Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.447
7.439
Prettige jaarwisseling trouwens iedereen! Op een geweldig jaar met een hoop prachtige concerten, festivals, goede gezondheid en gezelligheid!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Wat Timmetje zegt: veel plezier met de overgang van 18 naar 19 iedereen. :)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Als Pinkpop slim is boeken ze artiesten zoals Noah Kahan/ Billie Eilish/ Sigrid/ Brockhampton / Jorja Smith/ Superorganism / Davina Michelle/ etc…
Allemaal opkomende artiesten die niet al te duur zijn en geliefd zijn bij jeugd en volwassenen…
Daarom duurt het te lang...
Eerstvolgende aankondiging is Davina Michelle voor Garden of Love
:lol:
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
De beste wensen voor 2019!
Maak er een mooi muzikaal jaar van.
Op naar een fantastisch 50 jarig jubileum!
 

Kesselman

Geliefde act
7 dec 2015
1.336
880
ik heb via via via gehoord , van iemand die bij buro pinkpop werkt, dat er idd grote problemen zijn
bij het samenstellen van het programma. er zijn daadwerkelijk een aantal namen die afgezegd hebben.

meer info kwam er ( begrijpelijk) niet.

blijft dus afwachten, en maar hopen dat ze er nog wat van weten te maken.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.522
ik heb via via via gehoord , van iemand die bij buro pinkpop werkt, dat er idd grote problemen zijn
bij het samenstellen van het programma. er zijn daadwerkelijk een aantal namen die afgezegd hebben.

meer info kwam er ( begrijpelijk) niet.

blijft dus afwachten, en maar hopen dat ze er nog wat van weten te maken.

Is toch wel sneu voor Pinkpop hoor, met name omdat het een jubileum editie is. Verklaard wel de stilte bij veel andere festivals. Rock am Ring heeft het goed gedaan en Werchter was denk ik net op tijd door Pink en Muse wel een plekje te geven, festivals als Pinkpop, Isle of Wright en Open'er lijken een moeilijkere tijd te hebben. Ben bijzonder benieuwd wat het gaat worden dit jaar op Pinkpop. Zonder gekheid, hoe problematischer het gaat daar bij Pinkpop, des te groter de kans dat Kensington toch die headlinespot krijgt. Ze verkopen gegarandeerd kaarten, en veel ook. Ik vraag me af waar ze nu nog een beter alternatief vandaan halen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Ze verkopen gegarandeerd kaarten, en veel ook. Ik vraag me af waar ze nu nog een beter alternatief vandaan halen.
Gelukkig zijn er meer bands die veel kaarten verkopen.
Als je dan een Nederlandse bands noemt, noem dan Within Temptation. Die hebben al headliner spots door Europa staan, dat is méér plausibel imo.
Er is vast nog een internationale act te regelen.
Zoals je zegt, Isle of Wight en Open'er moeten nog met nieuws komen. Daar zit vast iets bij.
Of Kylie Minogue kan in een co-headliner constructie? Of Tom Jones heeft nog géén NL datum. Binnenkort komt Coachella met nieuws, misschien zit daar nog iets bij voor de Europese zomerfestivals, Justin Timberlake misschien?
Ik verwacht niet zo'n noodgreep om een NL act headliner te zetten.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.522
Joslittel wrote:
Ze verkopen gegarandeerd kaarten, en veel ook. Ik vraag me af waar ze nu nog een beter alternatief vandaan halen.

Gelukkig zijn er meer bands die veel kaarten verkopen.
Als je dan een Nederlandse bands noemt, noem dan Within Temptation. Die hebben al headliner spots door Europa staan, dat is méér plausibel imo.
Er is vast nog een internationale act te regelen.
Zoals je zegt, Isle of Wight en Open’er moeten nog met nieuws komen. Daar zit vast iets bij.
Of Kylie Minogue kan in een co-headliner constructie? Of Tom Jones heeft nog géén NL datum. Binnenkort komt Coachella met nieuws, misschien zit daar nog iets bij voor de Europese zomerfestivals, Justin Timberlake misschien?
Ik verwacht niet zo’n noodgreep om een NL act headliner te zetten.

Ben zelf een fan van Within Temptation en de show paar weken geleden in 013 was indrukwekkend, maar zie ze niet als Pinkpop headliner eerlijk gezegd. Wel de perfecte afsluiter voor Noordpodium.

Ik zie acts als Kylie, Tom Jones en die categorie artiesten in wat voor constructie dan ook nooit werken. Justin Timberlake is dan wel weer een interessante optie, beetje over het hoogtepunt heen maar nog steeds erg populair. RHCP zie ik ook nog wel opduiken. We gaan het zien. Vanaf volgende week worden we hopelijk weer gevoed met nieuwe namen van de verschillende festivals.
 

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
440
339
We gaan ‘t zien. Denk dat het er ook aan licht dat we hier in Nederland te veel concert lokaties hebben. Ziggo Dome, AFAS, Arena, GelreDome, De Kuip, Goffertpark. Zeker in vergelijking met onze zuiderburen. Koning Boudewijn Stadion, Lotto Arena, Sportpaleis en Voorst Nationaal

Ze kunnen vast nog wel een mooi programma samenstellen. Within Temptation is ook meer dan welkom. En kunnen ook best evt een headliner spot doen, beter dan Kensington als ik mag kiezen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.447
7.439
Hoop voor hem dat ze daar wel lekkere koffie hebben. :lol:

Kan me ook vinden in wat Jos zegt. Vermoed ook dat Kensington of een andere Nederlandse act de laatste headliner wordt. Of wellicht Armin alleen, zonder co constructie. Misschien weten we het vanmiddag.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.857
5.386
De beste wensen nog allen!

Als we Within Temptation als headliner gaan goedpraten, dan breken we in ieder geval met het kweken van onrealistische verwachtingen. Een goed voornemen, hulde!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Ik kan me gewoonweg niet voorstellen dat er een NL act als headliner gezet zal worden.
Zeker ook omdat het probleem niet zo zeer Pinkpop is. Niet eens exact foute boeking van Mojo, maar een algemeen Europees LiveNation issue.
Waaronder naast Pinkpop ook verwacht ik in dat geval ook bij andere festivals in Europa in juni.
Vandaar dat ik uit ga, dat als het inderdaad een probleem is, dit door LiveNation overkoepelend opgelost zal moeten worden. Dan komt het aan om minstens één band overhalen in juni nog extra data te spelen.
Dus laten we een klein beetje "hoge" verwachting houden.

We hebben het over Pinkpop, niet over (met alle respect) Appelpop, Paaspop of een bevrijdingsfestival... De hoge heren van Mojo hebben vast nog wel wat grote acts op hun CV staan om contact mee te onderhouden!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Los daarvan, misschien liggen er acts nog niet vast. Wat net zo zeer een kwestie van tijd kan zijn.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.447
7.439
Ik kan me gewoonweg niet voorstellen dat er een NL act als headliner gezet zal worden.
Zeker ook omdat het probleem niet zo zeer Pinkpop is. Niet eens exact foute boeking van Mojo, maar een algemeen Europees LiveNation issue.
Waaronder naast Pinkpop ook verwacht ik in dat geval ook bij andere festivals in Europa in juni.
Vandaar dat ik uit ga, dat als het inderdaad een probleem is, dit door LiveNation overkoepelend opgelost zal moeten worden. Dan komt het aan om minstens één band overhalen in juni nog extra data te spelen.
Dus laten we een klein beetje “hoge” verwachting houden.

We hebben het over Pinkpop, niet over (met alle respect) Appelpop, Paaspop of een bevrijdingsfestival… De hoge heren van Mojo hebben vast nog wel wat grote acts op hun CV staan om contact mee te onderhouden!

Minstens 1 band overhalen om een extra dag in juni te spelen is niet zo makkelijk.... dan kom je idd eerder bij de Nederlandse acts of wat kleinere internationale bands uit.
We zijn al januari.

Het probleem ligt deels ook bij PP. Rock Werchter, RaR, Graspop hebben hun zaken prima voor elkaar. Ze hadden Pink gewoon meteen moeten vragen. Dan hadden ze nu geen of minder een probleem gehad.

Al verkopen ze met Kensington oid ook zat ticket natuurlijk.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Minstens 1 band overhalen om een extra dag in juni te spelen is niet zo makkelijk…. dan kom je idd eerder bij de Nederlandse acts of wat kleinere internationale bands uit.
We zijn al januari.
Als je goed leest, heb ik het over LiveNation om Europees gezien in juni minstens één act over te halen meerdere data te spelen op oa meerdere festivals. Niet specifiek enkel Pinkpop. Aangezien het probleem imo niet enkel Pinkpop betreft, als er echt headliner problemen zouden zijn...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.447
7.439
De meeste andere festivals in Europa hebben hun headliners al en zelfs al bekend gemaakt.... dus denk niet dat het een Europees probleem is. :wink:

Nu nog hoge verwachtingen hebben is, als ze nu echt geen derde headliner hebben, uiteindelijk alleen maar een teleurstelling voor jezelf. Het is wijzer om nu met het minste rekening te houden. Dan kan het alleen maar meevallen. :wink:
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken