleet mee eens, maar toch wel een betere graadmeter dan “wat vind timmetje leuk”.

Het maakt in deze discussie geen drol uit wat ik leuk vindt hoor. De vergelijking die je maakt slaat gewoon nergens op en is te zwart wit om serieus te nemen. ;-)

Kijk tot nu toe ontken je alles wat ik zeg, dus hier laat ik het bij.
Ik vroeg om een argumentatie, dat is "dat is niet waar" niet dus ja dan heeft een discussie ook geen zin.
Als ik zeg dat een Marco Borsato onmogelijk in het rijtje "toppers" past, dan geef ik daar argumentatie bij met een top2000 lijst die al 20 jaar wordt gemaakt door heel Nederland

DennisvdBr wrote:

Oasiss wrote:
Welk zichzelf respecterend – groter – popfestival boekt hem? Lowlands, BKS en DTRH zouden er niet eens over peinzen om hem ook maar een vrijkaartje geven.

Lowlands zie ik het nog best doen. Maar bij BKS en DTRH vind ik hem totaal niet passen.
Daar zie ik namelijk de pop-muziek niet ech staan.

Sorry? Wat maken Carly Rae Jepsen, Christine and the Queens, Janelle Monáe en Robyn dan voor muziek, volgens jou? Om het maar even bij de bovenkant van beide affiches te houden
Carly Rae Jepsen en Robyn vind ik nog een buitenbeentje voor BKS... Stonden er wel. Chrisine is toch wat meer het soort electropop dat aansluit op BKS. Janelle lijkt me meer R&B/Pop, ander straatje.
Nou is Nederlandse Popmuziek net even iets anders, zie ze bij BKS niet zo snel Blof, Doe Maar of Borsato inplannen.
Spinvis dan weer wel, maar dat is dan ook weer net het soort popmuziek wat er past. dat is dan weer een ander soort Nederlandse popmuziek, meer alternatiever. (raar overigens dat Spinvis nooit op Pinkpop stond)?

Ruben, sorry maar als je oprecht geen verschil tussen Borsato, P!nk of Mars hoort en ziet dan ben ik bang dat het vrij weinig zin heeft om je van het verschil te overtuigen.

Zet maar eens een nummer van alle drie op zou ik zeggen. Bij voorkeur met livebeelden. Dan zie en hoor je hopelijk het verschil

Nou is Nederlandse Popmuziek net even iets anders, zie ze bij BKS niet zo snel Blof, Doe Maar of Borsato inplannen.

Ahhhh, Néderlandse popmuziek. Nee, daar houden die festivals zich gelukkig verre van.

Tuurlijk hoor ik dat wel. 24K magic en Raise your glass zijn topnummers voor op een Just Dance game, en Rood is toch echt wel een goed gecomponeerd nummer :wink: . Nee Tim, ik vind het prima dat we van mening verschillen, ik vroeg alleen om argumentatie en niet om het ontduiken van de bewijslast met "denk niet dat het zin heeft uit te leggen", "Come on", "You can't be serious" of "Slaat nergens op, te zwart wit om serieus te nemen". Maar, even goeie vrienden.

ik vind wel grappig dat je een komst van Davina Michelle verdedigen kan op 1 hit, als Duurt te lang. Iets waar ik het niet mee eens ben...
Maar ondertussen een artiest als Borsato met een bak aan Nederlandse hits.

feitjes: Borsato zit, zoals dat heet, 27 jaar in het vak. Het aantal hoogtepunten in zijn carrière is groot; zo stond hij, sinds de opening in 2012, al twintig keer in de Ziggo Dome (“dat is eigenlijk ongelooflijk”), negen keer in De Kuip, vijftien keer in het GelreDome, 20 keer in Rotterdam Ahoy en meer dan vijftig keer gaf Borsato een concert in het Sportpaleis in Antwerpen, nu 5 keer uitverkochte Kuip.

Wat ik niet snap in deze discussie, hoe het mogelijk is dat iemand hem ziet als volkszanger?
Dat krijg ik niet rond in mijn hoofd, het is naar mijn mening het soort Nederlandse popmuziek dat past op Nederlandse Pop festivals, nou ik denk dat Pinkpop een festival is dat past bij dit soort Nederlandse popmuziek.

Kan je het slechte muziek vinden of niet passen, maar op Pinkpop zeg nooit nooit.
Ik blijf er bij, naar mijn mening valt het onder popmuziek als Doe Maar of Blof. Dan kan het dus makkelijk gebeuren naar mijn mening, leuk of niet, maar plausibel.
Zijn status van uitverkoop stadions zet hem in lijn van bijvoorbeeld Kensington, degene die jij notabene verdedigd als headliner. Sub spot maximaal, dat zie ik Borsato ook wel innemen.
Een uur, hier de setlist van Boutique op Werchter afgelopen jaar, dat kan makkelijk op Pinkpop.

https://www.setlist.fm/setlist/marco-borsato/2017/festival-park-werchter-werchter-belgium-6be40e0e.html

Benieuwd hoe de reacties na Lookerse zijn deze zomer...
Hij heeft al een fikse lijst aan grotere festivals staan, Pinkpop ontbreekt nog net.

Ik vind de pro Marco argumenten naast dat hij stadions uitverkoop nou ook niet grandioos. Ja, zijn muziek staat in de top 2000; net als heel veel zooi, sorry subjectief, maar in ieder geval net als heel veel andere muziek die nooit op Pinkpop of een ander festival zal staan.

Je zegt dat Rood goed gecompenseerd is, dat vind ik niet, daarnaast een tekst die een kleuter had kunnen verzinnen, maar dat is nog het mooiste; zelfs die teksten verzint ie niet zelf.

En tuurlijk hebben Bruno Mars en Pink ook nummers die makkelijk zijn en waar je geen Mozart voor hoeft te zijn, maar dat betekent niet dat het muzikanten zijn die mijlenver boven Marco staan, of ze nou in het Engels of Koeterwaals zingen.

Het Nederlandstalige is wat mij betreft absoluut niet het probleem. Sterker nog, ik waardeer heel veel Nederlandstalige muziek. Vind het ook een enorm gemis dat Spinvis nooit geboekt wordt.

Leuke discussie. ?

Kijk, ben geen Pink fanaat, maar waarin Borsato en Pink verschillen is dat het grootste deel van Marco's hits gewoon bestaande songs zijn die hij vertaalt (hoe, moeilijk!) en er een klef sausje over giet. En dan kom je aan caramelleverzen als 'zij is de zon en de maan voor mij, zij is de eb en de vloed erbij.'

Op het podium da's een ander verhaal. Ik geloof wel dat Borsato een goede entertainer is. Maar het doet me denken aan Italiaans artiestennaamgenoot Helmut Lotti in België in zijn hoogdagen. Ook hij covert bestaande nummers, geeft er zijn eigen draai aan en gaf daarmee goede, muzikale maar toch ook heel kleffe shows weg. En hoewel zijn populariteit vroeger enorm was, was het ook geen act voor het festivalcircuit.

Valt ook niet te snappen, want Borsato is gewoon geen volkzanger. Meeuwis is dat wel wat meer ja, want ja die organiseert, in tegenstelling tot Borsato in de Kuip, wel een zuipachtiger festival met Groots met een zachte G. Maar ook die heeft liedjes als "het is een nacht", "tranen gelachen", "geef mij je angst". Maar Marco Borsato is geen volkszanger, dat zal iemand die meer dan 2 liedjes van hem kent ook nooit zeggen. En ja inderdaad Davina wordt wel goed gepraat? Waarom? Eigen voorkeur (in principe niks mis mee), gebrek aan argumentatie (wel mis mee).

Users who are viewing this thread