Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Ik schat de kans nog vrij hoog in dat Armin ook Marco Borsato meeneemt als gastartiest. André Hazes kreeg het gister ook voor elkaar om Marco te strikken voor de shows in in Ahoy.

Armin had gister overigens ook al Sam Martin meegenomen. Erg leuk.

Ik kan er gewoon echt niet bij dat een festivalbaas zich negatief uitlaat over zijn headliners, laat staan twee dagen voor het festival. Al helemaal als de kaartverkoop nog een boost kan gebruiken.

Als ie zich dan al wil uitlaten kan ie dat beter na het festival doen. Dit gaat de kaartverkoop niet stimuleren en das toch een beetje het hele doel van zo’n interview. ?
negatief, of realistisch...

ik vind het lekker ongezout, gewoon zeggen waar het op staat, niet er om heen draaien.
Daarbij, zegt hij niet dingen waar ik het niet geheel mee eens kan zijn.
Mumford was imo zeker niet eerste keuze. En Flleetwood is gewoon een dikke jubileum headliner, vrij exclusief ook. Van alle shows die ze doen maar 6 in Europa en Pinkpop (en Boutique) van allemaal enige festival. Dat is wel een bonus.

Laatste alinea kan ik helemaal onderstrepen... Hoop dat het lukt volgend jaar...

Bizar dat je als festival nastreeft dat ‘headliners massahysterie moeten veroorzaken’.

Ik schat de kans nog vrij hoog in dat Armin ook Marco Borsato meeneemt als gastartiest. André Hazes kreeg het gister ook voor elkaar om Marco te strikken voor de shows in in Ahoy.

Armin had gister overigens ook al Sam Martin meegenomen. Erg leuk.

Andre Hazes vrijdag in de buurt, Rodahal Kerkrade... uhm uhm

Marco en André Hazes die meedoen met Armin Van Buuren. De bodem is bereikt. ;-)

Jan moet blijven! Wat bezielt Mojo ook om een Boef zonder toestemming neer te zetten. Bizar. Als Jan wegvalt zul je niet zo snel meer de legendes in Landgraaf zien.. Daarom hoop ik echt dat Jan nog een aantal jaar betrokken blijft, met volledige focus op de programmering.

Mirjam wrote:
Heeft iemand al zijn treinretoutje via tickenmaster binnen gekregen?
1f914.svg

Heb Ticketmaster een berichtje gedaan, deze ochtend worden ze verstuurd. Het was een beetje vertraagd.

Nog steeds blijkbaar, want ik heb nog steeds niks binnen.

Bizar dat je als festival nastreeft dat ‘headliners massahysterie moeten veroorzaken’.
dat is eigenlijk wat je verwacht van de grote stadion headliners he, toch...
Het "wow" effect, of zoals de koicarper man zei, "de headliners zijn het belangrijkst, de rest is bijzaak"

Zeker een mooi interview, dank voor het delen!
Ook in dit interview wordt weer gerefereerd dat de zaterdag nog zo "leeg" is. Op hoeveel verkochte kaarten staat die zaterdag dan?

eloelo wrote:

dat is eigenlijk wat je verwacht van de grote stadion headliners he, toch…
Het “wow” effect, of zoals de koicarper man zei, “de headliners zijn het belangrijkst, de rest is bijzaak”

Rare uitspraak. Dagprogramma lijkt me absoluut geen bijzaak en minstens zo belangrijk als de headliners.

De Pinkdag op Werchter is daarin bijvoorbeeld een goed voorbeeld dat een complete dag rondom een headliner bouwen niet (altijd) werkt. Je koopt je kaarten voor het festival als geheel?

Ligt er denk ook aan of je naar 1 festival gaat of naar meerdere. Als ik maar RW en Pinkpop ga, zijn de grotere namen (headliners, subheadliners) voor mij wel doorslaggevend, simpelweg omdat je op festivals als LL en DTRH geen kaliber Muse en Pearl Jam ziet. De kleinere namen op PP kan ik ook wel op LL of DTRH zien of in een zaal waar je geen hoge prijzen betaalt, zoals bij grotere headliners (vanzelfsprekend) wel is. Maar natuurlijk hoop je dat het dagprogramma ook leuk is.

DennisvdBr wrote:

eloelo wrote:

dat is eigenlijk wat je verwacht van de grote stadion headliners he, toch…
Het “wow” effect, of zoals de koicarper man zei, “de headliners zijn het belangrijkst, de rest is bijzaak”

Rare uitspraak. Dagprogramma lijkt me absoluut geen bijzaak en minstens zo belangrijk als de headliners.

De Pinkdag op Werchter is daarin bijvoorbeeld een goed voorbeeld dat een complete dag rondom een headliner bouwen niet (altijd) werkt. Je koopt je kaarten voor het festival als geheel?

En het snel uitverkopen van de vrijdag en zaterdag, de 2 dagen waar het niet rond één grote headliner draait (The Cure+Tool en Florence+Mumford). De grote stadion headliners Pink en Muse hebben hun dag nog steeds niet uitverkocht... Vorig jaar zag je ook al dat die zondag die heel in trek was.

Massahysterie is qua bewoording iets over de top, maar dat je headliners voor een "wow" effect zouden moeten zorgen, lijkt me een gezonde ambitie.

Maar waarom bijt dat met de, zeer terechte, conclusie dat het dagprogramma geen bijzaak is en minstens zo belangrijk?

Beiden is in theorie toch gewoon waar? Of gaat het er hier meer om dat het budget slechts 1 van de 2 opties toelaat?

Massahysterie is iets over de top, maar dat je headliners voor een “wow” effect zouden moeten zorgen, lijkt me een gezonde ambitie.

Maar waarom bijt dat met de, zeer terechte, conclusie dat het dagprogramma geen bijzaak is en minstens zo belangrijk?

Beiden is in theorie toch gewoon waar? Of gaat er hier meer om dat het budget slechts 1 van de 2 opties toelaat?

Ben het hier wel mee eens ja. De historie leert dat Pinkpop het dagprogramma nog wel eens "vergeet" en Werchter laat idd zien dat een sterk dagprogramma beter kan verkopen dan een stadionheadliner, maar niettemin zijn je headliners wel je blikvangers en wil je gewoon dat die zoveel mogelijk buzz creëren. We kunnen wel op alles slakken zout gaan leggen, maar dit lijkt mij gewoon een prima insteek.

En het snel uitverkopen van de vrijdag en zaterdag, de 2 dagen waar het niet rond één grote headliner draait (The Cure+Tool en Florence+Mumford). De grote sadion headliners Pink en Muse hebben hun dag nog steeds niet uitverkocht… Vorig jaar zag je ook al dat die zondag die heel in trek was.

Op zich wel mee eens, maar met de voetnoot dat die dubbele headliners wel degelijk sterke combi's zijn (duo snob classics, duo nieuwe headliners, geen zwakke bovenkant van het affiche) en de stationheadliners juist wat over hun hoogtepunt heen zijn. Dus headliners lijken me nog steeds wel van belang voor je verkoop, en extra hype daaromtrent is altijd meegenomen.

Mogelijke gastartiesten opties bij Armin van Buuren :

al bevestigd:
- Jump - met David Lee Roth
- Lonely for you - met Bonnie McKee
- Wild Wid Son - met Sam Martin

opties:
- Hoe het danst - met Marco Borsato & Davina Michelle
- Don't give up on me / Sunny days - met Josh Cumbee
- Therapy - met James Newman
- Sex, love and water - met Conrad Sewell
- You are - met Sunnery James & Ryan Marciano
- I need you - met Olaf Blackwood
- Heading up high - met Kensington
- Strong ones - met Cimo Fränkel
- Another you - met Mr Probz
- In and out of love - met Sharon den Adel
- Beautiful life - met met Cindy Alma
- This is what it feels like - met Trevor Guthrie
- J'ai envie de toi - met Gaia
- Youtopia - met Adam Young
- Not giving up on love - met Sophie Ellis-Bextor
- Yet another day - met Ray Wilson
- Burned with desire - met Justine Suissa
- Unforgivable - met Jaren
- Broken tonight - met Van Velzen

en last but not least, met zeer plausibele optie:
- Never say never - met Jacqueline Govaert

tom93 wrote:

Marco en André Hazes die meedoen met Armin Van Buuren. De bodem is bereikt.
1f609.svg

Tja, je kan Marco niks vinden maar hij is wel de enige Nederlandse artiest die het voor elkaar krijgt om 5x in een volle Kuip te spelen en daar gewoon een zeer goede show neer te zetten. André Hazes is inderdaad niks, maar die heeft ook geen nummer met Armin dus die komt zeker niet.

Als we de weersvoorspelling van Buienradar mogen geloven, ben ik zeer optimistisch gestemd. Vrijdag, zaterdag en zondag droog. Alleen de maandag is nog onzeker. Geeft wel regen aan, maar op dit moment maximaal 4mm. En we hebben wel gemerkt dat het per dagdeel veranderd. Ik ben blij :D

mattman wrote:

tom93 wrote:

Marco en André Hazes die meedoen met Armin Van Buuren. De bodem is bereikt.
1f609.svg

Tja, je kan Marco niks vinden maar hij is wel de enige Nederlandse artiest die het voor elkaar krijgt om 5x in een volle Kuip te spelen en daar gewoon een zeer goede show neer te zetten. André Hazes is inderdaad niks, maar die heeft ook geen nummer met Armin dus die komt zeker niet.
Precies... Moet gewoon eens op Pinkpop staan die gast, één van de grootste pop-artiesten van het moment in Nederland.

Users who are viewing this thread