Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Armin Van Buuren is een super goede dj…maar die is niet meer ‘vernieuwend’genoeg voor een hoge spot.
Daar moet je een Kygo, Garrix,Major Lazer of Chainsmokers neerzetten.
Hebben we het over dezelfde van Buuren?

Afgelopen jaar radiohit na radiohit, Sunny Days, Sex love and water, Therapy, Blah blah blah, Wild wild son.
Plus steevast Nr 4 in de DjMag top 100.
En ja... Dan stond hij op dat 538 gedoe, wat is dan de grens dat hij dan in 2019 niet al die festivals gaat doen waar hij al voor is aangekondigd, WKND Finland naast uiteraard wat trance festivals (AirbeatOne of SonneMondSterne), tijdens Pinkpop in Frankfurt (dus niet aan de andere kant van de wereld).
Als Pinkpop Garrix, Kygo of Avicii neer kan zetten, zie ik niet in waarom aankomend jaar hij zou ontbreken. Aankomend jaar gaat waarschijnlijk beter passen dan voorgaande edities.

Voor mij hoeft het niet zo, maar durf hem zo met stift op te schrijven.
Zal een showtje worden met veel vuurwerk. Ik denk dat er wel veel bezoekers van gecharmeerd zijn...
 

roy-hekkens

Randprogramma
23 nov 2017
248
0
Ben het volledig met Dennis eens. Als Pinkpop éénmalig het tijdstip wil verlengen tot 1 of 2 uur voor een DJ, kan dat in mijn ogen alleen maar voor Armin zijn. Nog altijd, zeker in Nederland, de grootste naam. De enige ook waar Pinkpop deze moeite voor zou doen naar mijn idee.
Dit staat dan ook los van de headliner die er voor speelt.
 

festivalfanaat

Randprogramma
9 dec 2013
120
0
Volbeat was vorig jaar headliner op Gmm, een qua capaciteit groter festival dan Pinkpop. De andere headliners waren Guns 'n Roses, Iron Maiden en Ozzy Osbourne. Als je tussen deze namen staat kun je PP prima headlinen. Die dag Gmm was trouwens uitverkocht.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.447
7.440
Graspop is echter een metalfestival en het mainstream Pinkpop niet.... dat is een beetje appels met peren vergelijken.

festivalddictsam wrote:
Armin Van Buuren is een super goede dj…maar die is niet meer ‘vernieuwend’genoeg voor een hoge spot.
Daar moet je een Kygo, Garrix,Major Lazer of Chainsmokers neerzetten.


Hebben we het over dezelfde van Buuren?

Afgelopen jaar radiohit na radiohit, Sunny Days, Sex love and water, Therapy, Blah blah blah, Wild wild son.
Plus steevast Nr 4 in de DjMag top 100.
En ja… Dan stond hij op dat 538 gedoe, wat is dan de grens dat hij dan in 2019 niet al die festivals gaat doen waar hij al voor is aangekondigd, WKND Finland naast uiteraard wat trance festivals (AirbeatOne of SonneMondSterne), tijdens Pinkpop in Frankfurt (dus niet aan de andere kant van de wereld).
Als Pinkpop Garrix, Kygo of Avicii neer kan zetten, zie ik niet in waarom aankomend jaar hij zou ontbreken. Aankomend jaar gaat waarschijnlijk beter passen dan voorgaande edities.

Voor mij hoeft het niet zo, maar durf hem zo met stift op te schrijven.
Zal een showtje worden met veel vuurwerk. Ik denk dat er wel veel bezoekers van gecharmeerd zijn…

Armin heeft sinds 2011 niks relevants meer gedaan. Kunnen ze idd beter Chainsmokers boeken of Hardwell uit zijn pensioen praten. Of nog beter: In de buidel tasten en Prodigy boeken.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
Prodigy is goedkoper dan Armin lijkt me. Of anders zal het elkaar toch niet heel veel ontlopen.
Snap niet helemaal waarom Hardwell (je geeft nota bene zelf aan dat ie met pensioen is) relevanter is dan Armin. Armin brengt nog steeds talloze albums, mixalbums en singles uit. Mocht ook een set draaien bij het eindfeest van de Formule 1. Die gast is gewoon nog steeds mega, dus ik kan er niet zo goed bij waarom Nederlanders daar niet gewoon ongelofelijk trots op kunnen zijn en liever iets als The Chainsmokers zien komen.

Overigens is het ook niet (meer) mijn muziek hoor, maar dat terzijde. Als afsluiter van PP50 uitermate geschikt denk ik.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.447
7.440
En dat vind ik een beetje een dubbele standaard. Armin is Nederlands en we zouden daarom enorm trots moeten zijn op zijn succes en hem op een grote spot (headliner zelfs) moeten zetten ondanks dat hij door andere acts is voorbijgestreeft. En al helemaal op het jubileum. Dat snap ik nog.

Maar tegelijkertijd wil vrijwel niemand Kensington of Within Temptation of de Staat hoog op het affiche zien staan. Dus het ligt een beetje aan de act of de Nederlandse trots wel of niet opkomt. En die snap ik niet echt.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
En dat vind ik een beetje een dubbele standaard. Armin is Nederlands en we zouden daarom enorm trots moeten zijn op zijn succes en hem op een grote spot (headliner zelfs) moeten zetten ondanks dat hij door andere acts is voorbijgestreeft. En al helemaal op het jubileum. Dat snap ik nog.

Maar tegelijkertijd wil vrijwel niemand Kensington of Within Temptation of de Staat hoog op het affiche zien staan. Dus het ligt een beetje aan de act of de Nederlandse trots wel of niet opkomt. En die snap ik niet echt.
Door wie en waarin is Armin dan precies voorbijgestreefd? Hij staat nog elk jaar hoog in de DJ Mag top 10 en speelt wereldwijd nog steeds megashows op enorme feesten. Daar zit ‘m een beetje het verschil met de anderen die je noemt. Armin is een wereldster, dat zijn Kensington en De Staat zeker niet. Kensington is in eigen land natuurlijk ontzettend groot, maar muzikaal ook een beetje eenheidsworst natuurlijk. Dat vinden natuurlijk ook vooral de mensen hier op het forum en die zien er daarom geen headliner in. En zo lang die ook de lokale braderieën af blijven gaan, zal dat ook niet snel veranderen. Maar ik denk dat er ook genoeg mensen zijn die Kensington wél graag hoog op de PP lineup zien staan.

Within Temptation heeft inderdaad wel internationaal succes, maar mist juist nationaal een beetje de mass appeal om outright headliner te zijn. Perfecte sub wat mij betreft.

En tenslotte, we hebben het er niet over dat Armin headliner wordt hè? Hij zou ná de headliner van de dag een afsluitende set draaien en zijn muziek en show lijken mij daar prima voor geschikt.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.594
4.694
Prachtig hoe Dennis alle ‘bevestigde’ namen uiteindelijk alsnog recht kan lullen. Moet je ook maar lukken haha. Ben ‘t vwb Armin wel met hem eens, prima DJ na Fleetwood Mac neer te zetten hoor.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
snap ik niet echt.
Dat blijkt...

Within Temptation mag van mij hoog op het affiche.

Kensington en de Staat zie ik Pinkpop aankomend jaar makkelijk overslaan.

Qua Nederlandse trots (hou je hart vast) zie ik Borsato best nog Pinkpop spelen na zijn uitverkochte Kuip shows, zoals Doe Maar paar jaar terug.

Daarnaast, er sommen voorheen (waaronder ik) een aantal punten op de van Buuren juist heel relevant maakt. Sinds 2011 niets gedaan, slaat ook NERGENS op. Het is niet mijn genre en ik zelfs som een aantal stevige radiohits op van afgelopen jaar alleen al.
Heb je de DjMag Top100 al eens geraadpleegd, zie je hoe relevant Armin überhaupt nog is... Dus qua Nederlandse trots mag je daar best eens in kijken imo
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.447
7.440
Prachtig hoe Dennis alle ‘bevestigde’ namen uiteindelijk alsnog recht kan lullen. Moet je ook maar lukken haha. Ben ‘t vwb Armin wel met hem eens, prima DJ na Fleetwood Mac neer te zetten hoor.

Precies.

Timmetje wrote:
snap ik niet echt.

Dat blijkt…

Within Temptation mag van mij hoog op het affiche.

Kensington en de Staat zie ik Pinkpop aankomend jaar makkelijk overslaan.

Qua Nederlandse trots (hou je hart vast) zie ik Borsato best nog Pinkpop spelen na zijn uitverkochte Kuip shows, zoals Doe Maar paar jaar terug.

Daarnaast, er sommen voorheen (waaronder ik) een aantal punten op de van Buuren juist heel relevant maakt. Sinds 2011 niets gedaan, slaat ook NERGENS op. Het is niet mijn genre en ik zelfs som een aantal stevige radiohits op van afgelopen jaar alleen al.
Heb je de DjMag Top100 al eens geraadpleegd, zie je hoe relevant Armin überhaupt nog is… Dus qua Nederlandse trots mag je daar best eens in kijken imo

Dat is het punt een beetje hé. Hoeveel van de mainstream Pinkpop bezoekers gaan de DJMag Top100 raadplegen om te zien hoe relevant Armin überhaupt nog is? Op welke zenders had Armin radiohits? Ik ken Armin als die DJ die jaren geleden vrij vaak op tv te zien was en wiens naam ik sinds ik hem op dit forum heb gelezen eigenlijk alweer vergeten was. Een naam die al jaren niet meer op de bij hen bekende affiches heeft gestaan, behalve dan die 538 dag voor een paar tientjes.

Within Temptation heeft inderdaad wel internationaal succes, maar mist juist nationaal een beetje de mass appeal om outright headliner te zijn. Perfecte sub wat mij betreft.

En Armin wel? Lijktt me sterk dat de dance fanaat denkt: Oh tof, Armin na Fleetwood Mac op Pinkpop, laat ik daar eens tickets voor scoren. Daar waar de Within Temptation fans juist wel kaarten scoren puur om hun favo band te zien.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Hoeveel van de mainstream Pinkpop bezoekers gaan de DJMag Top100 raadplegen om te zien hoe relevant Armin überhaupt nog is? Op welke zenders had Armin radiohits?
Niemand raadpleegt dat... Het is om jouw een poging te geven een blik te werpen binnen de industrie... Maar blijkbaar tegen dovemansoren.
Op zenders als 538 of Q wordt je doodgegooid met die Armin hits. Vooral Sunny Days, Therapy, Wild wild son kom je ook wel via 3FM tegen afgelopen jaar.

En Armin wel? Lijktt me sterk dat de dance fanaat denkt: Oh tof, Armin na Fleetwood Mac op Pinkpop, laat ik daar eens tickets voor scoren. Daar waar de Within Temptation fans juist wel kaarten scoren puur om hun favo band te zien.
Dat is een heel ander publiek. Waarschijnlijk dezelfde die ook wel voor Garrix een kaart kochten. Denk dat dat verschil wel mee valt. Er kopen waarschijnlijk minder dance fans een kaart omdat Pinkpop Pinkpop is en daarvoor te mainstream. Een rockband doet het qua ticketverkoop in de regel gewoon goed op Pinkpop.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.255
6.740
Dude, die 'Blah Blah Blah'-hit wordt hier nog steeds gedraaid, kun je nagaan. DJmag is trouwens al enkele jaren een grote omgekochte boel al gebruiken nog veel mensen die nog maar al te graag als maatstaf, zie hierboven. Het is niet omdat jij hem niet ziet passeren in je omgeving dat dat ook telt voor iedereen in Nederland, België etc..
'Ping Pong' was een aantal zomers terug trouwens ook niet van de radio weg te slaan.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Ben ‘t vwb Armin wel met hem eens, prima DJ na Fleetwood Mac neer te zetten hoor.
Op maandag?
Ik dacht dat de extra tijd voor zondagnacht? En Fleetwood Mac de afsluiter op maandag.
Tenminste daar ging ik van uit.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Nu we het toch over commerciële dance hebben, wat gedacht over Swedish House Maffia? Ook zij doen de ronde.

Verder hoop ik dat ze het aantal NL acts beperken. Staat toch minder mooi op je lineup naar het buitenland toe. Een Marco Borsato past wat mij betreft ook echt beter in de Kuip dan op zo'n festival. En zijn komst betekent toch ook een mooie internationale act minder?
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Ik persoonlijk hoef geen dj op Pinkpop maar het wordt wel gedaan. Ik zou liever The Prodigy zien of The Bloody Beetroots. Of als je iets fouts wil bijv Scooter. We zullen het wel zien.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.594
4.694
Kravitz was ook gelekt al door Indiaan, niet? Zou Pinkpop wegkomen met Tenacious D - Kravitz - Armin? Kan echt niet, weet ik, maar ik zie het nog best gebeuren. Kravitz van 21:30 tot 23:00 en van 00:00 - 1:00 Armin. Je hebt dan ook nog een plek op 3FM in het donker, waar je bijvoorbeeld Tame Impala zou kunnen neerzetten om op die manier BKS een hak te zetten. Hoogst onwaarschijnlijk allemaal, maar ik zou het niet eens zo gek vinden.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Dude, die ‘Blah Blah Blah’-hit wordt hier nog steeds gedraaid, kun je nagaan.

Heb dat nummer uit nieuwsgierigheid maar eens opgezet. Wat een afschuwelijk spuuglelijk en grotesk gedrocht is me dat zeg. Jongens. Oef. Even bekomen nu. Kan je als dj toch niet trots op zijn, op zoiets?

Edit: Jammer om hier mijn 3000ste post aan te schenken. ;-)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.255
6.740
Heb dat nummer uit nieuwsgierigheid maar eens opgezet.
Kende je dat nummer serieus niet? Heeft zowat elk radiostation in België en volgens mij dan ook Nederland deze zomer je oren mee kapot gedreund. Maar idd, tergend nummer.

Lol, hoeveel keer moet 't nog gezegd worden dat Lenny Kravitz niet komt wegens Hello Festival.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Kravitz was ook gelekt al door Indiaan, niet? Zou Pinkpop wegkomen met Tenacious D – Kravitz – Armin? Kan echt niet, weet ik, maar ik zie het nog best gebeuren. Kravitz van 21:30 tot 23:00 en van 00:00 – 1:00 Armin. Je hebt dan ook nog een plek op 3FM in het donker, waar je bijvoorbeeld Tame Impala zou kunnen neerzetten om op die manier BKS een hak te zetten. Hoogst onwaarschijnlijk allemaal, maar ik zou het niet eens zo gek vinden.
Tanacious D zal op maandag staan ivm RaR/RiP.
Ezra zal Mainstage sub zijn zaterdag of zondag verwacht ik.
Tanacious D noord afsluiter op maandag gok ik.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.447
7.440
Dude, die ‘Blah Blah Blah’-hit wordt hier nog steeds gedraaid, kun je nagaan. DJmag is trouwens al enkele jaren een grote omgekochte boel al gebruiken nog veel mensen die nog maar al te graag als maatstaf, zie hierboven. Het is niet omdat jij hem niet ziet passeren in je omgeving dat dat ook telt voor iedereen in Nederland, België etc..
‘Ping Pong’ was een aantal zomers terug trouwens ook niet van de radio weg te slaan.

Dan zit ik er naast. :) En toch blijf ik me afvragen hoeveel mensen een kaartje zouden kopen voor een DJ set van Armin van Buuren na een classic optreden van Fleetwood Mac.

eloelo wrote:
Kravitz was ook gelekt al door Indiaan, niet? Zou Pinkpop wegkomen met Tenacious D – Kravitz – Armin? Kan echt niet, weet ik, maar ik zie het nog best gebeuren. Kravitz van 21:30 tot 23:00 en van 00:00 – 1:00 Armin. Je hebt dan ook nog een plek op 3FM in het donker, waar je bijvoorbeeld Tame Impala zou kunnen neerzetten om op die manier BKS een hak te zetten. Hoogst onwaarschijnlijk allemaal, maar ik zou het niet eens zo gek vinden.

Tanacious D zal op maandag staan ivm RaR/RiP.
Ezra zal Mainstage sub zijn zaterdag of zondag verwacht ik.
Tanacious D noord afsluiter op maandag gok ik.

Da's voor zowel Tenacious D als Ezra een te hoge spot imo.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken