Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

pj1617899902

Playlistbediener
12 nov 2018
25
0
Misschien een beetje vergezocht, Maar Avril Lavigne is na een lange afwezigheid door ziekte ook weer muziek aan het maken. Binnenkort komt een nieuw album uit. Zou ze ook festivals langs gaan zoals vroegah?
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.431
642
K’s Choice geeft 7 juni een festival show in België. Kunnen ze daarna mooi naar Landgraaf afreizen.
Heb ik afgelopen augustus op Nirwana Tuinfeest gezien, geven wel goede shows, leuk voor in de tent!
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.722
1.890
Ik weet dat het qua tourschema's een lastig verhaal wordt maar vraag me af in hoever Ed Sheeran en Metallica nog opties zijn voor die derde headliner.
Die hebben ze nog steeds niet binnen en je zou kunnen denken dat ze dus wat extra gaan neerleggen om toch nog een headliner van formaat binnen te slepen.

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Ik weet dat het qua tourschema’s een lastig verhaal wordt maar vraag me af in hoever Ed Sheeran en Metallica nog opties zijn voor die derde headliner.
Die hebben ze nog steeds niet binnen en je zou kunnen denken dat ze dus wat extra gaan neerleggen om toch nog een headliner van formaat binnen te slepen.
Wel opvallend beide die data vrij in hun tour nog...
Misschien wel goed alsnog in de gaten te houden idd
Maar ik denk dat ze het buiten deze namen aan het proberen zijn.
Zou het een optie zijn, Metallica heeft Arena uitverkocht? Als extra show. Of willen ze toch proberen iets exclusiever te kijken?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Hij heeft nu zelf bevestigd wat ik al een paar weken hier zeg: 3e headliner is niet rond en belt 3x per dag met Rob Trommelen.
Normaal was het voor/rond nieuwjaar allemaal al in kannen en kruiken.
Kijkend naar al die festivals die nog headliners spots vrij hebben zijn er meer Europese boekers in het schuitje als Trommelen.

Waarschijnlijk toch maar wachten op een nog niet aangekondigde tour.
Of ze moeten wachten of ze moeten nog wat bands overhalen.
Bijvoorbeeld, wat ik zou doen. Iron Maiden start Amerika tour pas 18 juli. Er is vast genoeg tijd om nog circa 3 weken in juni door Europa te gaan, LiveNation als collectief ff achter Rod Smallwood aan...
Voorbeeld van mijn persoonlijke kant dan hé
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.236
4.506
BeNeLux exclusive show van The Strokes?
Best mooie headliner hoor, komt niet vaak en is toch wel populair.
Zullen heus niet alleen voor BBK naar Europa komen.

Edit: als missende headliner dan dus ^

Ik denk dat ze de diepgang van de eerdergenoemde schaatsbaan geweld aan zouden doen. Dit is waarschijnlijk veel te spannend voor Pinkpop. Als ze tien keer moeten kiezen tussen Kensington/Armin van Buuren en The Strokes, weet ik wel waar Pinkpop elf keer voor kiest.

Zou het zelf fantastisch vinden, maar denk dat zij, als ze naar NL komen, DTRH headlinen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.495
6.167
Metallica doet alleen stadiumshows. Die gaan echt niet voor Pinkpop (en of een paar andere festivals) een uitzondering maken.

Ed Sheeran idem lijkt me.

The Strokes is geen band voor headlinespot Pinkpop (helaas).

Vermoedelijk wordt het gewoon Within Temptation of Kensington of een kleinere internationale band of Maroon 5 of the Killers ofzo en daarna Armin.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Metallica doet alleen stadiumshows. Die gaan echt niet voor Pinkpop (en of een paar andere festivals) een uitzondering maken.

Ed Sheeran idem lijkt me.

The Strokes is geen band voor headlinespot Pinkpop (helaas).

Vermoedelijk wordt het gewoon Within Temptation of Kensington of een kleinere internationale band of Maroon 5 of the Killers ofzo en daarna Armin.
The Killers zijn niet op tour...
 

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
373
209
Line-up van Coachella valt zwaar tegen. Niet een naam waarvan ik zeg: nou stuur die maar hier heen. Daar hebben we dus geen concurrentie van.

Complimenten voor de bezoeker met zijn zeer realitische poster. Persoonlijk vind ik dit een droom poster met echte exclusieve en gevarieerde namen. Voor iedereen wat wils zodat je bezoekers krijgt van alle leeftijden.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Line-up van Coachella valt zwaar tegen. Niet een naam waarvan ik zeg: nou stuur die maar hier heen. Daar hebben we dus geen concurrentie van.

Ik kan er even niet achterkomen of het sarcastisch of gemeend is. Maar als ik even vluchtig naar de poster kijk en namen als Childish Gambino , Janelle Monaé , Anderson Paak , Fisher , Nina Kravic , Sophie , Tame impala . Solange , Weezer , Billie Eilish , Christine & the Queens , MacdeMarco , Ty Segall , Parcels , Khalid , Chvrches , Blood orange , Unknown mortal Orchestra & Kaytranada beetje bovenaan zie staan dan zitten er wel een paar parels tussen hoor.

Als 1 van de dikgedrukte namen komt, dan zou het zomaar kunnen zijn dat ik voor het eerst in jaren weer een kaartje ga kopen.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
994
120
Dit is pinkpop, niet een hybride indie-pop-rock festival als Werchter. WIJ hebben bij Pinkpop Bruce Springsteen, Kaiserchiefs en Doe Maar nodig en misschien een beetje Coldplay. De bands die jij dik gedrukt hebt hierboven zijn voor BKS/DTRH en LL in Nederland.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.925
6.156
Line-up van Coachella valt zwaar tegen. Niet een naam waarvan ik zeg: nou stuur die maar hier heen. Daar hebben we dus geen concurrentie van.
Als je in dit topic niet verder geraakt dan over Kensington, Armin Van Buuren en andere mainstream meuk te praten, dan begrijp ik je reactie ja, lol.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
PP1980 wrote:
Line-up van Coachella valt zwaar tegen. Niet een naam waarvan ik zeg: nou stuur die maar hier heen. Daar hebben we dus geen concurrentie van.

Als je in dit topic niet verder geraakt dan over Kensington, Armin Van Buuren en andere mainstream meu
k te praten, dan begrijp ik je reactie ja, lol.

Beetje in perspectief zetten, qua grootte van de namen valt het mij (als ik bijvoorbeeld kijk naar hoe de line up in 2017 was voor het uitvallen van Beyonce) ook tegen. Natuurlijk, er zitten absoluut parels tussen maar als je toen zag dat ze Beyonce, Kendrick Lamar, Radiohead, Lorde, Bon Iver, Travis Scott & New Order o.a. hadden staan, tsja dan is de prijs voor deze line up wel heel hoog.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.925
6.156
Off-topic, maar afin:
Beetje in perspectief zetten, qua grootte van de namen valt het mij (als ik bijvoorbeeld kijk naar hoe de line up in 2017 was voor het uitvallen van Beyonce) ook tegen. Natuurlijk, er zitten absoluut parels tussen maar als je toen zag dat ze Beyonce, Kendrick Lamar, Radiohead, Lorde, Bon Iver, Travis Scott & New Order o.a. hadden staan, tsja dan is de prijs voor deze line up wel heel hoog.
Coachella heeft er last minute (zie afgelopen 24h volgens CoS) voor gezorgd dat Ariana Grande bovenaan kwam te staan terwijl ze in dat weekend al 2 data in haar tour had staan, kan geen goedkoop plaatje zijn geweest. Ze hadden ook gewoon kunnen schuiven op de tweede rij en pakweg The 1975 en Solange naar die headline spot hebben gepusht om te coheadlinen.
Is Coachella dan altijd een festival geweest waar het een wedstrijdje aangaat met Glastonbury om het meeste grote namen klissen of eerder acts boeken die (vooral) aan de West Kust gigantisch populair zijn (Khalid, Diplo, Bassnectar, Bilie Eilish, The 1975, Rüfüs) in combinatie met een undercard die vergelijkbaar is met die van Primavera? Coachella is in de eerste plaats een Amerikaans festival, geen Europees met een totaal andere aanpak en boekingsaanpak dan pakweg Pinkpop of Rock Werchter. Zegt trouwens de persoon die The Strokes wil laten headlinen op Pinkpop, perspectief. Lol.
 

huub28

Playlistbediener
7 feb 2018
33
2
Ik denk dat AC/DC het is...

Ik denk dat AC/DC één van de namen/factoren zijn die de internationale festivalwereld zo in de war brengt
Think about it

- We zagen een tijdje terug een uitgelekte foto dat ze aan het opnemen zijn. Ze zijn een tijdje weg geweest en hebben nog steeds een grote naam.
Tegenwoordig is het nu zo dat een tour nu een vergelijkbare operatie is als met de Rolling Stones (niet als de Stones met begeleidingsband) elk lid moet een medische test ondergaan. De gehele productie moet paraat en nerveus wezen, want heel groot. Ze zullen tot op het laatste moment wachten met het definitief sein geven, want dat het met de gezondheid en nieuw materiaal toch niet kan.
Just a thought
Niet dat ik wil zeggen dat AC/DC dan als ze gaan touren alle festivals doet die een headliner missen. Maar ik zie het wel als mogelijk dat Pinkpop wacht met Kensington of Golden Earring als definitief derde headliner maken voor een AC/DC of andere dergelijke namen die ze op een onduidelijke manier proberen te bereiken, anders zie ik '19 een flop gaan worden.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Off-topic, maar afin:


James wrote:
Beetje in perspectief zetten, qua grootte van de namen valt het mij (als ik bijvoorbeeld kijk naar hoe de line up in 2017 was voor het uitvallen van Beyonce) ook tegen. Natuurlijk, er zitten absoluut parels tussen maar als je toen zag dat ze Beyonce, Kendrick Lamar, Radiohead, Lorde, Bon Iver, Travis Scott & New Order o.a. hadden staan, tsja dan is de prijs voor deze line up wel heel hoog.

Coachella heeft er last minute (zie afgelopen 24h volgens CoS) voor gezorgd dat Ariana Grande bovenaan kwam te staan terwijl ze in dat weekend al 2 data in haar tour had staan, kan geen goedkoop plaatje zijn geweest. Ze hadden ook gewoon kunnen schuiven op de tweede rij en pakweg The 1975 en Solange naar die headline spot hebben gepusht om te coheadlinen.
Is Coachella dan altijd een festival geweest waar het een wedstrijdje aangaat met Glastonbury om het meeste grote namen klissen of eerder acts boeken die (vooral) aan de West Kust gigantisch populair zijn (Khalid, Diplo, Bassnectar, Bilie Eilish, The 1975, Rüfüs) in combinatie met een undercard die vergelijkbaar is met die van Primavera? Coachella is in de eerste plaats een Amerikaans festival, geen Europees met een totaal andere aanpak en boekingsaanpak dan pakweg Pinkpop of Rock Werchter. Zegt trouwens de persoon die The Strokes wil laten headlinen op Pinkpop, perspectief. Lol.

Ik zie inderdaad vooral veel 'welke artiest verkoopt veel vinyls in de Urban Outfitters' aan de bovenkant van het affiche, dat mag jij anders zien maar voor mij valt dat wat tegen als ik het met eerdere edities vergelijk.

En ja, een rockband die overal ter wereld de grootste festivals headlined en al jaren niet meer in Nederland heeft gestaan voorstellen om met een exclusieve show op 's lands grootste festival te zetten vind ik niet zo vreemd hoor, maar ach.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.495
6.167
Laten we het erop houden dat als het affiche van Pinkpop ook maar een klein beetje op dat van Coachella lijkt we al blij mogen zijn.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Goeie!
Leuk detail trouwens.
Album opname zijn met Brian Johnson en zonder Axl. Tour zal wel zijn met Axl.
Ik denk dat AC/DC het is…

Ik denk dat AC/DC één van de namen/factoren zijn die de internationale festivalwereld zo in de war brengt
Think about it

– We zagen een tijdje terug een uitgelekte foto dat ze aan het opnemen zijn. Ze zijn een tijdje weg geweest en hebben nog steeds een grote naam.
Tegenwoordig is het nu zo dat een tour nu een vergelijkbare operatie is als met de Rolling Stones (niet als de Stones met begeleidingsband) elk lid moet een medische test ondergaan. De gehele productie moet paraat en nerveus wezen, want heel groot. Ze zullen tot op het laatste moment wachten met het definitief sein geven, want dat het met de gezondheid en nieuw materiaal toch niet kan.
Just a thought
Niet dat ik wil zeggen dat AC/DC dan als ze gaan touren alle festivals doet die een headliner missen. Maar ik zie het wel als mogelijk dat Pinkpop wacht met Kensington of Golden Earring als definitief derde headliner maken voor een AC/DC of andere dergelijke namen die ze op een onduidelijke manier proberen te bereiken, anders zie ik ’19 een flop gaan worden.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.495
6.167
AC/DC gaan ze echt niet als'' last minute'' headliner contracteren. We zijn al januari. Hou het een beetje realistisch mensen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
AC/DC gaan ze echt niet als” last minute” headliner contracteren. We zijn al januari. Hou het een beetje realistisch mensen.
Wie weet... Heb jij de plekken waar ze komen spelen voor je neus.
Ik niet in ieder geval. Dus er kan momenteel nog geschoven worden.
Realiseer je ook dat er door boekers vaak opties van andere locatie of extra/andere data besproken worden. Moet wel zeggen dat AC/DC nauwelijks festivals gespeeld heeft.
Aan de andere kant, na alle gedoe binnen de band en de leeftijd, is de productie voor een festivalshow misschien nu aanlokkelijker dan ooit...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken