Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.233
4.505
Zal vast niet heel warm onthaald worden, maar zou Calvin Harris niet kunnen?
Hele populaire naam & sluit wel aan bij transitie van het festival laatste jaren!

Eventueel met een - zijn eerdere afmelding inhalende - Sam Smith?
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
James wrote:
Zal vast niet heel warm onthaald worden, maar zou Calvin Harris niet kunnen?
Hele populaire naam & sluit wel aan bij transitie van het festival laatste jaren!

Eventueel met een – zijn eerdere afmelding inhalende – Sam Smith?

Bijvoorbeeld!
Rag'n'Bone Man kan ook dat nieuwe nummer mee komen doen..!
Lijkt me voor Pinkpop voor de hand liggender dan The Chemical Brothers.
 

bootje76

Randprogramma
17 feb 2019
187
154
Is er in die voorspellingen die de afgelopen dagen gedaan zijn ook ruimte voor Within Temptation en Limp Biskit, of roep ik bij mijn 2e post meteen weer rare dingen, haha.
Persoonlijk zou ik een plek voor Five Finger Death Punch erg gaaf vinden, al lijkt me dat onwaarschijnlijk omdat die gasten nog geen Europese tour hebben staan en op 12 Juli in de US beginnen met een tour. Ach, zoals al eerder geroepen, een beetje wishful thinking kan geen kwaad...
 

Franzzz

Gouden Tip
9 mrt 2017
390
133
De voorspellingen lijken mij wel redelijk in de lijn der verwachting, op wat puntjes na. Chemical Brothers lijkt mij gewoon een headliner, hooguit misschien de act die na 0:00 uur nog speelt. Als Foals onderaan het affiche komt, dan mogen we trouwens een grandioze line-up verwachten.
Foals zijn toch 100% uitgesloten? Die staan in Paradiso en op Down The Rabbit Hole.....
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.651
De verwachtingen worden wel lekker laag gehouden hier, met die voorspellingen. Heerlijk verfrissend.

Tot nu toe nog weinig reden om er op die Fleetwood Mac dag bij te zijn. Vind het een dijk van een headliner, maar wat eronder staat in de voorspellingen belooft niet veel. Hoop vooral op wat leuke verrassingen die niemand hier zag aankomen.
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
600
577
Leuke prijsvraag:

https://www.pinkpop.nl/2019/reis-met-de-exclusieve-pinkpoptrein-naar-de-perspresentatie/
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Ik denk dat er nog best wat moois te maken valt hoor.. Namen als The 1975 bijvoorbeeld vind ik voor Pinkpop een heel goede boeking. Ja er zal ook een Bastille tegenovr gaan staan. Ik vraag me af en toe ook een beetje af wat men verwacht van Pinkpop. Krezip vind ik voor Pinkpop namelijk ook een prima boeking. Een Golden Earring kan je idd overal zien, maar kwalitatief nog altijd de moeite om mee te pakken.

Bring Me The Horizon is al bekend gemaakt, prima naam ook en live erg tof. Tenacious D is zeer vermakelijk, George Ezra vind ik ook een logische en typische Pinkpop naam. Vooralsnog staat er wat mij betreft alles een beetje wat ik van Pinkpop "verwacht" (het is geen BKS of Lowlands waar ik andere verwachtingen bij zou hebben). Ik kijk in ieder geval uit naar de persco.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.651
mattman wrote:
De verwachtingen worden wel lekker laag gehouden hier, met die voorspellingen.

Of jouw smaak is gewoon kut…

Don't go there. ;-) Maar heb niet zo veel met een Bastille, Krezip, Macklemore, Geogre Ezra, Keane en godbetert Disturbed. Het mag weleens wat minder binnen de lijntjes zijn vind ik. Dat ze maar eens wat ballen tonen. Vandaar dat ik een Chemical Brothers weleens tof zou vinden voor Pinkpop. The 1975 vind ik ook wel een mooie die binnen het kader valt. Of laat een Chance The Rapper eens komen. Lana Del Rey. Zo'n dingen.

 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.956
1.735
rickhuissen wrote:

mattman wrote:
De verwachtingen worden wel lekker laag gehouden hier, met die voorspellingen.


Of jouw smaak is gewoon kut…

Don’t go there.
1f609.svg
Maar heb niet zo veel met een Bastille, Krezip, Macklemore, Geogre Ezra, Keane en godbetert Disturbed. Het mag weleens wat minder binnen de lijntjes zijn vind ik. Een beetje ballen tonen. Vandaar dat ik een Chemical Brothers weleens tof zou vinden voor Pinkpop.

Ik had gehoopt dat je niet zo snel zou reageren, zodat je niet gezien zou hebben dat ik in eerste instantie de smiley vergeten was :lol:

Maar wat ik eigenlijk zeggen wilde: we lijken eindelijk een beetje de headliners met rust te laten en te gaan speculeren over de dagprogrammering. En daarin vind ik de eerste voorspellingen, los van of dat ze ook maar ergens op gebaseerd zijn, erg positief. Qua genre, en qua 'formaat' van de namen. Jouw 'binnen de lijntjes' opmerking neem ik van je aan, ik ben zelf geen muziekkenner genoeg om daar qua namen veel van te vinden, maar ik denk dat Pinkpop als festival allesbehalve progressief is en dus bij uitstek een festival dat niet echt experimenteert, maar in een breed spectrum voor de veilige namen gaat. En daarbinnen kun je veel kanten op, en als het enigszins gaat lijken op wat er in de eerder genoemde voorspellingen staat, dan is mijn persoontje daar heel blij mee...
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.233
4.505
Is er in die voorspellingen die de afgelopen dagen gedaan zijn ook ruimte voor Within Temptation en Limp Biskit, of roep ik bij mijn 2e post meteen weer rare dingen, haha.
Persoonlijk zou ik een plek voor Five Finger Death Punch erg gaaf vinden, al lijkt me dat onwaarschijnlijk omdat die gasten nog geen Europese tour hebben staan en op 12 Juli in de US beginnen met een tour. Ach, zoals al eerder geroepen, een beetje wishful thinking kan geen kwaad…

Within Temptation staat op ParkCity Live, de ékte kenners beweren dat ze daarom niet op Pinkpop staan.
Voor nu kan deze opmerking overigens nog, vanaf post 10 moeten de eerste 220 pagina's parate kennis zijn.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.344
5.890
Jouw ‘binnen de lijntjes’ opmerking neem ik van je aan, ik ben zelf geen muziekkenner genoeg om daar qua namen veel van te vinden, maar ik denk dat Pinkpop als festival allesbehalve progressief is en dus bij uitstek een festival dat niet echt experimenteert, maar in een breed spectrum voor de veilige namen gaat. En daarbinnen kun je veel kanten op, en als het enigszins gaat lijken op wat er in de eerder genoemde voorspellingen staat, dan is mijn persoontje daar heel blij mee…

Ik denk dat dit wel goed het verschil karakteriseert tussen Pinkpop en de meeste andere festivals hier op het forum, en dus ook de verschillende opvattingen over wat een line-up goed maakt. Pinkpop richt (tegenwoordig) op publiek wat herkenbaarheid, hits en meezingers waardeert, terwijl festivals als RW, BKS en Lowlands zich wat meer op de onderzoekende muziekliefhebber richten die graag verrast wil worden. Pinkpop kleurt binnen de lijntjes en verrast daardoor zelden, andere festivals lijken meer bezig die lijntjes af en toe wat op te rekken en dus te verrassen.

Dit is niet bedoelt om voor de zoveelste keer Pinkpop af te kraken, in tegendeel. Ik besef me nu dat Pinkpop op dat vlak echt best wel verschilt van de meeste festivals hier, en die vergelijking dus redelijk mank gaat. Misschien moeten we ook geen dingen van Pinkpop verwachten die niet bij Pinkpop passen. En verklaart dat waarom sommige forum leden hier, waaronder ik, dit festival en haar fans niet zo goed begrijpen. Thanks voor dat inzicht @rickhuissen, nu kunnen we in alle rust elkaars smaak kut noemen en vrolijk naar een ander festival gaan :wink:
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Voor nu kan deze opmerking overigens nog, vanaf post 10 moeten de eerste 220 pagina’s parate kennis zijn.

Steekproefsgewijs gaan we overhoren. Dus graag bij de les. :)
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Ik denk dat ik die poging wel aanga…

Lijkt me een leuke ervaring. Plus bij de perspresentatie en vervoer tot hartje Amsterdam.


Ik heb er 1 ingediend, ik heb niks aan het vervoer maar entree is wel handig. Ik zit dan al in Amsterdam omdat mijn dochter naar Londen gaat.
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
600
577
Ga het ook proberen!
Het fb-bericht zegt dat de winactie voor alleen de kaartjes later nog volgt, dus meer kans om bij de perspresentatie te zijn ?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Ga het ook proberen!
Het fb-bericht zegt dat de winactie voor alleen de kaartjes later nog volgt, dus meer kans om bij de perspresentatie te zijn ?
Bericht verzonden.
Het is wel een prijsvraag waar 85% van het land niets aan heeft, LOL!
Met deze 3 opstapplaatsen alleen voor het zuiden leuk.

Ik heb Geleen-Oost in ieder geval als opstapplek opgegeven.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken