Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Dat ze van alle doelgroepen iets willen meepikken maakt dat de lijn is dat je nergens echt spannend kan worden. Ik vind het jammer dat Pinkpop zonder aarzelen een Armin van Buuren altijd boven Tame Impala verkiest.

Dit topic...
Zeg nooit nooit op Pinkpop, maar Pinkpop is van MOJO net zoals DTRH/Lowlands. Een Tame Impala op DTRH of Lowlands zorgt dat je met één naam het grote deel van je tickets kwijt bent. Dat oude volk, Bastille meisjes en metalgasten kunnen het geen reet boeien dat Tame Impala er staat. Dat gaat dus gewoon niet gebeuren. Klaar.

Logisch want wat Armin heeft betekend voor de trance scene gaat Tame Impala nooit doen binnen hun genre.

Armin is gewoon een legende, alleen jammer dat men vaak alleen de 538 Armin kent. Ben ook bang dat hij die kant gaat laten zien op Pinkpop als die komt. Daarom moet die gewoon een keer meer uurs op Lowlands neergezet worden ala Armin Only zo dat hij echt de trance kant op kan gaan.

Ik ben het helemaal met je eens hoor. Maar Pinkpop is nou niet echt bezig met pioniers van een bepaald genre binnen te slepen. De laatste jaren krijgt Dance elk jaar een prominent spotje op Pinkpop. Daar hebben ze al een paar mooie namen gehad en Armin is logischerwijs een van de volgende. Aardige kerel, hits, nederlands, past perfect op Pinkpop.
Ook wil ik nog eventjes zeggen dat Tame Impala met hun nieuwe plaat de 'grootste' en de belangrijkste band in zijn genre is van de afgelopen 10 jaar. Als ze door gaan rekken ze dat met gemak op naar 20. Als er één band is die onder jongeren leeft op het moment, wereldwijd, dan is dat Tame Impala.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Natuurlijkt doet Tame Impala het goed. Maar we moeten niet doen dat Armin een of andere nobody is. Daar is die gast veel te goed voor, en heeft o zoveel betekend voor de trance scene. Het mooiste zo zijn om Ferry Corsten, Armin & Tiësto samen een spot te geven. Al gaat dat wss nooit meer gebeuren gezien de koerswijizigingen van Tiësto.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.004
8.656
Natuurlijkt doet Tame Impala het goed. Maar we moeten niet doen dat Armin een of andere nobody is. Daar is die gast veel te goed voor, en heeft o zoveel betekend voor de trance scene. Het mooiste zo zijn om Ferry Corsten, Armin & Tiësto samen een spot te geven. Al gaat dat wss nooit meer gebeuren gezien de koerswijizigingen van Tiësto.

Ik ga niet doen alsof een technokenner ben. Integendeel: kende Van Buuren alleen van naam, en dankzij Spotify blijkbaar ook van This Is What It Feels Like. Maar een korte 'ontdenkkingstocht' deed me er nog maar eens aan herinneren hoe lelijk EDM kan zijn (hoor er weinig techno in). Die top 10 nummers van 'm op Spotify vind ik persoonlijk echt rommel.

Ook opvallend hoe relatief 'weinig' streams op Spotify hij heeft voor zo'n EDM naam. Een Martin Garrix heeft echt een veelvoud aan streams. En ook pakweg Tame Impala, nu we het er toch over hebben, heeft meer beluisterde tracks. Niet dat Spotify alles zegt natuurlijk, zeker niet.

Wil gerust weleens de 'goeie kant' horen die jij beschrijft. Ik neem aan dat dit zijn oudere muziek is dan?
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Indiaantje89 wrote:
Natuurlijkt doet Tame Impala het goed. Maar we moeten niet doen dat Armin een of andere nobody is. Daar is die gast veel te goed voor, en heeft o zoveel betekend voor de trance scene. Het mooiste zo zijn om Ferry Corsten, Armin & Tiësto samen een spot te geven. Al gaat dat wss nooit meer gebeuren gezien de koerswijizigingen van Tiësto.

Ik ga niet doen alsof een technokenner ben. Integendeel: kende Van Buuren alleen van naam, en dankzij Spotify blijkbaar ook van This Is What It Feels Like. Maar een korte ‘ontdenkkingstocht’ deed me er nog maar eens aan herinneren hoe lelijk EDM kan zijn (hoor er weinig techno in). Die top 10 nummers van ‘m op Spotify vind ik persoonlijk echt rommel.

Ook opvallend hoe relatief ‘weinig’ streams op Spotify hij heeft voor zo’n EDM naam. Een Martin Garrix heeft echt een veelvoud aan streams. En ook pakweg Tame Impala, nu we het er toch over hebben, heeft meer beluisterde tracks. Niet dat Spotify alles zegt natuurlijk, zeker niet.

Wil gerust weleens de ‘goeie kant’ horen die jij beschrijft. Ik neem aan dat dit zijn oudere muziek is da
n?

Om even in te grijpen; van Buuren maakt absoluut geen techno, voor techno moet je bij mannen als Ben Klock & Marcel Dettmann zijn, Nina Kraviz misschien als meer mainstream techno naam, maar van Buuren zeker niet.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Natuurlijkt doet Tame Impala het goed. Maar we moeten niet doen dat Armin een of andere nobody is. Daar is die gast veel te goed voor, en heeft o zoveel betekend voor de trance scene. Het mooiste zo zijn om Ferry Corsten, Armin & Tiësto samen een spot te geven. Al gaat dat wss nooit meer gebeuren gezien de koerswijizigingen van Tiësto.

Ik moet toegeven dat ik niet meer zo actief ben in het Pinkpop forum maar denk toch wel dat we als hier door hebben hoe groot Armin is? Zoals je aangeeft is hij een van de belangrijkste mensen in zijn genre. De beste man heeft elk jaar een van de grootste zomerhits van ons land en is zonder twijfel een van Nederlands bekendste uithangborden want het is gewoon een topkerel. Als mensen hier gaan ontkennen dat hij gewoon de 1na grootste of headliner spot gaat delen dan ligt dat aan hen. Het staat als een paal boven water dat hij die spot mag krijgen.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Om even in te grijpen; van Buuren maakt absoluut geen techno, voor techno moet je bij mannen als Ben Klock & Marcel Dettmann zijn, Nina Kraviz misschien als meer mainstream techno naam, maar van Buuren zeker niet.

Pinkpop leest u mee? Dit zou nou eens een mooie extra stage zijn ipv The Garden of Love. Hebben we geluk dat Techno ook in een lift zit. Misschien kunnen we over een paar jaar Boef en Kraantje Pappie inruilen voor Amelie Lens en Rodhad, hahah.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.004
8.656
Om even in te grijpen; van Buuren maakt absoluut geen techno, voor techno moet je bij mannen als Ben Klock & Marcel Dettmann zijn, Nina Kraviz misschien als meer mainstream techno naam, maar van Buuren zeker niet.

Scuzy! Is zei techno en bedoelde trance. Realiseerde me mijn verstrooidheid toen ik jouw namen zag. Maar ook dat herken ik er niet echt in.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
James wrote:
Om even in te grijpen; van Buuren maakt absoluut geen techno, voor techno moet je bij mannen als Ben Klock & Marcel Dettmann zijn, Nina Kraviz misschien als meer mainstream techno naam, maar van Buuren zeker niet.

Pinkpop leest u mee? Dit zou nou eens een mooie extra stage zijn ipv The Garden of Love. Hebben we geluk dat Techno ook in een lift zit. Misschien kunnen we over een paar jaar Boef en Kraantje Pappie inruilen voor Amelie Lens en Rodhad, hahah.

Groot voorstander, al ga ik toch wel naar Awakenings voor deze namen.
Lowlands heeft ook vaak wat mooie namen staan, maar zou mooi zijn om deze talenten een kans te geven op Pinkpop, zeker Amelie die jij noemt is echt aan het doorbreken.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.925
6.156
Ook wil ik nog eventjes zeggen dat Tame Impala met hun nieuwe plaat de ‘grootste’ en de belangrijkste band in zijn genre is van de afgelopen 10 jaar. Als ze door gaan rekken ze dat met gemak op naar 20. Als er één band is die onder jongeren leeft op het moment, wereldwijd, dan is dat Tame Impala.
Je maakt een grapje, toch Wes? Twenty One Pilots, Imagine Dragons.. Maar toch niet Tame Impala als dé belangrijkste band onder de jeugd van tegenwoordig? Zie ook het artikel van CoS over hoe Tame Impala wordt overschaduwd door 2 mainstream fenomenen (in de VS althans) en in hun hele carrière nog geen enkele keer in de Billboard Top 100 hebben gestaan.

Daarbij doet Tame Impala net hetzelfde bij Pink Floyd als Greta Van Fleet doet bij Led Zeppelin, al doet Parker dat beter en doet hij effectief iets met zijn influences.. De live show en meer bepaald de visuals zijn gigantische geïnspireerd op Floyd. Vind ze zelf ook zeer leuk hoor maar ik ga ze niet overroepen tot de belangrijkste band in hun genre want dat is, King Gizzard of Kevin op een pied de stal zetten als een of ander genie. 'Currents' was vooral psych-pop met veel synths, reverbs en effectjes.. Geen psychedelic rock zoals 'Lonerism'.

edit: CoS, niet Stereogum.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Wessel wrote:
Ook wil ik nog eventjes zeggen dat Tame Impala met hun nieuwe plaat de ‘grootste’ en de belangrijkste band in zijn genre is van de afgelopen 10 jaar. Als ze door gaan rekken ze dat met gemak op naar 20. Als er één band is die onder jongeren leeft op het moment, wereldwijd, dan is dat Tame Impala.

Je maakt een grapje, toch Wes? Twenty One Pilots, Imagine Dragons.. Maar toch niet Tame Impala als dé belangrijkste band onder de jeugd van tegenwoordig? Zie ook het artikel van Stereogum over hoe Tame Impala wordt overschaduwd door 2 mainstream fenomenen (in de VS althans) en in hun hele carrière nog geen enkele keer in de Billboard Top 100 hebben gestaan.

Daarbij doet Tame Impala net hetzelfde bij Pink Floyd als Greta Van Fleet doet bij Led Zeppelin. Vind ze zelf ook zeer leuk hoor maar ik ga ze niet overroepen tot de belangrijkste band in hun genre want dat is, King Gizzard of Kevin op een pied de stal zetten als een of ander genie. ‘Currents’ was vooral psych-pop met veel synths, reverbs en effectjes.. Geen psychedelic rock zoals ‘Lonerism’.

Kan er zeker naast zitten maar in mijn ervaring is Tame Impala vooral heel erg populair momenteel in de leeftijdscategorie 18-35 en Imagine Dragons & Twenty One Pilots meer 12-18.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.004
8.656
Ik gok ook dat Wessel eigenlijk 'rockbands' bedoelde. Daarbinnen is Tame Impala stilaan één van de belangrijkste is die groot werd binnen de laatste 10 jaar. Eén van. :)

Imagine Dragons is net zoveel rock als Pink, Sam Smith of Major Lazer. Dat die soms (op de Grammy's enzo) in de categorie rock worden onderverdeeld verbaast me ook wel. 1975 ook. Prima pop, zeker een 'band', maar heeft weinig te maken met rockmuziek.

Zie Tame Impala trouwens niet naar Pinkpop komen helaas. Al vind ik het jammer dat sommigen een combo van pakweg 1975, Tame Impala en Florence (ik zeg maar wat) al niet meer vinden passen. Zet die 3 op een dag en je hebt een sterke 3tal bovenaan die die in de tijdsgeest past, mainstream genoeg is maar toch niet compleet uitgehold zijn.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Wessel wrote:
Ook wil ik nog eventjes zeggen dat Tame Impala met hun nieuwe plaat de ‘grootste’ en de belangrijkste band in zijn genre is van de afgelopen 10 jaar. Als ze door gaan rekken ze dat met gemak op naar 20. Als er één band is die onder jongeren leeft op het moment, wereldwijd, dan is dat Tame Impala.

Je maakt een grapje, toch Wes? Twenty One Pilots, Imagine Dragons.. Maar toch niet Tame Impala als dé belangrijkste band onder de jeugd van tegenwoordig? Zie ook het artikel van CoS over hoe Tame Impala wordt overschaduwd door 2 mainstream fenomenen (in de VS althans) en in hun hele carrière nog geen enkele keer in de Billboard Top 100 hebben gestaan.

Daarbij doet Tame Impala net hetzelfde bij Pink Floyd als Greta Van Fleet doet bij Led Zeppelin, al doet Parker dat beter en doet hij effectief iets met zijn influences.. De live show en meer bepaald de visuals zijn gigantische geïnspireerd op Floyd. Vind ze zelf ook zeer leuk hoor maar ik ga ze niet overroepen tot de belangrijkste band in hun genre want dat is, King Gizzard of Kevin op een pied de stal zetten als een of ander genie. ‘Currents’ was vooral psych-pop met veel synths, reverbs en effectjes.. Geen psychedelic rock zoals ‘Lonerism’.

edit: CoS, niet Stereogum.

TOP en Imagine Dragons zijn wellicht een maatje groter, maar Tame Impala wordt door zowel de mainstream als de hipsters/indieliefhebbers omarmt, daar waar TOP en Imagine Dragons nog wel eens worden gefileerd door de laatstgenoemde groep. On Topic: ik zie Tame Impala niet naar Pinkpop komen. Ik denk dat Lowlands daar mee gaat stunten in hun eerste rij namen (die overigens lang op zich laat wachten).
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Je maakt een grapje, toch Wes? Twenty One Pilots, Imagine Dragons.. Maar toch niet Tame Impala als dé belangrijkste band onder de jeugd van tegenwoordig? Zie ook het artikel van CoS over hoe Tame Impala wordt overschaduwd door 2 mainstream fenomenen (in de VS althans) en in hun hele carrière nog geen enkele keer in de Billboard Top 100 hebben gestaan.

Beide. 21P en Imagine Dragons zijn ongetwijfeld populairder bij de jeugd maar als je kijkt naar de leeftijdscategorie die daarboven zit zoals @James al aangeeft, dan is dat zonder twijfel Tame Impala. Voor de muziekliefhebber die wacht op een sterke plaat en liveshow kan de zomer van 2019 niet snel genoeg komen. Kevin Parker weet als geen ander mensjes van de 20 tot misschien wel 60 in te palmen met songs die doen terugdenken aan de gloriejaren van hun genre. Ik ben geen Pink Floyd fanaat dus hoeveel geleend is van hen, dat weet ik niet. Wel weet ik dat Tame Impala als geen ander op zichzelf staat en al lang niet meer in de schaduw van zijn voorbeelden staat. Ik heb nog nooit zoveel mensen compleet in de muziek op zien gaan als tijdens hun show op NOS Alive.

Dat CoS niet zo warm wordt van Tame Impala als headliner van Coachella kan ik nog wel in komen. Die smullen van wat groot en mainstream is. Dan is een Arianne Grande in topvorm en een ultrabekende Donald Glover met de megahit in het belangrijkste muziekgenre van 2018 simpelweg een stuk safer en interessanter. Maar de belangrijkste headliner van 2019 is door bovengenoemde argumenten voor mij zonder twijfel Tame Impala met een nieuwe plaat.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.925
6.156
Beide. 21P en Imagine Dragons zijn ongetwijfeld populairder bij de jeugd maar als je kijkt naar de leeftijdscategorie die daarboven zit zoals @james al aangeeft, dan is dat zonder twijfel Tame Impala. Voor de muziekliefhebber die wacht op een sterke plaat en liveshow kan de zomer van 2019 niet snel genoeg komen. Kevin Parker weet als geen ander mensjes van de 20 tot misschien wel 60 in te palmen met songs die doen terugdenken aan de gloriejaren van hun genre. Ik ben geen Pink Floyd fanaat dus hoeveel geleend is van hen, dat weet ik niet. Wel weet ik dat Tame Impala als geen ander op zichzelf staat en al lang niet meer in de schaduw van zijn voorbeelden staat. Ik heb nog nooit zoveel mensen compleet in de muziek op zien gaan als tijdens hun show op NOS Alive.

Dat CoS niet zo warm wordt van Tame Impala als headliner van Coachella kan ik nog wel in komen. Die smullen van wat groot en mainstream is. Dan is een Arianne Grande in topvorm en een ultrabekende Donald Glover met de megahit in het belangrijkste muziekgenre van 2018 simpelweg een stuk safer en interessanter. Maar de belangrijkste headliner van 2019 is door bovengenoemde argumenten voor mij zonder twijfel Tame Impala met een nieuwe plaat.
Ik geloof niets van de leeftijdscategorieën die James aanhaalt en bewijst perfect mijn punt van wat 'de jeugd' als dé band van het moment vind. Beide bands hebben een pak bredere fanbase dan James laat uitschijnen, ik bedoel... echt voornamelijk 12 tot 18-jarigen? Dat er veel hype is rond de band, daar ben ik het mee eens ja maar los van een vette live reputatie kopen ze daar verder nog niet mee qua songs/hits à la Twenty One Pilots en Imagine Dragons bv. al smullen wij, leden op fora en andere liefhebbers van muziek maar al te graag van wat Parker uit zijn mauw weet te schudden, dat is waar. Maar van een mainstream succes is er bij de Aussies volgens mij nog geen sprake, niet in dezelfde mate als pakweg Arctic Monkeys, Mumford & Sons. Maar ik ben weer bands met elkaar aan het vergelijken en dan wordt alles wat subjectiever.

Imagine Dragons is trouwens net zo pop-rock als The Killers of Coldplay. Hen vergelijken met P!nk, Major Lazer of Sam Smith slaat op niets, Mattman, want die maken alle drie elk verschillende soort (pop)-muziek. Check is een aantal videoclipjes (Thunder, Natural etc..).
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.166
Ik moet stiekem zelf bekennen dat ik voordat ik op dit forum zat wel van Imagine Dragons en 21 Pilots maar nog nooit van Tame Impala had gehoord. Na het beluisteren van de muziek op Spotify werd ik er alsnog niet veel wijzer op want het kwam me echt niet bekend voor (al staat het wel regelmatig op hier nu). :oops:
 

pj1617899902

Playlistbediener
12 nov 2018
25
0
Ik moet stiekem zelf bekennen dat ik voordat ik op dit forum zat wel van Imagine Dragons en 21 Pilots maar nog nooit van Tame Impala had gehoord. Na het beluisteren van de muziek op Spotify werd ik er alsnog niet veel wijzer op want het kwam me echt niet bekend voor (al staat het wel regelmatig op hier nu).
1f633.svg
Ik leer ook af en toe wat nieuwe muziek dankzij dit forum :p
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik geloof niets van de leeftijdscategorieën die James aanhaalt en bewijst perfect mijn punt van wat ‘de jeugd’ als dé band van het moment vind. Beide bands hebben een pak bredere fanbase dan James laat uitschijnen, ik bedoel… echt voornamelijk 12 tot 18-jarigen? Dat er veel hype is rond de band, daar ben ik het mee eens ja maar los van een vette live reputatie kopen ze daar verder nog niet mee qua songs/hits à la Twenty One Pilots en Imagine Dragons bv. al smullen wij, leden op fora en andere liefhebbers van muziek maar al te graag van wat Parker uit zijn mauw weet te schudden, dat is waar. Maar van een mainstream succes is er bij de Aussies volgens mij nog geen sprake, niet in dezelfde mate als pakweg Arctic Monkeys, Mumford & Sons. Maar ik ben weer bands met elkaar aan het vergelijken en dan wordt alles wat subjectiever.

Tuurlijk zijn 21 Pilots en Imagine Dragons uitgegroeid tot acts waar ook menig volwassene fan van is maar onder de jeugd zijn zij de grootste pop/rock bandjes. Tuurlijk zijn er acts als een Arctic Monkeys, Arcade Fire, Florence & The Machine en Mumford & Sons die samen met Tame Impala de leeftijdscategorie daarboven domineren maar ik denk dat de verwachtingen voor geen enkele band hoger ligt in de categorie dan Tame Impala om het helemaal waar te maken. Misschien is Currents niet het grote commerciële succes wat je verwacht bij een van de grootste bands maar onder liefhebbers is Currents met hitsingles als Let It Happen en The Less I Know The Better echt een klassieker geworden.
Maar denk dat we een beetje hetzelfde blijven herhalen en daar is dit misschien niet het juiste topic voor.

Mijn punt is vooral dat Tame Impala de belangrijkste band is voor de (rock) muziekliefhebber voor 2019. Als dit nieuwe album raak is dan worden die echt godmode. Neemt niet weg dat Pinkpop dat geen ene reet kan boeien. Doelgroep matcht beter met andere festivals.
 

Bezoeker

Playlistbediener
1 mei 2017
33
0
Is het trouwens een gek idee om te denken dat die laatste headliner(s) pas komt/komen tijdens de perspresentatie?
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Is het trouwens een gek idee om te denken dat die laatste headliner(s) pas komt/komen tijdens de perspresentatie?

Voor Pinkpop is het inderdaad niet gek als er een headliner pas tijdens de persconferentie bekend gemaakt wordt. Als dit een tegenvallende, 'kleine' naam zou zijn dan lijkt me dat ook het slimste. Dan valt zo'n naam nog minder op tussen de overige namen. Met losse namen moet je echt een beetje zien te knallen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken