basgitaar wrote:
Het is inderdaad armoedig, maar het werkt wel. Dat zagen we een aantal jaar geleden toen De Staat twee keer een show verzorgde, beide werden ze druk bezocht.
Dr. Hannibal wrote:
Een band met een enorm ouvre niet één, maar twee keer de kans geven daar iets van te laten zien… Een band die zijn sporen meer verdient heeft dan vrijwel elke optie die realistisch gezien nog over is… Een constructie die aandacht trekt, speciaal is, en heel veel fans weekendtickets gaat doen kopen…
Nou, de Staat was last minute cancel van Ghost. Eigenlijk van Pinkpop toen armoede om de zelfde band nog eens te laten komen omdat er niets anders geregeld kon worden, yeah right. Pakte goed uit, maar imo geen goede keuze. (ben bij die 2e beurt van de Staat ook naar Nothing But Thieves gegaan in de tent, toen nog niet zo bekend. Geen spijt van gehad!)
Dat er acts zijn met een enorm ouvre en veel fans, ja… Maar om een band dan toch twee keer te laten optreden. Ik vind persoonlijk zo iets afbreuk doen aan het affiche. Daar had op dat moment ook een andere band kunnen staan. Of dat nu een vergelijkbare act is op de zelfde spot of eerder die dag op het podium een nieuw opkomend actje, dan zie ik daar meer in persoonlijk.
Als een act een 2e jaar op rij komt zetten we onze vraagtekens er bij. Maar nu komt een act 2 sets doen en is alles hosanna? Nee, niet in mijn ogen.