Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Nu nog hoge verwachtingen hebben is, als ze nu echt geen derde headliner hebben, uiteindelijk alleen maar een teleurstelling voor jezelf. Het is wijzer om nu met het minste rekening te houden. Dan kan het alleen maar meevallen. ?
Dat is geen hoge verwachting, dat is realisme tegenover de status de Pinkpop dient hoog te houden. Dat doe je wel met een internationale headliner.

Zoals ik eerder aangaf, men kan Volbeat overhalen. Ik zag ergens de naam Arctic Monkeys langs komen. Ze kunnen misschien The Prodigy vragen. Plus er zijn nog tours die nog aangekondigd moeten worden, daar kan LiveNation nog in schuiven tov de Europese festivals. Als het een probleem is, lijkt het wel mainstream festivals te betreffen. De Rock/Metal festivals hebben hun zaken goed rond gekregen lijkt het.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
De meeste andere festivals in Europa hebben hun headliners al en zelfs al bekend gemaakt…. dus denk niet dat het een Europees probleem is. ?

tjonge jonge...

Zoals we al aangaven. Niet alle festivals. Verder kijken dan de Benelux!
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.447
7.439
De rest is ook grotendeels wel rond qua headliners lijkt het. Enkel bij Isle of Wight kan ik geen headliners of uberhaupt namen vinden maar die zijn vrijwel altijd laat. Open'er heeft ook al een mooi rijtje.

Bij de rest ligt het volgens mij gewoon vast of ik kijk over festivals of lineups heen. Welke festivals in dezelfde categorie als Pp missen nog headliners?

Een rijtje met Artic Monkeys of Prodigy als afsluiter zou tof zijn maar alsnog niet indrukwekkend. Monkeys zijn imo geen PP afsluitmateriaal (meer). Hetzelfde geldt voor Volbeat. Helemaal in het jubileumjaar.

Ze hadden gewoon nooit nee tegen Pink moeten zeggen....

Realistisch gezien is de kans op een knaller nu nog vrij klein helaas. En dat is jammer want dat had ik ze wel gegund.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.511
4.845
Artic Monkeys sloten afgelopen jaar Werchter nog af. Waarom zouden ze dan Pinkpop niet af kunnen sluiten?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.447
7.439
Het kan wel, maar dan heb je en een act die al in Ziggo staat in 2019 en een 2018 Best Kept Secret headliner een jaar later op je jubileum Pinkpop staan....
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Het kan wel, maar dan heb je een 2018 Best Kept Secret headliner een jaar later op je jubileum Pinkpop staan….
In dat geval klopt dat... Dat is dan nog altijd héél véél beter dan Kensington imo
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.447
7.439
Maar "Beter dan Kensington" lijkt me niet echt de belangrijkste en meest logische reden om een band te boeken als headliner. :lol: (grapje)

Al heb je dan wel ruime keus natuurlijk. :wink:
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
btw, eens kijken welke festivals nog headliners missen.
Volgens mij ook nog:
Secret Solstice IJsland
Isle of Wight UK
Glastonbury UK
Latitude UK
Orange Warsaw Polen
Northside Denemarken
Bergenfest Noorwegen
i-Days Italië

zijn zo de eerste die ik kan bedenken...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.447
7.439
Zijn die echt allemaal even groot als PP? Heb van een aantal echt nog nooit gehoord haha.

Zie op hun lineups wel her en der The Killers staan. Wellicht dat we die wel zien komen.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.857
5.386
Ik denk dat je Glastonbury niet als vergelijkingsmateriaal moet nemen. Dat is een festival in een categorie op zich. In Europa is er geen festival van die grootte, ook in de achting van muzikanten.

Maar we mogen toch wel stellen dat Pinkpop het moeilijk heeft? Ze gaan zich daar wel uit redden en uitverkopen. Maar als je ziet dat Werchter en Rock am Ring, m.i. qua data en locatie goed vergelijkingsmateriaal, hun zaakjes goed op orde hebben, dan vind ik dat Pinkpop dit stukken minder heeft. Dit kan natuurlijk wel verklaard worden door pech of gewed op de het verkeerde paard of paarden, maar dat maakt het niet anders. Ik neem dan ook maar even de informatie uit een veelvoud aan eigenbenoemde betrouwbare bronnen mee waaruit zou blijken dat Pinkpop nog geen derde headliner had of heeft. En dan ga ik nog even voorbij aan het lachwekkende argument dat ze geen vier headliners konden vinden.

Ik hoop dat het uiteindelijk meer richting de rooskleurige visie van Dennis gaat, maar vrees ook wel dat Timmetje aardig in de buurt kan zitten.

Overigens zou ik, ook vanuit persoonlijk oogpunt, tekenen voor AM.

Misschien is een co-constructie met Florence en Armin van Buuren een optie? Ook hier spreekt persoonlijke voorkeur. Armin boeit me vrij weinig, maar Florence mag van mij echt wel een keer de mainstage betreden.
 

marcopoloo

Campingartiest
19 nov 2018
68
0
btw, eens kijken welke festivals nog headliners missen.
Volgens mij ook nog:
Secret Solstice IJsland
Isle of Wight UK
Glastonbury UK
Latitude UK
Orange Warsaw Polen
Northside Denemarken
Bergenfest Noorwegen
i-Days Italië

zijn zo de eerste die ik kan bedenken…

Haal orange Waszaw hieruit, die hebben net 3 internationale acts totaal
Je zult wel op Open’er kunnen letter, maar zelfs daar is het vrij ruk op het moment vergeleken met de afgelopen jaren!
Zal Open’er in de gaten houden, woon er immers toch ?
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Ik denk dat Pinkpop echt problemen heeft met het samenstellen van het programma(Zoals hier al door velen wordt gezegd).
- De onduidelijkheid over 3/4 dagen
- De geruchten dat de derde headliner nog niet eens bekend is
- De late aankondigingen,etc.

*Ik denk dat P!NK eigenlijk naar Pinkpop zou komen na het uitverkopen van de arena. Maar dat ze niet al een week eerder wilde beginnen met haar tour en ze nu dus naar het Malieveld gaat.
* Verder zal Pinkpop ook wel last hebben van alle nieuwe concurrentie. Er blijven maar nieuwe festivals bij komen. Waaronder twee nieuwe grote festivals in Groningen waar Sting en Anouk komen. En bij het andere Groningse nieuwe popfestival zijn de geruchten Foo Fighters...
- Al die onzekerheid is niet fijn voor mensen. Veel mensen kopen nu kaarten voor andere festivals omdat Pinkpop beetje onduidelijk over alles doet. Het zou al helemaal niet slim zijn om geen nieuwe act meer aan te kondigen tot de persconferentie...
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Ik verwacht sowieso Maroon 5 . Ik denk als een grote sub-headliner. Of misschien als vervangende headliner?
Het past perfect binnen hun tourschema en ze zouden een 'exclusive' zijn voor een festival. Dat trekt toch meteen weer wat jeugd.

Ik denk dat Pinkpop nu het kijken is naar een grote pop act waar ze diep voor in de buidel moeten tasten.
In 2017 kregen ze geen geschikte headliner en kwam Bieber aan bod...
Ik verwacht in 2018 ook weer zoiets. Misschien laten ze een Beyoncé of Justin Timberlake wel komen. Dit zal dan een super dure headliner zijn waardoor de rest van het dagprogramma 'matig' wordt.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.447
7.439
Maroon 5 staat al in Ziggo.
Als ze op PP staan zullen ze wel als headliner komen.
Dan heb je 2 2019 Ziggodome acts op het festival.
Ook niet ideaal.
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Qua geruchten:
Mogelijke sub-headliners:
-Maroon 5, Kylie Minogue, Armin van Buuren, Macklemore, Florence & The Machine
Mogelijke headliners:
-Beyoncé, Justin Timberlake, ( Florence & The Machine ) , (Maroon 5)
Andere kanshebbers:
Davina Michelle, Bastille, Lukas Graham, Halestorm , Slash , Bring Me The Horizon, Clean Bandit, The 1975, Yungblud
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Maroon 5 staat al in Ziggo.
Als ze op PP staan zullen ze wel als headliner komen.

Ja klopt! Maar Pearl Jam stond bijv ook in de Ziggo Dome vorig jaar en op Pinkpop.
Maroon 5 heeft in hun tourschema telkens 1 dag 'rust'/ 'reisdag'.
In het Pinkpop weekend hebben ze hier drie dagen niks. Ik vermoed dat Pinkpop ze nu zal contacteren als headliner/ sub-headliner.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.447
7.439
Beyonce? Die komt ook wel wat uit de lucht gevallen.
Die gaat echt niet exclusief voor Pinkpop op en neer.
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
https://nos.nl/artikel/2262910-sky-is-the-limit-bij-extravagante-bruiloft-indiaas-miljardairskoppel.html
Ach als ze voor een paar miljoen naar een bruiloft kan komen met haar hele band,etc. HAHA!
Zou ook heel onrealistisch zijn...

https://www.youtube.com/watch?v=2p5M8d17bPc
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
1.115
585
Dua Lipa heeft nog geen optredens staan voor 2019, maar zou een goede subheadliner zijn.
Vorig jaar gezien op Pukkelpop en heeft me daar verrast qua groei.
Dan heb je een artiest waar de ouderen geen echte hekel aan kunnen hebben en die er voor de jeugd nog toe doet.
Maar goed, ze heeft nog geen enkele data in de agenda staan.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.255
6.740
En bij het andere Groningse nieuwe popfestival zijn de geruchten Foo Fighters…
Dat festival vindt plaats in augustus, meer een concurrent tov Lowlands dan Pinkpop en Foo Fighters speelden dit jaar al op Pinkpop. Stadspark Live is met headliners als Sting en Anouk geen "groot festival". Uit welke dode hoek haal je zelfs Beyoncé? Van Pearl Jam was bekend dat ze zaalshows en festivalshows ging combineren, bij Maroon 5 is dat niet geval. (Grappig trouwens dat je hen én bij headliners én bij subs zet, wat is het nou?)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken