Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

theArchman

Playlistbediener
31 jan 2014
9
0
Met zoeken en reageren bedoel ik. Maar idd heb zelf ook al even gekeken bij die bands. Maar misschien dat 1 van jullie meer wist over touren of geheel stoppen van de band oid.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
+ royal republic ( spelen op sweden rock)
+ first aid kit ( spelen op northside)
+ the struts (rock am ring)

Armin van Buuren – Mumford & Sons – Fleetwood Mac
Bastille – Die Antwoord – Tenacious D – Major Lazer – Bring Me The Horizon – Elbow – George Ezra – The 1975 – Kylie Mingoue – Slash feat. Myles Kennedy – Krezip – Royal Rupublic – Golden Earring – Rowen Hèze – De Jeugd van Tegenwoordig – First Aid Kit – The Pretenders – Davina Michelle – De Staat – Halestorm – Kovacs – Miles Kane – The Struts – Strand Of Oaks – Tamino – Yungblud – Zeal & Ardor – Bazart – PVRIS – Navarone – Joost & Donnie – Merol – Bizzey – Palale Royale – Eut – Mt. Atlas

+ Anouk - support op TW
+ Novastar - support Boutique
- DJVT - Nirwana en Central Park
- Kovacs - Bospop
 

Bianca

Randprogramma
1 mrt 2017
131
0
Zag op de site van Duran Duran dat ze eind juni op een festival in Denemarken staan. Voor mij een jeugdsentiment. Geen idee hoeveel fans ze hier nog hebben maar van mij mogen ze ook wel op Pinkpop staan ?
 

Popijn

Randprogramma
29 jan 2016
243
0
Mijn laatste voorspelling. Zal komend weekend ook weer even een mooi postertje maken

Mumford & Sons – Ed Sheeran – Fleetwood Mac
Armin van Buuren - Slash feat. Miles Kennedy and the Conspirators - The 1975 - Golden Earring – George Ezra
Tenacious D - Iggy Pop - Major Lazer - Die Antwoord - Bastille - Bring me the Horizon – Anouk
Tove Lo - Enter Shikari – Sabaton - Halestorm - Papa Roach - Krezip - De Jeugd van Tegenwoordig - Elbow
Bloc Party - First Aid Kit - Miles Kane - Royal Republic - The Pretenders - Rowwen Hèze - The Kooks
KT Tunstall - CHVRCHES - Kovacs - Novastar - Palaye Royale – Millencolin – The Struts - Danko Jones
Rondé – Bazart – Bizzey – Heideroosjes – Badflower – Ska-P – nothing,nowhere. - Haevn - Mt. Altas - Navarone
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Ik heb hem al eerder genoemd.
Tom Jones, nog geen NL datum. Paar dagen na Pinkpop eerste tourdata?
Zou het een optie zijn als headliner in co-headline met Armin?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.345
1.797
Ik heb hem al eerder genoemd.
Tom Jones, nog geen NL datum. Paar dagen na Pinkpop eerste tourdata?
Zou het een optie zijn als headliner in co-headline met Armin?

Ik kan het me niet voorstellen eigenlijk. Die doet toch helemaal geen mainstreamfestivals aan, als ik zijn tour zo bekijk? Wel wat jazzfestivals.

Sowieso vraag ik me af of hij een dag kan dragen op Pinkpop. Zelfs niet in een constructie met een ander.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.481
6.150
Leuk voor op de Lionel Ritchie spot maar zelfs dat is overbodig imo. Tom Jones moet je niet op je festival willen anno 2019.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.963
8.614
Ik heb hem al eerder genoemd.
Tom Jones, nog geen NL datum. Paar dagen na Pinkpop eerste tourdata?
Zou het een optie zijn als headliner in co-headline met Armin?

Zo groot is Tom Jones niet hoor. Staat meestal op erg kleine festivals. (Vorig jaar nog op Gent Jazz bijvoorbeeld). Wel veel respect voor die man! Zet 'm maar in de Brightlands tent ofzo.

Verder zou ik Armin ook niet als co-headliner zien hoor. Is dat niet iets in lijn met Martin Garrix, Aviici of Kygo? Want laten we eerlijk zijn: op de Bieber dag was Bieber de echte headliner, niet Garrix. Dat stond ook zo op het affiche.

Zelf vind ik het ook logischer dat ze Van Buuren na Mumford zetten eigenlijk. Da's een kleinere headliner die misschien nog wel wat gewicht kan gebruiken, met een danceafsluiter erna. Past ook prima bij de jongere doelgroep.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.345
1.797
Da’s een kleinere headliner die misschien nog wel wat gewicht kan gebruiken

Ik denk niet dat Mumford And Sons een kleine headliner is eigenlijk. Die speelden in hun eentje de Goffert aardig vol twee jaar geleden of zo, dat zijn toch zeker 40.000 mensen. Die trekken aardig wat volk. Meer dan headliners in het verleden zoals Kings of Leon en Green Day.

Het is natuurlijk afwachten wat de derde headliner wordt; misschien is Mumford And Sons straks daadwerkelijk de kleinere headliner ;-)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.169
10.496
Ik heb hem al eerder genoemd.
Tom Jones, nog geen NL datum. Paar dagen na Pinkpop eerste tourdata?
Zou het een optie zijn als headliner in co-headline met Armin?

Ik waardeer je creativiteit altijd enorm maar het moet niet gekker worden hoor, Tom Jones als headliner!! Enorm respect voor zijn oeuvre en zijn stem is nog steeds behoorlijk goed, maar bij lange na niet meer de bekendheid om deze positie in te kunnen nemen (als hij dat ooit al wel gehad heeft).
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.481
6.150
Zal mij niet verbazen als Major Lazer de laatste headliner blijkt te zijn. Staat ook hoog op andere festivals.
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Mijn laatste voorspelling. Zal komend weekend ook weer even een mooi postertje maken

Mumford & Sons – Ed Sheeran – Fleetwood Mac
Armin van Buuren – Slash feat. Miles Kennedy and the Conspirators – The 1975 – Golden Earring – George Ezra
Tenacious D – Iggy Pop – Major Lazer – Die Antwoord – Bastille – Bring me the Horizon – Anouk
Tove Lo – Enter Shikari – Sabaton – Halestorm – Papa Roach – Krezip – De Jeugd van Tegenwoordig – Elbow
Bloc Party – First Aid Kit – Miles Kane – Royal Republic – The Pretenders – Rowwen Hèze – The Kooks
KT Tunstall – CHVRCHES – Kovacs – Novastar – Palaye Royale – Millencolin – The Struts – Danko Jones
Rondé – Bazart – Bizzey – Heideroosjes – Badflower – Ska-P – nothing,nowhere. – Haevn – Mt. Altas – Navarone

Dit lijkt me een mooie line-up :)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.963
8.614
mattman wrote:
Da’s een kleinere headliner die misschien nog wel wat gewicht kan gebruiken

Ik denk niet dat Mumford And Sons een kleine headliner is eigenlijk. Die speelden in hun eentje de Goffert aardig vol twee jaar geleden of zo, dat zijn toch zeker 40.000 mensen. Die trekken aardig wat volk. Meer dan headliners in het verleden zoals Kings of Leon en Green Day.

Het is natuurlijk afwachten wat de derde headliner wordt; misschien is Mumford And Sons straks daadwerkelijk de kleinere headliner
1f609.svg

Ik zie Mumford & Sons weldegelijk als echt headliner hoor. Zijn ze overal. Maar ik heb het gevoel dat ze rond dat Goffert optreden iets 'hotter' waren dan nu (laatste album was alweer geen schot in de roos). En een Goffert is nog altijd geen Pinkpop dag natuurlijk. En het is hier al eens aangehaald en ik vind het zeker niet onbelangrijk: ze staan vrij kort voor Pinkpop al eens in de Ziggo. Als je ziet dat Rock Werchter naast Mumford ook nog eens Florence (en Mackemore) neerzet om uit te verkopen, en dat op de makkelijke zaterdag, dan denk ik dat Pinkpop zeker iets nodig heeft met wat gewicht, naast Mumford.

En als ze naast Mumford en Fleetwood met een headliner komen dat nog lichter is dan Mumford, dan zou het een wel heel 'pover' rijtje opleveren. Pinkpop bestaat een halve eeuw, dus het mag wel ietsje méér zijn.

 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.044
Eens hoor... maarja als de wandelgangen kloppen zijn ze al een headlinertje over 3 misgelopen. Dan blijft er niet veel meer over.

Beste optie zou alsnog The Cure zijn denk ik.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.345
1.797
Ik zie Mumford & Sons weldegelijk als echt headliner hoor. Zijn ze overal. Maar ik heb het gevoel dat ze rond dat Goffert optreden iets ‘hotter’ waren dan nu (laatste album was alweer geen schot in de roos). En een Goffert is nog altijd geen Pinkpop dag natuurlijk. En het is hier al eens aangehaald en ik vind het zeker niet onbelangrijk: ze staan vrij kort voor Pinkpop al eens in de Ziggo. Als je ziet dat Rock Werchter naast Mumford ook nog eens Florence (en Mackemore) neerzet om uit te verkopen, en dat op de makkelijke zaterdag, dan denk ik dat Pinkpop zeker iets nodig heeft met wat gewicht, naast Mumford.

Oh dat is zeker waar. Die laatste twee albums hebben geen goed gedaan. Hun beste werk ligt stiekem al weer een tijdje achter hen. Al hebben heel veel headliners van grote mainstreamfestivals daar last van. Als je kijkt naar Muse of Foo Fighters bijvoorbeeld, je moet wel een echte fan zijn om die laatste werken te waarderen. Of noem een Killers, Green Day of zelfs de door mij zo geliefde Cure. Hun latere albums zijn degelijk, maar halen het niet bij hun werken uit de jaren 80 en begin 90.

Ik denk trouwens dat je als Pinkpopheadliner goed moet zijn voor de verkoop van 20.000 - 30.000 dagkaarten, dan zit je als festival wel gebakken. Met de weekendkaarten erbij en nog een stukje aan de hand van het totale dagprogramma heb je je terrein goed vol. In die zin helpt zo'n Ziggodome-optreden vlak voor Pinkpop niet bij Mumford And Sons.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.481
6.150
Maf trouwens dat Pinkpop nog niet in de Mumford tourlist staat op hun site.

Speelt George Ezra op de Mumford dag?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.044
Mumford & Sons gaat per album achteruit. Het eerste was album was fantastisch, 2e album was "goed", 3e was matig, 4e was nietszeggend. Echt een band waar we over 20 jaar ons zelf afvragen waarom die ooit headliner zijn geweest, en dan in de kleinste zaaltjes van NL staan waar wij dan weer staan met onze mid-life crisis.
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Constructie gaande op Pinkpop site.
Site laadt slomer..../home page verandert/ programma pagina verandert.....
OEh.....Nog een weekje!!
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.230
744
Duran duran en zelfs tom jones lijken me mooie namen voor pinkpop.
The cure is zeker een mogelijkheid maar dat hangt van dat festival in groningen af.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken