Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

TafkaP

Playlistbediener
8 apr 2016
49
4
ik zal ook wel even mijn spoorboekje delen .

Zaterdag : MT Atlas, Bazart, Golden Earring, George Ezra, Cage of the Elephant, Anouk, Halestorm, Jameriquai, San Holo, M&S

Zondag : Kraantje Pappie, White Lies, The Kooks, Rowwen Heze, Krezip, Miles Kane, Lenny Kravitz, Die Antwoord, The Cure, Armin

Maandag : The Bosshoss, Jett Rebel, BMTH, 1975, Tenacious D, Slash, Murphys, Bastille, Major Lazer, Fleetwood Mac


ik ben met een vriendengroep met nogal diverse muzieksmaak daarom is pinkpop zo Ideaal als festival.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.510
6.183
Zo te zien gaan wij heel veel dezelfde acts zien rickhuissen.

Wel aardig dat ik weer iemand zie met Mt Atlas in de planning.
Om niet geheel in een “support your locals” praatje tevervallen, doe ik toch een aansporing…
Mensen, ga dat zien! Boys raggen straks keihard de nieuwe Brightlands open, oke je moet van dit soort muziek houden natuurlijk…
Ze winnen Nu of Nooit en mogen Pinkpop openen als één van de prijzen, een hele dikke aanmoediging om door te groeien.
Zanger en drummer zitten ook in de band The Ten Bells, die in 2017 ook Pinkpop opende.
Nu of Nooit winnaars op Pinkpop is een mooier traditie om in eer te houden.

Vond er op de perspresentatie niet zoveel aan eigenlijk.
Al is die perspresentatie toegegeven nou ook niet echt de ideale setting voor die band.

Maar hebben dezelfde gasten 2x Nu of Nooit gewonnen? :?:
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.030
3.708
Nee is gewoon 1e X. Ik ga zelf naar SYML, mt. Atlas zie ik in het clubcircuit nog wel eens hier.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.030
3.708
eloelo wrote:
Laten we het erop houden dat maandag nog wel even duurt. Verder is het zaterdag ook gewoon kut, 18 graden met forse wind. Zondag lijkt de enige ‘prima’ dag te worden, laat dat dan net de dag zijn waarbij ik veelal in de tent/stage 4 sta. Shit happens.

18 / 19 graden en droog, dat is voor mij een fatsoenlijke huiskamer temperatuur.
Gewoon truitje of vestje mee.

Ik heb wel eens met 16 graden hele dag met regenjas in de regen gestaan, dus is pas vervelend.

Dit is wat mij betreft niet te koud, het is zeker niet te warm en belangrijker nog het is droog.
Dat is gewoon helemaal prima als je mij vraagt.

En natuulijk de kort broek ?
 

Popijn

Randprogramma
29 jan 2016
243
0
Morgenochtend vlieg ik terug naar NL vanuit Albanië (waar ik woon) voor de jaarlijkse traditie. Ik zal proberen er zaterdag rond 12/12:30 te zijn, zou leuk zijn enkelen van jullie weer even te zien! Kan niks beloven want de vriendengroep waarmee ik ga heb ik ook al maanden niet gezien dus wellicht dat ik druk met hen ben..
Ik heb er in ieder geval veel zin in weer!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
DennisvdBr wrote:
Zo te zien gaan wij heel veel dezelfde acts zien rickhuissen.

Wel aardig dat ik weer iemand zie met Mt Atlas in de planning.
Om niet geheel in een “support your locals” praatje tevervallen, doe ik toch een aansporing…
Mensen, ga dat zien! Boys raggen straks keihard de nieuwe Brightlands open, oke je moet van dit soort muziek houden natuurlijk…
Ze winnen Nu of Nooit en mogen Pinkpop openen als één van de prijzen, een hele dikke aanmoediging om door te groeien.
Zanger en drummer zitten ook in de band The Ten Bells, die in 2017 ook Pinkpop opende.
Nu of Nooit winnaars op Pinkpop is een mooier traditie om in eer te houden.

Vond er op de perspresentatie niet zoveel aan eigenlijk.
Al is die perspresentatie toegegeven nou ook niet echt de ideale setting voor die band.

Maar hebben dezelfde gasten 2x Nu of Nooit gewonnen? ❓
In principe zanger en drummer 2 x ja.
1 keer met Ten Bells in en 1 keer met Mt Atlas.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.510
6.183
Op welke act bent u trots?

„Nou, trots. Je kunt het niet zoveel meer een kant op duwen. Het gaat meer over wat beschikbaar is. De concurrentie komt van vele kanten. En er zijn veel te veel festivals in Nederland. Een headliner moet massahysterie veroorzaken. Maar we hebben iedereen gevraagd.

„Naar Fleetwood Mac zie ik erg uit. Ik zag ze vijf jaar geleden in Antwerpen; onvoorstelbaar goed. Maar we hebben drie avonden een headliner nodig hè.”

:-|
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.510
6.183
En daarbij

Zal die zaterdag nog vollopen? Ja, hij ziet ook wel dat die dag een klinkende headliner mist. „Maar ik heb er geen geld meer voor.”

Op FM na in interview met een grote krant twee dagen voor je festival al je headliners afvallen terwijl de kaartverkoop niet lekker loopt en nog een boost kan gebruiken.

Tja.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.612
11.255
Ik zal zelf voor de laatste keer m'n spoorboekje neerzetten. Zal naar verwachting anders lopen, maar we gaan het wel meemaken.
Zaterdag: Mt. Atlas - Bazart - Golden Earring - Badflower - Cage The Elephant - Anouk/Surprise Act - Halestorm - Jamiroquai - Elbow - Mumford & Sons

Dat gaat een ontzettend heerlijke opening worden. Bazart kan mij niet bekoren. Bij Golden Earring lekker meezingen met de klassiekers. Heb me nog niet echt ingeluisterd bij Badflower en Cage The Elephant, maar het zijn twee rockbands, dus ik weet me vast wel te vermaken. In eerste instantie wil ik de Surprise Act meepakken, als deze tenminste een beetje naamsbekendheid heeft en dan toch maar de rest van Anouk bekijken. Halestorm is gewoon top. Door naar Jamiroquai: heb ik al genoeg over gezegd. Wellicht een hapje eten of iets dergelijks. Elbow is gewoon puur genieten. Een uur lang alle nummers meeblèren met die sympathieke Garvey en dan eindigen met Mumford & Sons, waar ik wel iets eerder wegga om de trein te halen.

Nou, ik hoop jullie daar nog tegen te komen, aangezien ik betwijfel of ik de meeting ga halen. Anders spreek ik jullie op 't forum nog wel. Nog eventjes twee dagen werken en dan mogen jullie genieten van jullie weekend, waar jullie al een tijd naar uitkijken.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.959
1.738

Vind het ook een schitterend interview. Dit vond ik mde mooiste quote:

„Joh, dit is een raar jaar. Een hoop bands slaat festivals over. Rammstein staat in de Kuip. Metallica een dag na Pinkpop in de Arena. Dat laatste vind ik zó vervelend. We doen geen festivals, zeiden ze. Staan ze tóch op een festival in Noorwegen. Daar hou ik niet van. Je moet straight zijn. En zo bedelden we ook om Eddie Vedder. Solo wilde hij alleen. Oké. Staat ie goddomme in de Afas Live, op de dag van Pinkpop! Binnen seconden uitverkocht. Ja sorry, dan ben ik niet om te genieten. Dit is vijftig jaar Pinkpop nota bene!”

Bedankt voor de link!
 

hersenscheetje

Randprogramma
10 okt 2018
193
67
En daarbij

Zal die zaterdag nog vollopen? Ja, hij ziet ook wel dat die dag een klinkende headliner mist. „Maar ik heb er geen geld meer voor.”

Op FM na in interview met een grote krant twee dagen voor je festival al je headliners afvallen terwijl de kaartverkoop niet lekker loopt en nog een boost kan gebruiken.

Tja.

Ik mag het wel als iemand eerlijk is over de geleverde kwaliteit, lekker realistisch.

En daarbij ook fair om aan te geven dat er nu niet meer in zat. Alleen wel sneu dat dit net een jubileumeditie is.


 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.510
6.183
Ik kan er gewoon echt niet bij dat een festivalbaas zich negatief uitlaat over zijn headliners, laat staan twee dagen voor het festival. Al helemaal als de kaartverkoop nog een boost kan gebruiken.

Als ie zich dan al wil uitlaten kan ie dat beter na het festival doen. Dit gaat de kaartverkoop niet stimuleren en das toch een beetje het hele doel van zo'n interview. :p
 

hersenscheetje

Randprogramma
10 okt 2018
193
67
Ik kan er gewoon echt niet bij dat een festivalbaas zich negatief uitlaat over zijn headliners, laat staan twee dagen voor zijn slecht verkopende festival.

Als ie zich dan al wil uitlaten kan ie dat beter na het festival doen.

Vanuit commercieel oogpunt begrijp ik jouw mening wel, maar tegelijk hou ik er wel van dat hij er voor uitkomt dat het dit festival niet de beoogde kwaliteit heeft. Ik was ook teleurgesteld over de totale headliners, maar kan er beter mee leven doordat het door Pinkpop ook wordt toegegeven.

Alleen had ik in plaats van binnenhalen van prutser Boef liever naar een leeg podium gekeken, gezamenlijk op een gloeiende pook gezeten, een dixie uitgelikt, of mn ballen in een emmertje zoutzuur gedipt.


"als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan"
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken