Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.519
3.020
Bezoeker wrote:
Is het trouwens een gek idee om te denken dat die laatste headliner(s) pas komt/komen tijdens de perspresentatie?

Voor Pinkpop is het inderdaad niet gek als er een headliner pas tijdens de persconferentie bekend gemaakt wordt. Als dit een tegenvallende, ‘kleine’ naam zou zijn dan lijkt me dat ook het slimste. Dan valt zo’n naam nog minder op tussen de overige namen. Met losse namen moet je echt een beetje zien te knallen.
Zoals George Ezra!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Nog iemand aanvulling voor het 'ontbrekende headliner lijstje'?
fyi, aanstaande dinsdag de lineup van Bonnaroo in VS, eens zien of de juni festivals in Europa daar "echt" last van hebben...

Major festivals die nog headliner(s) missen:

Pinkpop Nederland
Exit Servië
Eurockéennes Frankrijk
Lollapalooza Paris Frankrijk
Secret Solstice IJsland
Isle of Wight UK
Glastonbury UK
Latitude UK
TRNSMT UK
APE UK
Wireless UK
Open’er Polen
Northside Denemarken
Roskilde Denemarken
Tinderbox Denemarken
Bergenfest Noorwegen
i-Days Italië
FirenzeRocks Italië
St Gallen Zwitserland
NOS Alive Portugal
Mad Cool Spanje
Benicassim Spanje

Kan me niet voorstellen dat dit om 1 headliner gaat, komen er vast nog meer bij voor aankomend festivalseizoen…
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
fyi, misschien eind januari lineup nieuws van Isle of Wight.
https://www.iwcp.co.uk/news/17335595.isle-of-wight-festival-2019-announcement-expected-within-weeks/?ref=twtrec
Festival boss John Giddings said on Facebook that he expected to make an announcement by the end of January.
Speculation on who will headline the festival, held at Seaclose Park, Newport, in June, has been rife.
Acts rumoured to be appearing include Pink, Arctic Monkeys, Bon Jovi, Eagles and the Spice Girls.
Met Arctic Monkeys hier als gerucht, de andere namen al uitgesloten voor Pinkpop, kan dat wel eens een interessante inschuiver worden om in de gaten te houden voor de juni festivals???
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.494
6.166
Rockbeer wrote:
Zoals George Ezra!

Best een populaire naam hoor! Dus ja…

Heeft AHOY nog niet uitverkocht dus die spot op Pinkpop is vrij overbodig imo....

Zou zelf het rijtje Mumford - Fleetwood - Artic Monkeys toch wel 1 van de meest povere Pinkpop lineups in jaren vinden. Zou voor het jubileum erg jammer zijn.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
http://icecast.omroep.nl/l1-radio-bb-mp3
Luister tip:
L1 Cultuurcafé met Wiel Beijer over Pinkpop en met Marco Roelofs en Frans Pollux.
L1 radio , Zaterdag 5 januari 2019 om 10:00 uur.
https://l1.nl/l1-cultuurcafe-5-jan-2019-146827/

…we beginnen deze uitzending met Pinkpop dat in 2019 volledig in het teken staat van de 50e editie. Pinkpopbaas Jan Smeets was afgelopen week te gast bij Limburg Centraal en daar wist hij te vertellen dat we komende editie waarschijnlijk de Golden Earring en Rowwen Heze terug gaan zien. Samen met Wiel Beijer, de schrijver van de Pinkpop biografie en journalist bij De Limburger blikken we terug op 50 jaar Pinkpop.

( Luister L1 Radio via L1.nl/Radio of op FM 95.3 en 100.3. L1 Radio is ook via DAB+ te beluisteren, op kanaal 7A )
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Was zeer mooi interview met Wiel Beijer.
Wat een instituut als Pinkpop kenner, Pinkpop-dinosaurus!
Mooi om het 50 minuten interview te eindigen met Neil Young, Wiel vind het heel jammer dat er zo veel T-shirts "Rocking in the Free World" rondlopen en lijfspreuk voor Pinkpop is geworden, maar Mr Free World nog nooit geweest is. Heel jammer dat we tot 13 maart moeten wachten op de 3e headliner hoor...
 

Bezoeker

Playlistbediener
1 mei 2017
33
0
Was zeer mooi interview met Wiel Beijer.
Wat een instituut als Pinkpop kenner, Pinkpop-dinosaurus!
Mooi om het 50 minuten interview te eindigen met Neil Young, Wiel vind het heel jammer dat er zo veel T-shirts “Rocking in the Free World” rondlopen en lijfspreuk voor Pinkpop is geworden, maar Mr Free World nog nooit geweest is. Heel jammer dat we tot 13 maart moeten wachten op de 3e headliner hoor…

En dan op 13 maart Kensington "uit de hoge hoed" toveren als 3e headliner
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
DennisvdBr wrote:
Was zeer mooi interview met Wiel Beijer.
Wat een instituut als Pinkpop kenner, Pinkpop-dinosaurus!
Mooi om het 50 minuten interview te eindigen met Neil Young, Wiel vind het heel jammer dat er zo veel T-shirts “Rocking in the Free World” rondlopen en lijfspreuk voor Pinkpop is geworden, maar Mr Free World nog nooit geweest is. Heel jammer dat we tot 13 maart moeten wachten op de 3e headliner hoor…

En dan op 13 maart Kensington “uit de hoge hoed” toveren als 3e headliner
Ik heb mijn redenen om te denken dat we Arctic Monkeys en Red Hot Chili Peppers wel eens kunnen gaan zien op de festivalzomer...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.494
6.166
Mumford and Sons - Fleetwood Mac - RHCP? Dan zou mijn voorspelling van november toch nog uitkomen. :lol:

Alhoewel ook de RHCP in principe net zijn geweest natuurlijk. En het is afwachten of het nieuwe album wat wordt.

Ze zouden echt met wat groters en exclusievers moeten komen om het op een mooi rijtje te kunnen komen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Vraag me wel af...
Nu we toch alvast weten dat de ticketprijs gelijk blijft, waarom niet alvast weekend tickets in verkoop starten?
Ik zou zeggen, alvast tot 2 weken voor de perspresentatie die lijn openzetten bij Ticketmaster. Dan 16 maart alle lijnen open zetten.
Hebben de 'vroege vogels' alvast de kans om er bij te kunnen zijn. Bijvoorbeeld de Pinkpop fans die het festival al trouw willen zijn met het jubileum!

Kom op Ticketmaster/Mojo/Pinkpop!!
 

Popijn

Randprogramma
29 jan 2016
243
0
Update van mijn voorspelling. Ik mis nog een James, iemand?
Wat betreft Ed Sheeran: hij doet een grote Europese stadiontour maar heeft geen enkele datum in de Benelux. Daarbij staat hij ogenschijnlijk wel open voor festivals: Sziget en Firenze Rocks. Precies tussen 7 en 11 juni heeft hij nog een gat. Zo lang het stil blijft rond de reeds genoemde artiesten (RHCP, Arctic Monkeys, Van Halen, AC/DC) zet ik m'n geld nog op Ed.

Mumford & Sons – Ed Sheeran – Fleetwood Mac – Armin van Buuren
Slash feat. Myles Kennedy and the Conspirators – Iggy Pop – Major Lazer – Kensington – Within Temptation
Tenacious D – Sabaton – Die Antwoord – Bastille – Macklemore – Golden Earring – The 1975
Bring Me The Horizon – Halestorm – Papa Roach – George Ezra – San Holo – Three Days Grace
Rowwen Hèze – Sigrid – The Kooks – Bear's Den – Julia Michaels – Blossoms
Welshly Arms – Kovacs – Against The Current – The Wombats – Enter Shikari – Douwe Bob
nothing,nowhere. – Millencolin – Rondé – Heideroosjes – Me First and the Gimme Gimmes
Mt. Atlas – DeWolff – Hot Water Music – Badflower – The Streets – Ska-P – Kadavar - Frenna
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.234
4.506
Update van mijn voorspelling. Ik mis nog een James, iemand?
Wat betreft Ed Sheeran: hij doet een grote Europese stadiontour maar heeft geen enkele datum in de Benelux. Daarbij staat hij ogenschijnlijk wel open voor festivals: Sziget en Firenze Rocks. Precies tussen 7 en 11 juni heeft hij nog een gat. Zo lang het stil blijft rond de reeds genoemde artiesten (RHCP, Arctic Monkeys, Van Halen, AC/DC) zet ik m’n geld nog op Ed.

Mumford & Sons – Ed Sheeran – Fleetwood Mac – Armin van Buuren
Slash feat. Myles Kennedy and the Conspirators – Iggy Pop – Major Lazer – Kensington – Within Temptation
Tenacious D – Sabaton – Die Antwoord – Bastille – Macklemore – Golden Earring – The 1975
Bring Me The Horizon – Halestorm – Papa Roach – George Ezra – San Holo – Three Days Grace
Rowwen Hèze – Sigrid – The Kooks – Bear’s Den – Julia Michaels – Blossoms
Welshly Arms – Kovacs – Against The Current – The Wombats – Enter Shikari – Douwe Bob
nothing,nowhere. – Millencolin – Rondé – Heideroosjes – Me First and the Gimme Gimmes
Mt. Atlas – DeWolff – Hot Water Music – Badflower – The Streets – Ska-P – Kadavar – Frenna

Ik hoorde volgens mij op de radio dat Gavin James nieuw werk heeft, schrijf maar op!
 

Iggy

Nieuw lid
28 okt 2015
3
0
Ola, ik lees hier vaak mee, leuk om al het speculeren te volgen maar reageer eigenlijk nooit. Maar deze wilde ik graag even delen.

Misschien heel ver gezocht, maar vorig jaar waren er berichten over een ABBA reünie show met hologrammen.
Zou het late tijdstip kunnen verklaren aangezien ik denk dat je dat het beste bij nacht kan doen!
Het idee van een hologram show zal velen tegen de borst stoten, maar zal ook moeiteloos uitverkopen aangezien ze nu nog zo populair zijn.

Nogmaals vergezocht maar ben benieuwd hoe jullie hierover denken!

Groetjes Iggy

 

Danielle1617899608

Playlistbediener
8 mrt 2017
49
0
Ik wordt meer enthousiast van een hologramconcert dan van een dj

Ola, ik lees hier vaak mee, leuk om al het speculeren te volgen maar reageer eigenlijk nooit. Maar deze wilde ik graag even delen.

Misschien heel ver gezocht, maar vorig jaar waren er berichten over een ABBA reünie show met hologrammen.
Zou het late tijdstip kunnen verklaren aangezien ik denk dat je dat het beste bij nacht kan doen!
Het idee van een hologram show zal velen tegen de borst stoten, maar zal ook moeiteloos uitverkopen aangezien ze nu nog zo populair zijn.

Nogmaals vergezocht maar ben benieuwd hoe jullie hierover denken!

Groetjes Iggy
:p
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.722
1.888
Ik wordt meer enthousiast van een hologramconcert dan van een dj


Iggy wrote:
Ola, ik lees hier vaak mee, leuk om al het speculeren te volgen maar reageer eigenlijk nooit. Maar deze wilde ik graag even delen.

Misschien heel ver gezocht, maar vorig jaar waren er berichten over een ABBA reünie show met hologrammen.
Zou het late tijdstip kunnen verklaren aangezien ik denk dat je dat het beste bij nacht kan doen!
Het idee van een hologram show zal velen tegen de borst stoten, maar zal ook moeiteloos uitverkopen aangezien ze nu nog zo populair zijn.

Nogmaals vergezocht maar ben benieuwd hoe jullie hierover denken!

Groetjes Iggy

1f61b.svg

Met alle respect maar dit zie ik echt never nooit niet gebeuren. Dat worden gewoon losse shows in de Ziggo of Ahoy.
Ben er ook niet zo zeker van dat men hier nog op zit te wachten. Die concerten van Presley liepen nou ook niet geweldig. Daarbij is het een hele productie wat ieder concert met zich meebrengt en mede daardoor niet echt ideaal om even op te zetten bij festivals...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken