Timmetje wrote:
Ik had het over een goede act he. Rowwen Hezze vind ik 1x 15 minuten al te lang. Leuk voor Limburg zullen we maar zeggen.
Timmetje wrote:
En komop. Rowwen Hezze is toch niet te vergelijken met the Cure. De 1 is een prima bandje en de ander is een fenomeen. The Cure 2x spelen en Rowwen Hezze 2x spelen is echt een aparte vergelijking.
Nogmaals, het is *Rowwen Hèze (ik heb intussen al een 10-tal varianten gezien hier..).
En Rowwen Hèze is een van de beste en meest veelzijdige bands van Nederland, en absoluut een fenomeen binnen Limburg en erbuiten, en dus ook voor Pinkpop.
Wat velen buiten Limburg wellicht en begrijpelijk niet beseffen, is dat Rowwen Hèze belangrijker voor de Limburgse cultuur en identiteit is dan dat Guus Meeuwis dat is voor Brabant, BLØF voor Zeeland, Skik voor Drenthe of De Kast voor Friesland.
Ze hebben een enorm oeuvre, en kunnen gemakkelijk 4 à 5 compleet verschillende sets neerzetten, die kwalitatief nauwelijks voor elkaar onder zouden doen.
Niet dat ik zeg dat ze dat zouden moeten doen, maar de vergelijking snijdt wel degelijk hout. Voor velen hier in Limburg is Rowwen Hèze veel bekender en belangrijker dan The Cure of vele andere grote bands.