Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
festivalddictsam wrote:
En bij het andere Groningse nieuwe popfestival zijn de geruchten Foo Fighters…

Dat festival vindt plaats in augustus, meer een concurrent tov Lowlands dan Pinkpop en Foo Fighters speelden dit jaar al op Pinkpop. Stadspark Live is met headliners als Sting en Anouk geen “groot festival”. Uit welke dode hoek haal je zelfs Beyoncé? Van Pearl Jam was bekend dat ze zaalshows en festivalshows ging combineren, bij Maroon 5 is dat niet geval. (Grappig trouwens dat je hen én bij headliners én bij subs zet, wat is het nou?)

*Ik denk dat Maroon 5 zowel als categorie sub-headliner als headliner valt ;). Zelfde als bij Florence And The Machine ;)
* Verder klopt het dat de twee Groningse festivals meer concurrenten zijn voor Lowlands en de overige festivals in Augustus. Maar alle grote namen die naar deze twee festivals gaan komen dan al hoogstwaarschijnlijk niet naar Pinkpop. Betekent dat er dus nog meer kans is dat grote namen ergens anders heen gaan ;)
* Beyoncé was meer als grap bedoelt hoor. Wilde alleen laten zien dat artiesten heus wel komen zolang je er maar een mooi bedrag voor neerlegt en aan hun eisen voldoet.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
@timmetje Ze hadden gewoon nooit nee tegen Pink moeten zeggen….

Waar heb je dat vandaan? De bedoeling was om Pink te laten headlinen maar management wilde haar op het Malieveld (ivm meer inkomsten)

Ik heb nergens gelezen dat Pinkpop Pink heeft afgeslagen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
btw, eens kijken welke festivals nog headliners missen.
Volgens mij ook nog:
Secret Solstice IJsland
Isle of Wight UK
Glastonbury UK
Latitude UK
Orange Warsaw Polen
Northside Denemarken
Bergenfest Noorwegen
i-Days Italië

zijn zo de eerste die ik kan bedenken…

Roskilde heeft er ook nog maar 3 (Cure, Travis Scott en Robyn) van de 7. Kan interessant zijn, al hebben die een andere insteek dan Pinkpop.
NOS Alive/Mad Cool missen ook minstens één headliner. Zal nog wel een grote zijn (gok zelf op RHCP of Neil Young)
Open Air St Gallen heeft ook nog maar één headliner aangekondigd.
Benicassim moet ook nog met 1 of meerdere headliners komen.
Firenze Rocks mist er ook nog eentje.

Verder hoop ik dat Mumford de 'kleinere' headliner is van de 3. We waren maanden geleden nog aan het twijfelen of dat headlinermateriaal is voor een PP (ook zonder die Ziggo show). Ook voor RW btw, maar daar hebben ze er nu wel Florence (en Macklemore) voor gezet, wat het totaalpakket niet echt spannend maakt, maar wel oké qua grootte. Ik geloof best dat PP nog kan verrassen met iets waarvan we nog niets weten. Ze hebben de connecties voor zo'n 50ste jubileum gaan ze echt niet met een NL headliner homen, of met een 'halve' headliner als de Prodigy. Maar dan moet het wel deze maand komen, gevoelsmatig.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
*Ik denk dat Maroon 5 zowel als categorie sub-headliner als headliner valt ;). Zelfde als bij Florence And The Machine

Nah, Florence is geen headliner voor Pinkpop. Maroon 5 valt inderdaad in beide categorieën. Pinkpop wil nog wel eens stunten met grote sub's en dat is Maroon 5 zeker. Om ze te laten headlinen zou te risky zijn terwijl ze het qua grootte misschien wel aan zouden kunnen? We hebben de afgelopen jaren dan wel pop headliners gehad maar die zijn of een maatje groter, urgenter of hebben een betere live reputatie. Het nadeel is dat Mumford, Florence en Maroon 5 allemaal al een zaalshow hebben dit jaar (hallo, 2019.) Kom je mooi aan met je 50e editie. Doei exclusiviteit....

Die laatste headliner gaat echt een verassing worden. Geen idee welke kant dat op gaat. Ik weet wel zeker dat er mooi verassingen daaronder gaan zitten.
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
festivalddictsam wrote:
*Ik denk dat Maroon 5 zowel als categorie sub-headliner als headliner valt ;). Zelfde als bij Florence And The Machine

Nah, Florence is geen headliner voor Pinkpop. Maroon 5 valt inderdaad in beide categorieën. Pinkpop wil nog wel eens stunten met grote sub’s en dat is Maroon 5 zeker. Om ze te laten headlinen zou te risky zijn terwijl ze het qua grootte misschien wel aan zouden kunnen? We hebben de afgelopen jaren dan wel pop headliners gehad maar die zijn of een maatje groter, urgenter of hebben een betere live reputatie. Het nadeel is dat Mumford, Florence en Maroon 5 allemaal al een zaalshow hebben dit jaar (hallo, 2019.) Kom je mooi aan met je 50e editie. Doei exclusiviteit….

Die laatste headliner gaat echt een verassing worden. Geen idee welke kant dat op gaat. Ik weet wel zeker dat er mooi verassingen daaronder gaan zitten.

Ja ben het helemaal met je eens. Het is inderdaad niet exclusief genoeg als je met een van deze namen komt. Ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden. We zullen het moeten afwachten :)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Roskilde heeft er ook nog maar 3 (Cure, Travis Scott en Robyn) van de 7. Kan interessant zijn, al hebben die een andere insteek dan Pinkpop.
NOS Alive/Mad Cool missen ook minstens één headliner. Zal nog wel een grote zijn (gok zelf op RHCP of Neil Young)
Open Air St Gallen heeft ook nog maar één headliner aangekondigd.
Benicassim moet ook nog met 1 of meerdere headliners komen.
Firenze Rocks mist er ook nog eentje.
.
Ah idd...

Major festivals die nog headliner(s) missen:

Pinkpop Nederland
Secret Solstice IJsland
Isle of Wight UK
Glastonbury UK
Latitude UK
Open'er Polen
Northside Denemarken
Roskilde Denemarken
Bergenfest Noorwegen
i-Days Italië
FirenzeRocks Italië
St Gallen Zwitserland
NOS Alive Portugal
Mad Cool Spanje
Benicassim Spanje

Toch een aardige lijst.
Ik denk dat zowel Coldplay als Eminem best op deze festivals had kunnen staan.
Volgens mij ook grootste deel LiveNation festivals...
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.682
665
Bij dat lijstje kun je ook nog volgende festivals zetten:
Tinderbox
Exit Festival
Lollapalooza Paris
Wireless UK
Eurockéennes
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Lijstje bijgewerkt...

Major festivals die nog headliner(s) missen:

Pinkpop Nederland
Exit Servië
Eurockéennes Frankrijk
Lollapalooza Paris Frankrijk
Secret Solstice IJsland
Isle of Wight UK
Glastonbury UK
Latitude UK
TRNSMT UK
APE UK
Wireless UK
Open’er Polen
Northside Denemarken
Roskilde Denemarken
Tinderbox Denemarken
Bergenfest Noorwegen
i-Days Italië
FirenzeRocks Italië
St Gallen Zwitserland
NOS Alive Portugal
Mad Cool Spanje
Benicassim Spanje

Kan me niet voorstellen dat dit om 1 headliner gaat, komen er vast nog meer bij voor aankomend festivalseizoen...
Dus, punt is. Komt goed!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.522
Lijstje bijgewerkt…

Major festivals die nog headliner(s) missen:

Pinkpop Nederland
Exit Servië
Eurockéennes Frankrijk
Lollapalooza Paris Frankrijk
Secret Solstice IJsland
Isle of Wight UK
Glastonbury UK
Latitude UK
TRNSMT UK
APE UK
Wireless UK
Open’er Polen
Northside Denemarken
Roskilde Denemarken
Tinderbox Denemarken
Bergenfest Noorwegen
i-Days Italië
FirenzeRocks Italië
St Gallen Zwitserland
NOS Alive Portugal
Mad Cool Spanje
Benicassim Spanje

Kan me niet voorstellen dat dit om 1 headliner gaat, komen er vast nog meer bij voor aankomend festivalseizoen…
Dus, punt is. Komt goed!

In dit geval ben ik het wel eens met je positieve insteek. Er zijn nog teveel vacatures, er zweven nog wat aankondigingen boven de markt waar we nu nog geen weet van hebben.

Kan ook zijn dat de stressberichten van Pinkpop meer gaan over de dagopvulling dan de headliners. Chef Special kan je maar één keer boeken en niet elke dag laten spelen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Ik zet op sommige vlakken wellicht hoog in, maar misschien wordt het zoiets?

Te hoog inzetten vind ik niet. Qua aantal grote namen zou het toch wel zoiets moeten worden vind ik. Niet meteen een lineup waar ik blij mee zou zijn, maar voor Pinkpop wel prima. Al is Armin Van Buuren plus Kensington plus Maroon 5 (plus Macklemore plus Ezra) wel een héél vlakke bedoening.

Leuk gedaan wel. :)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Al is Armin Van Buuren plus Kensington plus Maroon 5 (plus Macklemore plus Ezra) wel een héél vlakke bedoening.
Serieus?
Staat zo'n beetje van alles wat op. DJ, Pop, NL. Dan gitaarwerk met Slash en dan ook beetje hiphop met Mackledrol. Gevarieerd, ik zou de poster zo geloven...
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.522
mattman wrote:
Al is Armin Van Buuren plus Kensington plus Maroon 5 (plus Macklemore plus Ezra) wel een héél vlakke bedoening.


Serieus?
Staat zo’n beetje van alles wat op. DJ, Pop, NL. Dan gitaarwerk met Slash en dan ook beetje hiphop met Mackledrol. Gevarieerd, ik zou de poster zo geloven…

Ja gevarieerd inderdaad. Maar de diepgang van een schaatsbaan op een boerenakker.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.603
8.931
Hoe realistisch is Van Halen? Lijkt me dat ze eerst eens beginnen met de Verenigde Staten / Canada
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken