Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Misschien staan ze vroeg in Duitsland en als sub in Nederland en spelen ze die dag twee shows.
Geloof dat maar niet. Hebben absoluut hoge spot in NL en zeker in DE.
Staat gewoon verkeerd in het tourschema.
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Set Abominae wrote:
Tenacious D staat volgens hun website op zondag 9 juni.

Klopt, maar volgens dagindeling RaR en RiP
8e op Rock im Park en 9e Rock am Ring
Dus blijft enkel de 10e over voor Pinkpop
1f609.svg

En verder staat op hun site RaR en RiP op 7 en 8, dus denk dat het allemaal een dagje mis is. Lijkt me sterk dat RaR en RiP de verkeerde data doorgeven, dus denk dat Tenacious D inderdaad op de maandag staat. Vind ik zelf geen probleem, want ik wil vooral voor Fleetwood Mac en Tenacious D gaan, en als die op dezelfde dag staan is dat helemaal top! Ik hoop zelf verder van die lijstjes vooral op Die Antwoord en Bastille
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.233
4.505
Leuke voorspelling. Opzich hoop bands die ik wel zou willen zien ook.

Ik doe mee. Dagen van spelen zijn wat willekeurig maar iig de acts die ik verwacht.

Zaterdag 8 juni
Mumford and Sons
George Ezra, Golden Earring, Die Antwoord
Macklemore, Kraantje Pappie, de Staat
Anne Marie, Tom Walker, Heideroosjes
Cage The Elephant, Mt Atlas

Zondag 9 juni
Kensington en Armin van Buuren
Bring me The Horizon, Krezip, Tenacious D
The Vaccines, Lily Allen, Palaye Royal, Raymond vh Groenewoud
Roxeanne Hazes, Bizzey, the Lumineers

Maandag 10 juni
Fleetwood Mac
Bastille, Doe Maar, Balthazar
Anouk, Rowwen Heze, The Wombats
Lil Kleine, Navarone, Ali B
Maan, Nielson, deWolff

Dit zou me toch even een kut line-up zijn. Waarschijnlijk zit je aardig in de buurt ;-).

Trouwens, ben een weekendje niet op Festileaks geweest en de toko staat in de fik ;-)?. Wordt tijd dat er echt nieuws komt. Nog paar weekjes tot de presentatie. Laatste jaren telkens bij geweest, moet dit jaar nog even kijken of het gaat passen.
 

hersenscheetje

Randprogramma
10 okt 2018
193
67
DennisvdBr wrote:
Beste @gesp , bij deze wil ik gaarne excuses maken voor mijn reactie eerder vandaag. Deze was weliswaar over de rand en te veel te interpreteren als op de persoon gericht.

Ik hoop dat zo’n reactie jullie plezier bij Festileaks overall niet wegneemt.
Blijf aub Festileaks volgen, via sociale media, blogs, podcast en het forum.

Het was niet mijn bedoeling om uit mijn slof te schieten. Helaas gebeurde het toch, sorry, sorry, sorry!!

Wat een overdreven excuus. Je bent ook maar een mens van vlees en bloed wat hier puik vrijwillegerswerk aflevert. Zo erg was het ook weer niet.

Helemaal mee eens, wat absurd politiek correct dat je er op bent aangesproken!!! Zo’n forum moet dankbaar zijn voor de inzet van betrokken moderatoren zoals jij. Je kunt gevoelige kindjes hier niet altijd het kontje afvegen Jos.

En als we het toch over zaadbands hebben, staat Kensington al als 3e headliner vast?

Tot snel!
 

anonymous

Nieuw lid
16 nov 2018
3
0
Ik verwacht en hoop De Staat. Logische keuze en supervet album naar mijn mening. Denk zelfs afsluiter voor in de tent.
 

bootje76

Randprogramma
17 feb 2019
187
154
Even een paar ideeėn spuien: Jan Smeets had het over een nog grotere naam dan Fleetwood Mac op maandag, FM zou afsluiten en speelt dus van 00:00 tot 02:00, is daarmee een tijdsslot vrijgekomen van 21:30 tot 23:30 en komt daar die "grotere naam" te staan. Kan dit dan misschien Metallica of Ed Sheeran worden? Is een van deze 2 misschien geboekt voor de Zondag, hun tourschema's zouden dit toe kunnen laten. Is voor het Jubileum, Queen & Adam Lambert of Iron Maiden door PP exclusief voor Europa geboekt voordat ze aan de Amerikaanse tour beginnen? Komt PP misschien nog met iets uit de hoge hoed wat niemand aan ziet komen: Aerosmith, ACDC, the Rolling Stones of toch Adele...
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.101
324
Van (en voor) mij zijn excuses niet nodig. Ik snap dat muziek emotie oproept, net als andere meningen dat doen. Het is dan ook geen ramp af en toe uit de bocht te vliegen, zeker online niet. Van mij hadden de berichten niet verwijderd hoeven te worden, zoals ik ook direct bij de beheerder van dit forum heb aangegeven. Ik geloof dat het forum een goed zelfreinigend vermogen heeft waarbij leden elkaar aanspreken als iemand (ietsjes) uit de bocht vliegt of een minder gepaste reactie plaatst. En dit aanspreken gebeurde in mijn beleving ook. Laten we vooral discussies levendig houden, vrijwilligerswerk appreciëren en elkaar(s mening) respecteren.
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.230
744
Even een paar ideeėn spuien: Jan Smeets had het over een nog grotere naam dan Fleetwood Mac op maandag, FM zou afsluiten en speelt dus van 00:00 tot 02:00, is daarmee een tijdsslot vrijgekomen van 21:30 tot 23:30 en komt daar die “grotere naam” te staan. Kan dit dan misschien Metallica of Ed Sheeran worden? Is een van deze 2 misschien geboekt voor de Zondag, hun tourschema’s zouden dit toe kunnen laten. Is voor het Jubileum, Queen & Adam Lambert of Iron Maiden door PP exclusief voor Europa geboekt voordat ze aan de Amerikaanse tour beginnen? Komt PP misschien nog met iets uit de hoge hoed wat niemand aan ziet komen: Aerosmith, ACDC, the Rolling Stones of toch Adele…

welkom op het forum.
kleine tip: volg het nieuws eens een beetje voor je wat post aub!!
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.429
642
tijd voor een voorspelling

Zaterdag 8 juni
Mumford and Sons
George Ezra, The 1975, Slash & Myles Kennedy
Macklemore, Golden Earring, The Chemical Brothers
Frank Turner, The Wombats, Zebrahead
Cage The Elephant, Mt Atlas

Zondag 9 juni
Eminem, Armin van Buuren
Bring Me The Horizon, Keane, Die Antwoord
Disturbed, Krezip, The Vaccines
KT Tunstall, Danko Jones, Palaye Royale

Maandag 10 juni
Fleetwood Mac
Bastille, Slayer, Tenacious D
Steve Oaki, Rowwen Hèze, Biffy Clyro
The Pretenders, The Struts, The Kooks
Black Rebel Motorcycle Club, Kadavar
Voeg De Staat er nog aan toe en je hebt een knaller van een affiche dat niet eens zo gek is. Met zo'n affiche zouden ze makkelijk uitverkopen en niet veel klachten hebben. Ik zou hiervoor zelfs Pinkpop boven Rock am Ring kiezen (is toch nog steeds een stuk dichterbij)
 

Ron1617899607

Randprogramma
7 mrt 2017
182
98
Leuke voorspelling. Opzich hoop bands die ik wel zou willen zien ook.

Ik doe mee. Dagen van spelen zijn wat willekeurig maar iig de acts die ik verwacht.

Zaterdag 8 juni
Mumford and Sons
George Ezra, Golden Earring, Die Antwoord
Macklemore, Kraantje Pappie, de Staat
Anne Marie, Tom Walker, Heideroosjes
Cage The Elephant, Mt Atlas

Zondag 9 juni
Kensington en Armin van Buuren
Bring me The Horizon, Krezip, Tenacious D
The Vaccines, Lily Allen, Palaye Royal, Raymond vh Groenewoud
Roxeanne Hazes, Bizzey, the Lumineers

Maandag 10 juni
Fleetwood Mac
Bastille, Doe Maar, Balthazar
Anouk, Rowwen Heze, The Wombats
Lil Kleine, Navarone, Ali B
Maan, Nielson, deWolff

lol man, dit lijkt wel een affiche van "Op volle toeren"....Vreselijk.....
Ik zou Chiel Montagne als presentator vragen dan.
 

Fornax

Gouden Tip
2 jun 2014
385
391
Ik doe ook een rondje mee. Aantal namen zijn meer "wishfull thinking" dan gebaseerd op geruchten oid.
Als dit de lineup wordt, ga ik nu al in de rij liggen :)

Zaterdag 8 juni
Mumford and Sons
George Ezra, The 1975, Slash & Myles Kennedy
Macklemore, Golden Earring, Orbital
Frank Turner, The Wombats, Two Door Cinema Club,
Gang Of Youths, Cage The Elephant, Mt Atlas

Zondag 9 juni
Queen & Adam Lambert, Chemical Brothers
Bring Me The Horizon, Keane, Die Antwoord
Disturbed, Krezip, Paramore, The Vaccines
Palaye Royale, Navarone

Maandag 10 juni
Fleetwood Mac
Bastille, Slayer, Tenacious D
Netsky, Rowwen Hèze, Biffy Clyro
The Pretenders, The Struts, Dropkick Murphys
Kadavar, Foals, Bazart
 

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
373
209
ik lig helemaal in een deuk met al dat cynische commentaar over de line-up. Vooral de scherpe opmerkingen van Oasis en Ron.

Dennis heeft een zeer realistische programering samengesteld. Hoop alleen dat Eminem vervangen wordt door Ed Sheeran en dat er ergens een plekje wordt inruimd voor Lenny Kravitz. Vraag mij alleen af wie de grote naam voor Fleetwood Mac moet zijn.

Volgende week ga ik even bij Slash en Greta van Fleet kijken in AFAS. Benieuwd wat ze los laten of ze deze zomer opnieuw te zien zijn in Nederland.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.981
556
bootje76 wrote:
Even een paar ideeėn spuien: Jan Smeets had het over een nog grotere naam dan Fleetwood Mac op maandag, FM zou afsluiten en speelt dus van 00:00 tot 02:00, is daarmee een tijdsslot vrijgekomen van 21:30 tot 23:30 en komt daar die “grotere naam” te staan. Kan dit dan misschien Metallica of Ed Sheeran worden? Is een van deze 2 misschien geboekt voor de Zondag, hun tourschema’s zouden dit toe kunnen laten. Is voor het Jubileum, Queen & Adam Lambert of Iron Maiden door PP exclusief voor Europa geboekt voordat ze aan de Amerikaanse tour beginnen? Komt PP misschien nog met iets uit de hoge hoed wat niemand aan ziet komen: Aerosmith, ACDC, the Rolling Stones of toch Adele…

welkom op het forum.
kleine tip: volg het nieuws eens een beetje voor je wat post aub!!
Ik ben het hier niet mee eens. Bezoekers moeten hier ook onvoorbereid hun vraag kunnen stellen of hun ideeën kunnen spuien. Deze site en ook dit forum zijn er mede voor bedoeld om mensen te informeren over festivals en kennis daarover te delen.

Mijn antwoord op de vragen van @bootje76: Ed Sheeran en Metallica op maandag zijn zeer onwaarschijnlijk. De eerste heeft op dinsdag weer een optreden in Spanje. Er is een kleine kans dat Ed nog op de zondag komt headlinen, maar daarvoor zou hij op en neer uit Spanje moeten komen, waar hij op vrijdag voor PP en dinsdag na PP optreedt. Zal dus een flinke zak geld voor nodig zijn, als hij er überhaupt al voor open staat. Metallica heeft al aangegeven alleen stadions te doen komende zomer. Tot nu toe geen enkel festival bevestigd, dus die hoeven we ook niet te verwachten.

De andere namen die je noemt, zouden allemaal hele grote verrassingen zijn. Adele en AC/DC hebben volgens mij aangegeven nooit meer op festivals te spelen. Rolling Stones gaan ze simpelweg niet voor elkaar krijgen en ik heb ook weinig geloof in een Aerosmith of Queen.

Van de namen die je hebt genoemd, lijkt Ed Sheeran nog de meeste kans van slagen te hebben, dan wel voor de zondag. Ik vermoed overigens dat die lange dag niet de maandag gaat zijn, maar de zaterdag of zondag.

Ik ben heel benieuwd waar ze nog mee gaan komen, we wachten de perspresentatie rustig af!
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.956
1.735
Die line-ups van Dennis en Fornax vind ik beiden wel om te smullen. Ze zijn wel behoorlijk guitar-minded, maar dat is dan ook nog altijd mijn beleving van hoe Pinkpop voor mij mag zijn. Dus als het deze richting op gaat, dan komt het goed. Dat er nog een onvermijdelijke opvulling van wat Nederpop/rap bijkomt, is dan nog wel te behappen/omzeilen...
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.233
4.505
De voorspellingen lijken mij wel redelijk in de lijn der verwachting, op wat puntjes na. Chemical Brothers lijkt mij gewoon een headliner, hooguit misschien de act die na 0:00 uur nog speelt. Als Foals onderaan het affiche komt, dan mogen we trouwens een grandioze line-up verwachten.

Verder moet ik helaas steeds meer gaan accepteren dat er voor mij persoonlijk waarschijnlijk weinig krenten in de pap gaan zitten. Vanwege andere redenen dan de line-up ben ik waarschijnlijk toch wel gewoon bij en ga ik een leuk weekend hebben, maar ik ga toch telkens meer twijfelen of ik het bedrag er nog wel voor over heb.
 

Fornax

Gouden Tip
2 jun 2014
385
391
De voorspellingen lijken mij wel redelijk in de lijn der verwachting, op wat puntjes na. Chemical Brothers lijkt mij gewoon een headliner, hooguit misschien de act die na 0:00 uur nog speelt. Als Foals onderaan het affiche komt, dan mogen we trouwens een grandioze line-up verwachten.

Chemical Brothers heb ik op de 00:00 - 02:00 plek gezet.
Alles onder de headliners en subs heb ik in willekeurige volgorde geplaatst.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Zal vast niet heel warm onthaald worden, maar zou Calvin Harris niet kunnen?
Hele populaire naam & sluit wel aan bij transitie van het festival laatste jaren!
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.233
4.505
Oasiss wrote:
De voorspellingen lijken mij wel redelijk in de lijn der verwachting, op wat puntjes na. Chemical Brothers lijkt mij gewoon een headliner, hooguit misschien de act die na 0:00 uur nog speelt. Als Foals onderaan het affiche komt, dan mogen we trouwens een grandioze line-up verwachten.


Chemical Brothers heb ik op de 00:00 – 02:00 plek gezet.
Alles onder de headliners en subs heb ik in willekeurige volgorde geplaatst.

Dan bedoelde ik waarschijnlijk niet jouw bericht, maar ik zag ergens op de derde rij Chemical Brothers staan. Misschien was dit ook wel in willekeurige volgorde. Evenwel lijkt het mij meer voor de hand liggen dat die plek na 0:00 uur wordt ingevuld door een (Nederlandse) DJ.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken