Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

chuckofalltrades

Playlistbediener
16 sep 2018
39
0
I have been religiously following this forum since September and am thoroughly enjoying this. If the Festileaks admin is wondering why there's a spike in traffic from India, I'm the reason!

I'm loving how everyone from Led Zeppelin to Martin Garrix to Eminem to Iron Maiden (hang in there Dennis, there is hope) to Duran Duran is being considered at one point or the other - and very often my heart skips a beat seeing a big name being mentioned here, only for Google Translate to do its magic and the text translates to "would be awesome if ___ performs" or "no chance that ____ will play".

I am amazed this forum has managed to reach 246 pages, with 7 confirmed acts - keeping the acts per page ratio to 0.03 (Graspop on the other hand has 50-odd pages with 94 acts confirmed, which I guess is the highest :D). Also noticing the famous Dutch politeness while you're disagreeing with each other on the forums - just step into the comments section of Indian music videos and... Well, actually, don't.

Finally, not sure why everyone here seems to take a dump on Kensington - checked them out after all the trolling here and they seem quite nice :-D
Anyway, see you guys here next week this time, it'll be 4:30 PM India time when the Press Presentation happens. I'll keep adding to website traffic from India!

See some of you at Langraaf, hopefully.

Chuck
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Finally, not sure why everyone here seems to take a dump on Kensington – checked them out after all the trolling here and they seem quite nice

YOU NAMED THE BAND THAT SHOULD NOT BE NAMED.......OHHHHHHHHHH THE HORROR
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.506
Finally, not sure why everyone here seems to take a dump on Kensington – checked them out after all the trolling here and they seem quite nice
1f600.svg

You literally named my happy dream, take a dump on Kensington. Would be awesome.

Nice post btw and hope to meet you on Graspop by the Festileaks meeting!
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.168
4.312
Zal mij niet verbazen als Major Lazer de laatste headliner blijkt te zijn. Staat ook hoog op andere festivals.

Da’s toch geen headliner voor een festival als Pinkpop?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.492
6.158
Hier mijn laatste voorspelling/gok voor de perspresentatie.

Mumford & Sons – The Band That Shall Not Be Named + Armin – Fleetwood Mac
Panic at the Disco - Tenacious D – Major Lazer – George Ezra - Bastille - Krezip
Golden Earring – Bring Me The Horizon - The Pretenders – Die Antwoord
Doe Maar – Elbow – Anouk - Tom Walker – Halestorm – Lily Allen - Troye Sivan
Ilse de Lange – Disturbed - De Staat - Andrew Bird - Kraantje Pappie
Lil' Kleine – Royal Republic – Rowwen Hèze – KT Tunstall – Typhoon
Waylon – Novastar – Palaye Royal - Danko Jones - Boef - Bazart
Rondé – The Struts - Bizzey – Maan – Joost - Navarone
Luminize - Davina Michelle – Roxeanne Hazes - Haevn – Mt. Altas

Zin in volgende week. Erg nieuwsgierig!
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Hier mijn laatste voorspelling/gok voor de perspresentatie.

Mumford & Sons – The Band That Shall Not Be Named + Armin – Fleetwood Mac
Panic at the Disco – Tenacious D – Major Lazer – George Ezra – Bastille – Krezip
Golden Earring – Bring Me The Horizon – The Pretenders – Die Antwoord
Doe Maar – Elbow – Anouk – Tom Walker – Halestorm – Lily Allen – Troye Sivan
Ilse de Lange – Disturbed – De Staat – Andrew Bird – Kraantje Pappie
Lil’ Kleine – Royal Republic – Rowwen Hèze – KT Tunstall – Typhoon
Waylon – Novastar – Palaye Royal – Danko Jones – Boef – Bazart
Rondé – The Struts – Bizzey – Maan – Joost – Navarone
Luminize – Davina Michelle – Roxeanne Hazes – Haevn – Mt. Altas

Zin in volgende week. Erg nieuwsgierig!

Doe Maar was vorige passage sub he...
 

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
396
302
Hier mijn laatste voorspelling/gok voor de perspresentatie.

Mumford & Sons – The Band That Shall Not Be Named + Armin – Fleetwood Mac
Panic at the Disco – Tenacious D – Major Lazer – George Ezra – Bastille – Krezip
Golden Earring – Bring Me The Horizon – The Pretenders – Die Antwoord
Doe Maar – Elbow – Anouk – Tom Walker – Halestorm – Lily Allen – Troye Sivan
Ilse de Lange – Disturbed – De Staat – Andrew Bird – Kraantje Pappie
Lil’ Kleine – Royal Republic – Rowwen Hèze – KT Tunstall – Typhoon
Waylon – Novastar – Palaye Royal – Danko Jones – Boef – Bazart
Rondé – The Struts – Bizzey – Maan – Joost – Navarone
Luminize – Davina Michelle – Roxeanne Hazes – Haevn – Mt. Altas

Zin in volgende week. Erg nieuwsgierig!

Ook erg benieuwd maar hoop echt niet dat er zoveel Nederlandse acts staan. Hoop op nog steeds op Within Temptation. Maar de vele die jij noemt zeker niet, Ilse de Lange, Anouk en Heideroosjes, Rowwen Hèze zijn natuurlijk wel welkom. Net als de Golden Earring die sowieso komen. Thyphoon en Kraantje Pappie is ook wel leuk dit alles is meer dan genoeg van eigen bodem.

Dan lijkt me de voorspelling van @ Poppijn ondanks dat er misschien wat acts bij staan die zeker niet komen. Anyway we gaan het zien volgende week. Niet gaan is in ieder geval geen optie.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Waarom is niet gaan geen optie?

Om dat het voor sommige mensen niet zonder kan. Die hebben een traditie en gaan gewoon ongeacht wat er komt. Zie Dennis.

Ik doe bijvoorbeeld altijd 1 minuut over 12 op 1 maart mijn aangifte IB. Dat is een traditie voor mij, drinken en laptop mee naar bed en de aangiftes ib van iedereen in het gezin afhandelen.
 

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
396
302
Waarom is niet gaan geen optie?

Om dat het voor sommige mensen niet zonder kan. Die hebben een traditie en gaan gewoon ongeacht wat er komt. Zie Dennis.

Ik doe bijvoorbeeld altijd 1 minuut over 12 op 1 maart mijn aangifte IB. Dat is een traditie voor mij, drinken en laptop mee naar bed en de aangiftes ib van iedereen in het gezin afhandelen.

Ha Ha precies Pinkpop is een traditie die ik er in wil houden en zo lang het kan blijven gaan ieder jaar. En natuurlijk zie ik graag een mooie line-up Wat betreft de belasting aangifte die doe ik ook altijd meteen, krijg laatste jaren elke keer aardig wat geld terug. Kan ik dan weer mooi verrekenen met PP ?
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.233
4.505
Nog een weekje! Hopelijk krijgen de azijnpissers - mij vaak incluis - ongelijk. Ik ga er voor het eerst sinds een paar jaar niet bij zijn in Paradiso. Heb geen kaarten gewonnen, maar het was me sowieso waarschijnlijk niet gelukt langs te komen.

Overigens, de laatste keer dat ik er niet bij was, was in 2014. Hopelijk komt de line-up nog in de buurt van die in 2014.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Gezien de enorme radiostilte, het niet-uitlekken van namen en het vraagteken bij de laatste headliner ben ik toch echt reuze benieuwd. Ik denk/hoop dat Pinkpop een flink pak slaag gaat uitdelen aan Rock Werchter.
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Als je goed kijkt hoeveel mooie namen er in de buurt zijn gedurende Pinkpop ...ga ik uit van iets moois :) ! Alleen die headliner is eerder een probleempje denk ik :)
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Wat denken we dan van Billy Joel als laatste headliner?
De beste man lijkt populairder dan ooit in Nederland (3de plaats in Top 2000 en wordt grijs gedraaid in de kroegen).
Hij staat niet vaak in Europa maar staat 2 Juni in New York, 22 Juni in Londen en daartussen dus vrij, bovendien komt hij normaal niet voor één show naar Europa, maar minstens drie, hij treedt ook slecht 1x per week op dus hij zou dan het weekend van Pinkpop en het weekend daarna elders in Europa kunnen staan.
Enorm exclusieve naam, staat niet vaak in Europa en heeft pas één keer eerder in Nederland opgetreden (heel lang geleden).
Doet ook niet vaak festivals aan, volgens mij laatste keer Bonnaroo 2015 (correct me if I'm wrong), waar hij ook bovenaan het affiche stond.

Drie jaar geleden in een ramvol Wembley (jong en oud publiek) mogen zien, ruim 2 uur lang klassiekers, zou zeker gaan kijken mocht hij op Pinkpop staan.


Edit: heeft wel vaker dan één keer in Nederland gestaan, maar laatste keer was alweer 2006.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Wat denken we dan van Billy Joel als laatste headliner?
De beste man lijkt populairder dan ooit in Nederland (3de plaats in Top 2000 en wordt grijs gedraaid in de kroegen).
Hij staat niet vaak in Europa maar staat 2 Juni in New York, 22 Juni in Londen en daartussen dus vrij, bovendien komt hij normaal niet voor één show naar Europa, maar minstens drie, hij treedt ook slecht 1x per week op dus hij zou dan het weekend van Pinkpop en het weekend daarna elders in Europa kunnen staan.
Enorm exclusieve naam, staat niet vaak in Europa en heeft pas één keer eerder in Nederland opgetreden (heel lang geleden).
Doet ook niet vaak festivals aan, volgens mij laatste keer Bonnaroo 2015 (correct me if I’m wrong), waar hij ook bovenaan het affiche stond.

Drie jaar geleden in een ramvol Wembley (jong en oud publiek) mogen zien, ruim 2 uur lang klassiekers, zou zeker gaan kijken mocht hij op Pinkpop staan.

Edit: heeft wel vaker dan één keer in Nederland gestaan, maar laatste keer was alweer 2006.
Inderdaad wel meer dan eenmalig in Nederland geweest, had het gelijk even opgezocht omdat me dat in een carrière van 50 jaar toch wel onwaarschijnlijk leek. Het blijkt vijf keer te zijn, waarvan in de afgelopen 25 jaar slechts één show in 2006... Dat is natuurlijk ook best triest, zeker gezien zijn populariteit hier zoals je al zegt. Het zou dus wel passend zijn, alleen vraag ik me af of Pinkpop dan wel kan klaarspelen wat andere promotors in Nederland blijkbaar dus al decennia niet lukt. Bovendien zou het dan al de tweede 'classic' headliner zijn, maar misschien laten ze dat toe vanwege het jubileum?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.492
6.158
Normaal gesproken zou ik het iig fantastisch hebben gevonden want het is oprecht een geweldige headliner en mooie exclusieve boeking.

Maar ben idd bang dat het naast Fleetwood dan teveel classic wordt. Daarnaast heb je dan ook meteen drie vrij statische en rustige (for lack of a better term) acts op het podium staan. Dezelfde reden waarom Ed Sheeran van mij dit jaar niet hoeft te komen.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
James wrote:
Wat denken we dan van Billy Joel als laatste headliner?
De beste man lijkt populairder dan ooit in Nederland (3de plaats in Top 2000 en wordt grijs gedraaid in de kroegen).
Hij staat niet vaak in Europa maar staat 2 Juni in New York, 22 Juni in Londen en daartussen dus vrij, bovendien komt hij normaal niet voor één show naar Europa, maar minstens drie, hij treedt ook slecht 1x per week op dus hij zou dan het weekend van Pinkpop en het weekend daarna elders in Europa kunnen staan.
Enorm exclusieve naam, staat niet vaak in Europa en heeft pas één keer eerder in Nederland opgetreden (heel lang geleden).
Doet ook niet vaak festivals aan, volgens mij laatste keer Bonnaroo 2015 (correct me if I’m wrong), waar hij ook bovenaan het affiche stond.

Drie jaar geleden in een ramvol Wembley (jong en oud publiek) mogen zien, ruim 2 uur lang klassiekers, zou zeker gaan kijken mocht hij op Pinkpop staan.

Edit: heeft wel vaker dan één keer in Nederland gestaan, maar laatste keer was alweer 2006.

Inderdaad wel meer dan eenmalig in Nederland geweest, had het gelijk even opgezocht omdat me dat in een carrière van 50 jaar toch wel onwaarschijnlijk leek. Het blijkt vijf keer te zijn, waarvan in de afgelopen 25 jaar slechts één show in 2006… Dat is natuurlijk ook best triest, zeker gezien zijn populariteit hier zoals je al zegt. Het zou dus wel passend zijn, alleen vraag ik me af of Pinkpop dan wel kan klaarspelen wat andere promotors in Nederland blijkbaar dus al decennia niet lukt. Bovendien zou het dan al de tweede ‘classic’ headliner zijn, maar misschien laten ze dat toe vanwege het jubileum?

Ik denk dat als iemand het lukt het MOJO zou zijn...
Het zou wel echt een unieke boeking zijn hoor, dus wat dat betreft wel erg bijzonder, daarbij zou dat ook verklaren waarom we de derde headliner nog niet weten, want Joel kondigt altijd heel voorzichtig losse data aan, nooit een hele tour in één keer, dus dat zou kunnen kloppen.
Dat het de tweede classic act zou zijn klopt inderdaad.. maar het is daarbij wel zo dat Fleetwood Mac én Billy Joel ook door de jeugd redelijk beluisterd worden, zeker in het uitgaansleven worden platen als Uptown Girl & Piano Man helemaal plat gespeeld.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Normaal gesproken zou ik het fantastisch hebben gevonden want het is oprecht een geweldige headliner en mooie exclusieve boeking.

Maar ben idd bang dat het naast Fleetwood dan teveel classic wordt. Daarnaast heb je dan ook drie vrij statische en rustige (for lack of a better term) acts op het podium staan. Dezelfde reden waarom Ed Sheeran van mij niet hoeft te komen.

https://www.youtube.com/watch?v=DZq5hy2RsvM

Mag het wel als hij Bruce meeneemt? ;)
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Bart wrote:

James wrote:
Wat denken we dan van Billy Joel als laatste headliner?
De beste man lijkt populairder dan ooit in Nederland (3de plaats in Top 2000 en wordt grijs gedraaid in de kroegen).
Hij staat niet vaak in Europa maar staat 2 Juni in New York, 22 Juni in Londen en daartussen dus vrij, bovendien komt hij normaal niet voor één show naar Europa, maar minstens drie, hij treedt ook slecht 1x per week op dus hij zou dan het weekend van Pinkpop en het weekend daarna elders in Europa kunnen staan.
Enorm exclusieve naam, staat niet vaak in Europa en heeft pas één keer eerder in Nederland opgetreden (heel lang geleden).
Doet ook niet vaak festivals aan, volgens mij laatste keer Bonnaroo 2015 (correct me if I’m wrong), waar hij ook bovenaan het affiche stond.

Drie jaar geleden in een ramvol Wembley (jong en oud publiek) mogen zien, ruim 2 uur lang klassiekers, zou zeker gaan kijken mocht hij op Pinkpop staan.

Edit: heeft wel vaker dan één keer in Nederland gestaan, maar laatste keer was alweer 2006.


Inderdaad wel meer dan eenmalig in Nederland geweest, had het gelijk even opgezocht omdat me dat in een carrière van 50 jaar toch wel onwaarschijnlijk leek. Het blijkt vijf keer te zijn, waarvan in de afgelopen 25 jaar slechts één show in 2006… Dat is natuurlijk ook best triest, zeker gezien zijn populariteit hier zoals je al zegt. Het zou dus wel passend zijn, alleen vraag ik me af of Pinkpop dan wel kan klaarspelen wat andere promotors in Nederland blijkbaar dus al decennia niet lukt. Bovendien zou het dan al de tweede ‘classic’ headliner zijn, maar misschien laten ze dat toe vanwege het jubileum?

Ik denk dat als iemand het lukt het MOJO zou zijn…
Het zou wel echt een unieke boeking zijn hoor, dus wat dat betreft wel erg bijzonder, daarbij zou dat ook verklaren waarom we de derde headliner nog niet weten, want Joel kondigt altijd heel voorzichtig losse data aan, nooit een hele tour in één keer, dus dat zou kunnen kloppen.
Dat het de tweede classic act zou zijn klopt inderdaad.. maar het is daarbij wel zo dat Fleetwood Mac én Billy Joel ook door de jeugd redelijk beluisterd worden, zeker in het uitgaansleven worden platen als Uptown Girl & Piano Man helemaal plat gespeeld.
Dat laatste is zeker waar, de jeugd is ook de reden dat hij nu ineens zo hoog staat in de Top 2000. Wat dat betreft zie ik Pinkpop het ook wel doen, het past eigenlijk precies in de tendens van de lineups van de laatste jaren: zowel de oude rockers als de jeugd vinden het leuk. En het zou inderdaad een zeer unieke boeking zijn voor het jubileumjaar.

Toch blijf ik erbij dat ik het onwaarschijnlijk acht dat het ze lukt om hem binnen te halen, als dat in bijna 50 jaar tijd slechts vier keer gelukt is (waarvan een keer twee shows).
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Ik heb de tickets voor de perspresentatie binnen. Echt officieel via ticketmaster.

Ziet er erg professioneel uit. Laten we hopen dat de persconferentie dat ook wordt (proest)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken