Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
939
110
Greta van Fleet maakt ook een sterke explosieve groei door. Daar zit vast een toekomst aan.

Helemaal mee eens, die had zeker in het rijtje gemogen, maar er zullen er vast nog wel meer zijn. Maar dit waren de eerste die in mij opkwamen.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Als Pinkpop er nou even een 'Pukkelpopje' uitgooit en 2x The Cure programmeert..
Lekker op de Mumford dag Noord afsluiten met 'Disintegration' integraal en de nog headliner-loze dag afsluiten met een Greatest Hits show ben ik er een weekendje bij ;p
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Als Pinkpop er nou even een ‘Pukkelpopje’ uitgooit en 2x The Cure programmeert..
Lekker op de Mumford dag Noord afsluiten met ‘Disintegration’ integraal en de nog headliner-loze dag afsluiten met een Greatest Hits show ben ik er een weekendje bij ;p
2x dezelfde act programmeren, wat een armoe...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
hoppa...
13 maart verlof geregeld, perspresentatie toegang bemachtigen en ben er dan weer bij

dit jaar met Golden Earring T-shirt ;)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Ben eens bij RaR/RiP aan het kijken naar de toevoeging van vandaag en de mogelijkheden voor Pinkpop.

Goh, The Struts en Cage The Elephant valt wel goed nu!
Ook Kadavar lijkt me een perfecte voor Stage 4 of Brightlandstent.
Zit misschien door de maar 2 dagen overlap en de korte reisafstand best nog wel meer potentiële overlap in de namen als ik dacht...

1975, Slash, Slayer, Die Antwoord, Bastille, Black Rebel Motorcycle Club, volgens mij nog geen NL datum en nog passend voor Pinkpop.


Wie ziet er nog wat?
Dagindeling RaR

Dagindeling RiP
 

Danielle1617899608

Playlistbediener
8 mrt 2017
49
0
Three Days Grace luisteren mijn dochter en ik (dankzij haar) naar en past qua datum.

Left Boy is ook wel leuk. Het nummer Dangerous in ieder geval.
 

basgitaar

Campingartiest
14 jan 2019
71
0
James wrote:
Als Pinkpop er nou even een ‘Pukkelpopje’ uitgooit en 2x The Cure programmeert..
Lekker op de Mumford dag Noord afsluiten met ‘Disintegration’ integraal en de nog headliner-loze dag afsluiten met een Greatest Hits show ben ik er een weekendje bij ;p

2x dezelfde act programmeren, wat een armoe…
Het is inderdaad armoedig, maar het werkt wel. Dat zagen we een aantal jaar geleden toen De Staat twee keer een show verzorgde, beide werden ze druk bezocht.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Het is inderdaad armoedig, maar het werkt wel. Dat zagen we een aantal jaar geleden toen De Staat twee keer een show verzorgde, beide werden ze druk bezocht.

Een band met een enorm ouvre niet één, maar twee keer de kans geven daar iets van te laten zien… Een band die zijn sporen meer verdient heeft dan vrijwel elke optie die realistisch gezien nog over is… Een constructie die aandacht trekt, speciaal is, en heel veel fans weekendtickets gaat doen kopen…

Nou, de Staat was last minute cancel van Ghost. Eigenlijk van Pinkpop toen armoede om de zelfde band nog eens te laten komen omdat er niets anders geregeld kon worden, yeah right. Pakte goed uit, maar imo geen goede keuze. (ben bij die 2e beurt van de Staat ook naar Nothing But Thieves gegaan in de tent, toen nog niet zo bekend. Geen spijt van gehad!)

Dat er acts zijn met een enorm ouvre en veel fans, ja... Maar om een band dan toch twee keer te laten optreden. Ik vind persoonlijk zo iets afbreuk doen aan het affiche. Daar had op dat moment ook een andere band kunnen staan. Of dat nu een vergelijkbare act is op de zelfde spot of eerder die dag op het podium een nieuw opkomend actje, dan zie ik daar meer in persoonlijk.
Als een act een 2e jaar op rij komt zetten we onze vraagtekens er bij. Maar nu komt een act 2 sets doen en is alles hosanna? Nee, niet in mijn ogen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.787
12.478
Een band met een enorm ouvre niet één, maar twee keer de kans geven daar iets van te laten zien… Een band die zijn sporen meer verdient heeft dan vrijwel elke optie die realistisch gezien nog over is… Een constructie die aandacht trekt, speciaal is, en heel veel fans weekendtickets gaat doen kopen…

Ja nee tuurlijk, dat zou zwaar armoedig zijn. Geen fan wordt ooit enthousiast als een festival zoiets aankondigt...

Amen. Ik snap het punt van Dennis wel maar vind het persoonlijk een erg sterke zet van Pukkelpop. The National is eeen topband met een ijzersterk ouvre, als die zelf vragen om twee sets te komen spelen dan wordt dit heel bijzonder.
 

colint

Gouden Tip
5 mrt 2014
272
0
basgitaar wrote:
Het is inderdaad armoedig, maar het werkt wel. Dat zagen we een aantal jaar geleden toen De Staat twee keer een show verzorgde, beide werden ze druk bezocht.


Dr. Hannibal wrote:
Een band met een enorm ouvre niet één, maar twee keer de kans geven daar iets van te laten zien… Een band die zijn sporen meer verdient heeft dan vrijwel elke optie die realistisch gezien nog over is… Een constructie die aandacht trekt, speciaal is, en heel veel fans weekendtickets gaat doen kopen…


Nou, de Staat was last minute cancel van Ghost. Eigenlijk van Pinkpop toen armoede om de zelfde band nog eens te laten komen omdat er niets anders geregeld kon worden, yeah right. Pakte goed uit, maar imo geen goede keuze. (ben bij die 2e beurt van de Staat ook naar Nothing But Thieves gegaan in de tent, toen nog niet zo bekend. Geen spijt van gehad!)

Dat er acts zijn met een enorm ouvre en veel fans, ja… Maar om een band dan toch twee keer te laten optreden. Ik vind persoonlijk zo iets afbreuk doen aan het affiche. Daar had op dat moment ook een andere band kunnen staan. Of dat nu een vergelijkbare act is op de zelfde spot of eerder die dag op het podium een nieuw opkomend actje, dan zie ik daar meer in persoonlijk.
Als een act een 2e jaar op rij komt zetten we onze vraagtekens er bij. Maar nu komt een act 2 sets doen en is alles hosanna? Nee, niet in mijn ogen.

Twee keer The Cure programmeren met de belofte van twee totaal verschillende setlists vind ik geen armoe.

Voorbeelden van dingen die wél armoedig zijn:
- Justin Bieber op je festival boeken
- Foo Fighters vervangen door Triggerfinger en een headlineset van Pharell Williams
- Kings of Leon om de 2/3 jaar als headliner boeken
- George Ezra/ Golden Earring/Krezip als subs plaatsen (ik weet dat dit niet bevestigd is, maar dit wordt door een aantal forumleden verwacht)
- Muse, P!nk, Metallica, Rammstein, Bon Jovi, Phil Collins, etc...laten schieten en vervolgens Mumford and Sons als headliner boeken op je 50 jarig jubileum
- Een dagprogramma met de muzikale kwaliteit van de lokale braderie
- Niet met de tijd meegaan; campings die pas op de 1e festivaldag openen, curfew van 00:00 (dit jaar niet), geen presale tickets
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Twee keer The Cure programmeren met de belofte van twee totaal verschillende setlists vind ik geen armoe.
Ik wel!!
Maakt niet uit welke act op welk festival. 2 keer dezelfde act op 1 affiche, kom ik met mijn verstand niet bij. Prima act of niet, don't care...

...verder, touché ;)
Vanuit jou oogpunt geef ik je op de andere punten vanuit jouw optiek gelijk.
Maar noem dan ook even geen Early Bird :p
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.685
7.408
colint wrote:
Twee keer The Cure programmeren met de belofte van twee totaal verschillende setlists vind ik geen armoe.


Ik wel!!
Maakt niet uit welke act op welk festival. 2 keer dezelfde act op 1 affiche, kom ik met mijn verstand niet bij. Prima act of niet, don’t care…

…verder, touché
1f609.svg

Vanuit jou oogpunt geef ik je op de andere punten vanuit jouw optiek gelijk.
Maar noem dan ook even geen Early Bird
1f61b.svg

2x the Cure boeken als headliner zal inderdaad armoede zijn. Op de manier zoals pukkelpop dat nu met the National doet, vind ik het echter niet. Een gewaardeerde band die genoeg materiaal heeft om headliner te zijn, 2 verschillende dagen een kleiner podium laten afsluiten met 2 totaal verschillende setlisten. Klinkt top. Vergelijk het met dat Foo Fighters die 2 dagen op pinkpop zouden spelen. 2x afsluiter van het 2de podium met een keer een setlist met werk van de eerste 4 albums en de tweede keer een setlist van de laatste 5 albums. Zou ook een stunt zijn die veel pinkpoppers zou bevallen.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.685
7.408
hoppa…
13 maart verlof geregeld, perspresentatie toegang bemachtigen en ben er dan weer bij

dit jaar met Golden Earring T-shirt
1f609.svg

Hoe krijg je toegang voor de perspresentatie? Ik heb mijn verlof al geregeld maar wacht op de actie van oor. Duurt zo lang dat ik twijfel of die wel komt.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
DennisvdBr wrote:
hoppa…
13 maart verlof geregeld, perspresentatie toegang bemachtigen en ben er dan weer bij

dit jaar met Golden Earring T-shirt
1f609.svg


Hoe krijg je toegang voor de perspresentatie? Ik heb mijn verlof al geregeld maar wacht op de actie van oor. Duurt zo lang dat ik twijfel of die wel komt.
Meestal week van tevoren.
Via OOR en via Pinkpop site zelf. Soms pas reactie paar dagen vooraf. Komen normaal gezien geen massa mensen op af, enkel de Pinkpop gekkies en wat enthousiastelingen. Meedoen is doorgaans bij zijn.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.685
7.408
Brian wrote:

DennisvdBr wrote:
hoppa…
13 maart verlof geregeld, perspresentatie toegang bemachtigen en ben er dan weer bij

dit jaar met Golden Earring T-shirt
1f609.svg



Hoe krijg je toegang voor de perspresentatie? Ik heb mijn verlof al geregeld maar wacht op de actie van oor. Duurt zo lang dat ik twijfel of die wel komt.

Meestal week van tevoren.
Via OOR en via Pinkpop site zelf. Soms pas reactie paar dagen vooraf. Komen normaal gezien geen massa mensen op af, enkel de Pinkpop gekkies en wat enthousiastelingen. Meedoen is doorgaans bij zijn.

Ja ik was er vorige jaar ook, maar dacht dat het toen eerder op gang kwam. Zie ook nu dat ik het verkeerd las, dacht dat je zei dat je al toegang had bemachtigd. Maar ik zie nu dat je dat dus nog moet doen.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Denk dat dat eind februari wel begint. Tot nu toe altijd nog gelukt om er bij te zijn. Mijn dochter doet ook altijd mee en mijn vrouw ook en als er forumleden zijn met dubbele kaarten worden die er bijn altijd wel in het forum gegooid.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.905
5.329
Ben eens bij RaR/RiP aan het kijken naar de toevoeging van vandaag

1975, Slash, Slayer, Die Antwoord, Bastille, Black Rebel Motorcycle Club, volgens mij nog geen NL datum en nog passend op pinkpop

Ik kan het Slayer gerucht al direct de kop in drukken, deze staan exclusief op Graspop als laatste Benelux show
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.339
7.328
Twee keer the Cure of één keer Mumford en één keer the Cure.... ik zou het wel weten, gooi Mumford (of Ezra) maar van't programma (en ik ben nog geeneens fan van the Cure)!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken