Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Mogelijke gastartiesten opties bij Armin van Buuren :

al bevestigd:
– Jump – met David Lee Roth
– Lonely for you – met Bonnie McKee
– Wild Wid Son – met Sam Martin

opties:
– Hoe het danst – met Marco Borsato & Davina Michelle
– Don’t give up on me / Sunny days – met Josh Cumbee
– Therapy – met James Newman
– Sex, love and water – met Conrad Sewell
– You are – met Sunnery James & Ryan Marciano
– I need you – met Olaf Blackwood
– Heading up high – met Kensington
– Strong ones – met Cimo Fränkel
– Another you – met Mr Probz
– In and out of love – met Sharon den Adel
– Beautiful life – met met Cindy Alma
– This is what it feels like – met Trevor Guthrie
– J’ai envie de toi – met Gaia
– Youtopia – met Adam Young
– Not giving up on love – met Sophie Ellis-Bextor
– Yet another day – met Ray Wilson
– Burned with desire – met Justine Suissa
– Unforgivable – met Jaren
– Broken tonight – met Van Velzen

en last but not least, met zeer plausibele optie:
– Never say never – met Jacqueline Govaert

Ik vermoed/hoop Marco en kensington

mattman wrote:
En het snel uitverkopen van de vrijdag en zaterdag, de 2 dagen waar het niet rond één grote headliner draait (The Cure+Tool en Florence+Mumford). De grote sadion headliners Pink en Muse hebben hun dag nog steeds niet uitverkocht… Vorig jaar zag je ook al dat die zondag die heel in trek was.

Op zich wel mee eens, maar met de voetnoot dat die dubbele headliners wel degelijk sterke combi’s zijn (duo snob classics, duo nieuwe headliners, geen zwakke bovenkant van het affiche) en de stationheadliners juist wat over hun hoogtepunt heen zijn. Dus headliners lijken me nog steeds wel van belang voor je verkoop, en extra hype daaromtrent is altijd meegenomen.

Vergis je er ook niet in hoeveel moeilijker die donderdag en zondag uit te verkopen zijn. Donderdag is natuurlijk nog een doordeweekse dag en neemt men minder makkelijk vrij dan de vrijdag en de zondag is lastig omdat mensen op maandag weer moeten werken.

Dr. Hannibal wrote:

mattman wrote:
En het snel uitverkopen van de vrijdag en zaterdag, de 2 dagen waar het niet rond één grote headliner draait (The Cure+Tool en Florence+Mumford). De grote sadion headliners Pink en Muse hebben hun dag nog steeds niet uitverkocht… Vorig jaar zag je ook al dat die zondag die heel in trek was.

Op zich wel mee eens, maar met de voetnoot dat die dubbele headliners wel degelijk sterke combi’s zijn (duo snob classics, duo nieuwe headliners, geen zwakke bovenkant van het affiche) en de stationheadliners juist wat over hun hoogtepunt heen zijn. Dus headliners lijken me nog steeds wel van belang voor je verkoop, en extra hype daaromtrent is altijd meegenomen.

Vergis je er ook niet in hoeveel moeilijker die donderdag en zondag uit te verkopen zijn. Donderdag is natuurlijk nog een doordeweekse dag en neemt men minder makkelijk vrij dan de vrijdag en de zondag is lastig omdat mensen op maandag weer moeten werken.

Ik denk dat donderdag en vrijdag moeilijker zijn dan zaterdag en zondag. Zondag verkoopt traditioneel ook vrij snel uit, vorig jaar ook nog. Uiteindelijk moeten mensen zowel voor de vrijdag als de zondag een verlofdag nemen, maar zondag ligt denk ik gevoelsmatiger beter omdat het 'weekend' is.

Is kensington aannemelijk?
Eloi alleen? kan ook...
Als ik in het lijstje kijk, redelijk aannemelijke namen tussen.
Dan te bedenken dat de 3 nu aangekondigde ook nog Amerikaans zijn, dus niet van om de hoek zeg maar. Komen dus voor Armin naar Europa.
Welke artiest is er dan niet plausibel?

Ligt er denk ook aan of je naar 1 festival gaat of naar meerdere. Als ik maar RW en Pinkpop ga, zijn de grotere namen (headliners, subheadliners) voor mij wel doorslaggevend, simpelweg omdat je op festivals als LL en DTRH geen kaliber Muse en Pearl Jam ziet. De kleinere namen op PP kan ik ook wel op LL of DTRH zien of in een zaal waar je geen hoge prijzen betaalt, zoals bij grotere headliners (vanzelfsprekend) wel is. Maar natuurlijk hoop je dat het dagprogramma ook leuk is.

Muse stond in 2016 als headliner op Lowlands.

tom93 wrote:

mattman wrote:

tom93 wrote:
Ik schat de kans nog vrij hoog in dat Armin ook Marco Borsato meeneemt als gastartiest. André Hazes kreeg het gister ook voor elkaar om Marco te strikken voor de shows in in Ahoy.

Marco en André Hazes die meedoen met Armin Van Buuren. De bodem is bereikt.
1f609.svg

Tja, je kan Marco niks vinden maar hij is wel de enige Nederlandse artiest die het voor elkaar krijgt om 5x in een volle Kuip te spelen en daar gewoon een zeer goede show neer te zetten. André Hazes is inderdaad niks, maar die heeft ook geen nummer met Armin dus die komt zeker niet.

Precies… Moet gewoon eens op Pinkpop staan die gast, één van de grootste pop-artiesten van het moment in Nederland.

Misschien is de perceptie in België iets anders dan in Nederland dan, maar Marco Borsato (die artiestennaam alleen al) leunt toch dichter aan bij André Hazes dan bij een festival als Pinkpop? Of is het een soort cult boeking zoals David Hasslehoff dat is op Novarock? Hij zal zeker groot zijn, dat wel, maar ja...

DennisvdBr wrote:

tom93 wrote:

mattman wrote:

tom93 wrote:
Ik schat de kans nog vrij hoog in dat Armin ook Marco Borsato meeneemt als gastartiest. André Hazes kreeg het gister ook voor elkaar om Marco te strikken voor de shows in in Ahoy.

Marco en André Hazes die meedoen met Armin Van Buuren. De bodem is bereikt.
1f609.svg

Tja, je kan Marco niks vinden maar hij is wel de enige Nederlandse artiest die het voor elkaar krijgt om 5x in een volle Kuip te spelen en daar gewoon een zeer goede show neer te zetten. André Hazes is inderdaad niks, maar die heeft ook geen nummer met Armin dus die komt zeker niet.

Precies… Moet gewoon eens op Pinkpop staan die gast, één van de grootste pop-artiesten van het moment in Nederland.

Misschien is de perceptie in België iets anders dan in Nederland dan, maar Marco Borsato (die artiestennaam alleen al) leunt toch dichter aan bij André Hazes dan bij een festival als Pinkpop? Of is het een soort cult boeking zoals David Hasslehoff dat is op Novarock?

Ben het gewoon met jou eens, als Nederlander zijnde. Vind het gewoon helemaal niks voor op Pinkpop.
Overigens is Marco Borsato geen artiestennaam, maar gewoon z'n eigen naam.

maar Marco Borsato (die artiestennaam alleen al) leunt toch dichter aan bij André Hazes dan bij een festival als Pinkpop?
2 keer de plank mis in één zin.
Duidelijk geen notie van wie Borsato is, van zijn muziek.
Waarschijnlijk ook niet op de hoogte van de cariere boost van Hazes junior.

Borsato is tegenwoordig ver vooruit ten opzichte van levenslied en geen hoempapa feestgetoeter.
Het is momenteel één van de grote pop zangers in Nederland, verkoopt hier de grote stadions mee uit.
Denk qua muziek de poplijn van Doe Maar en qua grote aan rockband Kensington.
Ik denk zelfs dat hij Anouk in populariteit voorbij is.
Laat me duidelijk zijn, als hij op Pinkpop had gestaan in de "lione Richie" of de "doe maar" spot, had ik het helemaal geloofd.
Zie hem zondag nog best met Armin mee komen, evenals Marco ook Armin mee had...

Denk bij Marco Borsato aan de poplijn van Doe Maar?
Dat is pas de plank misslaan.
Dat is echt absoluut niet waar.

Borsato is tegenwoordig eerder te vergelijken met de Toppers. Een paar uur lang in een groot stadion vol gastartiesten hits mee lallen maar solo muzikaal al jaren niet meer relevant.

Los van mijn niet geringe afkeer van Marco Borsato (al vaak genoeg uiteengezet, dus dat laat ik nu even. Een beetje dan, het ontstijgt hoempapa feestgetoeter geenszins) hoop ik niet dat het optreden van Armin een veredeld vrienden van Amstel Live wordt. Ik vond Martin Garrix nog best tof een paar jaar geleden, en op andere festivals heb ik me erg goed geamuseerd met dergelijke acts, maar het moet ook geen gimmick worden.

Mogelijke gastartiesten opties bij Armin van Buuren :

al bevestigd:
– Jump – met David Lee Roth
– Lonely for you – met Bonnie McKee
– Wild Wid Son – met Sam Martin

opties:
– Hoe het danst – met Marco Borsato & Davina Michelle
– Don’t give up on me / Sunny days – met Josh Cumbee
– Therapy – met James Newman
– Sex, love and water – met Conrad Sewell
– You are – met Sunnery James & Ryan Marciano
– I need you – met Olaf Blackwood
– Heading up high – met Kensington
– Strong ones – met Cimo Fränkel
– Another you – met Mr Probz
– In and out of love – met Sharon den Adel
– Beautiful life – met met Cindy Alma
– This is what it feels like – met Trevor Guthrie
– J’ai envie de toi – met Gaia
– Youtopia – met Adam Young
– Not giving up on love – met Sophie Ellis-Bextor
– Yet another day – met Ray Wilson
– Burned with desire – met Justine Suissa
– Unforgivable – met Jaren
– Broken tonight – met Van Velzen

en last but not least, met zeer plausibele optie:
– Never say never – met Jacqueline Govaert

Ik zie Jacquiline Govaert zeker optreden met Armin en Marco Borsato/Davina Michelle zie ik ook als een zeer plausibele optie. Tot slot denk ik als afsluiter toch misschien Kensington ook ter promotie van hun shows in de Ziggodome..

mattman wrote:
maar Marco Borsato (die artiestennaam alleen al) leunt toch dichter aan bij André Hazes dan bij een festival als Pinkpop?

2 keer de plank mis in één zin.
Duidelijk geen notie van wie Borsato is, van zijn muziek.
Waarschijnlijk ook niet op de hoogte van de cariere boost van Hazes junior.

Borsato is tegenwoordig ver vooruit ten opzichte van levenslied en geen hoempapa feestgetoeter.
Het is momenteel één van de grote pop zangers in Nederland, verkoopt hier de grote stadions mee uit.
Denk qua muziek de poplijn van Doe Maar en qua grote aan rockband Kensington.
Ik denk zelfs dat hij Anouk in populariteit voorbij is.
Laat me duidelijk zijn, als hij op Pinkpop had gestaan in de “lione Richie” of de “doe maar” spot, had ik het helemaal geloofd.
Zie hem zondag nog best met Armin mee komen, evenals Marco ook Armin mee had…

Nogmaals: had het helemaal niet over de grootte hoor. Weet best dat het een populaire act is. Maar wel bij pakweg mijn tante. En mijn tante houdt verder niet van muziek en al helemaal niet van festivals.

Ik vind het leuk dat Armin wat gasten bij zich heeft maar laat hem nou maar lekker z’n ding in z’n eentje doen. Dat is in mijn ogen veel beter

Nogmaals: had het helemaal niet over de grootte hoor. Weet best dat het een populaire act is. Maar wel bij palweg mijn tante. En mijn tante houdt verder niet van muziek en al helemaal niet van festivals.
dat snap ik!?!?!?!
Snollebollekes verkopen ook 2 keer Gelredome uit en Helene Fischer ook.
KIjk, dat zijn geen namen voor Pinkpop, dat is Toppers en hoempapa.

Ik ben het dan ook niet eens met Timmetje en mijn mening is dat Borsato een Pop-artiest is geworden in laatste jaren.
Daarbij al op Pop-festivals gestaan, een komst naar Pinkpop is eigenlijk inmiddels een optelsom die maar niet uitkomt.
Omdat het nederlandstalige popmuziek is? Nee, dan kan het ook...
Borsato is imo meer pop-artiest dan Meeuwis en die stond wel op Pinkpop, dus als Meeuwis kan, waarom Borsato niet?
Meeuwis dat was nog polonaise, dat is bij het serieuzere Borsato toch niet.

Ik vind het leuk dat Armin wat gasten bij zich heeft maar laat hem nou maar lekker z’n ding in z’n eentje doen. Dat is in mijn ogen veel beter

Ja, je doet m.i. zijn act - wat je daar verder ook van vindt - ook een beetje geweld aan door er een zoete inval van te maken.
Vooralsnog blijft dat wel beperkt als er bij drie nummers iemand het podium op komt, maar daar zou het wat mij betreft ook wel bij mogen blijven.

In de kalm aan laan is er door het Rode Kruis een soort van silent disco georganiseerd waar verhalen van vluchtelingen te horen zijn, mooi initiatief.

mattman wrote:
Nogmaals: had het helemaal niet over de grootte hoor. Weet best dat het een populaire act is. Maar wel bij palweg mijn tante. En mijn tante houdt verder niet van muziek en al helemaal niet van festivals.

dat snap ik!?!?!?!

Ik ben het dan ook niet eens met Timmetje en mijn mening is dat Borsato een Pop-artiest is geworden in laatste jaren.
Daarbij al op Pop-festivals gestaan, een komst naar Pinkpop is eigenlijk inmiddels een optelsom die maar niet uitkomt.
Omdat het nederlandstalige popmuziek is? Nee, dan kan het ook…
Borsato is imo meer pop-artiest dan Meeuwis en die stond wel op Pinkpop, dus als Meeuwis kan, waarom Borsato niet?

Borsato kan wat mij betreft prima in het door jou genoemd rijtje.
Dat Paaspop of Zwarte Cross misschien voor de grap een Helene Fischer zou boeken, betekent niet dat zij (of Borsato) iets te zoeken hebben op Pinkpop. Net zomin als Snollebollekes en De Toppers.

Welk zichzelf respecterend - groter - popfestival boekt hem? Lowlands, BKS en DTRH zouden er niet eens over peinzen om hem ook maar een vrijkaartje geven.

mattman wrote:

dat snap ik!?!?!?!

Omdat het nederlandstalige popmuziek is? Nee, dan kan het ook…

Zit imo 0,0 verschil tussen Meeuwis en Borsato. Beide hebben al jaren geen hit gehad, beide maken dezelfde soort muziek en beide staan in stadia met gastartiesten waar het publiek vooral komt om te zuipen en mee te lallen. Dat is volgens mij exact de definitie van hoempapa.

Snap ook niet waarom Borsato volgens jou ineens de laatste jaren ineens een serieus popartiest geworden is maar waarom je dat eerder niet vond. Kan me herinneren dat je vorig jaar nog fel tegen zijn komst was. Hij heeft de laatste jaren amper nieuwe muziek uitgebracht dus snap die ommekeer in mening niet. Waarom nu wel en vorig jaar niet? Waarin heeft hij de afgelopen jaren zich ontwikkelt van volks tot popzanger?

Borsato is een volkszanger die de laatste jaren volle arenas trekt door het recept van Meeuwis en de Toppers te volgen. Die hoort niet op Pinkpop thuis. Voor je het weet sluit Joling of Jantje Smit in 2021 de Brightlands af. Brrr.

Welk zichzelf respecterend – groter – popfestival boekt hem? Lowlands, BKS en DTRH zouden er niet eens over peinzen om hem ook maar een vrijkaartje geven.
Lowlands zie ik het nog best doen. Maar bij BKS en DTRH vind ik hem totaal niet passen.
Daar zie ik namelijk de pop-muziek niet ech staan.

Kan me herinneren dat je vorig jaar nog fel tegen zijn komst was. Hij heeft de laatste jaren amper nieuwe muziek uitgebracht dus snap die ommekeer in mening niet. Waarom nu wel en vorig jaar niet? Waarin heeft hij de afgelopen jaren zich ontwikkelt van volks tot popzanger?

Borsato is een volkszanger die de laatste jaren volle arenas trekt door het recept van Meeuwis en de Toppers te volgen. Die hoort niet op Pinkpop thuis. Voor je het weet sluit Joling of Jantje Smit in 2021 de Brightlands af. Brrr.
Jouw geheugen laat jou sterk in de steek makker.
ik was vorig jaar één van de eerste die Borsato aankaarte en misschien zelfs jaar er voor al.
Heb hem vorig jaar nog sterk verdedigd als kanshebber.

Volkszanger??? kom op zeg, je hebt echt totaal geen idee wie Marco Borsato is?
Overigens, Joling en Smit staan totaal niet in vergelijking met de muziek van Borsato. We hebben het niet over TROS muziekfeest, Marco Borsato is daar ver aan voorbij. Als je kijkt welke festivals hij stond en staat, zou een spot in de Pinkpop lineup zeker in de nabije toekomst kunnen.
Zoals ik zei, Nederlandse Popmuziek. Van Dik Hout, Doe Maar of Blof, in die lijn zie ik het.

Een opkomst bij Van Buuren acht ik als voorbode voor volgend jaar, Pinkpop 2020 sub op mainstage...

Users who are viewing this thread