Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Dit topic is opgeschoond. Jullie kunnen er vanuit blijven gaan dat er in dit topic en op dit forum op normale toon met elkaar kan worden gediscussieerd. Maatregelen worden genomen en betrokken personen ontvangen bericht.

Ik heb het weer gemist geloof ik........ging het zo hard tegen hard dan?
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.590
4.690
eloelo wrote:
Woensdag Balthazar gezien. Schrijf maar op, zie ze zelfs op Mainstage staan. Prima show en hebben een ijzersterk album uitgebracht.

Dat is toch die Belgische zaadband…
Nee, laat die maar weg blijven! Meer iets voor BKS of DTRH imo

Komt dat even goed uit dat je het een zaadband vindt. Die staan namelijk juist op Pinkpop en niet op BKS of DTRH (ja oke, Editors daargelaten). Ik raad je echt aan uberhaupt gewoon een keer een ander festival te bezoeken. Je begint ook steeds meer op Jan te lijken Dennis, alles wat Pinkpop is, is geweldig en alles wat geen Pinkpop is, is kut. Laten we gewoon trouwens felle discussief voeren hier, reacties verwijderen slaat natuurlijk helemaal nergens op zolang er geen seksistische, racistische of kwetsende teksten worden geuit.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Laten we gewoon trouwens felle discussief voeren hier, reacties verwijderen slaat natuurlijk helemaal nergens op zolang er geen seksistische, racistische of kwetsende teksten worden geuit.

Dit was geen 'felle discussie'. We zijn hier om discussies te voeren waar enige vorm van argumentatie bij komt kijken. Niet om overbodige woorden elkaars kant op te gooien.

Goed gehandeld. Laten we verder gaan.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
“Palaye Royal bevestigd zichzelf voor Pinkpop!
De uit Canada afkomstige maar inmiddels in Las Vegas gevestigde indieband, maakte dit onlangs zelf bekend tijdens een optreden.
De band ontstond in 2011 en het trio maakte een jaar later hun debuut met de single ‘Morning Light.’ Maar de échte grote doorbraak kwam toen hun track ‘Get Higher’ werd gebruikt in een wereldwijde campagne van Samsung.
Deze maand tourt de band nog door Europa, waarna ze in april en mei in de VS en Canada weer te zien zullen zijn, voordat ze beginnen aan hun Europese festivaltournee, waarvan een optreden op NovaRock en Download Festival al bevestigd is.”
Aldus de facebook van Pinkpop fans
Prima bandje voor Pinkpop, kan niemand wat over te zeuren hebben. lijkt me. :wink:
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Ik had het over een goede act he. Rowwen Hezze vind ik 1x 15 minuten al te lang. Leuk voor Limburg zullen we maar zeggen.
1f61b.svg
En komop. Rowwen Hezze is toch niet te vergelijken met the Cure. De 1 is een prima bandje en de ander is een fenomeen. The Cure 2x spelen en Rowwen Hezze 2x spelen is echt een aparte vergelijking.
Nogmaals, het is *Rowwen Hèze (ik heb intussen al een 10-tal varianten gezien hier..).
En Rowwen Hèze is een van de beste en meest veelzijdige bands van Nederland, en absoluut een fenomeen binnen Limburg en erbuiten, en dus ook voor Pinkpop.
Wat velen buiten Limburg wellicht en begrijpelijk niet beseffen, is dat Rowwen Hèze belangrijker voor de Limburgse cultuur en identiteit is dan dat Guus Meeuwis dat is voor Brabant, BLØF voor Zeeland, Skik voor Drenthe of De Kast voor Friesland.
Ze hebben een enorm oeuvre, en kunnen gemakkelijk 4 à 5 compleet verschillende sets neerzetten, die kwalitatief nauwelijks voor elkaar onder zouden doen.
Niet dat ik zeg dat ze dat zouden moeten doen, maar de vergelijking snijdt wel degelijk hout. Voor velen hier in Limburg is Rowwen Hèze veel bekender en belangrijker dan The Cure of vele andere grote bands.
 

Fornax

Gouden Tip
2 jun 2014
396
405
Timmetje wrote:
Ik had het over een goede act he. Rowwen Hezze vind ik 1x 15 minuten al te lang. Leuk voor Limburg zullen we maar zeggen.
1f61b.svg



Timmetje wrote:
En komop. Rowwen Hezze is toch niet te vergelijken met the Cure. De 1 is een prima bandje en de ander is een fenomeen. The Cure 2x spelen en Rowwen Hezze 2x spelen is echt een aparte vergelijking.

Nogmaals, het is *Rowwen Hèze (ik heb intussen al een 10-tal varianten gezien hier..).
En Rowwen Hèze is een van de beste en meest veelzijdige bands van Nederland, en absoluut een fenomeen binnen Limburg en erbuiten, en dus ook voor Pinkpop.
Wat velen buiten Limburg wellicht en begrijpelijk niet beseffen, is dat Rowwen Hèze belangrijker voor de Limburgse cultuur en identiteit is dan dat Guus Meeuwis dat is voor Brabant, BLØF voor Zeeland, Skik voor Drenthe of De Kast voor Friesland.
Ze hebben een enorm oeuvre, en kunnen gemakkelijk 4 à 5 compleet verschillende sets neerzetten, die kwalitatief nauwelijks voor elkaar onder zouden doen.
Niet dat ik zeg dat ze dat zouden moeten doen, maar de vergelijking snijdt wel degelijk hout. Voor velen hier in Limburg is Rowwen Hèze veel bekender en belangrijker dan The Cure of vele andere grote bands.

Amen! Zolang ze "De Peel in Brand" maar spelen ;)
Palaye Royale is een leuke naam voor Stage 4.

Laat verder de Chemical Brothers de spot van 0:00 tot 02:00 maar vullen, nieuwe materiaal klinkt lekker, we kennen allemaal de hits en het eerdere werk (halverwege de jaren 90) is meesterlijk.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.339
7.329
Dat geloof ik meteen. Maar Pinkpop is niet gericht op enkel publiek uit Limburg. Ze willen juist een internationale speler worden of zijn. The Cure 2x of Rowwen Hezze 2x laten spelen is dan een onlogische vergelijking imo.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Beste @gesp , bij deze wil ik gaarne excuses maken voor mijn reactie eerder vandaag. Deze was weliswaar over de rand en te veel te interpreteren als op de persoon gericht.

Ik hoop dat zo'n reactie jullie plezier bij Festileaks overall niet wegneemt.
Blijf aub Festileaks volgen, via sociale media, blogs, podcast en het forum.

Het was niet mijn bedoeling om uit mijn slof te schieten. Helaas gebeurde het toch, sorry, sorry, sorry!!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Amen! Zolang ze “De Peel in Brand” maar spelen
1f609.svg
Absoluut, klassieker! :cool:
Hoewel ik van 'Blieve loepe' nog steeds net iets meer kippenvel krijg:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=WZGNT543LYM[/video]
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Dat geloof ik meteen. Maar Pinkpop is niet gericht op enkel publiek uit Limburg. Ze willen juist een internationale speler worden of zijn. The Cure 2x of Rowwen Hezze 2x laten spelen is dan een onlogische vergelijking imo.
Of het een goede vergelijking is, is niet echt het punt.
Misschien had Dennis beter een andere naam kunnen kiezen, maar ik snap zijn punt wel.
Als Pinkpop bekend zou maken dat de laatste headlinerspot ingevuld gaat worden door een tweede, alternatieve set van Fleetwood Mac, zouden velen hier dat een absoluut zwaktebod vinden.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.895
6.141
Beste @gesp , bij deze wil ik gaarne excuses maken voor mijn reactie eerder vandaag. Deze was weliswaar over de rand en te veel te interpreteren als op de persoon gericht.

Ik hoop dat zo’n reactie jullie plezier bij Festileaks overall niet wegneemt.
Blijf aub Festileaks volgen, via sociale media, blogs, podcast en het forum.

Het was niet mijn bedoeling om uit mijn slof te schieten. Helaas gebeurde het toch, sorry, sorry, sorry!!
Wat een overdreven excuus. Je bent ook maar een mens van vlees en bloed wat hier puik vrijwillegerswerk aflevert. Zo erg was het ook weer niet.
 

Fornax

Gouden Tip
2 jun 2014
396
405
Beste @gesp , bij deze wil ik gaarne excuses maken voor mijn reactie eerder vandaag. Deze was weliswaar over de rand en te veel te interpreteren als op de persoon gericht.

Ik hoop dat zo’n reactie jullie plezier bij Festileaks overall niet wegneemt.
Blijf aub Festileaks volgen, via sociale media, blogs, podcast en het forum.

Het was niet mijn bedoeling om uit mijn slof te schieten. Helaas gebeurde het toch, sorry, sorry, sorry!!

Ik had van alles verwacht van je Dennis, maar sloffen? ;)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
tijd voor een voorspelling

Zaterdag 8 juni
Mumford and Sons
George Ezra, The 1975, Slash & Myles Kennedy
Macklemore, Golden Earring, The Chemical Brothers
Frank Turner, The Wombats, Zebrahead
Cage The Elephant, Mt Atlas

Zondag 9 juni
Eminem, Armin van Buuren
Bring Me The Horizon, Keane, Die Antwoord
Disturbed, Krezip, The Vaccines
KT Tunstall, Danko Jones, Palaye Royale

Maandag 10 juni
Fleetwood Mac
Bastille, Slayer, Tenacious D
Steve Oaki, Rowwen Hèze, Biffy Clyro
The Pretenders, The Struts, The Kooks
Black Rebel Motorcycle Club, Kadavar
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.339
7.329
Leuke voorspelling. Opzich hoop bands die ik wel zou willen zien ook.

Ik doe mee. Dagen van spelen zijn wat willekeurig maar iig de acts die ik verwacht.

Zaterdag 8 juni
Mumford and Sons
George Ezra, Golden Earring, Die Antwoord
Macklemore, Kraantje Pappie, de Staat
Anne Marie, Tom Walker, Heideroosjes
Cage The Elephant, Mt Atlas

Zondag 9 juni
Kensington en Armin van Buuren
Bring me The Horizon, Krezip, Tenacious D
The Vaccines, Lily Allen, Palaye Royal, Raymond vh Groenewoud
Roxeanne Hazes, Bizzey, the Lumineers

Maandag 10 juni
Fleetwood Mac
Bastille, Doe Maar, Balthazar
Anouk, Rowwen Heze, The Wombats
Lil Kleine, Navarone, Ali B
Maan, Nielson, deWolff
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
tijd voor een voorspelling

Zaterdag 8 juni
Mumford and Sons
George Ezra, The 1975, Slash & Myles Kennedy
Macklemore, Golden Earring, The Chemical Brothers
Frank Turner, The Wombats, Zebrahead
Cage The Elephant, Mt Atlas

Zondag 9 juni
Eminem, Armin van Buuren
Bring Me The Horizon, Keane, Die Antwoord
Disturbed, Krezip, The Vaccines
KT Tunstall, Danko Jones, Palaye Royale

Maandag 10 juni
Fleetwood Mac
Bastille, Slayer, Tenacious D
Steve Oaki, Rowwen Hèze, Biffy Clyro
The Pretenders, The Struts, The Kooks
Black Rebel Motorcycle Club, Kadavar
Tenacious D staat volgens hun website op zondag 9 juni.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.339
7.329
Misschien staan ze vroeg in Duitsland en als sub in Nederland en spelen ze die dag twee shows.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken