Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Popijn

Randprogramma
29 jan 2016
243
0
Danielle wrote:
Ik ben benieuwd of ‘Michael’ te vinden is bij de perspresentatie, ha ha!!

Ik snap niet hoe dit, onderhand ook wel een beetje uitgekauwde, fenomeen opeens door Pinkpop is overgenomen van Lowlands? Op LL was het al een tijdje niet heel grappig meer, maar dat na-aapgedrag wat er nu bij Pinkpopbezoekers gebeurd vind ik echt dom…

Zolang ik al op festivals kom worden er namen geroepen. Dat heeft niks met PP of LL te maken. Maak je niet zo druk
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.978
2.022
De BTS World Tour komt, zoals een andere user hier zei, ook behoorlijk dichtbij Landgraaf in de data rondom Pinkpop….
Net ook weer nieuw (tweede!!!!) concert in Wembley aangekondigd. Zou een aparte, maar voor de kaartverkoop goede, boeking zijn.
De overtreffende trap van Bieber.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.603
5.003
Danielle wrote:
Ik ben benieuwd of ‘Michael’ te vinden is bij de perspresentatie, ha ha!!

Ik snap niet hoe dit, onderhand ook wel een beetje uitgekauwde, fenomeen opeens door Pinkpop is overgenomen van Lowlands? Op LL was het al een tijdje niet heel grappig meer, maar dat na-aapgedrag wat er nu bij Pinkpopbezoekers gebeurd vind ik echt dom…
Kopiëren is een heel normaal fenomeen, zie bv. het zingen van 'You'll never walk alone' door voetbalsupporters overal ter wereld, terwijl dat wordt toegedicht aan supporters van Liverpool.
Vaak blijken overigens degenen die het origineel claimen het juist ook weer gekopieerd te hebben (bewust dan wel onbewust).
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.603
5.003
Set Abominae wrote:
Ik ben al blij als Tenacious D op de maandag staat (waarschijnlijk pakken wij alleen een dagkaartje voor Fleetwood Mac), en daar lijkt het wel op.
1f642.svg

Rowwen Hèze en/of Golden Earring daar nog bij zou een dikke bonus zijn.
En misschien nog Volbeat als sub..?
1f609.svg


Op de site van Tenacious D staan ze op zondag 9 juni.
Klopt, dat heb ik ook gezien.
Maar een tig pagina's geleden werd mij verzekerd dat dit niet klopt, omdat het niet overeenkomt met de aankondiging op RaR/RiP.
Ik neig er dan ook graag naar om dat te geloven. :wink:
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.018
6.059
Klopt Tenacious D staat op maandag 10 juni.
Staat fout in de tourdata, spelen de 8e op Rock im Park en de 9e op Rock am Ring.
Blijft voor Pinkpop 10e over.
BMTH speelt 7 en 8 juni op RaR/RiP.
Overigens Mumford staat de 8e, uitgaande van het tourschema, spelen om de dag en hebben 6 en 10 een gig staan. Lijkt me dat dat dan de 8e Pinkpop is.
Plus, The Pretenders touren overduidelijk met Fleetwood Mac mee.

Dus...
Dit is tot nu toe de stand van zaken?

8 juni zaterdag
Mumford and Sons
George Ezra
Golden Earring (niet officieel bevestigd)
Mt. Atlas

9 juni zondag
?

10 juni maandag
Fleetwood Mac
Tenacious D
The Pretenders

Dag onbekend
Bazart (niet officieel bevestigd) 8, 9 of 10 juni
Bring me the Horizon 9 of 10 juni
Krezip / 8, 9 of 10 juni
Palaye Royale (niet officieel bevestigd) 8, 9, of 10 juni
Rowwen Hèze (niet officieel bevestigd) 8, 9 of 10 juni
+ nog onbekend 1975 en van Buuren ;) ?

Zie hier de dagindeling van RaR/RiP:

Rock am Ring


Rock im Park
 

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
389
298
Gister toch wel onverwachts mailtje van bureau Pinkpop ontvangen dat ik kaartjes voor de treinreis met de Pinkpop trein naar Amsterdam vanaf Eindhoven heb gewonnen.

En tkts voor de perspresentatie zelf, deze heb ik ook Sl ontvangen via de mail. Hoe gaaf is dit!! Had dit echt niet verwacht. Is maar plek voor 40 winnaars en introducee.
Eigenlijk kan ik niet maar hier moet ik bij zijn en ga echt proberen op werk wat te regelen. Ga ik na afloop snel door naar werk op Schiphol en los ik collega uur later af. Maak dus geen gebruik van terugreis. met PP trein. Als het niet lukt.
Wil ik wel vragen of iemand anders van de kaartjes en treinreis gebruik mag maken.

Lukt het wel dan kan er iemand met me mee die dat graag wil.
Laat het zo snel mogelijk weten.
 

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
373
209
nog 6 dagjes en dan weten hoe het er uitziet. Mijn dank nog aan Brain van wie ik twee kaartjes heb ontvangen voor persconferentie.

Qua schema zou de derde headliner Lenny Kravitz passen (8 juni Hello en 11 juni Londen)
Qua schema zou Ed Sheeran passen ( 8,9 en 10 juni vrij)
Qua schema zou Eric Clapton passen ( 8 juni Mannheim, 9 juni vrij, 10 juni Dresden). Speelt niet snel 3 dagen achter elkaar maar het zou kunnen...
Qua schema zou the Cure kunnen ( 8 juni Dublin, 9t/m 13 juni vrij)

Lenny de minste, Ed de meest verassende headliner. Woensdag weten we meer.
 

Thijs

Gouden Tip
12 nov 2012
289
0
Hallo Pinkpop-fans! Ik ben momenteel voor zowel mijn opleiding als Festileaks een onderzoek aan het doen naar de behoeftes van Pinkpop-gangers als het gaat om de line-up van het festival. Onderdeel van dit onderzoek is een korte enquete waarin je een Pinkpop affiche mag samenstellen. Zouden jullie even de tijd willen nemen om deze in te vullen? De resultaten volgen uiteraard op Festileaks! Alvast ontzettend bedankt!
https://nl.surveymonkey.com/r/H9BFDJZ
 

daanvandingenen

Gouden Tip
24 jan 2018
255
9
Hallo Pinkpop-fans! Ik ben momenteel voor zowel mijn opleiding als Festileaks een onderzoek aan het doen naar de behoeftes van Pinkpop-gangers als het gaat om de line-up van het festival. Onderdeel van dit onderzoek is een korte enquete waarin je een Pinkpop affiche mag samenstellen. Zouden jullie even de tijd willen nemen om deze in te vullen? De resultaten volgen uiteraard op Festileaks! Alvast ontzettend bedankt!
https://nl.surveymonkey.com/r/H9BFDJZ
Ik heb hem ingevuld maar wil wel zeggen dat de opties wel nogal beperkt waren en er veel essentiele namen ontbraken. Optie: andere met zelf een schrijfvak erin zou wel mogen :)
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Ik heb hem ingevuld maar wil wel zeggen dat de opties wel nogal beperkt waren en er veel essentiele namen ontbraken. Optie: andere met zelf een schrijfvak erin zou wel mogen

Vooral bij de dagopvulling vond ik het nogal summier.
 

colint

Gouden Tip
5 mrt 2014
272
0
Ik heb hem ingevuld maar wil wel zeggen dat de opties wel nogal beperkt waren en er veel essentiele namen ontbraken. Optie: andere met zelf een schrijfvak erin zou wel mogen

Vooral bij de dagopvulling vond ik het nogal summier.

Precies, en ik werd ook gedwongen om een bepaald aantal te kiezen. Hierdoor heb ik soms bands aan moeten vinken die ik helemaal niet zou willen zien.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.603
5.003
Ingevuld.
Vage enquete inderdaad (vooral omdat we je doelstelling niet kennen).
Maar goed, je zult er wel goed over nagedacht hebben, neem ik aan. :wink:
 

mika

Playlistbediener
15 jan 2019
41
0
Hi ik kan jammergenoeg niet bij de persconferentie zijn (school).
Weet iemand of er een soort van live-stream of iets zal zijn op YouTube/Facebook?
Of kan iemand (als er gefilmd mag worden) een deel voor mij filmen?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.901
8.543
Hi ik kan jammergenoeg niet bij de persconferentie zijn (school).
Weet iemand of er een soort van live-stream of iets zal zijn op YouTube/Facebook?

Want op school mag je wel een livestream zitten kijken? ;-)

Serieus antwoord: hier op Festileaks zal er wel tijdig een post met daarin een link naar de stream verschijnen.
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Ik heb hem ingevuld maar wil wel zeggen dat de opties wel nogal beperkt waren en er veel essentiele namen ontbraken. Optie: andere met zelf een schrijfvak erin zou wel mogen

Vooral bij de dagopvulling vond ik het nogal summier.
Ik heb hem ook ingevuld, maar had inderdaad vooral met de dagopvulling moeite omdat er niet genoeg artiesten tussen stonden die ik kende en ook nog leuk vind :p
Verder leuke enquete, ben wel benieuwd wat eruit komt. Maar denk wel dat je een beetje een vertekend beeld krijgt als alleen mensen van dit forum hem invullen. Maar misschien is dat je bedoeling wel.

Edit: ik zie hem nu op facebook ook langskomen, dus die laatste opmerking kan je vergeten ;)
 

mika

Playlistbediener
15 jan 2019
41
0
mika wrote:
Hi ik kan jammergenoeg niet bij de persconferentie zijn (school).
Weet iemand of er een soort van live-stream of iets zal zijn op YouTube/Facebook?

Want op school mag je wel een livestream zitten kijken?
1f609.svg


Serieus antwoord: hier op Festileaks zal er wel tijdig een post met daarin een link naar de stream verschijnen.

Alles mag zolang je niet gesnapt wordt?.
Maar thanks voor je antwoord, ik ga het in de gaten houden.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.018
6.059
Ja, perspresentatie zal wel uitgebreid te volgen zijn.
Ik verwacht een stream, via de Pinkpop site.
Via Festileaks minstens via een liveblog, die deed het vorig jaar ook prima!

Het is overigens een perspresentatie en géén persconferentie.
Zie dat vaak verkeerd voorbij komen.
Als in het "presenteren aan pers" van de lineup en zo, niet een persconferentie als bij politici of sporters.
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.225
740
Als je goed kijkt hoeveel mooie namen er in de buurt zijn gedurende Pinkpop …ga ik uit van iets moois
1f642.svg
! Alleen die headliner is eerder een probleempje denk ik
1f642.svg

en welke namen zijn dat dan precies volgens jou?!
dan kan ik die nog in mijn "realistische lijst"meenemen
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.225
740
De "realistisch mogelijke line up tot nu toe"

Armin van Buuren – Mumford & Sons – Fleetwood Mac
Bastille – Die Antwoord – Tenacious D – Major Lazer – Bring Me The Horizon – Elbow – George Ezra – The 1975 – Kylie Mingoue – Slash feat. Myles Kennedy – Krezip – Royal Rupublic – Golden Earring – Rowen Hèze – First Aid Kit – The Pretenders – Davina Michelle – De Staat – Halestorm - Graveyard - Novastar – Miles Kane – The Struts – Strand Of Oaks – Tamino – Yungblud – Zeal & Ardor – Bazart – PVRIS – Navarone – Joost & Donnie – Merol – Bizzey – Palale Royale – Eut – Mt. Atlas
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.225
740
weet iemand nog een toevoeging?
we zoeken dus een band die rond Pinkpop in de buurt is en nog geen optreden in nederland gepland heeft staan
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken