Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

gesp

Support act
11 jun 2018
1.203
503
colint wrote:
Twee keer The Cure programmeren met de belofte van twee totaal verschillende setlists vind ik geen armoe.


Ik wel!!
Maakt niet uit welke act op welk festival. 2 keer dezelfde act op 1 affiche, kom ik met mijn verstand niet bij. Prima act of niet, don’t care…

…verder, touché
1f609.svg

Vanuit jou oogpunt geef ik je op de andere punten vanuit jouw optiek gelijk.
Maar noem dan ook even geen Early Bird
1f61b.svg

Volgens die redenatie waren de 3 optredens die Prince op North Sea Jazz gaf ook armoedig..

Een festival kan zich juist onderscheiden door twee keer dezelfde artiest op te laten treden, vooral als deze een groot en veelzijdig oeuvre heeft. Die eigenzinnigheid van artiest (en festival) valt juist wel te waarderen, in plaats van het gelijk als armoe af te doen en het te vergelijken met invalshows. Reken maar dat die optredens op Pukkelpop meer speciaal zijn zijn dan de show die The National intussen op Lowlands zal geven.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Een festival kan zich juist onderscheiden door twee keer dezelfde artiest op te laten treden, vooral als deze een groot en veelzijdig oeuvre heeft.
Kan, maar ik vind het volkomen kut!
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.261
1.323
Neil Young staat 10 juli in Nederland, of AFAS of Ziggo of ArenA, vermoed zelf Ziggo. Kaartverkoop is 1 maart, dus officiële touraankondiging van Youngs kant zal nog wel even op zich laten wachten.

Edit: Presale begint hoogstwaarschijnlijk morgen al

Neil Young staat 10 juli in Nederland, of AFAS of Ziggo of ArenA, vermoed zelf Ziggo. Kaartverkoop is 1 maart, dus officiële touraankondiging van Youngs kant zal nog wel even op zich laten wachten.

Edit: Presale begint hoogstwaarschijnlijk morgen al

Die presale is er dan niet gekomen?
Geen nieuws over een Belgische datum? Ik zou graag mijn zomer plannen, maar Neil Young wil ik niet missen!
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.339
7.329
gesp wrote:
Een festival kan zich juist onderscheiden door twee keer dezelfde artiest op te laten treden, vooral als deze een groot en veelzijdig oeuvre heeft.

Kan, maar ik vind het volkomen kut!

Liever een goede band twee of drie keer met een andere setlist dan een paar crapbands om het programma op te vullen imo.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.261
1.323
DennisvdBr wrote:

gesp wrote:
Een festival kan zich juist onderscheiden door twee keer dezelfde artiest op te laten treden, vooral als deze een groot en veelzijdig oeuvre heeft.


Kan, maar ik vind het volkomen kut!

Liever een goede band twee of drie keer met een andere setlist dan een paar crapbands om het programma op te vullen imo.

Akkoord. Zeker The National kan dit aan met zulk enorm oeuvre aan mooie songs.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.762
Het scheelt ook dat Pukkelpop een 150-tal namen heeft, verspreid over 8 podia. Daar kan je het natuurlijk makkelijker maken om zo'n stunt te doen dan op een Pinkpop waar er gemiddeld maar zo'n 50(?) acts staan. Ik denk dat die National shows ook wel speciaal gaan zijn. Als we zanger Matt Berninger mogen geloven, gaan ze er in ieder geval iets unieks van maken.

 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.590
4.690
Woensdag Balthazar gezien. Schrijf maar op, zie ze zelfs op Mainstage staan. Prima show en hebben een ijzersterk album uitgebracht.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Timmetje wrote:

DennisvdBr wrote:

gesp wrote:
Een festival kan zich juist onderscheiden door twee keer dezelfde artiest op te laten treden, vooral als deze een groot en veelzijdig oeuvre heeft.


Kan, maar ik vind het volkomen kut!


Liever een goede band twee of drie keer met een andere setlist dan een paar crapbands om het programma op te vullen imo.

Akkoord. Zeker The National kan dit aan met zulk enorm oeuvre aan mooie songs.
Dus, als Rowwen Hèze een integraal set van het debuut album doet en een best of set met metropool orkest hoor ik niemand klagen hier!!!

Zonde van een spot op een festival. Dan heeft gedoe over een herhaal act een jaar op rij of gedoe over een act die al een zaal show heeft staan ook totaal geen geloof waardige impact meer van jullie!
 

Verwijderd lid 1647

Randprogramma
26 jan 2016
200
18
Jesper wrote:
Neil Young staat 10 juli in Nederland, of AFAS of Ziggo of ArenA, vermoed zelf Ziggo. Kaartverkoop is 1 maart, dus officiële touraankondiging van Youngs kant zal nog wel even op zich laten wachten.

Edit: Presale begint hoogstwaarschijnlijk morgen al


Jesper wrote:
Neil Young staat 10 juli in Nederland, of AFAS of Ziggo of ArenA, vermoed zelf Ziggo. Kaartverkoop is 1 maart, dus officiële touraankondiging van Youngs kant zal nog wel even op zich laten wachten.

Edit: Presale begint hoogstwaarschijnlijk morgen al

Die presale is er dan niet gekomen?
Geen nieuws over een Belgische datum? Ik zou graag mijn zomer plannen, maar Neil Young wil ik niet missen!
De informatie voor het evenement stond net online (laat op de 14de), en de presale stond vooralsnog op de 15de om 7:00u 's ochtends. Dat was sowieso al een rare tijd en ook twee weken voor de officiële verkoop, dus ik neem aan dat het een soort "placeholder" is geweest. De presale is niet live en er staat vooralsnog geen nieuwe presaledatum aangeschreven. 10 juli in Amsterdam staat wel nog steeds vast, evenals 1 maart als officiële verkoopdatum. Belgische info heb ik helaas niet, maar ik vermoed dat hij wel in eenzelfde periode in België zal staan!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Woensdag Balthazar gezien. Schrijf maar op, zie ze zelfs op Mainstage staan. Prima show en hebben een ijzersterk album uitgebracht.
Dat is toch die Belgische zaadband...
Nee, laat die maar weg blijven! Meer iets voor BKS of DTRH imo
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.339
7.329
Everyknight wrote:

Timmetje wrote:

DennisvdBr wrote:

gesp wrote:
Een festival kan zich juist onderscheiden door twee keer dezelfde artiest op te laten treden, vooral als deze een groot en veelzijdig oeuvre heeft.


Kan, maar ik vind het volkomen kut!


Liever een goede band twee of drie keer met een andere setlist dan een paar crapbands om het programma op te vullen imo.


Akkoord. Zeker The National kan dit aan met zulk enorm oeuvre aan mooie songs.

Dus, als Rowwen Hèze een integraal set van het debuut album doet en een best of set met metropool orkest hoor ik niemand klagen hier!!!

Zonde van een spot op een festival. Dan heeft gedoe over een herhaal act een jaar op rij of gedoe over een act die al een zaal show heeft staan ook totaal geen geloof waardige impact meer van jullie!

Ik had het over een goede act he. Rowwen Hezze vind ik 1x 15 minuten al te lang. Leuk voor Limburg zullen we maar zeggen. :p

The Cure en Rowen Hezze vergelijken is sowieso :lol:

En er zit verschil tussen 1 band die 2 integraal andere setlists speelt en 1 band die elke keer met vrijwel dezelfde identieke show komt vaak achter elkaar boeken.
 

pj1617899902

Playlistbediener
12 nov 2018
25
0
"Palaye Royal bevestigd zichzelf voor Pinkpop!
De uit Canada afkomstige maar inmiddels in Las Vegas gevestigde indieband, maakte dit onlangs zelf bekend tijdens een optreden.
De band ontstond in 2011 en het trio maakte een jaar later hun debuut met de single ‘Morning Light.’ Maar de échte grote doorbraak kwam toen hun track 'Get Higher' werd gebruikt in een wereldwijde campagne van Samsung.
Deze maand tourt de band nog door Europa, waarna ze in april en mei in de VS en Canada weer te zien zullen zijn, voordat ze beginnen aan hun Europese festivaltournee, waarvan een optreden op NovaRock en Download Festival al bevestigd is."
Aldus de facebook van Pinkpop fans
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.339
7.329
eloelo wrote:
Woensdag Balthazar gezien. Schrijf maar op, zie ze zelfs op Mainstage staan. Prima show en hebben een ijzersterk album uitgebracht.

Dat is toch die Belgische zaadband…
Nee, laat die maar weg blijven! Meer iets voor BKS of DTRH imo

Lekker genuanceerd....

Topband. Mag zo door naar Pinkpop imo.

En komop. Rowwen Hezze is toch niet te vergelijken met the Cure. De 1 is een prima bandje en de ander is een fenomeen. The Cure 2x spelen en Rowwen Hezze 2x spelen is echt een aparte vergelijking.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.203
503
Everyknight wrote:

Timmetje wrote:

DennisvdBr wrote:

gesp wrote:
Een festival kan zich juist onderscheiden door twee keer dezelfde artiest op te laten treden, vooral als deze een groot en veelzijdig oeuvre heeft.


Kan, maar ik vind het volkomen kut!


Liever een goede band twee of drie keer met een andere setlist dan een paar crapbands om het programma op te vullen imo.


Akkoord. Zeker The National kan dit aan met zulk enorm oeuvre aan mooie songs.

Dus, als Rowwen Hèze een integraal set van het debuut album doet en een best of set met metropool orkest hoor ik niemand klagen hier!!!

Zonde van een spot op een festival. Dan heeft gedoe over een herhaal act een jaar op rij of gedoe over een act die al een zaal show heeft staan ook totaal geen geloof waardige impact meer van jullie!

Je zult wel altijd mensen hebben die het armoedig vinden dat een artiest meerdere keren op een festival staat.. of Rowwen Hèze niets aan vinden.

Maar dat is prima, niemand zal zeggen dat ze hun plek niet verdienen op Pinkpop.

Het grote en essentiële verschil met 'gedoe' over een herhaalact is dat het veelal dezelfde greatest hits shows zijn, vaak gespeeld door een headliner van het festival en er op Pinkpop dus niets tegenover staat. Met dezelfde showstoppers en voorspelbare verrassingseffecten kan ik me voorstellen dat je dan liever eens wat anders ziet.

 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.203
503
Wessel wrote:

Timmetje wrote:
Wat een rare reactie. Er staat toch nooit iets tegenover de headliner op Pinkpop. Of reken je de patatkraam mee?


Tegenwoordig hebben ze een 4e stage waar ze Boef of JeBroer boeken. Dat is zo goed als niks tegenover je headliner hebben.

Is en blijft een alternatief, eigen voorkeur of niet

De band/artiest op stage 4 speelt niet eens tijdens de headliner. Het alternatief is vroeg naar de camping..
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
782
913
Dit topic is opgeschoond. Jullie kunnen er vanuit blijven gaan dat er in dit topic en op dit forum op normale toon met elkaar kan worden gediscussieerd. Maatregelen worden genomen en betrokken personen ontvangen bericht.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken