Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.447
7.440
Edit: Al het politieke geneuzel in mijn comment weggehaald. Te offtopic en sowieso is politiek en Trump in 1 zin belachelijk.

Ik zie gewoon liever die hond terugkomen als avatar. ;-)
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Ik zie gewoon liever die hond terugkomen als avatar.

Ah Hunter.....das een lieverd...beetje centenbakkie maar een schat
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.696
6.881
@bcmrmaybe als dit het “verstand” is wat met de jaren komt, laat mij dan maar lekker lang jong blijven.
 

Bezoeker

Playlistbediener
1 mei 2017
33
0
Misschien wel interessant voor Pinkpop??
Volbeat, nieuwe album komt in 2019 en van plan (weer) véél te touren in 2019.
Al lang niet meer op Pinkpop geweest (laatste PP2011), 100% headliner, mooie contrast headliner naast Mumford en Fleetwood en voorlopig liggen de al aangekondigde data gunstig voor Pinkpop…

https://consequenceofsound.net/2018/12/volbeat-rob-caggiano-interview-2018/

Bedoel je dat Volbeat in hun eentje een dag gaat dragen of een co-headliner constructie?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Ik zeg niet dat ze komen. Maar zie het als optie.
Een dag "dragen" dat kunnen ze wel. Maar met bijvoorbeeld in co-headliner constructie met van Buuren nog er na als dance afsluiter zou ik niet gek opkijken.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Volbeat is wel leuk maar zie die niet echt als headliner. Dan is het een matig rijtje.
Volbeat geen headliner? Daar denken tig festivals door Europa toch anders over.

Matig rijtje? Mumford een "nieuwe" / nu-pop-headliner, Fleetwood één van de grote classic rock headliners en Volbeat 'de' nieuwe metal headliner van het moment, mogelijk van Buuren als dance-afsluiter... Ik geloof niet dat dat heel erg zou zijn. Voor iedereen wel wat.
Waar kan ik tekenen!!
 

daanvandingenen

Gouden Tip
24 jan 2018
257
17
Ik vind eerlijk gezegd nu ook wel niet dat Volbeat op een festival als Pinkpop/RW een waardige headliner is. Als sub kan ik er perfect mee leven, en als een festival als Download/GMM dat vanboven zet snap ik dat ook. Maar op zo'n mainstream pop/rock gericht festival, hebben ze toch wel echt te weinig radiohits. Op studio brussel maar 1 hitje ooit gehad als ik me niet vergis. Binnen de stevigere genres vind ik enkel Rammstein, Metallica, ACDC, SYOD en misschien Iron Maiden als volwaardige headliners op dat soort festivals.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.447
7.440
Timmetje wrote:
Volbeat is wel leuk maar zie die niet echt als headliner. Dan is het een matig rijtje.

Volbeat geen headliner? Daar denken tig festivals door Europa toch anders over.

Matig rijtje? Mumford een “nieuwe” / nu-pop-headliner, Fleetwood één van de grote classic rock headliners en Volbeat ‘de’ nieuwe metal headliner van het moment, mogelijk van Buuren als dance-afsluiter… Ik geloof niet dat dat heel erg zou zijn. Voor iedereen wel wat.
Waar kan ik tekenen!!

Mumford, een act die al in Ziggo staat (niet exclusief genoeg) en kabbelende saaie liveshows geeft.
Fleetwood, een classic rockband die kabbelende saaie liveshows geeft. Wel mooie boeking en exclusief hoor maar een tikkie saai.
Volbeat, een metal/rockband, die Tivoli volspeelt en dit jaar al op 3 verschillende plekken in Nederland heeft gespeeld. Niet exclusief genoeg en groter dan sub op Pinkpop moet je ze niet willen. Wat Daan ook zegt.
Met in Armin een DJ die al jaren niets relevants heeft gemaakt als dance afsluiter terwijl er zoveel betere alternatieven zijn. Zijn er überhaupt mensen die Armin op de lineup van PP zouden zien staan en er dan kaarten voor willen kopen? En hoeveel publiek op het veld blijft er voor Armin over na FM?

Daaronder vooralsnog George Ezra die ook al in Nederland speelt en een gimmickband (Tenacious D).
Ik wordt er niet warm of koud van om eerlijk te zijn.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.447
7.440
Een paar weken geleden was je zelf ook nog teleurgesteld over Mumford and Sons.... toen zei je dat je ze net niet niet leuk genoeg vond om het terrein eerder te verlaten. Nu wil je ervoor tekenen?!

Ik snap dat jij alles zo positief mogelijk en door een roze bril bekijkt omdat je sowieso gaat, maar ik blijf wel met kritische bril kijken. En dan is het op FM na met Volbeat erbij een vrij matig rijtje.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Een paar weken geleden was je zelf ook nog teleurgesteld over Mumford and Sons…. toen zei je dat je ze net niet niet leuk genoeg vond om het terrein eerder te verlaten. Nu wil je ervoor tekenen?!

Ik snap dat jij alles zo positief mogelijk en door een roze bril bekijkt omdat je sowieso gaat, maar ik blijf wel met kritische bril kijken. En dan is het op FM na met Volbeat erbij een vrij matig rijtje.
Ik vind Mumford nog altijd rete saai. Heb vrij weinig met die banjo club op een paar leuke nummers na.
Maar dat is persoonlijk. Voor Pinkpop is het een aardige headliner. Had zelf graag iets anders gezien, dat is een ander verhaal.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.447
7.440
Even uit pure nieuwsgierigheid. Als Kendrick Lamar de derde headliner is, en de dagprogrammering voornamelijk bestaat uit Nederlandse acts, wordt het voor jou dan een dagje FM, een weekendje of een weekendje via Ticketswap?

(Voor mij zou het dan een dagje zijn)
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
Volbeat, een metal/rockband, die Tivoli volspeelt en dit jaar al op 3 verschillende plekken in Nederland heeft gespeeld. Niet exclusief genoeg en groter dan sub op Pinkpop moet je ze niet willen. Wat Daan ook zegt.
Ik wil je op dit punt toch even corrigeren.
Tivoli hadden ze afgelopen jaar als enige zaalshow gehad. Maar dat was omdat ze een tour in kleinere zalen wilden doen. Was dan ook binnen seconden uitverkocht.
Ze verkopen makkelijk een Ziggo Dome uit, hebben in Eindhoven op Strijp gespeeld, ook uitverkocht. Ik weet wel zeker dat een dagje Volbeat, met daarna van Buuren ofzo. Zelfs als enkele headliner zouden ze het wel echt goed doen!
 

roy-hekkens

Randprogramma
23 nov 2017
248
0
De dag zal eerder uitverkopen vanwege Armin dan van Volbeat. Zij kunnen echt niet een dag op Pinkpop dragen. Max co-headliner, maar meer sub.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
De dag zal eerder uitverkopen vanwege Armin dan van Volbeat. Zij kunnen echt niet een dag op Pinkpop dragen. Max co-headliner, maar meer sub.

Armin ook niet hoor. Hadden ze een tiental jaar geleden moeten hebben. Anno 2019 zijn er veel frissere en ook populairdere dansbare alternatieven te bedenken.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken