Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Nee joh. Dat hele hologramgebeuren is een gimmick waar we over een aantal jaar als de nieuwigheid eraf is nooit meer wat van horen. De toekomst is het zeker niet.

mattman wrote:

DennisvdBr wrote:
2Pac op Coachella 2012.
Dio op Wacken 2016.
Dat zijn al voorbeelden van hologram shows op festivals.
Dan was de tour met Dio nog een hele tour. In 2019 nog 100 shows met hologram Dio.
Kwestie van tijd dat de Micheal Jackson Hologram op tournee gaat. De eerste shows zijn al geweest.

Geloof maar dat er een toekomst zit in hologram shows.

2Pac was toch gewoon een gekkigheidje tijdens de show van Spoop en Dr. Dre? En dat ding van Dio lijkt me geen show waarmee je festivals headlinet. Want op de keper beschouwd komt zo’n ‘show’ toch gewoon neer ‘op een filmpje kijken’? Een heel leuke gimmick inderdaad, maar geen vervanger voor liveshows.

Ja DUH?!? Ik heb je ook niet over headlinen met hologram… Ik zeg alleen dat het al voorgekomen is en dat er weldegelijk een toekomst in zit.
We stonden ook al te kijken naar de film Goterdammerung met live band en een 3d show met live 80’s synthesizer mannetjes…
Wordt wakker, hologram is de toekomst!

Oké, er zullen vast nog wel wat hologram dingen gedaan worden, maar die gaan geen liveshows vervangen hé. Dat is gewoon wat ik bedoel.

En Kraftwerk hiermee vergelijken snap ik niet echt. Die show draait helemaal niet rond dat 3d effectje. Da's een leuke extra voor zij die het leuk vinden, maar ik denk niet 0,5% van het publiek naar Kraftwerk gaat kijken omdat het 3d is. Mensen die een ticket kopen, doen dat om Kraftwerk in het echt aan het werk te zien.

De vergelijking met Gutterdammerung vind ik wel een mooie ja. En de dag dat ABBA eens gaat touren wil ik die wel eens overwegen, maar aan een videoprojectie heb ik weinig. Ik mag er niet aan denken om naar pakweg een projectie van Nick Cave te gaan zien terwijl de Bad Seeds of de achtergrond staan te spelen. Ben het ook wel met je eens dat zo'n hologramshow leuk moet zijn om eens mee te pikken op een festival. Zo staat op Doctor Music ook een Frank Zappa hologramshow. Maar dan wel alleen als er eventjes geen echte liveacts te zien zijn.

Vraag me wel af…
Nu we toch alvast weten dat de ticketprijs gelijk blijft, waarom niet alvast weekend tickets in verkoop starten?
Ik zou zeggen, alvast tot 2 weken voor de perspresentatie die lijn openzetten bij Ticketmaster. Dan 16 maart alle lijnen open zetten.
Hebben de ‘vroege vogels’ alvast de kans om er bij te kunnen zijn. Bijvoorbeeld de Pinkpop fans die het festival al trouw willen zijn met het jubileum!

Kom op Ticketmaster/Mojo/Pinkpop!!

oh ja dat is een goed idee!
met het programma tot nu toe en de verwachtingen , denk ik toch dat pinkpop zeker een kaart of 34 zal verkopen!! :roll:

DennisvdBr wrote:
Vraag me wel af…
Nu we toch alvast weten dat de ticketprijs gelijk blijft, waarom niet alvast weekend tickets in verkoop starten?
Ik zou zeggen, alvast tot 2 weken voor de perspresentatie die lijn openzetten bij Ticketmaster. Dan 16 maart alle lijnen open zetten.
Hebben de ‘vroege vogels’ alvast de kans om er bij te kunnen zijn. Bijvoorbeeld de Pinkpop fans die het festival al trouw willen zijn met het jubileum!

met het programma tot nu toe en de verwachtingen , denk ik toch dat pinkpop zeker een kaart of 34 zal verkopen!!
1f644.svg

Fleetwood Mac dag verkoopt wel uit hoor.

Nee joh. Dat hele hologramgebeuren is een gimmick waar we over een aantal jaar als de nieuwigheid eraf is nooit meer wat van horen. De toekomst is het zeker niet.
We leven in een tijd waarin massa's mensen een hoop geld betalen om mensen aan knopjes te zien draaien, of mooie meiden/knapen te zien/horen playbacken, of uren in de kou in de rij gaan staan om een half uurtje naar cameras te mogen zwaaien en uit de maat te dansen op uitgemolken plaatjes..
Natuurlijk gaan hologramshows nog heel veel volk trekken, en gaan we ze ook steeds vaker op festivals terugzien. Muziekpuristen die forums als dit frequenteren, zal dat wellicht met afgrijzen vervullen, maar de doorsnee festivalbezoeker, die gewoon een gezellig dagje met vrienden wil rondhangen, en wiens muziekkennis en -smaak vaak niet veel verder gaat dan 3FM/Radio 2, gaan juist helemaal los op een spectaculaire lichtshow met enkel meezingers. En ja, dat is tegenwoordig de grootste doelgroep van een festival als Pinkpop, of we dat nu leuk vinden of niet.

DennisvdBr wrote:
Vraag me wel af…

met het programma tot nu toe en de verwachtingen , denk ik toch dat pinkpop zeker een kaart of 34 zal verkopen!! ?
Ik denk dat Pinkpop al ca 10.000 (misschien wel tegen de 15.000) weekend tickets verkoopt enkel op het feit dat het Pinkpop is zonder één naam bekend.
Misschien zelfs met Mumford en Fleetwood er bij, al meer dan geheel zonder namen zelfs. Ik denk dat als er nu weekend tickets in VVK gezet zouden worden, er weldegelijk minimaal 15 duizend verkocht worden.

Denk dat Dennis gelijk heeft. Niet dat dat een lekker signaal geeft (mensen zouden imo nu juist massaal moeten wachten met weekendtickets aangezien er nog maar 1 exclusieve naam op het programma staat.... laat Pinkpop weten dat je een goed programma wil zien voordat je 230 euro wegtikt), maar toch.

Within Temptation gok ik. Qua haalbaarheid zou dat moeten kunnen. Ook mbt de melding van Forta dat ze nog geen verdere bekendmakingen online mogen gooien.

Governors Ball heeft The Strokes en Florence. Dit festival duurt tot 2 juni. Dan hebben ze twee weken de tijd om naar Europa te komen ;-).
Ook the 1975 staat daar, die zag ik ook wel op Pinkpop staan als sub of afsluiter North.

Volgens NU.nl heeft Timberlake aangegeven weer te gaan touren. Wellicht heb je daar de derde headliner.

Volgens NU.nl heeft Timberlake aangegeven weer te gaan touren. Wellicht heb je daar de derde headliner.

Zou een verrassende headliner zijn. Timberlake is wel een rasartiest met goede nummers. Zou de Bruno Mars van 2019 kunnen zijn.

Zou een verrassende headliner zijn. Timberlake is wel een rasartiest met goede nummers. Zou de Bruno Mars van 2019 kunnen zijn.

Hij haalt gewoon zijn eerder afgelaste shows in die hij vanwege stemproblemen moest afzeggen.
Heeft er wel 3 maanden uitgelegen. Voor zover ik weet geen indicatie dat hij dit jaar Europese festivals gaat doen....

Governors Ball heeft The Strokes en Florence. Dit festival duurt tot 2 juni. Dan hebben ze twee weken de tijd om naar Europa te komen ;-).
Ook the 1975 staat daar, die zag ik ook wel op Pinkpop staan als sub of afsluiter North.
Tijdens Pinkpop op RaR/RiP. Ik zou niet al te veel acts van RaR/RiP nog op Pinkpop verwachten. Bring me the Horizon nog zekerheidje en dan houdt het ver op.
Denk ik...

Mars is DE popartiest van nu. Timberlake is DE popartiest van tien jaar geleden. Shows in Ziggo waren volgens mij ook niet uitverkocht. Zou in die zin wel een mooie combo met Armin zijn. :lol:

Users who are viewing this thread